A Google három EU-országban teszteli a Bare-Bones szállodakeresést

Peter

A Google megkezdi azt a tesztet, amely megváltoztatja a szállodakeresési eredményeket a németországi, belgiumi és észtországi felhasználók számára.

Ez a teszt eltávolítja az olyan funkciókat, mint a térkép és a szállodai adatok, helyettük szokásos kék linkekkel a szállodai webhelyekre és összehasonlító oldalakra.

A kísérlet csak ebben a három országban érinti a felhasználókat, akár helyi, akár nemzetközi keresést végeznek.

Ez nem érinti a felhasználókat ezeken az országokon kívül, vagy amikor egy adott szállodát keresnek.

A digitális piacokról szóló törvénynek (DMA) való megfelelés

A Google teszteli ezeket a változtatásokat, hogy betartsa az új európai szabályokat, az úgynevezett Digital Markets Act (DMA).

Az elmúlt évben a Google több mint 20 frissítést hajtott végre. Ezek a frissítések új szakaszokat és formátumokat tartalmaznak, amelyek láthatóbbá teszik a járatok, szállodák és vásárlások összehasonlító oldalait.

E változtatások eredményei vegyesek voltak.

A főbb utazási összesítők és összehasonlító oldalak láthatóvá váltak. Más vállalkozásoknál, például légitársaságoknál, szállodaüzemeltetőknél és kiskereskedőknél azonban akár 30%-kal is csökkent az ingyenes közvetlen foglalási kattintások száma.

A teszt célja

A Google ezt a tesztet Németországban, Belgiumban és Észtországban fogja futtatni, hogy megtudja, hogyan befolyásolják a javasolt változtatások a felhasználói élményt és a webhely forgalmát.

A Google tétovázik ettől a döntéstől. A vállalat fenntartja, hogy a „tíz kék link” formátumra való visszatérés a felhasználókat és a vállalkozásokat egyaránt hátrányos helyzetbe hozza.

Gary Illyes, a Google elemzője hangsúlyozta, hogy a teszt ideiglenes, és a webhelyeknek nem kell semmit tenniük a kísérleti időszakban.

Előre tekintve

A teszt eredményei befolyásolhatják a jövőbeli döntéseket a keresőmotorok európai működésével kapcsolatban, és világszerte alakíthatják a szabályozást.

A Google szerint a normál keresési funkció a teszt befejezése után folytatódik, bár a befejezés időpontja nem világos.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.