A webhelyek hány százaléka WordPress 2024-ben?

Peter

Ez a történet arról szól, hogyan vált legendává egy blogkészítő eszköz a weboldalkészítés során.

Ez a WordPress története.

A blogírás a ’90-es évek vége óta létezik, de csak a 2000-es évek elején kezdődött el igazán. Ennek a hirtelen megugrott népszerűségnek egy része volt egy nagyon ellentmondásos történet arról, hogy az egyik blogger hogyan internetes blogoldalán tett bejegyzések után elvesztette az állását. A másik rész maga a WordPress volt.

Ez a webkészítő eszköz olyan gyorsan fejlődött és olyan nagyra nőtt, hogy nem tudunk nem csodálkozni:

A webhelyek hány százaléka WordPress 2023-ban?

Az egyszerű válasz az lenne „több mint 30%de előbb ugorjunk vissza egy kicsit, és helyezzük perspektívába a dolgokat.

A WordPress 2003-ban indult útjára, mint a sok, akkoriban jelenleg használt eszköz egyike a blogkészítéshez. Az alkalmazás jellege és felépítése lehetővé tette, hogy mindenki hozzájáruljon a fejlesztéséhez. Ez arra késztette a WP-t, hogy gyorsan kinőtte eredeti célját, szinte korlátlan számú beépülő modullal és WordPress specializált tárhelyszolgáltatókkal. Bár még mindig a bloggerek alkotják a WordPress fő közönségét, hatalmas képességei oda vezetnek, hogy olyan jelentős márkák, mint a Sony, a Walt Disney, az MTV, a BBC és a New Yorker, támaszkodnak szolgáltatásaikra.

A WordPress 2023-as statisztikái igen figyelemre méltóak:

  • Az Egyesült Államok 100 leggyorsabban növekvő vállalatának (Inc. 5000) 62%-a használja a WordPresst.
  • Több mint 500 új webhely jön létre napi a WordPress.org ingyenes verziójával
  • Hetvenmillió új blogbejegyzés jelenik meg minden hónapban.

Bármilyen szokatlanul is hangzik, a WP ezt a teljes sikert aktív és lojális közösségének köszönheti, nem csupán egyetlen látnoki vezérigazgatónak. Valójában a WordPress.org-nak még vezérigazgatója sincs – a projektet teljes egészében önkéntesek irányítják szerte a világon.

Jelenleg több mint 455 millió webhely használja a WordPresst.

Igen, ez nem elírás; a szám az 455 hat nullával.

Előrejelzések

Ilyen gyors növekedés mellett arra számíthatunk, hogy az elkövetkező néhány évben a világszintű használat eléri a tíz számjegyet. És hogy is ne – a WordPress legújabb stabil verziója már több mint 8 millió letöltést halmozott fel kevesebb mint egy hónap alatt.

Mostanra megállapítottuk, hogy a WP rendkívül hasznos és okkal kedvelt. Mielőtt tehát a WordPress segítségével meghatároznánk, hogy a WordPress segítségével a világ összes webhelyének melyik része működik, először nézzük meg, ki nyeri a népszerűségi versenyt a webépítő megoldások között.

Népszerűség

A WordPress egy tartalomkezelő rendszer (vagy röviden CMS). Az ilyen platformok a szoftvereszközök széles választékát ölelik fel, amelyekben egy közös dolog van: célja, hogy a webhelykészítést mindenki számára egyszerűvé és elérhetővé tegyék. Ebben az értelemben a WP-nek van néhány figyelemre méltó versenytársa – a Joomla, a Drupal, a Magento és a Shopify.

A WordPressnek sikerül kivennie a piac oroszlánrészét. Az eszköz a CMS-t használó webhelyek 62%-át teszi ki, és hét éve jogosan kiérdemli a „legnépszerűbb CMS” címet. Legközelebbi riválisuk, a Shopify tartja a második helyet 5,4%-kal.

A számokból ítélve nem tűnik túl nagy versenynek, igaz?

A WordPress nagyrészt a saját bajnokságába tartozik. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a WP a webkészítők svájci kése, míg a versengő megoldások inkább egyetlen célra összpontosítanak. A nyílt forráskódú természet és a beépülő architektúra lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy egy csupasz telepítést online bolttá, fotógalériává, hírwebhellyé vagy bármi mássá alakítsanak, amit elképzelhet.

A WordPress statisztikái nagyon elrettentőek a verseny szempontjából. Vegyük például a Magento-t és a Shopify-t. Mindkettő már régóta létezik, és kifejezetten az online boltra szoruló vállalkozások számára készült.

Aztán a WordPress kiadta a WooCommerce-t…

WooCommerce

Az eCommerce beépülő modul végigsöpört a piacon, és 2023-ban 23,43%-os piaci részesedéssel hamarosan az online áruházépítő toplisták élére került, csak kismértékben lemaradva a Squarespace-től (23,51%). Valami, amit kiegészítőként fejlesztettek ki, gyorsan sikerült ellopnia a dicsőséget a komplett megoldásoktól, amelyeknek több mint elég idejük volt a hűséges követők kiépítéséhez.

Még ha elkerüljük is a CMS mezőt, a WordPress használati statisztikái akkor is lenyűgözőek.

  • 409 millió ember tekint meg havonta 21,2 milliárd WP-oldalt;
  • A legnépszerűbb 1 millió webhely közül 337 200 WP-alapú;
  • Naponta 661 új WordPress-webhely lép életbe.

A Google Trends jelentésből kiderül, hogy havonta több mint 2,9 millió keresés történik a „WordPress” kifejezésre. Valójában a webkészítő annyira híres, és hasonló mennyiségű forgalmat vonz, mint az olyan legnépszerűbb webhelyek, mint az Amazon és a Twitter.

Ezek a figyelemre méltó statisztikák közelebb visznek a nagy kérdéshez:

A webhelyek hány százaléka WordPress?

Mielőtt azonban erre rátérnénk, nézzük meg a platform képességeinek teljes terjedelmét.

Népszerűségi területek

A fő ok, amiért a fejlesztők és a látogatók annyira vonzónak találják a WordPress-t, a CMS rendkívül sokoldalúsága. A WP messze túlnőtt szigorúan a blogírásra összpontosító múltján, és a legkiemelkedőbb és legjobban kinéző online boltoknak, üzleti oldalaknak, hírlapoknak és kormányzati szerveknek ad otthont.

Igen, még a Fehér Ház és Svédország is szívesen kihasználja a szoftver előnyeit.

A WordPress – egyéb vívmányai mellett – jelentős szerepet játszott az online értékesítés fejlődésében. A WooCommerce bővítményük több mint 5 millió webhelyet támogat, és a WordPress belső statisztikái szerint több mint 80 millió letöltéssel megdöntötte a népszerűségi rekordokat. A bővítmény annyira feltűnővé vált, hogy a neve saját hírnevet szerzett.

Egyre több vállalkozás dönt úgy, hogy megbízik a már népszerű webkészítőben is. És hogy nem tehetik?

A WordPress könnyű belépést kínál a digitális világba, rengeteg hasznos kiegészítő eszközt kínál, és csekély kezdeti befektetést igényel.

A WP leginkább kis- és közepes webhelyeket szolgál ki, bár már bebizonyította, hogy képes a vállalati projektek kezelésére is. Az olyan iparági óriások, mint a Mercedes-Benz, a Sony és a Mozilla, mind tanúsítják a hatalmas web-építési lehetőségeket, és növelik a WordPress népszerűségét.

A vállalkozások számos kihívással néznek szembe, amikor online környezetben működnek:

  • A médiának szüksége van a platform, amely nagy mennyiségű forgalmat képes kezelni.
  • A közösségi oldalaknak kell elkápráztassa a felhasználókat nagyszerű funkciókkal.
  • Portfólióknak kell lenniük vizuálisan lenyűgözőnagy felbontású képeket és videókat használ.

WordPress megoldást kínál minden kihívásra. Ez egy „közönség kedvence” állapot.

A népszerűség okai

WordPress bővítmények

A csodálatos WP architektúra a fő oka a sokoldalúságnak. Több mint 50 000 beépülő modul áll rendelkezésre további funkciók hozzáadásához, és a személyes bloggerektől a híres WordPress webhelyekig bárki kihasználhatja ezt. Kapcsolatfelvételi űrlapok, bevásárlókocsik, SEO elemzés, sebesség optimalizálás, biztonság – úgy tűnik, mintha a „lehetetlen” hiányzik a WP szótárból.

A beépülő modulokat már több mint 1,6 milliárd letöltés halmozott fel – ez erős bizonyítéka népszerűségüknek.

A 19 legnépszerűbb bővítmény egyenként több mint 1 millió letöltést gyűjtöttek össze, és közülük 5 még az 50 milliós határon is túl van. Kik a legjobb kutyák, kérdezed?

A beépülő modulok megváltoztathatják webhelye megjelenését. Nem meglepő tehát, hogy az emberek miért csodálkoznak azon, hogy a webhelyek hány százaléka WordPress – gyakran nem egyértelmű, hogy egy webhely milyen keretrendszert használ.

húsvéti tojás

Nagyon régen a WP egyik alkotója, Matt Mullenwegügyesen elrejtette an húsvéti tojás a legtöbbet letöltött eszközökön belül – a Hello Dolly kiegészítő. A Hello Dolly a legrégebbi WordPress-bővítmények közé tartozik, és alapértelmezés szerint minden friss WP-telepítéssel előtelepítve érkezik.

Fontosnak hangzik, de mit csinál?

Röviden – semmi.

Igen, jól hallottad – semmi.

Nos, nem teljesen haszontalan. Összhangban a WordPress dzsesszzene iránti igényével, a Hello Dolly véletlenszerű idézeteket generál a legendás Louis Armstrong azonos nevű darabból. Se több, se kevesebb.

Vannak, akik azt feltételezik, hogy a kiegészítő szándékosan előre telepítve van az összes webhelyen, hogy megtanítsa az újoncokat a bővítmény működésének AB-C-jére. Ennek ellenére csak Matt Mullenweg mondhat biztosat.

Bármilyen klassz és szentimentális is, erősen ajánlom a törlését, mivel valószínűleg soha nem fogja használni, és nincs szükség felesleges biztonsági kockázatokra.

WordPress témák

A webhely megjelenése ugyanolyan fontos, mint a funkciók, amelyekkel tele van. A WordPress fejlesztőknek minden joguk megvan ahhoz, hogy felpuffadjanak. A lélegzetelállító témák gazdagsága és az általuk engedélyezett speciális testreszabások verseny nélkül állnak. A lehetőségek végtelenek, és bárhová mehetsz, ahová a kreatív szabadságod visz.

Több mint 8000 ingyenes és fizetős téma áll rendelkezésre, amelyek mindenki számára elérhetők, aki WordPress-t használ. Általános webhelyének teljes átalakítása káprázatos divatüzletté vagy lenyűgöző portfólióvá csak néhány kattintásnyira van.

A Twenty Twenty One a legnépszerűbb WP-téma, több mint egymillió aktív telepítéssel. Az Astrával és a Twenty Twenty-vel együtt ez a három 4+ csillagos értékelést kapott a felhasználóktól.

A nagyszerű dolog az, hogy még a prémium elrendezések sem kerülnek egy karba és egy lábba. Éppen ellenkezőleg – meglehetősen megfizethetőek.

A WordPress téma medián ára 45 dollár. Ez pedig egyszeri díj, nem pedig ismétlődő fizetési terv.

Az óriási WordPress közösség

De a WordPress-szel kapcsolatos összes jó dolog közül számomra egyetlen előny tűnik ki a legjobban.

Az emberek.

Az alkalmazás mögött álló közösség a néma hős a CMS hatalmas fejlődése mögött. Kiváló példája a „hatalom az embereknek” és ennek az üzleti modellnek az előnyeinek.

A hűséges rajongók és rajongók aktívan részt vettek a WordPress több mint 68 nyelvre történő lefordításában, és még több tucat nyelvre készülnek. Valójában a webadminisztrátorok lenyűgöző 120 nyelvet használtak a tartalom létrehozása során. Ez az elérési szint még egy oka a WordPress piaci részesedésének jelentős méretének.

Még 2006-ban, sok WP-rajongó közös erőfeszítésének köszönhetően megszületett az első WordCamp. Azóta 932 találkozót tartottak 65 országban, hat kontinensen. Nem csoda, hogy a WP piaci részesedése ekkora.

Összefoglalva, hacsak nem éltél a dzsungel mélyén – valamikor valószínűleg volt egy WordCamp esemény a közeledben.

Következtetés

Rendben, szóval boncolgattuk a szoftvert, és megérdemli az elismerést. Ideje válaszolni arra a kulcskérdésre, amelyből kiindultunk:

A webhelyek hány százaléka WordPress?

A legfrissebb statisztikák azt mutatják, hogy a WP a teljes web 39,5%-át és a CMS-alapú webhelyek 62%-át teszi ki.

A WordPress méretezhető, újoncbarát és olyan sokoldalú, amennyire csak el tudja képzelni. A jövő biztosan fényesnek tűnik, amikor olyan sokan szurkolnak neked.

Kiéhezett még néhány statisztikára? Tekintse meg tényekkel teli statisztikai cikkeinket!

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.