Ez a történet arról szól, hogyan vált legendává egy blogkészítő eszköz a weboldalkészítés során.
Ez a WordPress története.
A blogírás a ’90-es évek vége óta létezik, de csak a 2000-es évek elején kezdődött el igazán. Ennek a hirtelen megugrott népszerűségnek egy része volt egy nagyon ellentmondásos történet arról, hogy az egyik blogger hogyan internetes blogoldalán tett bejegyzések után elvesztette az állását. A másik rész maga a WordPress volt.
Ez a webkészítő eszköz olyan gyorsan fejlődött és olyan nagyra nőtt, hogy nem tudunk nem csodálkozni:
A webhelyek hány százaléka WordPress 2023-ban?
Az egyszerű válasz az lenne „több mint 30%„de előbb ugorjunk vissza egy kicsit, és helyezzük perspektívába a dolgokat.
A WordPress 2003-ban indult útjára, mint a sok, akkoriban jelenleg használt eszköz egyike a blogkészítéshez. Az alkalmazás jellege és felépítése lehetővé tette, hogy mindenki hozzájáruljon a fejlesztéséhez. Ez arra késztette a WP-t, hogy gyorsan kinőtte eredeti célját, szinte korlátlan számú beépülő modullal és WordPress specializált tárhelyszolgáltatókkal. Bár még mindig a bloggerek alkotják a WordPress fő közönségét, hatalmas képességei oda vezetnek, hogy olyan jelentős márkák, mint a Sony, a Walt Disney, az MTV, a BBC és a New Yorker, támaszkodnak szolgáltatásaikra.
A WordPress 2023-as statisztikái igen figyelemre méltóak:
- Az Egyesült Államok 100 leggyorsabban növekvő vállalatának (Inc. 5000) 62%-a használja a WordPresst.
- Több mint 500 új webhely jön létre napi a WordPress.org ingyenes verziójával
- Hetvenmillió új blogbejegyzés jelenik meg minden hónapban.
Bármilyen szokatlanul is hangzik, a WP ezt a teljes sikert aktív és lojális közösségének köszönheti, nem csupán egyetlen látnoki vezérigazgatónak. Valójában a WordPress.org-nak még vezérigazgatója sincs – a projektet teljes egészében önkéntesek irányítják szerte a világon.
Jelenleg több mint 455 millió webhely használja a WordPresst.
Igen, ez nem elírás; a szám az 455 hat nullával.
Előrejelzések
Ilyen gyors növekedés mellett arra számíthatunk, hogy az elkövetkező néhány évben a világszintű használat eléri a tíz számjegyet. És hogy is ne – a WordPress legújabb stabil verziója már több mint 8 millió letöltést halmozott fel kevesebb mint egy hónap alatt.
Mostanra megállapítottuk, hogy a WP rendkívül hasznos és okkal kedvelt. Mielőtt tehát a WordPress segítségével meghatároznánk, hogy a WordPress segítségével a világ összes webhelyének melyik része működik, először nézzük meg, ki nyeri a népszerűségi versenyt a webépítő megoldások között.
Népszerűség
A WordPress egy tartalomkezelő rendszer (vagy röviden CMS). Az ilyen platformok a szoftvereszközök széles választékát ölelik fel, amelyekben egy közös dolog van: célja, hogy a webhelykészítést mindenki számára egyszerűvé és elérhetővé tegyék. Ebben az értelemben a WP-nek van néhány figyelemre méltó versenytársa – a Joomla, a Drupal, a Magento és a Shopify.
A WordPressnek sikerül kivennie a piac oroszlánrészét. Az eszköz a CMS-t használó webhelyek 62%-át teszi ki, és hét éve jogosan kiérdemli a „legnépszerűbb CMS” címet. Legközelebbi riválisuk, a Shopify tartja a második helyet 5,4%-kal.
A számokból ítélve nem tűnik túl nagy versenynek, igaz?
A WordPress nagyrészt a saját bajnokságába tartozik. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a WP a webkészítők svájci kése, míg a versengő megoldások inkább egyetlen célra összpontosítanak. A nyílt forráskódú természet és a beépülő architektúra lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy egy csupasz telepítést online bolttá, fotógalériává, hírwebhellyé vagy bármi mássá alakítsanak, amit elképzelhet.
A WordPress statisztikái nagyon elrettentőek a verseny szempontjából. Vegyük például a Magento-t és a Shopify-t. Mindkettő már régóta létezik, és kifejezetten az online boltra szoruló vállalkozások számára készült.
Aztán a WordPress kiadta a WooCommerce-t…
WooCommerce
Az eCommerce beépülő modul végigsöpört a piacon, és 2023-ban 23,43%-os piaci részesedéssel hamarosan az online áruházépítő toplisták élére került, csak kismértékben lemaradva a Squarespace-től (23,51%). Valami, amit kiegészítőként fejlesztettek ki, gyorsan sikerült ellopnia a dicsőséget a komplett megoldásoktól, amelyeknek több mint elég idejük volt a hűséges követők kiépítéséhez.
Még ha elkerüljük is a CMS mezőt, a WordPress használati statisztikái akkor is lenyűgözőek.
- 409 millió ember tekint meg havonta 21,2 milliárd WP-oldalt;
- A legnépszerűbb 1 millió webhely közül 337 200 WP-alapú;
- Naponta 661 új WordPress-webhely lép életbe.
A Google Trends jelentésből kiderül, hogy havonta több mint 2,9 millió keresés történik a „WordPress” kifejezésre. Valójában a webkészítő annyira híres, és hasonló mennyiségű forgalmat vonz, mint az olyan legnépszerűbb webhelyek, mint az Amazon és a Twitter.
Ezek a figyelemre méltó statisztikák közelebb visznek a nagy kérdéshez:
A webhelyek hány százaléka WordPress?
Mielőtt azonban erre rátérnénk, nézzük meg a platform képességeinek teljes terjedelmét.
Népszerűségi területek
A fő ok, amiért a fejlesztők és a látogatók annyira vonzónak találják a WordPress-t, a CMS rendkívül sokoldalúsága. A WP messze túlnőtt szigorúan a blogírásra összpontosító múltján, és a legkiemelkedőbb és legjobban kinéző online boltoknak, üzleti oldalaknak, hírlapoknak és kormányzati szerveknek ad otthont.
Igen, még a Fehér Ház és Svédország is szívesen kihasználja a szoftver előnyeit.
A WordPress – egyéb vívmányai mellett – jelentős szerepet játszott az online értékesítés fejlődésében. A WooCommerce bővítményük több mint 5 millió webhelyet támogat, és a WordPress belső statisztikái szerint több mint 80 millió letöltéssel megdöntötte a népszerűségi rekordokat. A bővítmény annyira feltűnővé vált, hogy a neve saját hírnevet szerzett.
Egyre több vállalkozás dönt úgy, hogy megbízik a már népszerű webkészítőben is. És hogy nem tehetik?
A WordPress könnyű belépést kínál a digitális világba, rengeteg hasznos kiegészítő eszközt kínál, és csekély kezdeti befektetést igényel.
A WP leginkább kis- és közepes webhelyeket szolgál ki, bár már bebizonyította, hogy képes a vállalati projektek kezelésére is. Az olyan iparági óriások, mint a Mercedes-Benz, a Sony és a Mozilla, mind tanúsítják a hatalmas web-építési lehetőségeket, és növelik a WordPress népszerűségét.
A vállalkozások számos kihívással néznek szembe, amikor online környezetben működnek:
- A médiának szüksége van a platform, amely nagy mennyiségű forgalmat képes kezelni.
- A közösségi oldalaknak kell elkápráztassa a felhasználókat nagyszerű funkciókkal.
- Portfólióknak kell lenniük vizuálisan lenyűgözőnagy felbontású képeket és videókat használ.
WordPress megoldást kínál minden kihívásra. Ez egy „közönség kedvence” állapot.
A népszerűség okai
WordPress bővítmények
A csodálatos WP architektúra a fő oka a sokoldalúságnak. Több mint 50 000 beépülő modul áll rendelkezésre további funkciók hozzáadásához, és a személyes bloggerektől a híres WordPress webhelyekig bárki kihasználhatja ezt. Kapcsolatfelvételi űrlapok, bevásárlókocsik, SEO elemzés, sebesség optimalizálás, biztonság – úgy tűnik, mintha a „lehetetlen” hiányzik a WP szótárból.
A beépülő modulokat már több mint 1,6 milliárd letöltés halmozott fel – ez erős bizonyítéka népszerűségüknek.
A 19 legnépszerűbb bővítmény egyenként több mint 1 millió letöltést gyűjtöttek össze, és közülük 5 még az 50 milliós határon is túl van. Kik a legjobb kutyák, kérdezed?
- WooCommerce — 80+ millió
- Minden egyben SEO csomag — 63+ millió
- Akismet — 149+ millió
- Google XML webhelytérképek — 211+ millió
- Kapcsolatfelvételi űrlapok 7 — 126+ millió
A beépülő modulok megváltoztathatják webhelye megjelenését. Nem meglepő tehát, hogy az emberek miért csodálkoznak azon, hogy a webhelyek hány százaléka WordPress – gyakran nem egyértelmű, hogy egy webhely milyen keretrendszert használ.
húsvéti tojás
Nagyon régen a WP egyik alkotója, Matt Mullenwegügyesen elrejtette an húsvéti tojás a legtöbbet letöltött eszközökön belül – a Hello Dolly kiegészítő. A Hello Dolly a legrégebbi WordPress-bővítmények közé tartozik, és alapértelmezés szerint minden friss WP-telepítéssel előtelepítve érkezik.
Fontosnak hangzik, de mit csinál?
Röviden – semmi.
Igen, jól hallottad – semmi.
Nos, nem teljesen haszontalan. Összhangban a WordPress dzsesszzene iránti igényével, a Hello Dolly véletlenszerű idézeteket generál a legendás Louis Armstrong azonos nevű darabból. Se több, se kevesebb.
Vannak, akik azt feltételezik, hogy a kiegészítő szándékosan előre telepítve van az összes webhelyen, hogy megtanítsa az újoncokat a bővítmény működésének AB-C-jére. Ennek ellenére csak Matt Mullenweg mondhat biztosat.
Bármilyen klassz és szentimentális is, erősen ajánlom a törlését, mivel valószínűleg soha nem fogja használni, és nincs szükség felesleges biztonsági kockázatokra.
WordPress témák
A webhely megjelenése ugyanolyan fontos, mint a funkciók, amelyekkel tele van. A WordPress fejlesztőknek minden joguk megvan ahhoz, hogy felpuffadjanak. A lélegzetelállító témák gazdagsága és az általuk engedélyezett speciális testreszabások verseny nélkül állnak. A lehetőségek végtelenek, és bárhová mehetsz, ahová a kreatív szabadságod visz.
Több mint 8000 ingyenes és fizetős téma áll rendelkezésre, amelyek mindenki számára elérhetők, aki WordPress-t használ. Általános webhelyének teljes átalakítása káprázatos divatüzletté vagy lenyűgöző portfólióvá csak néhány kattintásnyira van.
A Twenty Twenty One a legnépszerűbb WP-téma, több mint egymillió aktív telepítéssel. Az Astrával és a Twenty Twenty-vel együtt ez a három 4+ csillagos értékelést kapott a felhasználóktól.
A nagyszerű dolog az, hogy még a prémium elrendezések sem kerülnek egy karba és egy lábba. Éppen ellenkezőleg – meglehetősen megfizethetőek.
A WordPress téma medián ára 45 dollár. Ez pedig egyszeri díj, nem pedig ismétlődő fizetési terv.
Az óriási WordPress közösség
De a WordPress-szel kapcsolatos összes jó dolog közül számomra egyetlen előny tűnik ki a legjobban.
Az emberek.
Az alkalmazás mögött álló közösség a néma hős a CMS hatalmas fejlődése mögött. Kiváló példája a „hatalom az embereknek” és ennek az üzleti modellnek az előnyeinek.
A hűséges rajongók és rajongók aktívan részt vettek a WordPress több mint 68 nyelvre történő lefordításában, és még több tucat nyelvre készülnek. Valójában a webadminisztrátorok lenyűgöző 120 nyelvet használtak a tartalom létrehozása során. Ez az elérési szint még egy oka a WordPress piaci részesedésének jelentős méretének.
Még 2006-ban, sok WP-rajongó közös erőfeszítésének köszönhetően megszületett az első WordCamp. Azóta 932 találkozót tartottak 65 országban, hat kontinensen. Nem csoda, hogy a WP piaci részesedése ekkora.
Összefoglalva, hacsak nem éltél a dzsungel mélyén – valamikor valószínűleg volt egy WordCamp esemény a közeledben.
Következtetés
Rendben, szóval boncolgattuk a szoftvert, és megérdemli az elismerést. Ideje válaszolni arra a kulcskérdésre, amelyből kiindultunk:
A webhelyek hány százaléka WordPress?
A legfrissebb statisztikák azt mutatják, hogy a WP a teljes web 39,5%-át és a CMS-alapú webhelyek 62%-át teszi ki.
A WordPress méretezhető, újoncbarát és olyan sokoldalú, amennyire csak el tudja képzelni. A jövő biztosan fényesnek tűnik, amikor olyan sokan szurkolnak neked.
Kiéhezett még néhány statisztikára? Tekintse meg tényekkel teli statisztikai cikkeinket!