A Google keresési kapcsolattartója foglalkozik a márkaelfogultság problémáival

Peter

Danny Sullivan, a Google keresési kapcsolattartója, Aleyda Solisnak adott közelmúltbeli interjújában megvitatta a vállalat megközelítését a kisebb webhelyek rangsorolására a nagyobb márkákhoz képest.

Ez a téma régóta vita tárgyát képezi, mivel aggodalomra ad okot, hogy a Google rangsoroló rendszerei a márkákat részesítik előnyben a független webhelyekkel szemben.

Méltányosság a keresési eredményekben

Sullivan azt állítja, hogy a Google nem részesíti előnyben a márkákat, és kijelenti:

„Rangsorolási rendszereink nem azt mondják, hogy „nagy márka vagy, ezért rangsorolsz”… A lényeg nem az, hogy nagy vagy-e, hanem az, hogy megvan-e a leghasznosabb, a legrelevánsabb, leginkább kielégítő információ.”

Az észlelési probléma

A Google álláspontja ellenére Sullivan elismerte azt a széles körben elterjedt felfogást, hogy a nagyobb, jól bevált webhelyek előnyt jelentenek a keresési eredményekben.

Felismerte a kisebb oldaltulajdonosok frusztrációját, akik úgy érzik, nem tudnak versenyezni a nagyobb márkákkal a láthatóságért.

Sullivan kijelenti:

„Megvizsgáltam azokat az eseteket, amikor az emberek azt mondják, hogy nem szereted a kis oldalakat, és nem vonom el a valódi aggodalmakat, mert ott vannak… Bárcsak jobban járnának, de azt is látom, hogy együtt fordulnak elő ugyanazok a lekérdezések, amelyeket más független webhelyeken kaptam, amelyek jól teljesítenek.”

Kihívások és fejlesztések

Sullivan elismerte, hogy a Google rendszerei néha nem ismerik fel a kisebb webhelyekről származó jó minőségű tartalmat.

Biztosította, hogy a vállalat aktívan fejleszti algoritmusainak ezen aspektusát.

Sullivan azt mondta:

„Nem akarjuk, hogy csak a nagyon nagy dolgok álljanak jól, és úgy gondolom, hogy a legutóbbi frissítés során beszéltünk arról, hogy sok ilyen aggodalmat figyelembe vettünk, és megpróbáltuk megérteni, hogyan tehetünk többet néhányért kisebb oldalak, az úgynevezett független oldalak.”

Tanácsok kisebb oldalaknak

A csüggedt független webhely-tulajdonosok számára Sullivan néhány tanácsot adott: összpontosítson a márka fejlesztésére.

Azt tanácsolta:

„Ha Ön egy kisebb webhely, és úgy érzi, hogy nem igazán fejlesztette ki a márkáját, fejlessze azt. Ez nem azért van így, mert a márkája miatt fogunk rangsorolni, hanem azért, mert valószínűleg azok a dolgok, amelyek miatt az emberek kívülről jó márkaként ismernek fel, előfordulhatnak olyan dolgok mellett, amelyek a rangsorolási rendszereinkhez kapcsolódnak. valami jutalomra vágyik.”

A tartalomkészítőknek szóló tanácsokkal kapcsolatban Sullivan hozzáteszi:

„Csak továbbra is hallgass a szívedre, és tedd azt, amit helyesnek tartasz… Rangsorolási rendszereink igyekeznek jutalmazni az embereknek készült nagyszerű tartalmakat, és ha úgy érzed, hogy ezt csinálod, akkor mi” Megpróbálok utolérni téged.”

Előre tekintve

Úgy tűnik, hogy a Google komolyan veszi ezeket az aggályokat.

Sullivan megemlítette, hogy a legutóbbi frissítések célja, hogy többet tegyenek a kisebb webhelyeken. Ugyanakkor fenntartja, hogy a Google célja a legjobb tartalom megjelenítése, függetlenül a márka ismertségétől.

Bár a kihívások továbbra is fennállnak, a probléma Google általi felismerése és a javításra irányuló erőfeszítések a jövőbeli frissítésekkel lehetséges változásra utalnak.

Hallgassa meg Sullivan teljes nyilatkozatát az alábbi videóban:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.