A Google AIO utáni forgalmi igényeinek tesztelése

Peter

A múlt héten, az 1. részben (itt találja meg), megvizsgáltuk, hogy a Google AI áttekintései valóban megváltoztatják -e az emberek keresést.

Az adatok azt mutatták, hogy míg a felhasználók az AI áttekintésekkel gyakrabban látogatják meg a Google -t, ők:

  1. Töltsön kevesebb időt látogatásonként.
  2. Nem készítenek szignifikánsan hosszabb vagy összetettebb lekérdezéseket.

Most egy még következményesebb kérdésre fordulunk a web -ökoszisztéma számára:

A Google az AI áttekintések révén teljesíti -e a Google „az ökoszisztéma felé történő forgalom növelését”?

Ezt az állítást az Alphabet vezérigazgatója, Sundar Pichai megismételte több fórumon:

  • „Általánosságban azt találjuk, hogy ez egyaránt növekvő felhasználás, és amikor évről évre megnézzük, képesek voltunk növelni az ökoszisztéma felé.”1
  • „Az emberek azt használják, hogy teljesen új módon keressenek… és a legjobban visszatérjenek, amit az internet kínál.”2

A webhelytulajdonosok, a kiadók és a tartalom készítői számára ez a millió dolláros kérdés.

Ráadásul, ha az AI áttekintése valóban nagyobb forgalmat vezet az interneten, akkor a keresés fejlődését képviselik.

De ha nem vezetnek nagyobb forgalmat az interneten, akkor potenciálisan jelentős zavarokat jelentenek a Google és a Open Web kapcsolatának.

Vizsgáljuk meg, hogy az adatok valójában mit mutatnak a forgalmi mintákról az AI áttekintések bevezetése előtt és után.

Emlékeztetőül, hogy a hasonlóWeb -vel partnerkapcsoltam, hogy több piacon több mint 5 milliárd keresési lekérdezést elemezzek. És itt van, amit ez az adatkészlet tartalmaz:

  • Több mint 5 milliárd keresési lekérdezés és 20 millió webhely.
  • Átlagos idő a webhelyen, a munkamenetenkénti keresések és a felhasználónkénti látogatások a Google.com -on – mind összesen, mind összehasonlítva az Egyesült Királyságot, az Egyesült Államokat és a Németországot.
  • A kulcsszavak összehasonlítása az AI áttekintéssel és anélkül, és elemzi a munkamenetenkénti kereséseket, a Google-ra töltött átlagos időt és a nulla click megosztást.
  • Oldalnézetek és a google.com oldalon eltöltött idő a kulcsszavak számára, amelyek az AI áttekintéseket mutatják, a kulcsszavak AI áttekintése nélkül.
  • Az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és a Németország átlagos lekérdezési hossza.

Állítás: Képes voltunk növelni az ökoszisztéma felé

Az elemzésem adatai azt mutatják, hogy ez az állítás nem helyes.

Valójában a tanulmányom feltárja Az AIOS nulla kattintással növeli a 72% -ot → 76% -ról

Azok a felhasználók, akik elhagyják a Google -t, többet vonnak be, amint azt az 1. részben említik, de a lekérdezések nagyobb része soha nem tér vissza az internetre.

Fontos itt szünetet tartani.

Nézze meg, hogy hány kulcsszó (60% a legalacsonyabb ponton, a fenti fekete vonal mutatja) nulla kattintás-keresésekhez vezet, még akkor is, ha a Google nem mutat AI áttekintést.

Számos kulcsszó, amelyek nulla kattintással növekedtek, miután az AI áttekintéseket hivatalosan 2024 májusában indították, szintén nulla kattintással rendelkezik a bevezetés előtt.

De a bevezetés után egyértelműen növekszik a nulla kattintás az AIO kulcsszavaknál, és 2024 novemberében fennsíkon 76% -ot (2024 áprilisában 71,4% -ról).

A nulla kattintás aránya szintén növekedett a nem AIO kulcsszavaknál, amelyeket a SERP funkciókkal lehet magyarázni, mint például a kiemelt kivonatok.

Például a Semrush egyértelmű tendenciát mutat a videók számában, amelyek megjelennek a Wikipedia, az egyik legnagyobb weboldalon, az interneten.

A SERP további funkcióinak eredményeként a nulla kattintással kapcsolatos különbség a kulcsszavak között, amely az AIOS-t mutatja, szemben az AIO-kkal, az AIOS-t 2024 májusában a 2024. február 11,4% -ára zárt.

Íme egy másik példa, amely kihívást jelent Pichai és a Google csapat állításaira:

A keresési lekérdezések AI áttekintések nélkül eredményeznek Kétszer annyi oldalmegtekintés mint az AI áttekintésűek.

Ebben az értelemben az AIO -k kevesebb forgalmat küldenek az ökoszisztéma számára, és kevesebb oldalmegtekintést eredményez. Ez egy halálos csapás azoknak a kiadóknak, akik a hirdetés benyomásának mennyiségére támaszkodnak.

Az igazságosság kedvéért azzal érvelhetünk, hogy Pichai pontja itt az AIO kulcsszavakban szereplő oldalmegtekintésekben 21,5% -kal növekedett a 2024 májusában történő bevezetés óta, szemben az AI áttekintés nélküli kulcsszavak 1,3% -os növekedésével (november 24 -ig, miután leesnek).

Tehát megnézheti ezt a tendenciát, és azt mondhatja: „Az AIO lekérdezések oldalnézete növekedett”, de ez sok fontos kontextust kihagy.

Döntés: Ezek az állítások nem mondják el a teljes igazságot – a legjobb esetben

Az 1. részben a következő következtetésre jutottam:

Amikor az adatokat szorosan megvizsgáljuk, egyértelmű minta merül fel: a Google állításai az AI áttekintésével kapcsolatban alapvetően megváltoztatják a keresés módját.

Igen, a felhasználók gyakrabban látogatják meg a Google -t, de látogatásonként kevesebb időt töltenek, és nem készítenek szignifikánsan hosszabb ideig vagy összetettebb kérdéseket. Ez azt sugallja, hogy az AI áttekintések inkább a „gyors válasz” viselkedési mintát hoznak létre, nem pedig a keresés mélyebb elkötelezettségét.

És elemzésem 2. része megerősíti ezt a mintát.

Igen, a lekérdezések hosszabb ideig kúsznak, és az AIO-ból származó kattintások kiváló minőségűek.

A nulla kattintás növekedése azonban ellentmond annak az állításnak, hogy az AIO következetesen több forgalmat küld vissza az interneten.

A lekérdezés hosszának növekedése növekményes-nem egy nagykereskedelmi elmozdulás a „teljesen új” viselkedésre-, és a megnövekedett nulla kattintási felbontás azt jelenti, hogy sok keresés megáll a Google-nál, ahelyett, hogy eléri a „legjobbat, amelyet az internet kínál”.

Ügyeljen arra, hogy iratkozzon fel, mert a jövő héten közzéteszem az első AIO használhatósági tanulmányt, hogy kiegészítsem a kvantitatív adatokat, amelyeket az elmúlt öt hónapban közzétettem kvalitatív betekintéssel.

Hadd mondjam el neked … ez megváltoztatja a keresés és az LLM optimalizálás modelljét.

Fokozza képességeit a Growth Memo heti szakértői betekintésével. Feliratkozás ingyen!


1 CNBC Exkluzív: CNBC Transcript: Az Alphabet vezérigazgatója, Sundar Pichai beszél a CNBC Deirdre Bosa -val a „Bezáró csengő: túlóra” -on

2 Google I/O 2024: I/O egy új generáció számára


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.