A Google John Mueller válaszolt egy kérdésre a Bluesky -ról, hogy a strukturált adatok segítenek -e a SEO -ban, ami megváltoztathatja, hogy egyesek hogyan gondolkodnak rajta.
Schema.org strukturált adatok
Amikor a SEO -k strukturált adatokról beszélnek, akkor a Schema.org strukturált adatokról beszélnek. Sokféle strukturált adat létezik, de SEO célokra csak a séma.org strukturált adatok számítanak.
Használ -e a Google strukturált adatokat rangsorolás céljából?
Az a személy, aki a vitát kezdte, először közzétette, hogy strukturált adatokat ad hozzá, hogy megnézze, segít -e a SEO -ban.
Mueller első hozzászólása az előkészítés értékéről szóló megjegyzés volt:
„Igen, és nem. Nem. Szeretem látni, hogy az emberek belemerülnek az online marketing, a keresőmotorok és mindezek világába, de a technikailag működő dolgok elolvasása időt takarít meg, és segít a koncentrálásban.”
Az eredeti poszter egy kérdéssel válaszolt:
– A tapasztalataidban hogyan segített?
Ekkor adta Mueller a válaszát:
„(Az alábbiak mindegyike nem új, tehát a mém.) A strukturált adatok nem teszik jobbá a webhelyet. A fejlesztők.google.com/search/docs/ … a keresési funkciók megjelenítésére használják.
A Mueller mondásának képernyőképe, amely szerint a strukturált adatok nem teszik jobbá a webhely rangsorát
A strukturált adatok nem okoznak látható változást a Google -keresésben
Mueller egy tisztító bejegyzéssel követte, hogy megjegyezze, hogy a strukturált adatok nem okoznak látható változást a Google -keresésben. Amikor azt mondja, hogy a Google Search, valószínűleg a rendszeres szerves keresési eredményekről beszél, nem pedig a gazdag eredményekről.
Itt van, amit mondott:
„Jó, ha más dolgokra használjuk a schema.org -ban, ami nem okoz problémákat, de valószínűtlen, hogy látható változást lát a Google -keresésben. (Tudom, hogy egyesek a” valószínűtlen „és a” látható változás „-ot úgy gondolják, hogy optimalizálniuk kell, függetlenül attól, hogy függetlenül attól, hogy kiszabaduljanak; mások gyorsabban mozognak)”
A Mueller képernyőképe a Google Search látható változásakor nem valószínű
Összehangol a 2018. évi útmutatáshoz: Nincs általános rangsorolás lendülete
John Mueller nyilatkozata összhangban áll a 2018 -ban készített (azóta törölt tweetben), ahol elmagyarázta, hogy a strukturált adatokból nincs „általános rangsorolás”.
Így mondta Mueller 2018 -ban:
„Az SD használatának nincs általános rangsorolása. Ez ugyanakkor ugyanaz, ami emlékszem. Az SD megkönnyítheti az oldalról szóló, ami megkönnyítheti annak bemutatását, hogy hol releváns (javítja a célzást, talán a megfelelő feltételek rangsorolását). (Nem új, IMO)”
A törölt tweet képernyőképe
A strukturálatlan adatok ebben az összefüggésben egy olyan weboldal, amely tartalmaz egy fejléc részt, navigációs linkeket, logókat, linkeket a kapcsolódó tartalomhoz, a reklámozáshoz és a fő tartalomhoz. Ez az, ami a nem strukturálatlan adatok, és a keresőmotor számára az a kihívás, hogy az összes információt a fő tartalomra csökkentse.
A strukturált adatok a tartalmat szervezett módon mutatják be, amely megkönnyíti a gépek (keresési algoritmusok) megértését. A strukturált adatok az információkat strukturált adattípussal (mint például a strukturált adattípusra) és az adott strukturált adattípushoz kapcsolódó tulajdonságokkal rendezik (szerző, itemreviewed, áttekintés stb.).
Ezért hívják strukturáltnak, mert a weboldal tartalmát szervezték vagy kategorizálják, a tartalom „típusának” egyes része (szerző, az áttekintés, a kép, a felülvizsgálati besorolás stb.), És ez megkönnyíti a Google számára a tartalom gazdag eredmények megjelenítését, ami egy keresési funkció.
Ez csak olyan tartalom, mint bármely más tartalom, de szervezett tartalom. A hüvelykujjszabály az, hogy bármi, ami megkönnyíti a Google számára a tartalom megértését, jó dolog a rangsoroláshoz, mert a Google nem tudja rangsorolni, ha nem tudja megérteni, mi a tartalom. Ezt jelenti Mueller, amikor 2018 -ban tweetelt:
„… Ami megkönnyítheti a releváns bemutatását (javítja a célzást, esetleg a megfelelő feltételek rangsorolását).
Hogyan használja a Google strukturált adatokat a keresési funkciókban
A Google a rendelkezésre álló séma.org strukturált adatoknak csak egy töredékét használja. Jelenleg több mint 800 séma.org strukturált adattípus található, és a Google csak körülbelül 30 típusot használ, amelyekre az egyes strukturált adattípusokhoz és egyéb iránymutatásokhoz és követelményekhez a szükséges tulajdonságok számára strukturált adatdokumentációt tesz közzé.
A Google egyetlen felhasználása a strukturált adatokhoz az, hogy információkat gyűjtsön olvasható formátumban, így felhasználhatja az információkat a gazdag eredmények megjelenítéséhez, amelyek láthatók a receptek, áttekintések, a weboldaladatok körhintás formátumban történő megjelenítéséhez, és akár a felhasználók számára is lehetővé teszik, hogy közvetlenül a keresési eredményekből könyveket vásároljanak.
A Schema.org strukturált adatok hozzáadása nem garantálja, hogy a Google a keresésben gazdag eredményekkel jelenik meg a webhelyet. Ez csak a webhelyen gazdag eredmények megjelenítésére szolgál. A Schema.org strukturált adatok nem dokumentált formáinak hozzáadása nem befolyásolja a webhely keresési optimalizálását, mivel a Google figyelmen kívül hagyja a nagyjából harminc strukturált adattípust.
Mi a helyzet a strukturált adatokkal és az AI keresési rangsorokkal
Megzavarónak tűnik, hogy a strukturált adatok nem segítik a webhely rangsorolását, de értelmesebb gondolkodni rajta, mint olyasmi, ami a webhelyet gazdag eredményekre jogosult. Az AI keresési eredményekkel összefüggésben a Google rendszeresen indexált adatokat használ fel a webhelyekről, és mivel az AI keresési eredmények egy keresési szolgáltatás, a kereséssel kapcsolatos szolgáltatások dokumentált strukturált adataira támaszkodhat (erről bővebben itt: A Google megerősíti: A strukturált adatok továbbra is nélkülözhetetlenek az AI keresési korszakban.)
A strukturált adatokkal kapcsolatos fő pontok az AI -keresés során az, hogy a közelmúltbeli Search Central Live -nál megosztott (kalap tipp Aleyda Solis -nak) szerint:
„A strukturált adatok kritikus jelentőségűek a modern keresési funkciókhoz
Ellenőrizze a támogatott típusok dokumentációját
A strukturált adatok hatékonyak,
… Könnyen olvasható számítógépekhez,
… És nagyon pontos ”
Dióhéjban, az AI -keresés összefüggéseire:
A strukturált adatok támogatják a keresési funkciókat, és az AI keresés AI szolgáltatás. Az AI -keresés a rendszeres keresési indexre is támaszkodik, a Schema.org strukturált adatokon kívül.
Olvassa el az eredeti vitát a Bluesky -ról:
Strukturált adatok hozzáadása annak kiderítéséhez, hogy segít -e a SEO -ban