A közösségi média 10 legjobb demográfiai adatai 2024-ben

Peter

A közösségi média platformokat a világ lakosságának közel 60%-a használja. E felhasználók közül sok különböző helyekhez, kultúrákhoz és hálózatokhoz tartozik – így ez egy jövedelmező platform a vállalkozások, a közösségi hálózatok és az információterjesztés számára.

A demográfiai fókuszú marketing óriási lehetőségeket rejt magában, 2027-re 385 milliárd dollár várható bevétellel. Lehetővé teszi a vállalkozások és a marketingszakemberek számára, hogy növeljék sikerük esélyeit, mivel elősegíti a jobb elköteleződést és a magasabb konverziós arányt.

Olvasson tovább, hogy betekintést nyerjen a közösségi média hálózatok különböző demográfiai adataiba, amelyek segítségével elérheti céljait.

A szerkesztő választása

  • A Facebook körül van Napi 2 milliárd aktív felhasználó 2023 januárjától.
  • A Facebook Marketplace kb 561 millió felhasználó.
  • Az Instagram kínálja a legtöbb ROI-t az eladások terén és van az online marketingesek 33%-a preferálja.
  • Vannak a környéken 1,38 milliárd Instagram-felhasználó világszerte.
  • 3 Twitter-felhasználóból 1 képzett és van főiskolai végzettsége.
  • A Twitter havi átlagos felhasználói bázisa 556 millió.
  • A TikTok közönségének 38,9%-a elöregedett 18-tól 24-ig.
  • Az amerikai TikTok-felhasználók 29%-a között keresni 30 000 és 49 999 dollár között.

Kik a közösségi médiát használó emberek?

A világ népességének közel 60%-a a közösségi médiában van, körülbelül 4,8 milliárd felhasználóval. Ezek a felhasználók átlagosan több mint 2 órát töltenek üzenetküldő alkalmazásokban, posztolnak a közösségi médiában, és más online bejegyzéseket néznek meg.

Nézzük meg, hogyan oszlanak meg ezek a felhasználók a népszerű közösségi média platformokon.

Facebook demográfia

Napjaink legnépszerűbb közösségi médiaplatformjai közül a legrégebbi lévén a Facebook sokféleképpen fejlődött. Ma az amerikai felnőttek 81%-ának van Facebook-fiókja, ami segít a platformnak megőrizni nagyszámú felhasználóját.

Olvasson tovább, és tekintse meg közelebbről a Facebook aktív felhasználói bázisát.

1. 2023 januárjában a Facebooknak napi 2 milliárd aktív felhasználója van.

(Adatjelentés)

Aktív felhasználók a Facebookon

A Facebook a közösségi média platformok között uralkodik a felhasználói bázis tekintetében. Naponta 2 milliárd ember jelentkezik be, így a potenciális reklámelérés is közel 2 milliárd.

Annak ellenére, hogy van egy tendencia, hogy a fiatalabb generációk eltávolodnak a Facebooktól, sok közönség továbbra is elkötelezett.

2. A 45 és 64 év közötti nők nagyobb valószínűséggel kattintanak a Facebook-hirdetésekre.

(Adatjelentés)

Úgy tűnik, hogy a nők többet foglalkoznak hirdetésekkel, mint a férfiak. 2021-ben a Datareportal által összegyűjtött jelentés kimutatta, hogy a 45 és 64 év közötti idősebb nők havi mediánja 20 hirdetéskattintás volt.

E statisztikák alapján nagyobb esély van arra, hogy a női közönséget célzó tartalom nagyobb vonzerőt kapjon.

📝 Megjegyzés
A közösségi média hasznos eszközzé vált a nagy és kis vállalkozások számára egyaránt. A következő cikkek segítenek abban, hogy többet tudjon meg a reklámiparról és a közösségi média marketingről:
A közösségi média 10 legjobb demográfiai adatai 2024-ben A 25+ hirdetési statisztikák, amelyekről senki sem beszél
A közösségi média 10 legjobb demográfiai adatai 2024-ben 15+ közösségi média marketingstatisztika az SM-jelenlét elindításához

3. A Facebook Marketplace-nek 561 millió felhasználója van.

(Hootsuite)

A Facebook az üzlet virágzó helyévé vált. Ne higgy nekem? Mondja el ezt annak a 10 milliárd üzenetnek, amelyet a vállalkozások és ügyfeleik között küldenek a Facebookon a Messengeren keresztül.

Aztán ott van a Facebook Marketplace, egy speciális rész, amelyet a felhasználók digitális bazárként kezelnek. Mivel ez egy peer-to-peer e-kereskedelmi hely, több okot ad a felhasználóknak a bejelentkezésre és a Facebook böngészésére.

Facebook-felhasználók nem szerint

A Facebook Marketplace felhasználóinak 55,1%-a férfinak vallja magát, míg 44,9%-a nő. A Facebook nemi dinamikájának megértése értékes betekintést nyújt az eladók számára, hogy hatékonyan lépjenek kapcsolatba a piaccal.

Instagram demográfiai adatok

Az Instagram a legjobb közösségi oldalak közé tartozik, mint a fotók és videók megosztására szolgáló platform. A felhasználók naponta 95 millió fényképet és videót osztanak meg az Instagramon.

A következő statisztikákból látni fogjuk, hogy az Instagram mennyire vonzó a felhasználók számára.

4. Az Instagramnak 1,318 milliárd felhasználója van a világon.

(Datareportal, Statista)

Az Instagram továbbra is releváns marad. A globális hirdetési közönség elérése alapján az Instagram 1,318 milliárddal rendelkezik 2023 januárjában.

A Statista előrejelzése szerint 2025-re a havi aktív felhasználók száma eléri az 1,44 milliárdot.

5. A marketingszakemberek 33%-a szerint az Instagram kínálja a legtöbb ROI-t az eladások terén.

(Hubspot)

A márkák látják a legtöbb elkötelezettséget az Instagramon. A Facebook mellett az Instagram egy közösségi média platform, amely a hirdetésekből az egyik legmagasabb ROI-t produkálja.

Bár a Facebook napi felhasználóinak mögött van, az Instagram rendelkezik a legfejlettebb alkalmazáson belüli értékesítési eszközökkel. Így a marketingesek az Instagramban látják a legjobb növekedési potenciált, mint más platformokon.

6. Az Instagram átlagos felhasználói 18 és 24 év közöttiek.

(Adatjelentés)

Az Instagram átlagos felhasználói korcsoportonként

Az Instagram a legkedveltebb a fiatalabb generációk körében, és a közönség legnagyobb hányadát a 18 és 24 év közöttiek teszik ki. Ez körülbelül 407,9 millió felhasználó, vagyis az oldal hirdetésközönségének 30,8%-a. Ezt a csoportot a 25-34 évesek követik, 406,9 millió felhasználóval.

Twitter demográfia

A Twitter híreiről, politikai vitáiról és a felhasználók közötti heves beszélgetésekről volt híres.

Annak ellenére, hogy 2022 óta jelentősen visszaesett a felhasználók elköteleződése, a Twitter továbbra is jelentős piaci hozzáféréssel rendelkezik. Tudjon meg mindent az alábbi statisztikákból.

7. A Twitter-felhasználók havi átlagos száma eléri az 556 milliót.

(Sprout Social)

havi átlagos Twitter-felhasználók száma

A Twitter havi aktív felhasználója 556 millió, ami nem olyan sok a Meta platformokhoz, mint a Facebook és az Instagram. Az Egyesült Államokban azonban a napi aktív felhasználók még mindig átlagosan 34,8 percet töltenek a platformon.

Az adatok azt is mutatják, hogy az aktív Twitter-felhasználók 80%-a mobiltelefonon keresztül éri el a platformot.

8. A Twitter-felhasználók egyharmada egyetemre járt.

(Sprout Social, Hubspot)

Mivel a Twitter az intellektuális és ellentmondásos vitákról híres, nem meglepő, hogy magasan képzett felhasználói bázissal rendelkezik.

És bár az új vezetés visszavágott, a Hubspot által megkérdezett marketingszakemberek 66%-a azt mondta, hogy nem helyezi el a Twitterről a márkáját.

TikTok demográfia

A TikTokon percenként 167 millió videót néznek meg. Ez azért lehetséges, mert a legtöbb TikTok-videó rövid, 15 másodperctől 10 percig terjed. Általában naponta 34 millió TikTokot töltenek fel.

Sőt, a TikTok felületén a felhasználók egymás után automatikusan lejátszhatják a videókat, csak felfelé kell húzniuk a következő klipet. Mint említettük, a platformon található klipek rövid formátumú videók, amelyek 2,5-szer vonzóbbak.

A TikTok segítségével a videófogyasztás egyszerű. A felhasználóknak nem kell egy konkrét klipre gondolniuk, amelyet meg szeretnének nézni, a TikTok algoritmusa a felhasználónak az alkalmazásban legutóbbi interakciói alapján létrehoz egy „For You Page” oldalt. Így azonnal megkapják azt a tartalmat, amelyet látni szeretnének.

Olvasson tovább a közönségre vonatkozó statisztikákról, amelyek a TikTok fejlődését ösztönzik.

9. A TikTok közönségének 38,9%-a 18 és 24 év közötti.

(Adatjelentés)

Tik-Tok-0Közönség korcsoportonként

A TikTok a leghíresebb a fiatal generáció körében. A legnagyobb korcsoportot követően a TikTok-felhasználók 32,4%-a 25 és 34 év közötti.

A TikTok jelentős globális elérése miatt a trendi hirdetések nagyobb láthatóságban rejlenek a platformon. Ezzel a vállalkozások szívesebben hirdetnek a TikTokon, mivel látják, hogy megéri.

10. Az amerikai TikTok-felhasználók 29%-a 30 000 és 49 999 dollár között keres.

(Hootsuite)

Az Egyesült Államok az első helyen áll a TikTok-felhasználók legnagyobb számában világszerte. Annak ellenére, hogy sok alacsony jövedelmű a platformon, a TikTok szerzi a legtöbb iOS-bevételt az Egyesült Államokból.

Utolsó elvitel

Ezek a közösségi média platformok különböző lehetőségeket kínálnak a hirdetők és tartalomkészítők számára, akik szeretnék népszerűsíteni márkáikat. Bár egyeseknek több napi felhasználójuk van, mint másoknak, a lehetséges hirdetéselérés más kérdés.

Például az Instagram több ROI-t biztosít az online marketingeseknek, mint más közösségi média platformok. A márkáknak és a marketingszakembereknek megfelelően kell használniuk ezeket a platformokat a bevétel és a hirdetéselérés növelése, valamint a felhasználók által generált tartalom és elköteleződés maximalizálása érdekében.

GYIK

  1. Mik azok a közösségi média demográfiai adatok?

    A közösségi média demográfiai adatai a különböző közösségi média platformokon lévő felhasználók tulajdonságaira és jellemzőire utalnak. Ezek a tulajdonságok magukban foglalhatják az életkort, a nemet, a földrajzi elhelyezkedést, az iskolai végzettséget és a jövedelmi szintet.

  2. Mely demográfiai csoportok használják leginkább a közösségi médiát?

    Ez a platformtól függően változik, de az Instagram és a TikTok inkább a 18 és 24 év közöttiek körében ismert.

  3. Mi az a médiademográfia?

    A médiademográfia a különböző médiatípusok fogyasztói profiljait jelenti, például nyomtatott, digitális, televíziós és rádiós.

  4. Mennyire fontosak a demográfiai adatok a közösségi médiában?

    A demográfiai adatok hasznosak a reklámkampányok elkészítésében, így a célközönség láthatja a neki szánt tartalmat, így több bevételt érhet el.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.