A Google ütemtervet biztosít a kiadók keresési láthatóságának javításához

Peter

A Google nyilvánosan elkötelezte magát a december 31 -én, mint a független kiadók megjelenésének javításának határidejét a keresési eredményekben.

Ez az idővonal Danny Sullivan, a Google keresési összekötője és számos érintett kiadó közötti X közötti csere során alakult ki.

Fordulópont a független kiadók számára?

A tőzsde azzal kezdődött, hogy Jonathan Jones megosztotta a megjegyzéseket egy olyan vitából, ahol a Google foglalkozott a független tartalom alkotókkal kapcsolatos aggodalmakkal.

A Jones Post szerint Sullivan elismerte a Google azon szükségességét, hogy „jobban jutalmazza a webhelyeket”, és kifejezte érdeklődését, hogy segítse a „kisebb független webhelyeket a sikerhez”.

A beszélgetés figyelemre méltóvá tette a Nate Hake kiadó elszámoltathatóságát, amelynek eredményeként a Google határidőt adott. A Google valami általában elkerüli a rangsorolás javításának megvitatásakor.

„Vegyük -e azt, hogy ez azt jelenti:” 2025. december 31 „(ha nem korábban)?” – kérdezte Hake közvetlenül.

„Igen,” válaszolta a Google keresési összekötője, és hozzátette, hogy „ez nem azt jelenti, hogy minden webhely visszatér, bárhová is, ha az előző csúcshoz képest lejártak”.

A régóta fennálló frusztrációi fejjel érkeznek

A tőzsde kiemelte a Google és a független kiadók közötti feszültséget, amelyek az utóbbi években a keresési láthatóság csökkenését tapasztalták.

– Őszintén szólva, minden, amit mondasz, hangzik pontosan Mint amit mondtál, amikor októberben meglátogattuk a Google HQ -t – írta Hake. „Ugyanaz a szavak, ugyanaz a tétlenség.”

A Hake ezután részletezte, hogy mit állít, hogy a Google október óta tett: „A független kiadói láthatóság még jobban csökkentette”, miközben folytatja „a Reddit, a Quora és a 16 VC-támogatású médiavállalat preferenciáját”.

Mások csatlakoztak a beszélgetéshez, hasonló csalódásokat fejezve ki a Google kommunikációs stílusával. Mordy Oberstein a Google útmutatásait „éterikus” és „bármi, csak konkrét és következetes” jellemezte, megjegyezve, hogy a kiadóknak pontosabb modellekre van szükségük: „Hogyan néz ki a jó webhelyek”.

A Google válasza: fokozatos fejlesztések, nem egyetlen frissítés

Ezekre a kritikákra válaszul Sullivan elmondta, hogy a fejlesztések inkább növekményesek, mint egy fő frissítésben:

„Nincs konkrét dátum, mert nincs olyan konkrét dolog, amelyen a csapatok fejleszteni dolgoznak. Több dolog van, mert a keresésnek több olyan dolgja van, amelyek részt vesznek a rangsorban.”

Hozzátette:

„Vannak olyan változások, amelyek már elindultak ezzel a céllal. Egyes webhelyek valószínűleg részesültek tőlük; mások talán nem, de az is azért van, mert a webhelyek maguk is különböznek egymástól.”

Sullivan elismerte a jobb útmutatás szükségességét:

„Szeretném, ha jobban elvégeznénk, ha útmutatással és dokumentációval a tartalom kérdéseire összpontosítunk, hogy hozzáadhassuk a meglévő dolgokhoz, amelyek elsősorban a műszaki kérdésekre vonatkoznak.”

Miért számít ez

Számos kiadó számolt be a forgalomcsökkenésről a legutóbbi Google frissítések után, és néhányan azt állították, hogy a láthatóság csökken annak ellenére, hogy fenntartotta a magas színvonalú tartalmat.

Ahogy a Google márciusi alapvető frissítése továbbra is bevezetésre kerül, a kiadók vágyakoznak arra, hogy megismerjék -e rangsorolási problémáikat.

Egyes webhelyek észrevehetik a változtatásokat ezzel a frissítéssel. De decemberig azonban több kiadót várhatunk.

Sullivan elkötelezettsége egy kicsi, de figyelemre méltó győzelem azok számára, akik a Google -tól nagyobb átláthatóságot és elszámoltathatóságot szorgalmaztak.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.