A Google megerősíti, hogy az ALT szöveg nem elsősorban SEO döntés

Peter

A Google John Mueller megosztotta Jeffrey Zeldman Bluesky üzenetét, amely emlékezteti a kiadókat és a SEO -kat a megfelelő ALT szöveges használatról, beleértve a W3C döntési fára mutató linket az útmutatáshoz. A legfontosabb elvitel az, hogy az ALT szöveg döntési folyamata nem elsősorban SEO döntés.

A W3C (World Wide Web Consortium) egy nemzetközi szabvány, amely az internetről szól. Sok útmutatás, amelyet a Google nyújt arról, hogy a GoogleBot mászik a HTML -rel és a kezelőszerver válaszkódjain, a W3C által kifejlesztett webes szabványokon alapulnak, tehát mindig jó ötlet egyenesen a forráshoz menni, hogy pontosan megértse a HTML telepítését (például alt szöveg), mivel a helyes módon való cselekedet valószínűleg összhangban áll ugyanazokkal a szabványokkal, mint a Google.

A döntési fa alapvetően olyan döntéshozatali eszköz vagy diagram, amely igen vagy nem kérdést tesz fel. Ha a válasz „nem”, akkor a fa egy másik ághoz vezet. Az „Igen” válaszadása olyan csomóponthoz vezet, amely tanácsot ad, hogy mit kell tennie. A W3C ALT szöveg döntési fa célja, hogy a kiadókat és a SEO -kat irányítsa az ALT szöveg megfelelő használatáról, amely az akadálymentességre vonatkozik.

A döntési fa, amelyhez Zeldman összekapcsolt, öt kérdése van:

  1. A kép tartalmaz szöveget?
  2. A képet egy linkben vagy egy gombban használják, és nehéz vagy lehetetlen megérteni, mit csinál a link vagy a gomb, ha a kép nem volt ott?
  3. A kép hozzájárul -e az aktuális oldalhoz vagy a kontextushoz?
  4. A kép tisztán dekoratív vagy nem a felhasználók számára szánt?
  5. A kép használata nem fent felsorolva van, vagy nem világos, hogy milyen altszövegeket kell biztosítani?

A Google John Mueller megerősíti az ALT szöveg megfelelő használatát

John Mueller újrapostot tett a Bluesky -n, azzal a kiegészítő betekintéssel, hogy az ALT szövegének döntéshozatali folyamata nem elsősorban SEO -döntés, ami azt jelenti, hogy az ALT szöveg használatának eldöntésekor az elérhetőségnek kell lennie az első megfontolásnak.

John Mueller ezt mondta az ALT szövegéről:

„Az ALT szöveg megválasztása nem elsősorban SEO döntés.

Ha szereti a strukturált folyamatokkal való együttműködést, nézd meg, könyvjelzővel, ossza meg és használja ezt a döntési fát, mikor és mit kell használni ALT szövegként, amikor az akadálymentességről van szó. ”

Zeldman hozzászólása dicsérte a döntési fa egyszerűségét:

– Olyan egyértelmű, olyan jó. Egy alt szöveges döntési fa. „

Valaki más linket tett közzé a döntési fa interaktív verziójához, az úgynevezett „alt szövegdöntő-o-matic” -nek, amely más módja annak, hogy kölcsönhatásba lépjenek a döntési fával.

Nézze meg itt a W3C ALT Text Döntési Tree-t, vagy próbálja meg a döntéshozatalt, hogy jobban megismerje az ALT Text legjobb gyakorlatait, és váljon jobb SEO és kiadó a folyamatban.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.