A Google megerősíti, hogy rendben van a levélszemét-pontszámok figyelmen kívül hagyása

Peter

John Mueller, a Google munkatársa válaszolt a Redditnek arra a kérdésére, hogy hogyan lehet csökkenteni egy webhely spam pontszámát. Válaszában fontos betekintést nyert a harmadik felek spam-pontszámaira és ezek kapcsolatára a Google webhelyek rangsorolásával kapcsolatban.

Mi az a spam pontszám?

A spam-pontszám egy harmadik féltől származó eszköz véleménye, amely áttekinti az adatokat, például a bejövő linkeket és az oldalon lévő tényezőket az eszköz fejlesztői által spammel kapcsolatos tényezők és jelek alapján. Bár van néhány dolog a SEO-val kapcsolatban, amiben a legtöbb ember egyetért, a digitális marketingszakemberek sokkal többet vitatnak a SEO-val kapcsolatban.

A valóság az, hogy a harmadik féltől származó eszközök ismeretlen tényezőket használnak a spam-pontszám hozzárendeléséhez, ami azt tükrözi, hogy a keresőmotor hogyan használhat ismeretlen mutatókat a webhely minőségének felmérésére. Ez több rétegű bizonytalanság, amiben bízhatunk.

Összefüggő: Google: Nem használunk harmadik felektől származó SEO-eszközök pontszámait a rangsoroláshoz

Kell-e aggódnia a spam-pontszámok miatt?

A Redditben feltett kérdés arra vonatkozott, hogy kell-e aggódniuk a harmadik féltől származó spam-pontszám miatt, és mit lehet tenni a jobb pontszám érdekében.

Ez a kérdés:

„Az oldalam kevesebb, mint 6 hónapos, kevesebb mint 60 blogbejegyzéssel.

Valamilyen eszközzel ellenőriztem, hogy 302 linkem és 52 hivatkozó domainem van. Aggodalmam a spam pontszám miatt van.

Hogyan csökkentsem a pontszámot, vagy mennyi a rossz spam pontszám?”

John Mueller, a Google ezt válaszolta:

„Nem aggódnék a kéretlen levelek miatt.

Az igazi bajok az életedben olyan dolgok lehetnek, amelyek meg sem fordultak aggodalmaskodó fejedben, olyanok, amelyek elvakítottak egy tétlen kedden délután 4 órakor.”

Ezután részletesebb választ adott:

„És hogy közvetlenebb legyek: a Google nem használja ezeket a spam-pontszámokat. Azt csinálhatsz velük, amit akarsz. Nem fognak semmit megváltoztatni a webhelyén.

Azt javaslom, hogy szánjon rá időt, és ehelyett tegye igazán fantasztikussá webhelye egy apró részét, majd dolgozza ki, mi kell ahhoz, hogy webhelye többi részét ilyenné varázsolja. Ez a spam-pontszám ebből a szempontból semmit sem mond. Hagyja figyelmen kívül.”

Összefüggő: Google: A harmadik felek mutatóinak javítása nem javítja a helyezéseket

A spam-pontszámok semmit sem mondanak erről

John Muellernek igaza van, a harmadik felek spam pontszámai nem tükrözik a webhely minőségét. Ezek csak olyan vélemények, amelyek egy olyan eszköz fejlesztőinek vélekedésén alapulnak, amely lehet, hogy elavult, nem elégséges, csak nem tudjuk, mert a harmadik féltől származó spam pontszámok kiszámításához használt tényezők titkosak.

Mindenesetre nincs egyetértés abban, hogy mik a rangsorolási tényezők, nincs egyetértés abban, hogy mik az oldalon és az oldalon kívüli tényezők, és még a „rangsorolási tényezők” gondolata is vitatható, mivel manapság a Google különféle jeleket használ annak meghatározására, hogy egy webhely megbízható, és az alapvető aktualitási rendszerekre támaszkodik a keresési lekérdezések és weboldalak megértéséhez. Ez messze van attól, hogy rangsorolási tényezőket használjunk a weboldalak pontozására. Egyetérthetünk abban, hogy van-e különbség a rangsorolási tényezők és a jelzések között? Hol fér el egy (hiányzó) minőségi jel egy harmadik fél spam-mutatójában?

A 200 rangsorolási tényezőt tartalmazó népszerű listák gyakran tartalmaznak ténybeli hibákat és elavult ötleteket, amelyek a keresőmotorok webhelyek rangsorolásának több évtizedes elgondolásán alapulnak. Abban az időszakban vagyunk, amikor a keresőmotorok kissé túllépnek a „rangsorolási tényezők” fogalmán, és a weboldalak (és a keresési lekérdezések) megértését szolgáló alapvető aktualitási rendszerek és a SpamBrain nevű mesterségesintelligencia-rendszer javára váltják, amely kiszűri az alacsony minőségű webhelyeket. .

Tehát igen, Mueller érvényes álláspontot fogalmaz meg, amikor azt tanácsolja, hogy ne aggódjon a spam-pontszámok miatt.

Lásd még: Nem, ez a 15 dolog nem rangsoroló tényező a Google számára

Olvassa el a vitát a Redditen:

Rossz az 1%-os webhely spam pontszám?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.