Az EU a Google -t DMA -megsértésekkel vádolja: mit jelent ez

Peter

A Google és az EU szabályozói közötti hosszú sörfőzési konfliktus új mérföldkövet ért el.

Az Európai Bizottság hivatalosan előzetes megállapításokat adott ki, amelyek szerint a Google megsértette a digitális piacokról szóló törvényt (DMA) két olyan kulcsfontosságú területen, amelyek közvetlenül érintik a digitális marketingszakembereket és az alkalmazásfejlesztőket.

Mi történik a Google kereséssel?

Annak ellenére, hogy a Google algoritmusának az elmúlt évben történő módosítása, az EU -szabályozók nem teljesülnek. Azt állítják, hogy a Google továbbra is kedvezményes kezelést nyújt a vertikális területeken, mint például a Google Shopping, a szállodák, a járatok és más speciális eredmények.

A Bizottság felszólította a Google-t, hogy megjelenítse szolgáltatásait „a Google keresési eredményeinek tetején vagy a dedikált terekben, továbbfejlesztett vizuális formátumokkal és szűrő mechanizmusokkal”, amelyeket a harmadik fél szolgáltatásai nem élveznek.

Ha azon gondolkodott, miért látszólag az ügyfelek listája nyomja le a Google termékeit, az EU szabályozói érvényesítik ezeket az aggályokat.

A Google Play is tűz alatt

Egy külön megállapításban a Bizottság azt állítja, hogy a Google Play nem teszi lehetővé az alkalmazásfejlesztők számára, hogy a felhasználókat alternatív csatornákhoz szabadon irányítsák a jobb ajánlatok vagy a közvetlen vásárlások érdekében.

Az alkalmazásokkal vagy az alkalmazás-alapú ügyfelekkel foglalkozó marketingszakemberek számára ez végül új lehetőségeket eredményezhet a Google ökoszisztémáján kívüli felhasználók elérésére a meredek játékáruházak nélkül.

Mit jelent ez a digitális marketingszakemberek számára

Ha a megállapításokat megerősítik, és a Google kénytelen változtatni, akkor a keresési láthatóság és a rangsorolási lehetőségek jelentős változásait láthatjuk:

  • A harmadik fél összehasonlító helyeinek kiemelkedőbb elhelyezése az utazás, a vásárlás és a pénzügyi vertikumok területén
  • Csökkent a vizuális hangsúly a Google szolgáltatásaira
  • Potenciálisan nagyobb organikus láthatóság a vállalkozások számára, amelyek jelenleg versenyeznek a Google kiemelt elemeivel

Az alkalmazásmarketingészek számára új lehetőségeket láthatunk a felhasználókkal való kommunikációhoz a Google Play fizetési rendszerének közvetlen vásárlási lehetőségeiről és alternatíváiról.

Idővonal és a következő lépések

A Google most lehetősége van arra, hogy válaszoljon ezekre az előzetes megállapításokra, és a vállalat következetesen fenntartotta, hogy változásai már megfelelnek a DMA -nak.

A korábbi nyilatkozatokban a Google EMEA verseny igazgatója figyelmeztette, hogy a további módosítások negatívan befolyásolhatják a felhasználói élményt.

A nagyobb kép

Ez az eszkaláció követi a DMA 2024 márciusában zajló megvalósítását, amely a Google -t „kapuőrnek” nevezte más technológiai óriások mellett. A törvény kifejezetten olyan nagy platformokat céloz meg, amelyek kritikus közvetítőként szolgálnak a vállalkozások és a fogyasztók között.

Ha a Google nem foglalkozik a Bizottság aggodalmaival, akkor globális éves bevételének akár 10% -ának szankcióval kell szembenéznie. Ez a kilátás valószínűleg motiválja a keresési eredmények Európában való megjelenésének változását.

Figyelemmel kísérjük ezt a helyzetet, amikor fejleszti, és frissítéseket ad a változásokról, hogy a változások hogyan befolyásolhatják a keresési és az alkalmazás marketing stratégiáit.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.