Kipróbáltuk a Google legújabb „Ass For Me” keresési laboratóriumi tesztjét.
Gyors, egyszerű és lenyűgöző technológia a helyi idézetek kérésére, de egyáltalán nem világos, hogy ez jó a kisvállalkozások számára.
Január végén a Rose Yao, a Google termékvezetője bejelentette egy új keresési laboratóriumi tesztet („kérjen engem”), amely a Google Duplexet használja a helyi vállalkozások hívásainak automatizálására, hogy „megtudja, mit számít fel a szolgáltatásért és mikor. Elérhető. „
Két kategóriába tartozó tesztelés a kezdéshez: autóipari szolgáltatás/javítás és körömszalonok. És most kaptunk hozzáférést.
Amikor a keresési lekérdezés a két tesztkategória egyikébe tartozik (pl. Olajváltás), a Ask For Me modul a helyi csomag alatt jelenik meg, egy nagy cselekvésre ösztönzéssel, amely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy „kezdjenek el”.

A kérés nekem tapasztalat
Aztán megkérdezte, hogy milyen szolgáltatásra van szükségem, és 20-at adott nekem, a gyárilag ütemezett karbantartástól a járműszivárgásokig. Az „olajcsere” -t választottam, és teljes részleteket adtam az autóm gyártásáról, modelljéről, évéről és futásteljesítményéről.
Megjelentem a kívánt ütemezési és előnyben részesített kommunikációs módszert (e -mail vagy SMS) – és a versenyekre indultunk.
96 másodpercig tartott, de nem voltam egyértelmű az összes választásnál. A gyakorlatban kevesebb, mint egy percig tart, ha megismeri a folyamatot.
Mi történt egy űrlap benyújtása után?
Az űrlap benyújtásától kezdve 17 percbe telt a válasz kapása.
Összefoglalót kaptam az árakra és a rendelkezésre állással a telefonra válaszolt három vállalkozás részéről. Ezenkívül értesítettem, hogy öt vállalkozást nem lehet elérni.

A Google a helyi kereső kilenc legfontosabb listájának nyolcát hívta. Az egyiket nem hívták a Walmart.
A válaszolt vállalkozások a második, a harmadik és a hetedik helyen szerepeltek a kereső listáján.
A Google egy második tesztben, amely gumiabroncsok vásárlását és telepítését kéri, 11 vállalkozást hívott.
Hat válaszolt és információt nyújtott be. A hívások közül öt megválaszolatlanul ment. Pontosan hány helyen hívja meg a Google -t, még mindig a TBD.
Ha órák után hív, a Google visszaad egy e -mailt, amely jelzi, hogy a vállalkozások nyitva van.

Hogyan lehet ez problémát a kkv -k számára
A Google Duplexet 2018 -ban indították el, az AI -vel „természetes beszélgetések folytatására a„ valós világ ”feladatok elvégzésére telefonon.
Abban az évben a Google hasonló megoldást hajtott végre az éttermi foglalásokhoz, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kattintson a foglalási gombra, és hagyja, hogy a Google kezelje a folyamatot. Ez a rendszer hasznos mind a felhasználó, mind az étterem számára.
Azonban a „Kérdezd engem”. Inkább úgy működik, mint egy javaslat iránti kérelem (RFP), lehetővé téve a felhasználók számára, hogy minimális erőfeszítéssel gyorsan kapcsolatba lépjenek több javítóműhelyrel.
Még ennél is rosszabb, hogy hatékonyan az egyik üzletet a másikkal szemben gátolja, ami, ha széles körben elfogadható lenne, csökkentheti az autójavítás nyereségét.
A termék további munkát is létrehoz a helyi vállalkozások számára.
Mindaddig, amíg az autójavító műhelyek automatizálást és botokat nem fogadnak el ezen hívások kezelésére, a személyzetet olyan hívásokkal terhelik, amelyek éppen a szokásos, de kevésbé közvetlen ügyfél -interakcióval és alacsonyabb esélyt kapnak az eladás bezárására.
Dióhéjban, itt van a baj az üzleti szempontból (POV):
- A vállalkozások semmit sem tanulnak a potenciális ügyfélről.
- A hívók csak az árat és a rendelkezésre állást tanulnak az üzletről.
- A helyi szolgáltatások tovább árucikkekké válnak.
Nyilvánvaló spam -következményekkel jár: a helyi fekete kalapok, amelyekkel kérnek, felhívva, hogy pazaroljam a versenytársak idejét.
Ezenkívül ez nyomást gyakorol a helyi kereskedőkre az „alacsony labdára”, amikor a Google felhívja, és potenciálisan „csalit és váltást” végez, amikor az ügyfél valóban megjelenik.
Csak egy teszt
Amint a legutóbbi podcastunkban megjegyeztem, a Ask For Me teszt drámaian korlátozottabb, mint a legtöbb Google -teszt.
Általában a Google kiadja korai munkáját a keresők néhány százalékában (pl. 1%). Ezután, ha sikeres, akkor a tesztet 10%-ra és így tovább mutatja, amíg a teljes bevezetés nem lesz.
Ebben az esetben a felhasználónak a keresési laboratóriumokon keresztül kell választania, amely jelentősen korlátozza a teszt hatályát. Hacsak ez nem egy PR -trikó, akkor úgy tűnik, hogy a kérés nem áll készen sem az 1% -os bevezetésre.
Hogyan lehet lejárni a kérdést, hogy duplex hívások
A vállalkozások kiléphetnek a hívások fogadásáról, de a folyamat kissé bonyolult, és ellenőrzött profilt igényel.
A Google Duplex vállalkozásának kilépéséhez:
- Lépjen az üzleti profiljára. Válassza ki a Hárompontos menüt.
- Válassza az Üzleti profil beállításait.
- Válassza a Speciális beállítások lehetőséget.
- A „Google Assistant hívások” alatt kapcsolja ki a „Foglalásokat az ügyfelektől” vagy az „automatizált hívások” című részét.

Végső gondolatok
Most kezdjük megtapasztalni a botok (AI ügynökök) valóságát, amelyek kölcsönhatásba lépnek vállalkozásunkkal.
Noha a hatékonysággal megszállott személyek a fellebbezést láthatják, nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a gyakorlatban valóban hatékony lesz.
Inkább úgy néz ki, mint egy kopás csata, mivel a Google több hívást generál, és az idő pazarolja az árakat – csak azért, hogy elveszítse az értékesítést a legalacsonyabb ajánlattevőnek.
A folyamat során sok idő pazarol.