A Google globális SEO eszközkimaradásokat okoz

Peter

A Google rátört a keresési eredmények adatait gyűjtő webkaparókra, és globális leállásokat váltott ki számos népszerű rangkövető eszköznél, például a SEMRushnál, amelyek a keresési eredményoldalak friss adatszolgáltatásától függenek.

Mi történik, ha a Google SERP-jeit teljesen blokkolják? A nyomkövetési szolgáltatások által biztosított bizonyos mennyiségű adatot már régóta extrapolálják különféle adatforrásokból származó algoritmusok. Lehetséges, hogy az aktuális blokk megkerülésének egyik módja az adatok más forrásokból való extrapolálása.

A SERP lekaparását tiltja a Google

A Google irányelvei régóta tiltják a keresési eredményekben az automatikus rangsorolást, de nyilvánvalóan a Google azt is lehetővé tette számos vállalat számára, hogy lekaparja keresési eredményeit, és díjat számítson fel a rangsorolási adatokhoz való hozzáférésért kulcsszavak és rangsorok követése céljából.

A Google irányelvei szerint:

„A gép által generált forgalom (más néven automatizált forgalom) azt a gyakorlatot jelenti, hogy automatizált lekérdezéseket küldenek a Google-nak. Ide tartozik az eredmények rang-ellenőrzési célú lekaparása vagy a Google Keresőhöz való más típusú, kifejezett engedély nélkül végzett automatikus hozzáférés. A gép által generált forgalom erőforrásokat fogyaszt, és akadályozza a felhasználók legjobb kiszolgálását. Az ilyen tevékenységek sértik a spamre vonatkozó irányelveinket és a Google Általános Szerződési Feltételeit.”

A kaparók blokkolása összetett

A lehúzók blokkolása rendkívül erőforrás-igényes, különösen azért, mert a blokkokra úgy reagálhatnak, hogy például megváltoztatják az IP-címüket és a felhasználói ügynöküket, hogy elkerüljék a blokkokat. A kaparók blokkolásának másik módja az, ha konkrét viselkedéseket céloz meg, például hány oldalt kér le egy felhasználó. A túl sok oldalkérelem blokkolást válthat ki. Ennek a megközelítésnek az a problémája, hogy erőforrásigényessé válhat az összes blokkolt IP-cím nyomon követése, amelyek száma gyorsan elérheti a milliókat.

Jelentések a közösségi médiában

A magán SEO Signals Lab Facebook-csoport egyik bejegyzése bejelentette, hogy a Google keményen fellép a webkaparók ellen, és az egyik tag megjegyezte, hogy a Scrape Owl eszköz nem működik náluk, míg mások arra hivatkoztak, hogy a SEMRush adatai nem frissültek.

Egy másik bejegyzés, ezúttal a LinkedIn-en, több olyan eszközt is megemlített, amelyek nem frissítették a tartalmat, de azt is megjegyezték, hogy a blokkolás nem érintette az összes adatszolgáltatót, megjegyezve, hogy a Sistrix és a MonitorRank továbbra is működött. Valaki a HaloScan nevű cégtől arról számolt be, hogy kiigazításokat hajtottak végre a Google-tól származó adatok lemásolása érdekében, és helyreálltak, valaki pedig arról számolt be, hogy egy másik MyRankingMetrics nevű eszköz továbbra is adatokat jelent.

Tehát bármit is csinál a Google, az jelenleg nem érinti az összes lehúzót. Előfordulhat, hogy a Google bizonyos kaparási viselkedést céloz meg, tanul a válaszokból, és javítja a blokkoló képességüket. A következő hetekben kiderülhet, hogy a Google javítja a kaparók blokkolásának képességét, vagy csak a legnagyobbakat célozza meg.

A LinkedIn egy másik bejegyzése azt feltételezte, hogy a blokkolás magasabb erőforrásokhoz és díjakhoz vezethet a SaaS SEO-eszközök végfelhasználói számára. A következőket posztolták:

„Ez a Google lépés az adatkinyerést kihívásokkal és költségesebbé teszi. Ennek eredményeként a felhasználók magasabb előfizetési díjakkal szembesülhetnek. „

Ryan Jones a Twitteren írta:

„Úgy tűnik, a Google végrehajtott egy olyan frissítést tegnap este, amely blokkolja a legtöbb kaparót és sok API-t.

Google, csak adjon nekünk egy fizetett API-t a keresési eredményekhez. helyette fizetünk neked.”

Nincs bejelentés a Google részéről

Egyelőre nem érkezett bejelentés a Google részéről, de előfordulhat, hogy az online csevegés arra kényszeríthet valakit a Google-nál, hogy fontolja meg nyilatkozattételét.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.