A Google megerősíti, hogy a strukturált adatok nem teszik jobbá a webhely rangsorát

Peter

A Google John Mueller válaszolt egy kérdésre a Bluesky -ról, hogy a strukturált adatok segítenek -e a SEO -ban, ami megváltoztathatja, hogy egyesek hogyan gondolkodnak rajta.

Schema.org strukturált adatok

Amikor a SEO -k strukturált adatokról beszélnek, akkor a Schema.org strukturált adatokról beszélnek. Sokféle strukturált adat létezik, de SEO célokra csak a séma.org strukturált adatok számítanak.

Használ -e a Google strukturált adatokat rangsorolás céljából?

Az a személy, aki a vitát kezdte, először közzétette, hogy strukturált adatokat ad hozzá, hogy megnézze, segít -e a SEO -ban.

Mueller első hozzászólása az előkészítés értékéről szóló megjegyzés volt:

„Igen, és nem. Nem. Szeretem látni, hogy az emberek belemerülnek az online marketing, a keresőmotorok és mindezek világába, de a technikailag működő dolgok elolvasása időt takarít meg, és segít a koncentrálásban.”

Az eredeti poszter egy kérdéssel válaszolt:

– A tapasztalataidban hogyan segített?

Ekkor adta Mueller a válaszát:

„(Az alábbiak mindegyike nem új, tehát a mém.) A strukturált adatok nem teszik jobbá a webhelyet. A fejlesztők.google.com/search/docs/ … a keresési funkciók megjelenítésére használják.

A Mueller mondásának képernyőképe, amely szerint a strukturált adatok nem teszik jobbá a webhely rangsorát

A strukturált adatok nem okoznak látható változást a Google -keresésben

Mueller egy tisztító bejegyzéssel követte, hogy megjegyezze, hogy a strukturált adatok nem okoznak látható változást a Google -keresésben. Amikor azt mondja, hogy a Google Search, valószínűleg a rendszeres szerves keresési eredményekről beszél, nem pedig a gazdag eredményekről.

Itt van, amit mondott:

„Jó, ha más dolgokra használjuk a schema.org -ban, ami nem okoz problémákat, de valószínűtlen, hogy látható változást lát a Google -keresésben. (Tudom, hogy egyesek a” valószínűtlen „és a” látható változás „-ot úgy gondolják, hogy optimalizálniuk kell, függetlenül attól, hogy függetlenül attól, hogy kiszabaduljanak; mások gyorsabban mozognak)”

A Mueller képernyőképe a Google Search látható változásakor nem valószínű

Összehangol a 2018. évi útmutatáshoz: Nincs általános rangsorolás lendülete

John Mueller nyilatkozata összhangban áll a 2018 -ban készített (azóta törölt tweetben), ahol elmagyarázta, hogy a strukturált adatokból nincs „általános rangsorolás”.

Így mondta Mueller 2018 -ban:

„Az SD használatának nincs általános rangsorolása. Ez ugyanakkor ugyanaz, ami emlékszem. Az SD megkönnyítheti az oldalról szóló, ami megkönnyítheti annak bemutatását, hogy hol releváns (javítja a célzást, talán a megfelelő feltételek rangsorolását). (Nem új, IMO)”

A törölt tweet képernyőképe

A strukturálatlan adatok ebben az összefüggésben egy olyan weboldal, amely tartalmaz egy fejléc részt, navigációs linkeket, logókat, linkeket a kapcsolódó tartalomhoz, a reklámozáshoz és a fő tartalomhoz. Ez az, ami a nem strukturálatlan adatok, és a keresőmotor számára az a kihívás, hogy az összes információt a fő tartalomra csökkentse.

A strukturált adatok a tartalmat szervezett módon mutatják be, amely megkönnyíti a gépek (keresési algoritmusok) megértését. A strukturált adatok az információkat strukturált adattípussal (mint például a strukturált adattípusra) és az adott strukturált adattípushoz kapcsolódó tulajdonságokkal rendezik (szerző, itemreviewed, áttekintés stb.).

Ezért hívják strukturáltnak, mert a weboldal tartalmát szervezték vagy kategorizálják, a tartalom „típusának” egyes része (szerző, az áttekintés, a kép, a felülvizsgálati besorolás stb.), És ez megkönnyíti a Google számára a tartalom gazdag eredmények megjelenítését, ami egy keresési funkció.

Ez csak olyan tartalom, mint bármely más tartalom, de szervezett tartalom. A hüvelykujjszabály az, hogy bármi, ami megkönnyíti a Google számára a tartalom megértését, jó dolog a rangsoroláshoz, mert a Google nem tudja rangsorolni, ha nem tudja megérteni, mi a tartalom. Ezt jelenti Mueller, amikor 2018 -ban tweetelt:

„… Ami megkönnyítheti a releváns bemutatását (javítja a célzást, esetleg a megfelelő feltételek rangsorolását).

Hogyan használja a Google strukturált adatokat a keresési funkciókban

A Google a rendelkezésre álló séma.org strukturált adatoknak csak egy töredékét használja. Jelenleg több mint 800 séma.org strukturált adattípus található, és a Google csak körülbelül 30 típusot használ, amelyekre az egyes strukturált adattípusokhoz és egyéb iránymutatásokhoz és követelményekhez a szükséges tulajdonságok számára strukturált adatdokumentációt tesz közzé.

A Google egyetlen felhasználása a strukturált adatokhoz az, hogy információkat gyűjtsön olvasható formátumban, így felhasználhatja az információkat a gazdag eredmények megjelenítéséhez, amelyek láthatók a receptek, áttekintések, a weboldaladatok körhintás formátumban történő megjelenítéséhez, és akár a felhasználók számára is lehetővé teszik, hogy közvetlenül a keresési eredményekből könyveket vásároljanak.

A Schema.org strukturált adatok hozzáadása nem garantálja, hogy a Google a keresésben gazdag eredményekkel jelenik meg a webhelyet. Ez csak a webhelyen gazdag eredmények megjelenítésére szolgál. A Schema.org strukturált adatok nem dokumentált formáinak hozzáadása nem befolyásolja a webhely keresési optimalizálását, mivel a Google figyelmen kívül hagyja a nagyjából harminc strukturált adattípust.

Mi a helyzet a strukturált adatokkal és az AI keresési rangsorokkal

Megzavarónak tűnik, hogy a strukturált adatok nem segítik a webhely rangsorolását, de értelmesebb gondolkodni rajta, mint olyasmi, ami a webhelyet gazdag eredményekre jogosult. Az AI keresési eredményekkel összefüggésben a Google rendszeresen indexált adatokat használ fel a webhelyekről, és mivel az AI keresési eredmények egy keresési szolgáltatás, a kereséssel kapcsolatos szolgáltatások dokumentált strukturált adataira támaszkodhat (erről bővebben itt: A Google megerősíti: A strukturált adatok továbbra is nélkülözhetetlenek az AI keresési korszakban.)

A strukturált adatokkal kapcsolatos fő pontok az AI -keresés során az, hogy a közelmúltbeli Search Central Live -nál megosztott (kalap tipp Aleyda Solis -nak) szerint:

„A strukturált adatok kritikus jelentőségűek a modern keresési funkciókhoz

Ellenőrizze a támogatott típusok dokumentációját

A strukturált adatok hatékonyak,
… Könnyen olvasható számítógépekhez,
… És nagyon pontos ”

Dióhéjban, az AI -keresés összefüggéseire:
A strukturált adatok támogatják a keresési funkciókat, és az AI keresés AI szolgáltatás. Az AI -keresés a rendszeres keresési indexre is támaszkodik, a Schema.org strukturált adatokon kívül.

Olvassa el az eredeti vitát a Bluesky -ról:

Strukturált adatok hozzáadása annak kiderítéséhez, hogy segít -e a SEO -ban

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.