A közösségi média platformokat a világ lakosságának közel 60%-a használja. E felhasználók közül sok különböző helyekhez, kultúrákhoz és hálózatokhoz tartozik – így ez egy jövedelmező platform a vállalkozások, a közösségi hálózatok és az információterjesztés számára.
A demográfiai fókuszú marketing óriási lehetőségeket rejt magában, 2027-re 385 milliárd dollár várható bevétellel. Lehetővé teszi a vállalkozások és a marketingszakemberek számára, hogy növeljék sikerük esélyeit, mivel elősegíti a jobb elköteleződést és a magasabb konverziós arányt.
Olvasson tovább, hogy betekintést nyerjen a közösségi média hálózatok különböző demográfiai adataiba, amelyek segítségével elérheti céljait.
A szerkesztő választása
- A Facebook körül van Napi 2 milliárd aktív felhasználó 2023 januárjától.
- A Facebook Marketplace kb 561 millió felhasználó.
- Az Instagram kínálja a legtöbb ROI-t az eladások terén és van az online marketingesek 33%-a preferálja.
- Vannak a környéken 1,38 milliárd Instagram-felhasználó világszerte.
- 3 Twitter-felhasználóból 1 képzett és van főiskolai végzettsége.
- A Twitter havi átlagos felhasználói bázisa 556 millió.
- A TikTok közönségének 38,9%-a elöregedett 18-tól 24-ig.
- Az amerikai TikTok-felhasználók 29%-a között keresni 30 000 és 49 999 dollár között.
Kik a közösségi médiát használó emberek?
A világ népességének közel 60%-a a közösségi médiában van, körülbelül 4,8 milliárd felhasználóval. Ezek a felhasználók átlagosan több mint 2 órát töltenek üzenetküldő alkalmazásokban, posztolnak a közösségi médiában, és más online bejegyzéseket néznek meg.
Nézzük meg, hogyan oszlanak meg ezek a felhasználók a népszerű közösségi média platformokon.
Facebook demográfia
Napjaink legnépszerűbb közösségi médiaplatformjai közül a legrégebbi lévén a Facebook sokféleképpen fejlődött. Ma az amerikai felnőttek 81%-ának van Facebook-fiókja, ami segít a platformnak megőrizni nagyszámú felhasználóját.
Olvasson tovább, és tekintse meg közelebbről a Facebook aktív felhasználói bázisát.
1. 2023 januárjában a Facebooknak napi 2 milliárd aktív felhasználója van.
(Adatjelentés)
A Facebook a közösségi média platformok között uralkodik a felhasználói bázis tekintetében. Naponta 2 milliárd ember jelentkezik be, így a potenciális reklámelérés is közel 2 milliárd.
Annak ellenére, hogy van egy tendencia, hogy a fiatalabb generációk eltávolodnak a Facebooktól, sok közönség továbbra is elkötelezett.
2. A 45 és 64 év közötti nők nagyobb valószínűséggel kattintanak a Facebook-hirdetésekre.
(Adatjelentés)
Úgy tűnik, hogy a nők többet foglalkoznak hirdetésekkel, mint a férfiak. 2021-ben a Datareportal által összegyűjtött jelentés kimutatta, hogy a 45 és 64 év közötti idősebb nők havi mediánja 20 hirdetéskattintás volt.
E statisztikák alapján nagyobb esély van arra, hogy a női közönséget célzó tartalom nagyobb vonzerőt kapjon.
📝 Megjegyzés A közösségi média hasznos eszközzé vált a nagy és kis vállalkozások számára egyaránt. A következő cikkek segítenek abban, hogy többet tudjon meg a reklámiparról és a közösségi média marketingről: A 25+ hirdetési statisztikák, amelyekről senki sem beszél 15+ közösségi média marketingstatisztika az SM-jelenlét elindításához |
3. A Facebook Marketplace-nek 561 millió felhasználója van.
(Hootsuite)
A Facebook az üzlet virágzó helyévé vált. Ne higgy nekem? Mondja el ezt annak a 10 milliárd üzenetnek, amelyet a vállalkozások és ügyfeleik között küldenek a Facebookon a Messengeren keresztül.
Aztán ott van a Facebook Marketplace, egy speciális rész, amelyet a felhasználók digitális bazárként kezelnek. Mivel ez egy peer-to-peer e-kereskedelmi hely, több okot ad a felhasználóknak a bejelentkezésre és a Facebook böngészésére.
A Facebook Marketplace felhasználóinak 55,1%-a férfinak vallja magát, míg 44,9%-a nő. A Facebook nemi dinamikájának megértése értékes betekintést nyújt az eladók számára, hogy hatékonyan lépjenek kapcsolatba a piaccal.
Instagram demográfiai adatok
Az Instagram a legjobb közösségi oldalak közé tartozik, mint a fotók és videók megosztására szolgáló platform. A felhasználók naponta 95 millió fényképet és videót osztanak meg az Instagramon.
A következő statisztikákból látni fogjuk, hogy az Instagram mennyire vonzó a felhasználók számára.
4. Az Instagramnak 1,318 milliárd felhasználója van a világon.
(Datareportal, Statista)
Az Instagram továbbra is releváns marad. A globális hirdetési közönség elérése alapján az Instagram 1,318 milliárddal rendelkezik 2023 januárjában.
A Statista előrejelzése szerint 2025-re a havi aktív felhasználók száma eléri az 1,44 milliárdot.
5. A marketingszakemberek 33%-a szerint az Instagram kínálja a legtöbb ROI-t az eladások terén.
(Hubspot)
A márkák látják a legtöbb elkötelezettséget az Instagramon. A Facebook mellett az Instagram egy közösségi média platform, amely a hirdetésekből az egyik legmagasabb ROI-t produkálja.
Bár a Facebook napi felhasználóinak mögött van, az Instagram rendelkezik a legfejlettebb alkalmazáson belüli értékesítési eszközökkel. Így a marketingesek az Instagramban látják a legjobb növekedési potenciált, mint más platformokon.
6. Az Instagram átlagos felhasználói 18 és 24 év közöttiek.
(Adatjelentés)
Az Instagram a legkedveltebb a fiatalabb generációk körében, és a közönség legnagyobb hányadát a 18 és 24 év közöttiek teszik ki. Ez körülbelül 407,9 millió felhasználó, vagyis az oldal hirdetésközönségének 30,8%-a. Ezt a csoportot a 25-34 évesek követik, 406,9 millió felhasználóval.
Twitter demográfia
A Twitter híreiről, politikai vitáiról és a felhasználók közötti heves beszélgetésekről volt híres.
Annak ellenére, hogy 2022 óta jelentősen visszaesett a felhasználók elköteleződése, a Twitter továbbra is jelentős piaci hozzáféréssel rendelkezik. Tudjon meg mindent az alábbi statisztikákból.
7. A Twitter-felhasználók havi átlagos száma eléri az 556 milliót.
(Sprout Social)
A Twitter havi aktív felhasználója 556 millió, ami nem olyan sok a Meta platformokhoz, mint a Facebook és az Instagram. Az Egyesült Államokban azonban a napi aktív felhasználók még mindig átlagosan 34,8 percet töltenek a platformon.
Az adatok azt is mutatják, hogy az aktív Twitter-felhasználók 80%-a mobiltelefonon keresztül éri el a platformot.
8. A Twitter-felhasználók egyharmada egyetemre járt.
(Sprout Social, Hubspot)
Mivel a Twitter az intellektuális és ellentmondásos vitákról híres, nem meglepő, hogy magasan képzett felhasználói bázissal rendelkezik.
És bár az új vezetés visszavágott, a Hubspot által megkérdezett marketingszakemberek 66%-a azt mondta, hogy nem helyezi el a Twitterről a márkáját.
TikTok demográfia
A TikTokon percenként 167 millió videót néznek meg. Ez azért lehetséges, mert a legtöbb TikTok-videó rövid, 15 másodperctől 10 percig terjed. Általában naponta 34 millió TikTokot töltenek fel.
Sőt, a TikTok felületén a felhasználók egymás után automatikusan lejátszhatják a videókat, csak felfelé kell húzniuk a következő klipet. Mint említettük, a platformon található klipek rövid formátumú videók, amelyek 2,5-szer vonzóbbak.
A TikTok segítségével a videófogyasztás egyszerű. A felhasználóknak nem kell egy konkrét klipre gondolniuk, amelyet meg szeretnének nézni, a TikTok algoritmusa a felhasználónak az alkalmazásban legutóbbi interakciói alapján létrehoz egy „For You Page” oldalt. Így azonnal megkapják azt a tartalmat, amelyet látni szeretnének.
Olvasson tovább a közönségre vonatkozó statisztikákról, amelyek a TikTok fejlődését ösztönzik.
9. A TikTok közönségének 38,9%-a 18 és 24 év közötti.
(Adatjelentés)
A TikTok a leghíresebb a fiatal generáció körében. A legnagyobb korcsoportot követően a TikTok-felhasználók 32,4%-a 25 és 34 év közötti.
A TikTok jelentős globális elérése miatt a trendi hirdetések nagyobb láthatóságban rejlenek a platformon. Ezzel a vállalkozások szívesebben hirdetnek a TikTokon, mivel látják, hogy megéri.
10. Az amerikai TikTok-felhasználók 29%-a 30 000 és 49 999 dollár között keres.
(Hootsuite)
Az Egyesült Államok az első helyen áll a TikTok-felhasználók legnagyobb számában világszerte. Annak ellenére, hogy sok alacsony jövedelmű a platformon, a TikTok szerzi a legtöbb iOS-bevételt az Egyesült Államokból.
Utolsó elvitel
Ezek a közösségi média platformok különböző lehetőségeket kínálnak a hirdetők és tartalomkészítők számára, akik szeretnék népszerűsíteni márkáikat. Bár egyeseknek több napi felhasználójuk van, mint másoknak, a lehetséges hirdetéselérés más kérdés.
Például az Instagram több ROI-t biztosít az online marketingeseknek, mint más közösségi média platformok. A márkáknak és a marketingszakembereknek megfelelően kell használniuk ezeket a platformokat a bevétel és a hirdetéselérés növelése, valamint a felhasználók által generált tartalom és elköteleződés maximalizálása érdekében.
GYIK
-
Mik azok a közösségi média demográfiai adatok?
A közösségi média demográfiai adatai a különböző közösségi média platformokon lévő felhasználók tulajdonságaira és jellemzőire utalnak. Ezek a tulajdonságok magukban foglalhatják az életkort, a nemet, a földrajzi elhelyezkedést, az iskolai végzettséget és a jövedelmi szintet.
-
Mely demográfiai csoportok használják leginkább a közösségi médiát?
Ez a platformtól függően változik, de az Instagram és a TikTok inkább a 18 és 24 év közöttiek körében ismert.
-
Mi az a médiademográfia?
A médiademográfia a különböző médiatípusok fogyasztói profiljait jelenti, például nyomtatott, digitális, televíziós és rádiós.
-
Mennyire fontosak a demográfiai adatok a közösségi médiában?
A demográfiai adatok hasznosak a reklámkampányok elkészítésében, így a célközönség láthatja a neki szánt tartalmat, így több bevételt érhet el.