A Google frissítette a spam dokumentációját, és a webhely hírnevével való visszaélés új definíciójával egészítette ki a legnagyobb változást, majd további információkat közölt a kézi műveletek következményeiről. A fennmaradó frissítések tartalomfrissítések, amelyek célja a dokumentáció érthetőbbé és tömörebbé tétele. E változtatások megértése ötleteket adhat a saját tartalom hatékony frissítéséhez.
Mi változott
Körülbelül nyolcféle változtatás történt a dokumentációban, amelyek javítják a tartalmat. Ez hét módszer a régebbi tartalmak frissebbé tételére.
A következő típusú változtatások történtek:
- További információ a webhely jó hírnevével való visszaélésről
- Új részletek a kézi műveletek következményeiről
- A Thin Affiliate fogalmát Thin Affiliációra változtatták
- Megfelelőbb bevezető mondat
- Szavak konszolidációja: gyakorlatok és spam gyakorlatok
- Hozzáadtuk a spam visszaélés fogalmát
- Javított tömörség általában
- Továbbfejlesztett téma: Gép által generált forgalom
További információ a webhely jó hírnevével való visszaélésről
A korábbi dokumentáció azt tanácsolja, hogy a webhely jó hírnevével való visszaélés az, amikor egy harmadik fél tartalmat tesz közzé egy hiteles webhelyen „kevés vagy semmilyen belső felügyelet mellett”, de nem magyarázta el, hogy mi az „első fél felügyelete”, így az új verzió A spam dokumentáció új definíciót ad hozzá.
„Szoros felügyeletről vagy bevonásról beszélünk, amikor a belső tárhely webhely közvetlenül egyedi tartalmat állít elő vagy generál (például a belső fél által közvetlenül alkalmazott személyzeten vagy a belső webhely munkatársainak dolgozó szabadúszókon keresztül). Nem működik olyan harmadik féltől származó szolgáltatásokkal (például „fehér címke” vagy „kulcsrakész”), amelyek a tartalom újraelosztására összpontosítanak, és elsődleges célja a keresési rangsorolás manipulálása.”
Új részletek a kézi műveletek következményeiről
A Google hozzáadott egy új mondatot, amely elmagyarázza, hogy a Google spamre vonatkozó irányelveinek továbbra is megsértésének egyik következménye az, hogy a webhely további szakaszainak eltávolításával fokozhatják a következményeket a keresési eredmények közül. Ez nem új következmény, de új információ.
Ez az új részlet egy olyan webhely kapcsán, amely továbbra is spamet küld:
„…és szélesebb körű műveletek végrehajtása a Google Keresésben (például egy webhely több részének eltávolítása a keresési eredmények közül).”
Ez egy példa a tartalom frissítésére az eredeti verzióból kimaradt további információk hozzáadásával.
A Thin Affiliate fogalmát Thin Affiliációra változtatták
A Google megváltoztatta a „Vékony társult oldalak” szakaszt, így most a „Vékony társoldalak”-ról szól, és hozzáadta a jelentésük meghatározását.
A vékony társoldalakról szóló eredeti verzió így kezdődött:
„A vékony társult oldalak olyan oldalak, amelyeken termékleányvállalatok linkjei vannak…”
Az új verzió így kezdődik:
„A vékony kapcsolódás a tartalom közzétételének gyakorlata termékleányvállalati linkekkel…”
Megfelelőbb bevezető mondat
A Google dokumentációja javította a bevezető mondatot azáltal, hogy megfelelőbbé tette a témakörhöz. Most meghatározza, hogy mi a spam. Az új mondat nem helyettesíti a régi bevezető mondatot, a régi egyszerűen a második mondat lesz.
Eredeti bevezető mondat:
„Spamre vonatkozó irányelveink segítenek megvédeni a felhasználókat és javítják a keresési eredmények minőségét.”
Új bevezető mondat:
„A Google Keresés kontextusában a spam olyan internetes tartalom, amelyet arra terveztek, hogy megtévessze a felhasználókat, vagy manipulálja a keresési rendszereinket a magas helyezés érdekében. Spamre vonatkozó irányelveink segítenek megvédeni a felhasználókat és javítani a keresési eredmények minőségét.”
Az új verzió a levélszemét definíciójával kezdődik, ami logikus a levélszeméttel kapcsolatos dokumentációban.
Szavak konszolidációja: gyakorlatok és spam gyakorlatok
A következő példák azt mutatják be, hogy a Google hogyan vonta össze az ugyanarra a dologra (spam) vonatkozó eufemizmusokat egyetlen kifejezésbe, amely kiemeli a Spam Practices kifejezést.
Ez a változtatás az olyan kifejezéseket, mint a „tartalom és viselkedés” és a „spam formái” egyszerűbb „gyakorlatok” és „spam-gyakorlatok” kifejezésekké egyesíti. Nem tudom, miért hajtotta végre ezt a változtatást a Google, de a következetes terminológia használata megkönnyíti a tartalom érthetőségét.
Íme néhány példa a „gyakorlatok” és a „spam gyakorlatok” kifejezés hangsúlyozására:
1. A második bekezdést tömörebbé kell tenni.
Ez:
„Az irányelveket sértő tartalmat és viselkedést automatizált rendszereken keresztül észleljük…”
Ez most:
„Érzékeljük a szabályzatot sértő gyakorlatokat…”
A mondat könnyebben érthetővé válik. <- Ez fontos.
2. A negyedik bekezdés körül:
Ez:
„Irányelveink a spam gyakori formáira vonatkoznak, de a Google felléphet az általunk észlelt bármilyen típusú spam ellen.”
Ez lesz:
„Irányelveink lefedik a gyakori spam-gyakorlatokat, de a Google felléphet az általunk észlelt bármilyen típusú spamgyakorlat ellen.”
A fenti új mondat némileg redundáns, de tudatos törekvést mutat a hasonló tevékenységek egyetlen tevékenységi kategóriába való tömörítésére.
Fogalma Spam Visszaélés
A következő változtatás a „visszaélés” szó használatának növelése a levélszemét-szabályzat új verziójában. A visszaélés egy olyan szó, amely káros tevékenységet ír le. A SEO esetében előfordulhat, hogy a Google azért használja ezt a szót, mert olyan tevékenységet ír le, amely szándékosan megtéveszti a felhasználókat és a keresőmotorokat.
A régi verzió 11-szer, az új verzió 17-szer használta ezt a szót. Ez egy viszonylag csekély változás, de jelentősen felerősíti a spam fogalmát, mint a visszaélés egyik formáját.
Íme két példa arra, hogyan adta hozzá a Google a visszaélés fogalmát:
- Az „ajtónyílások” szó ma „ajtónyílás-bántalmazás”
- A „Rejtett szöveg és linkek” kifejezés mostantól Rejtett szöveggel és linkekkel való visszaélés.
Vannak más változtatások is a dokumentációban, ahol hozzáadják a „visszaélés” szót, és ami ebben az érdekes, az az, hogy megváltozik egy fogalom (abuse) bevezetése, hogy egy sor látszólag különböző dolgot összekapcsoljon. Ez segíti az olvasó megértését, mert a „rejtett szöveg” és az „ajtónyílások” immár a spam értelemben vett „visszaélés” fogalmában kapcsolódnak egymáshoz.
Továbbfejlesztett tömörség
Egy másik változtatás, amelyet mindig figyelembe kell venni a tartalomfrissítés során, a kifejezések tömörebbé tétele.
A Google megváltoztatta a következő szöveget:
„A Google a linkeket tényezőként használja a weboldalak relevanciájának meghatározásához. Minden olyan link, amelynek célja a Google Keresés eredményeiben elért rangsorolás manipulálása, linkspamnek minősülhet. Ide tartozik minden olyan viselkedés, amely manipulálja a webhelyére mutató linkeket vagy a webhelyről kimenő linkeket.”
Most lényegesen rövidebb:
„A linkspam az a gyakorlat, amikor egy webhelyre mutató vagy onnan származó linkeket hoznak létre, elsősorban a keresési rangsor manipulálása céljából.”
Nagy különbség, igaz? Nagyon szeretem ezt a változást, mert valaki valószínűleg megnézte azt az eredeti három mondatot, és elgondolkodott azon, hogy mi volt az alapvető üzenet, amely megpróbált átjutni azon a három mondatos sűrűn.
Ha elolvasod az eredeti három mondatot, akkor ez egy csomó olyan információ, amely nem igazán marad meg az elmédben. Annak mérlegelése, hogy egy mondatsorozat hatékonyan kommunikál-e, jó módszer a tartalom átírására. Csak olvassa el, és kérdezze meg: „Mit jelent ez?” és ha a válasz rövidebb, akkor fontolja meg, hogy ezt írja a mondatok helyére.
Továbbfejlesztett témakommunikáció: Gép által generált forgalom
Ez a következő változtatás drámai módon javítja a gép által generált forgalom részt, mert eltávolítja azt a részt, amely a Google-ról szól, és inkább a gép által generált forgalom meghatározását teszi lehetővé.
Ezek a mondatok:
„A gépek által generált forgalom erőforrásokat fogyaszt, és akadályozza a felhasználók legjobb kiszolgálását. Példák az automatizált forgalomra:
Most ezek:
„A gép által generált forgalom (más néven automatizált forgalom) azt a gyakorlatot jelenti, hogy automatizált lekérdezéseket küldenek a Google-nak. Ez magában foglalja a kaparást is…”
Az erőforrások felhasználásáról szóló rész még mindig megvan, de most a szakasz vége felé került.
Vannak más esetek is a dokumentációban, amikor két mondatot lerövidítettek egy olyanra, amely közvetlenebbül, tömörebben tér ki a lényegre.
Például a félrevezető funkcionalitásról szóló rész két mondatot egy mondattal helyettesít, amely meghatározza, hogy mi a félrevezető funkció:
„A félrevezető funkcionalitás arra utal, hogy…”
A lemásolt tartalomról szóló rész három hosszú mondatot felváltott egy olyan mondattal, amely meghatározza, hogy mi is a másolt tartalom:
„A kaparás azt a gyakorlatot jelenti, hogy más oldalakról vesznek el tartalmat…”
Tartalomfrissítés az újraírással szemben
A frissített spam-dokumentáció nem átírás, hanem fokozatos frissítés néhány új információval. Olyan módszereket javasol, amelyekkel frissítheti saját tartalmait új részletek hozzáadásával, valamint a meglévő információk világosabbá és tömörebbé tételével.
Olvassa el a frissített dokumentációt:
A Google internetes keresés spamre vonatkozó irányelvei