A Google hivatalossá teszi az évtizedes tagolt navigációs irányelveket

Peter

A Google frissítette a fazettált navigációra vonatkozó irányelveit azáltal, hogy egy régi blogbejegyzést hivatalos súgódokumentummá alakított.

Ami 2014-ben blogbejegyzésnek indult, mára hivatalos műszaki dokumentáció.

Ez a változás az e-kereskedelmi és a nagy tartalommal rendelkező webhelyek összetettségét tükrözi, mivel sok webhely fejlett szűrőrendszert alkalmaz a nagyobb katalógusokhoz.

Szempontos navigációs problémák

Használt valaha szűrőket egy e-kereskedelmi webhelyen a termékek méret, szín és ár szerinti szűkítésére?

Ez a sokoldalú navigáció – a rendszer lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyidejűleg több szűrő használatával finomítsák a keresési eredményeket.

Bár ez a funkció létfontosságú a felhasználók számára, kihívásokat jelenthet a keresőmotorok számára, és arra készteti a Google-t, hogy új hivatalos dokumentációt adjon ki e rendszerek kezeléséről.

Modern kihívások

Az összetett navigáció kihívása a kombinációk matematikájában rejlik: minden további szűrőopció megsokszorozza a lehetséges URL-címeket, amelyeket a keresőmotornak fel kell térképeznie.

Például egy egyszerű termékoldal a méretre (5 választási lehetőség), a színre (10 választási lehetőség) és az árkategóriára (6 tartomány) vonatkozóan 300 egyedi URL-t generálhat – egyetlen termékhez.

Gary Illyes, a Google elemzője szerint ez a szorzóhatás teszi a fazettált navigációt a webhelytulajdonosok által jelentett túltérképezési problémák vezető okává.

A hatás a következőket tartalmazza:

  • A szerver erőforrásainak pazarlása: Sok webhely túl sok számítási teljesítményt használ a szükségtelen URL-kombinációkhoz.
  • Nem hatékony feltérképezési költségkeret: A feltérképező robotoknak hosszabb időt vehet igénybe a fontos új tartalom megtalálása, mert el vannak foglalva az összetett navigációval.
  • A SEO teljesítményének gyengülése: Ha több URL is van ugyanahhoz a tartalomhoz, az károsíthatja a webhely keresőoptimalizálását.

Mi változott?

Az új útmutató hasonló a 2014-es blogbejegyzéshez, de tartalmaz néhány fontos frissítést:

  1. Összpontosítson a teljesítményre: A Google most egyértelműen figyelmeztet a számítási erőforrások használatának költségeire.
  2. Tisztítsa meg a megvalósítási lehetőségeket: A dokumentáció egyértelmű útvonalakat ad a különböző típusú webhelyekhez.
  3. Frissített műszaki ajánlások: A javaslatok immár az egyoldalas alkalmazásokra és a modern SEO gyakorlatokra vonatkoznak.

Megvalósítási útmutató

A lapos navigációval rendelkező webhelyeket kezelő SEO-szakemberek számára a Google most kétlépcsős megközelítést javasol:

Nem kritikus szempontok:

  • Letiltás a robots.txt fájlon keresztül
  • URL-részletek használata (#)
  • Konzisztens rel=”nofollow” attribútumok megvalósítása

Üzleti szempontból kritikus szempontok:

  • A szabványos paraméterformátumok fenntartása
  • Végezze el a megfelelő 404-es kezelést
  • Használjon stratégiai kanonikus címkéket

Összefüggő: Szemes navigáció: bevált módszerek a keresőoptimalizáláshoz

Előre tekintve

Ez a dokumentációfrissítés azt sugallja, hogy a Google egyre bonyolultabb webhelyarchitektúrákra készül.

Az optimális feltérképezési hatékonyság és indexelési teljesítmény biztosítása érdekében a keresőoptimalizálási csapatoknak értékelniük kell a jelenlegi szegélyezett navigációjukat ezen irányelvek alapján.


Kiemelt kép: Shutterstock/kenchiro168

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.