A Google felhasználók 33% -a egy kéthetes próba után beragadt a Bingbe: Tanulmány

Peter

Egy tanulmány megállapította, hogy a Google felhasználói 33% -a folytatta a Bing használatát, miután két hétig megpróbálta. Ez megkérdőjelezi a keresőmotorok preferenciáiról és a Google piaci dominanciájáról szóló uralkodó elképzelést.

A Nemzeti Gazdasági Kutatási Iroda által közzétett kutatás azt sugallja, hogy a Google piaci részesedése nem csak azért, mert jobb. Sok felhasználó még nem próbálta ki az alternatívákat.

A tanulmányt eredetileg januárban tették közzé, de akkoriban a radarunk alatt repültek. Kalapja a Windows Central -hez, hogy a közelmúltban ismét felszíni.

A tanulmány áttekintése után úgy éreztem, hogy megérdemli a közelebbi vizsgálatot. Itt vannak azok a megállapítások, amelyek kiemelkednek.

A Google piaci ereje: nem csupán a minőség

A Stanford, a MIT és a Pennsylvaniai Egyetem kutatói 2354 asztali internetes felhasználót teszteltek, hogy megértsék, miért tartja a Google a globális keresési piac kb. 90% -át.

Megvizsgálták a Google dominanciájának számos lehetséges okát:

  • Jobb minőség
  • Rossz ötletek a versenytársakról
  • Alapértelmezett böngészőbeállítások
  • A váltás szósza
  • A felhasználók nem figyelnek
  • Adat -előnyök

Noha sokan úgy gondolják, hogy a Google pusztán a minőségről nyer, a kutatás azt mutatja, hogy nem olyan egyszerű.

A kutatók megállapításaikkal megtámadják ezeket az állításokat:

„A Google azonban azt állítja, hogy sikerét kiváló minőségű, a verseny” csak egy kattintással „, tekintettel a váltás egyszerűségére, és hogy az adatok növekvő visszatérése a releváns tartományban kicsi.”

A „Próbáljon meg vásárolni” hatást

Az egyik kulcsfontosságú megállapítás kiemelkedik: miután két hétig fizetett a Bing használatához, a Google felhasználók egyharmada továbbra is a Bing használatát folytatta, még a kifizetések leállítása után is.

A kutatók megtalálták:

„A résztvevők 64 % -a, akik folyamatosan a Bing -t használják, azt mondta, hogy jobb, mint amire számítottak, és 59 % -uk azt mondta, hogy megszokták.”

A tanulmány tovább magyarázza:

„A Bingnek való kitettség 0,6 standard eltéréssel növelte a felhasználók önmagában bejelentett felfogását.

Ez azt jelenti, hogy „a Google és a Bing közötti kezdeti rés egyharmada, és több mint fele egy standard eltérést”.

Ez azt sugallja, hogy az emberek ne kerüljék el a Bing -et, mert ez rosszabb, hanem azért, mert nem adtak tisztességes lövést.

Kihívást jelentő közös hiedelmek

Amikor a Google felhasználóit felkérték, hogy válasszák ki a keresőmotorjukat (a váltás egyszerűvé tétele), a Bing részvénye csak 1,1 százalékponttal nőtt.

Ez azt sugallja, hogy az alapértelmezett beállítások elsősorban a piaci részesedést befolyásolják azáltal, hogy megakadályozzák a felhasználókat az alternatívák kipróbálásában.

A szerzők kijelentik:

„Eredményeink azt sugallják, hogy a Bing -ről szóló felfogásuk az expozíció után javult. Az alapértelmezett változáscsoport résztvevői, akik folyamatosan használják a Bing -et, két okból teszik ezt. Egyrészt, mint például a Switch Bonus Group résztvevői, a Bing értékelése a tapasztalatok miatt növekszik. Másodszor, néhány résztvevő továbbra is inkább a Google -t részesíti előnyben, de nem vált vissza a tartós észrevételek miatt.”

A Bing keresési adatainak elemzése azt mutatta, hogy még ha a Microsoft is hozzáférhetne a Google keresési adatainak, akkor ez nem javítja az eredményeket.

A kutatók befejezték:

„Becsléseink szerint, ha a Bing hozzáféréssel rendelkezik a Google adatainak, akkor az átkattintási ráták 23,5 százalékról 24,8 százalékra növekednének.”

Az EU előírja, hogy a Google a keresőmotorokkal választott felhasználókat jelenítse meg, de ez a tanulmány azt sugallja, hogy az ilyen intézkedések nem lesznek hatékonyak, ha a felhasználók az alternatívákat kipróbálják.

A kutatók hozzáadják:

„Az aktív választási beavatkozás korlátozott hatásai által vezérelt modellünk azt jósolja, hogy a választási képernyők mindössze 1,3 százalékponttal növelik a Bing piaci részesedését.”

Hogyan végezték el a kutatást

Ellentétben az emberek kérdéseit feltevő tanulmányokkal, ez egy böngésző kiterjesztést használt a valós keresési viselkedés nyomon követésére az idő múlásával.

A kutatók a felhasználókat csoportokra osztják:

  • Egy kontrollcsoport, amely semmit sem változtatott meg
  • Egy „aktív választás” csoport, amely kiválasztotta a preferált keresőmotorját
  • Egy „alapértelmezett változás” csoport, amelyet két napig fizetnek a Bing -re való váltáshoz
  • A „kapcsoló bónusz” csoport két hétig fizetett a Bing használatáért

Megmérték azt is, hogy a felhasználók véleménye hogyan változott a különféle keresőmotorok kipróbálása után. Sok felhasználó magasabbra értékelte a Bing használatát.

Mit jelent ez

Ezek az eredmények azt sugallják, hogy a Google előnye az expozícióból származik, nem csak a technikailag jobbá.

Lehet, hogy a Google elleni jelenlegi jogi ügyek nem gyakorolnak jelentős hatást, hacsak nem ösztönzik több embert az alternatívák kipróbálására.

A kutatók azt a következtetést vonják le:

„Eredményeink azt sugallják, hogy a szabályozók és a monopóliumellenes hatóságok növelhetik a piaci hatékonyságot azáltal, hogy a keresőmotorokat tapasztalati áruknak tekintik, és a tanulást indukáló gyógyszerek tervezésére.”

Ez a kutatás akkor következik be, amikor a Google jogi kihívásokkal szembesül mind az Egyesült Államokban, mind az EU -ban, a bíróságok pedig fontolóra veszik a keresési piac versenyének növelésének lehetőségeit.

A keresési marketingszakemberek számára a tanulmány azt sugallja, hogy a Google álláspontja nem lehet olyan biztonságos, mint sokan gondolkodnak, bár a versenytársak továbbra is azzal a kihívással szembesülnek, hogy meggyőzzék a felhasználókat, hogy próbálják meg őket.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.