Ez rossz a helyi vállalkozások számára?

Peter

Kipróbáltuk a Google legújabb „Ass For Me” keresési laboratóriumi tesztjét.

Gyors, egyszerű és lenyűgöző technológia a helyi idézetek kérésére, de egyáltalán nem világos, hogy ez jó a kisvállalkozások számára.

Január végén a Rose Yao, a Google termékvezetője bejelentette egy új keresési laboratóriumi tesztet („kérjen engem”), amely a Google Duplexet használja a helyi vállalkozások hívásainak automatizálására, hogy „megtudja, mit számít fel a szolgáltatásért és mikor. Elérhető. „

Két kategóriába tartozó tesztelés a kezdéshez: autóipari szolgáltatás/javítás és körömszalonok. És most kaptunk hozzáférést.

Amikor a keresési lekérdezés a két tesztkategória egyikébe tartozik (pl. Olajváltás), a Ask For Me modul a helyi csomag alatt jelenik meg, egy nagy cselekvésre ösztönzéssel, amely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy „kezdjenek el”.

A Google kérjen tőlem cta

A kérés nekem tapasztalat

Aztán megkérdezte, hogy milyen szolgáltatásra van szükségem, és 20-at adott nekem, a gyárilag ütemezett karbantartástól a járműszivárgásokig. Az „olajcsere” -t választottam, és teljes részleteket adtam az autóm gyártásáról, modelljéről, évéről és futásteljesítményéről.

Megjelentem a kívánt ütemezési és előnyben részesített kommunikációs módszert (e -mail vagy SMS) – és a versenyekre indultunk.

96 másodpercig tartott, de nem voltam egyértelmű az összes választásnál. A gyakorlatban kevesebb, mint egy percig tart, ha megismeri a folyamatot.

Mi történt egy űrlap benyújtása után?

Az űrlap benyújtásától kezdve 17 percbe telt a válasz kapása.

Összefoglalót kaptam az árakra és a rendelkezésre állással a telefonra válaszolt három vállalkozás részéről. Ezenkívül értesítettem, hogy öt vállalkozást nem lehet elérni.

A Google a helyi kereső kilenc legfontosabb listájának nyolcát hívta. Az egyiket nem hívták a Walmart.

A válaszolt vállalkozások a második, a harmadik és a hetedik helyen szerepeltek a kereső listáján.

A Google egy második tesztben, amely gumiabroncsok vásárlását és telepítését kéri, 11 vállalkozást hívott.

Hat válaszolt és információt nyújtott be. A hívások közül öt megválaszolatlanul ment. Pontosan hány helyen hívja meg a Google -t, még mindig a TBD.

Ha órák után hív, a Google visszaad egy e -mailt, amely jelzi, hogy a vállalkozások nyitva van.

Hogyan lehet ez problémát a kkv -k számára

A Google Duplexet 2018 -ban indították el, az AI -vel „természetes beszélgetések folytatására a„ valós világ ”feladatok elvégzésére telefonon.

Abban az évben a Google hasonló megoldást hajtott végre az éttermi foglalásokhoz, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kattintson a foglalási gombra, és hagyja, hogy a Google kezelje a folyamatot. Ez a rendszer hasznos mind a felhasználó, mind az étterem számára.

Azonban a „Kérdezd engem”. Inkább úgy működik, mint egy javaslat iránti kérelem (RFP), lehetővé téve a felhasználók számára, hogy minimális erőfeszítéssel gyorsan kapcsolatba lépjenek több javítóműhelyrel.

Még ennél is rosszabb, hogy hatékonyan az egyik üzletet a másikkal szemben gátolja, ami, ha széles körben elfogadható lenne, csökkentheti az autójavítás nyereségét.

A termék további munkát is létrehoz a helyi vállalkozások számára.

Mindaddig, amíg az autójavító műhelyek automatizálást és botokat nem fogadnak el ezen hívások kezelésére, a személyzetet olyan hívásokkal terhelik, amelyek éppen a szokásos, de kevésbé közvetlen ügyfél -interakcióval és alacsonyabb esélyt kapnak az eladás bezárására.

Dióhéjban, itt van a baj az üzleti szempontból (POV):

  • A vállalkozások semmit sem tanulnak a potenciális ügyfélről.
  • A hívók csak az árat és a rendelkezésre állást tanulnak az üzletről.
  • A helyi szolgáltatások tovább árucikkekké válnak.

Nyilvánvaló spam -következményekkel jár: a helyi fekete kalapok, amelyekkel kérnek, felhívva, hogy pazaroljam a versenytársak idejét.

Ezenkívül ez nyomást gyakorol a helyi kereskedőkre az „alacsony labdára”, amikor a Google felhívja, és potenciálisan „csalit és váltást” végez, amikor az ügyfél valóban megjelenik.

Csak egy teszt

Amint a legutóbbi podcastunkban megjegyeztem, a Ask For Me teszt drámaian korlátozottabb, mint a legtöbb Google -teszt.

Általában a Google kiadja korai munkáját a keresők néhány százalékában (pl. 1%). Ezután, ha sikeres, akkor a tesztet 10%-ra és így tovább mutatja, amíg a teljes bevezetés nem lesz.

Ebben az esetben a felhasználónak a keresési laboratóriumokon keresztül kell választania, amely jelentősen korlátozza a teszt hatályát. Hacsak ez nem egy PR -trikó, akkor úgy tűnik, hogy a kérés nem áll készen sem az 1% -os bevezetésre.

Hogyan lehet lejárni a kérdést, hogy duplex hívások

A vállalkozások kiléphetnek a hívások fogadásáról, de a folyamat kissé bonyolult, és ellenőrzött profilt igényel.

A Google Duplex vállalkozásának kilépéséhez:

  • Lépjen az üzleti profiljára. Válassza ki a Hárompontos menüt.
  • Válassza az Üzleti profil beállításait.
  • Válassza a Speciális beállítások lehetőséget.
  • A „Google Assistant hívások” alatt kapcsolja ki a „Foglalásokat az ügyfelektől” vagy az „automatizált hívások” című részét.

Végső gondolatok

Most kezdjük megtapasztalni a botok (AI ügynökök) valóságát, amelyek kölcsönhatásba lépnek vállalkozásunkkal.

Noha a hatékonysággal megszállott személyek a fellebbezést láthatják, nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a gyakorlatban valóban hatékony lesz.

Inkább úgy néz ki, mint egy kopás csata, mivel a Google több hívást generál, és az idő pazarolja az árakat – csak azért, hogy elveszítse az értékesítést a legalacsonyabb ajánlattevőnek.

A folyamat során sok idő pazarol.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.