A múlt héten, az 1. részben (itt találja meg), megvizsgáltuk, hogy a Google AI áttekintései valóban megváltoztatják -e az emberek keresést.
Az adatok azt mutatták, hogy míg a felhasználók az AI áttekintésekkel gyakrabban látogatják meg a Google -t, ők:
- Töltsön kevesebb időt látogatásonként.
- Nem készítenek szignifikánsan hosszabb vagy összetettebb lekérdezéseket.
Most egy még következményesebb kérdésre fordulunk a web -ökoszisztéma számára:
A Google az AI áttekintések révén teljesíti -e a Google „az ökoszisztéma felé történő forgalom növelését”?
Ezt az állítást az Alphabet vezérigazgatója, Sundar Pichai megismételte több fórumon:
- „Általánosságban azt találjuk, hogy ez egyaránt növekvő felhasználás, és amikor évről évre megnézzük, képesek voltunk növelni az ökoszisztéma felé.”1
- „Az emberek azt használják, hogy teljesen új módon keressenek… és a legjobban visszatérjenek, amit az internet kínál.”2
A webhelytulajdonosok, a kiadók és a tartalom készítői számára ez a millió dolláros kérdés.
Ráadásul, ha az AI áttekintése valóban nagyobb forgalmat vezet az interneten, akkor a keresés fejlődését képviselik.
De ha nem vezetnek nagyobb forgalmat az interneten, akkor potenciálisan jelentős zavarokat jelentenek a Google és a Open Web kapcsolatának.
Vizsgáljuk meg, hogy az adatok valójában mit mutatnak a forgalmi mintákról az AI áttekintések bevezetése előtt és után.
Emlékeztetőül, hogy a hasonlóWeb -vel partnerkapcsoltam, hogy több piacon több mint 5 milliárd keresési lekérdezést elemezzek. És itt van, amit ez az adatkészlet tartalmaz:
- Több mint 5 milliárd keresési lekérdezés és 20 millió webhely.
- Átlagos idő a webhelyen, a munkamenetenkénti keresések és a felhasználónkénti látogatások a Google.com -on – mind összesen, mind összehasonlítva az Egyesült Királyságot, az Egyesült Államokat és a Németországot.
- A kulcsszavak összehasonlítása az AI áttekintéssel és anélkül, és elemzi a munkamenetenkénti kereséseket, a Google-ra töltött átlagos időt és a nulla click megosztást.
- Oldalnézetek és a google.com oldalon eltöltött idő a kulcsszavak számára, amelyek az AI áttekintéseket mutatják, a kulcsszavak AI áttekintése nélkül.
- Az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és a Németország átlagos lekérdezési hossza.
Állítás: Képes voltunk növelni az ökoszisztéma felé
Az elemzésem adatai azt mutatják, hogy ez az állítás nem helyes.
Valójában a tanulmányom feltárja Az AIOS nulla kattintással növeli a 72% -ot → 76% -ról–
Azok a felhasználók, akik elhagyják a Google -t, többet vonnak be, amint azt az 1. részben említik, de a lekérdezések nagyobb része soha nem tér vissza az internetre.
Fontos itt szünetet tartani.
Nézze meg, hogy hány kulcsszó (60% a legalacsonyabb ponton, a fenti fekete vonal mutatja) nulla kattintás-keresésekhez vezet, még akkor is, ha a Google nem mutat AI áttekintést.
Számos kulcsszó, amelyek nulla kattintással növekedtek, miután az AI áttekintéseket hivatalosan 2024 májusában indították, szintén nulla kattintással rendelkezik a bevezetés előtt.
De a bevezetés után egyértelműen növekszik a nulla kattintás az AIO kulcsszavaknál, és 2024 novemberében fennsíkon 76% -ot (2024 áprilisában 71,4% -ról).
A nulla kattintás aránya szintén növekedett a nem AIO kulcsszavaknál, amelyeket a SERP funkciókkal lehet magyarázni, mint például a kiemelt kivonatok.
Például a Semrush egyértelmű tendenciát mutat a videók számában, amelyek megjelennek a Wikipedia, az egyik legnagyobb weboldalon, az interneten.

A SERP további funkcióinak eredményeként a nulla kattintással kapcsolatos különbség a kulcsszavak között, amely az AIOS-t mutatja, szemben az AIO-kkal, az AIOS-t 2024 májusában a 2024. február 11,4% -ára zárt.
Íme egy másik példa, amely kihívást jelent Pichai és a Google csapat állításaira:
A keresési lekérdezések AI áttekintések nélkül eredményeznek Kétszer annyi oldalmegtekintés mint az AI áttekintésűek.
Ebben az értelemben az AIO -k kevesebb forgalmat küldenek az ökoszisztéma számára, és kevesebb oldalmegtekintést eredményez. Ez egy halálos csapás azoknak a kiadóknak, akik a hirdetés benyomásának mennyiségére támaszkodnak.
Az igazságosság kedvéért azzal érvelhetünk, hogy Pichai pontja itt az AIO kulcsszavakban szereplő oldalmegtekintésekben 21,5% -kal növekedett a 2024 májusában történő bevezetés óta, szemben az AI áttekintés nélküli kulcsszavak 1,3% -os növekedésével (november 24 -ig, miután leesnek).
Tehát megnézheti ezt a tendenciát, és azt mondhatja: „Az AIO lekérdezések oldalnézete növekedett”, de ez sok fontos kontextust kihagy.

Döntés: Ezek az állítások nem mondják el a teljes igazságot – a legjobb esetben
Az 1. részben a következő következtetésre jutottam:
Amikor az adatokat szorosan megvizsgáljuk, egyértelmű minta merül fel: a Google állításai az AI áttekintésével kapcsolatban alapvetően megváltoztatják a keresés módját.
Igen, a felhasználók gyakrabban látogatják meg a Google -t, de látogatásonként kevesebb időt töltenek, és nem készítenek szignifikánsan hosszabb ideig vagy összetettebb kérdéseket. Ez azt sugallja, hogy az AI áttekintések inkább a „gyors válasz” viselkedési mintát hoznak létre, nem pedig a keresés mélyebb elkötelezettségét.
És elemzésem 2. része megerősíti ezt a mintát.
Igen, a lekérdezések hosszabb ideig kúsznak, és az AIO-ból származó kattintások kiváló minőségűek.
A nulla kattintás növekedése azonban ellentmond annak az állításnak, hogy az AIO következetesen több forgalmat küld vissza az interneten.

A lekérdezés hosszának növekedése növekményes-nem egy nagykereskedelmi elmozdulás a „teljesen új” viselkedésre-, és a megnövekedett nulla kattintási felbontás azt jelenti, hogy sok keresés megáll a Google-nál, ahelyett, hogy eléri a „legjobbat, amelyet az internet kínál”.
Ügyeljen arra, hogy iratkozzon fel, mert a jövő héten közzéteszem az első AIO használhatósági tanulmányt, hogy kiegészítsem a kvantitatív adatokat, amelyeket az elmúlt öt hónapban közzétettem kvalitatív betekintéssel.
Hadd mondjam el neked … ez megváltoztatja a keresés és az LLM optimalizálás modelljét.
Fokozza képességeit a Growth Memo heti szakértői betekintésével. Feliratkozás ingyen!
1 CNBC Exkluzív: CNBC Transcript: Az Alphabet vezérigazgatója, Sundar Pichai beszél a CNBC Deirdre Bosa -val a „Bezáró csengő: túlóra” -on
2 Google I/O 2024: I/O egy új generáció számára