A Google SERPs Faviconok nélkül hiba

Peter

A múlt héten a jelentések azt állították, hogy a Google kedvencek és színek nélkül tesztelte a mobilos keresési eredményeket, kiküszöbölve a jól optimalizált favicon által nyújtott előnyöket. A Google képviselője azonban megerősítette, hogy ez nem teszt.

Faviconok a keresési eredmények között

A favicon szó a „kedvenc ikonok” rövidítése, egy olyan kép, amely a böngésző lapjain, a könyvjelzők között és a Google keresési eredményei között jelenik meg. A Google a közelmúltban azt javasolta a kiadóknak, hogy legalább 32×32 pixel méretű faviconokat használjanak.

A Google kedvenc ikonokat jelenít meg a keresési eredmények között, ami finom módszert jelent a rangsorolt ​​webhelyek számára a figyelem és a forgalom felkeltésére. Emiatt sok webhely számára csapást jelentene, ha a Google eltávolítaná a kedvenc ikonokat, mert az tovább rontaná a keresés láthatóságát.

Faviconok hiányoznak?

Lily Ray tweetelt egy képernyőképet, amely azt mutatja, hogy a kedvencek hiányoznak a keresési eredmények közül.

A képernyőképen jól látható, hogy a faviconok hiányoznak a keresési eredmények közül. Ennek oka azonban egészen más volt.

Rajan Patel, a Google munkatársa, a Google mérnöki alelnöke Twitteren válaszolt, amelyben kifejtette, hogy a keresési eredményeknek nem így kell megjelenniük. Kifejtette, hogy ez a fajta keresési eredmény olyan alacsony kategóriás eszközökre vonatkozik, amelyek nem támogatják a bővített találatokat.

Twitteren ezt írta:

Ez nem célja. @lilyraynyc Letiltotta a JavaScriptet az eszközön? Milyen készülék volt? Az Ön által mutatott élmény az, amit az alacsonyabb kategóriás eszközökhöz mutatunk, amelyek nem támogatják a keresési eredményoldal gazdagságát.”

Lily Ray így válaszolt:

„A JS nincs letiltva. iPhone iOS 18.1 iPhone 15 pro készüléken. A Chrome alkalmazást vagy a Google alkalmazást használtam a kereséshez, nem emlékszem, melyiket.”

Rajan Patel feltételezte, hogy ez egy rosszul beállított kísérlet lehetett.

Hibák a Google-nál

Kiderült, hogy ez egy példa a Google hibás működésére. Valami, amit nem vizsgáltak, az az, hogy az internetkapcsolat vagy a késleltetés szerepet játszhatott-e abban, hogy a Google úgy reagált a SERP-kérésre, mintha azt rossz minőségű eszközről hozták volna létre. Mindenesetre ez egy példa arra, hogy milyen bonyolult lehet a keresési eredmények kiszolgálása.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.