A Google augusztusi alapfrissítésének bevezetése befejeződött

Peter

A Google bejelentette, hogy elkészült augusztusi alapfrissítése. A webhelytulajdonosok és a keresőoptimalizálási szakemberek most már teljes mértékben felmérhetik a frissítés hatását a keresési teljesítményre.

Az augusztus 15-én elindított augusztusi alapfrissítés része a Google keresőmotorja minőségének és hasznosságának javítására irányuló folyamatos erőfeszítéseinek.

Fokozatos, kiterjesztett közzététel

A szokásos napi frissítésekkel ellentétben az alapfrissítések kiterjesztett közzétételt igényelnek. Az augusztusi frissítésnél a Google jelezte, hogy akár egy hónapig is eltarthat.

Miután megerősítették, hogy elkészült, itt az ideje elemezni az adatokat, és azonosítani a jelentős rangsorolási változásokat.

„Valóban meg kell várni, amíg az alapvető frissítés befejeződik, hogy felhívhassa a hatását” – nyilatkozta John Mueller, a Google vezető keresési elemzője a LinkedIn múlt havi vitájában. „Ha össze akarja hasonlítani az előtte és utána, fontos megvárni, amíg elkészül.”

Mueller azt is megjegyezte, hogy normális, ha a keresési rangsorok ingadoznak a közzétételi folyamat során, és óva int a következtetések levonásától.

A tartalom minőségének mérése

A közzétételi időszak során a Google megismételte, hogy az alapvető frissítések célja, hogy a keresési eredményeket jobban illeszkedjenek a felhasználók számára valódi értéket és relevanciát biztosító tartalomhoz.

A vállalat fenntartja, hogy a túlnyomórészt a keresőoptimalizálásra összpontosító webhelyek, nem pedig a felhasználók segítése, nagyobb valószínűséggel tapasztalnak negatív rangsorolási hatásokat.

Az érintett webhelyek segítése érdekében a Google nemrég frissítette az alapvető algoritmus-frissítésekre vonatkozó útmutatásait, és egyértelműbb ajánlásokat ad a rangsor jelentős csökkenésének meghatározásához és kezeléséhez olyan eszközök segítségével, mint a Search Console.

Kifinomult tanácsok a helyreállításhoz

A felülvizsgált alapvető frissítési dokumentáció a lényeges tartalmi fejlesztéseket hangsúlyozza a gyors orvoslás helyett.

A Google minőségi irányelveinek megfelelő alapos önellenőrzésre ösztönöz, és a felhasználói igényekhez igazodó jelentős változtatásokra helyezi a hangsúlyt ahelyett, hogy az alulteljesítő oldalakat egyenesen törölné.

A frissített útmutató kimondja

„Amit érdemes észben tartani, amikor változtatásokat hajt végre [include] az érdemi, felhasználóközpontú fejlesztések előnyben részesítése a gyorsjavítások helyett. A tartalom eltávolítása a végső megoldás lehet… azt sugallva, hogy a keresőmotorok számára készült, nem pedig a felhasználók számára.”

Ezenkívül a Google frissített tanácsa reális elvárásokat fogalmaz meg azzal kapcsolatban, hogy az elvesztett helyezések visszaszerzéséhez még a fejlesztések bevezetése után is meg kell várni a jövőbeli alapvető frissítésekre.

A mesterséges intelligencia áttekintései is hatással voltak

Egy kapcsolódó fejlesztés során Mueller megerősítette, hogy a Google egyes keresési találataiban megjelenő, mesterséges intelligencia által generált áttekintéseket az alapalgoritmus-frissítések is befolyásolják, így a kísérleti mesterségesintelligencia-szolgáltatások közvetlenebbül kapcsolódnak az alapvető rangsorolási rendszerekhez.

„Ezek [AI overviews] a keresés részét képezik, és az alapvető frissítések hatással vannak a keresésre, tehát igen” – mondta Mueller arra a kérdésre, hogy az áttekintések változnak-e az alapvető frissítéseken.

Előre tekintve

Bár zavaró, a Google fenntartja, hogy ezek az alapvető frissítések azért szükségesek, hogy folyamatosan finomítsák, hogyan rangsorolják rendszerei a leghasznosabb információkat a keresési lekérdezésekhez.

A kiadóknak a tartalmi stratégiájukat a felhasználói igények kielégítésére kell összpontosítaniuk, nem pedig elszigetelten folytatniuk a SEO-t. Ahogy a mesterséges intelligencia által generált áttekintések egyre inkább összefonódnak az alapvető rangsorolási rendszerekkel, a valódi érték bemutatása kritikusabb lehet, mint valaha.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.