Ha nem vagyok SEO szakértő, akkor jobb, ha elindítok egy ügynökséget?

Peter

A mai Kazi kérdése olyan őszinte és fontos az iparunk számára. – kérdezi Kazi:

„Új vagyok ebben az ágazatban. Ha egyszemélyes alkalmazottként kezdjem el egy ügynökséget? Tudom, hogy nevetségesnek hangzik, de nagyon szükségem van munkára-pontosabban pénzre van szükségem.

Tehát úgy gondolom, hogy egy ügynökségnek jobban vonzza az energiát, mint én, mint egyéni keresőmotor -optimalizáló, mert az ügyfelek nem vonzódnak, ha új SEO tanulót látnak … ”

Megértem, hogy ennek a kérdésnek a lényege: „Jogosnak és versenyképesebbnek tűnik, ha ügynökségként, mint egyéni vállalkozóként nyújt szolgáltatásokat?”

Nagyon szeretném azonban foglalkozni ennek fontosabb aspektusával: Ha a SEO szolgáltatásokat díj ellenében kínálja, mint valaki az ipar számára?

A válaszom erre nem. Nemcsak nem kellene, hogy ügynökségként kínáljon SEO szolgáltatásokat, hanem nem szabad szólóvállalkozóként kínálnia őket, ha vadonatúj vagy a SEO -ban.

Miért a SEO nagyszerű karrier -lépés?

Teljesen megkapom ezt a fellebbezést, mint karrier -lépést. Ennek ellenére a SEO -nak nincs akadályai a belépésnek, ami nagyszerű!

Teljes mértékben ajánlom ezt az iparágot mindenkinek, aki szenvedélyesen foglalkozik az elemzéssel, a pszichológiával, a kreativitással, a fenntarthatósággal és a technológiával.

Hallja, hogy ösztönözze azokat az emberek számára, akik szeretik a problémamegoldást, és olyan megoldásokat találni, amelyeknek nincs nyilvánvaló válasza.

Azt javaslom, hogy ne csak azok számára, akik háttérrel rendelkeznek a kreatív tevékenységekben, hanem azok számára is, akiknek a háttere technika-központú. Ez egy olyan karrier, amely megragadja a sokféle ember érdekeit.

Nem csak lehetőséget ad arra, hogy pénzt keressen a keresletes készségek révén, hanem nincsenek drága általános költségek.

Nincs szükség hivatalos képesítésre, és nincs szabályozó testület, amelyet meggyőzni kell. Csak egy számítógépre, az internetre és a képességeid fejlesztésére van szükséged.

De ez nem könnyű.

Sokat kell tanulni, mielőtt reálisan elkezdené a szolgáltatásait. Nem csak a SEO mechanikájáról szól, hanem arról is, hogy miként lehet ezeket alkalmazni különböző helyzetekben.

Kockázatok az ügyfelek számára

Ha vállalkozás vagy szervezet számára vállalja a SEO -munkát anélkül, hogy tudná, hogyan kell alkalmazni a SEO koncepciókat a gyakorlatban, akkor jelentős kockázatot nyithat meg.

Tanulás a munkán

A SEO nem egyértelmű gyakorlat. Sok olyan változó és körülmény van, amelyek befolyásolják azt, amit „bevált gyakorlatnak” tarthatunk. Emiatt nem alkalmazhat takarómegoldást minden olyan helyzetre, amelyben felmerül.

Ha vadonatúj vagy a SEO -ban, akkor lehetnek árnyalatok az ügyfelek iparával, weboldalával vagy tech -veremével, amelyről nem ismeri, ami befolyásolja a stratégiájának sikerét.

Sok SEO a problémamegoldáshoz vezet. Ez egy olyan készség, amelyet idővel megcsiszolhat. Amint több helyzetben találkozik, és megtanulja, hogy mi működött, és mi nem, akkor ügyesebb lesz a sikeres stratégiák kidolgozásában.

Ha egy vadonatúj SEO vagy, amely teljes felelősséget vállal az ügyfél szerves teljesítményének sikeréért, akkor az Unstuck lesz.

A SEO nagyszerű iparág a munka tanulásához. Ha azonban a SEO -t a semmiből tanulja, akkor nem akarja, hogy a nyomás a legeredményesebb SEO legyen a szobában. Valószínűleg hibákat fog elkövetni, és ezek költségesek lehetnek az ügyfelek számára.

Jelentős forgalomcsökkenést okozhat

Bizonyos helyzetekben egy olyan junior SEO, amely önmagában egy weboldalon dolgozik, jelentős forgalomcsökkenést okozhat az ügyfél számára.

Például véletlenül beállíthat egy olyan megoldást, amely az egész webhelyet nem indítja el. Lehet, hogy nem tudja, hogyan kell megvédeni ezt a fajta hibát. Láthatta, hogy az ügyfelek organikus forgalma néhány nap alatt eltűnik.

Ezek olyan kockázatok, amelyekkel a tapasztalt SEO -szakemberek is szembesülnek, de a SEO -ban végzett évek óta elítélhetjük, hogy milyen kérdések merülhetnek fel az általunk tett ajánlásokból.

Pénzügyi károkat okozhat

Ha a SEO ajánlásai szerves teljesítményproblémákat okoznak, akkor az ügyfelek bevételeit jelentősen befolyásolhatja.

Ha olyan vállalkozást működtetnek, amely a weboldalukra – és különösen az ökológiai forgalomra – támaszkodik, akkor a hibái nagyon költségesek lehetnek.

Az emberek elveszítették a munkahelyeket az organikus forgalom vesztesége miatt. A SEO -ban való sok tapasztalat és senki több idősebb tapasztalat nélkül, hogy segítsen a zászló kockázatainak, ezt könnyen okozhatja.

Kockázatokkal számol

Nemcsak SEO -ként számítana fel a szolgáltatásait, ha még soha nem tette meg, mielőtt az ügyfeleket veszélyezteti, hanem ártalmas is lehet.

Jelentős nyomás

Jelentős nyomásnak fog állni. Várható, hogy ésszerű célokat tűzzen ki, és időben elérje azokat.

A SEO -ban való sok tapasztalat nélkül hihetetlenül nehéz lesz megtenni. Vagy olyan elérhetetlen célokat fog kitűzni, amelyeket egyetlen SEO sem tudott reálisan elérni, vagy egyszerűen nem rendelkezik készségekkel a gyakorlati célok eléréséhez.

Ezzel azt találja, hogy megpróbálja megnyugtatni az egyre elégedetlenebb ügyfelet.

Bármely SEO szakembernek, aki szabadúszóként vagy egy ügynökség részeként dolgozott, nehéz beszélgetéseket kellett folytatnia egy ügyféllel. Várják az eredményeket, amelyeket nem tudott teljesíteni.

A tapasztalt SEO azonban képes lesz azonosítani, mikor valószínűleg ez a helyzet, és adaptálja a stratégiát, vagy tájékoztatja az ügyfelet a valósághűbb ütemtervekről vagy célokról.

Azt is megvannak, hogy segítsék az ügyfelet úgy, hogy úgy érezzék, hogy valódi megtérülést kapnának befektetésükhöz, még akkor is, ha nem annyira vagy olyan gyorsan, mint amire számítottak.

Egy vadonatúj SEO-szakember egyszerűen nem fogja tudni, hogyan kell ezt megtenni. Túl sok elvárni valakitől a karrierjük korai szakaszában. Valószínűleg érezni fogja ennek nyomását.

A tapasztalat hiányát gyorsan felfedezik

A fentiek valóban a legjobb eset-valójában arra a pontra juthat, hogy meggyőzte az ügyfeleket, hogy bízzanak benned, és kezdi látni, hogy nem tudja megtartani az ígért teljesítményszabályokat.

Valószínűleg az ismeretek és tapasztalatok hiányát gyorsabban azonosítják. Lehet, hogy olyan emberekkel dolgozik, akiknél több SEO ismeret van, mint te, például marketingszakemberek vagy terméktulajdonosok.

Lehet, hogy nem tartják magukat a SEO szakértőinek, de azt fogják feltételezni, hogy ha szolgáltatásként adják el. Valószínűleg képesek lesznek a tudásod jelentős hiányosságainak azonosítására a kapcsolatokban.

Nem csak az ügyfél-ügynökség kapcsolatát fogja megsebesíteni, hanem elég gyorsan ügyfél nélkül is találhatja magát.

Jogi következményekkel járhat

Bizonyos helyzetekben a szerződés megsértése lehet, ha olyan személyként helyezkedik el, aki eredményt kaphat, ha szolgáltatást nyújt – anélkül, hogy teljesíteni ezt teljesíteni.

Nagyon óvatos lennék, ha ígéretet teszek az ügyfeleknek képességeidről, hacsak nem vagytok, hogy vadonatúj vagy a SEO-ban, és ezek az első ügyfelek közé tartoznak.

Amit kipróbálhatna, helyette

Tehát, ha sikerült szünetet tartanom a SEO szolgáltatások vállalkozóként vagy ügynökségként történő elkötelezettségéről, javasolhatnék más utat?

Még mindig kereshet pénzt a SEO karrierjén keresztül, még akkor is, ha elkezdi megismerni ezt.

Csatlakozzon egy céghez gyakornokként

Egyértelműen szenvedélyesen foglalkozik a SEO -val, ha már gondolkodik az iparban dolgozó vállalkozás indításáról. Ez a szenvedély nagyszerű kezdet.

Fontolja meg a belépő szintű munka megtalálását a SEO területén, és támogató, kevésbé nyomást gyakoroljon a munkán.

Megtalálhat egy ügynökséget vagy házon belüli pozíciót, amely értékeli a hajtást és az ambícióit, de támogathatja Önt a megfelelő erőforrásokkal és a SEO megtanulásának lehetőségeivel, miközben minimalizálja önmagának és mások kockázatát.

Gyakorold olyan webhelyeken, amelyekkel kudarcot vallhat és tanulhat

Ha arra törekszik, hogy foglalkoztatást találjon a SEO -n belül, de azt akarja megtanulni, hogy olyan helyzetbe kerüljön, ahol jogszerűen kínálhat SEO szolgáltatásokat, akkor gyakorlatra van szüksége.

Ne gyakoroljon olyan helyszíneken, amelyek az ökológiai forgalomra támaszkodnak. Ehelyett fontolja meg saját webhelyeinek felépítését olyan témák körül, amelyekben szenvedélyes, és fejleszteni a tapasztalatait és a SEO -ban való bizalmát.

Hibákat követhet el, az időjárási forgalomcsökkenéseket, és az algoritmusfrissítések eredményezheti – mindezt anélkül, hogy bárki megélhetését kockáztatná. Ezen keresztül fejleszti azokat a készségeket, amelyekre szükség van más emberek webhelyein történő munkához.

Még mindig fontolóra venném más helyszíneken végzett diplomát, ahol alacsony a kockázat. Például önként jelentkezik az ideje, hogy más SEO szakemberekkel együtt dolgozzon.

Vagy megpróbálhatja optimalizálni egy olyan barát webhelyét, aki megérti, hogy még mindig megtanulja a SEO -t, és örül annak, hogy gyakorol és hibákat követ el a webhelyükön.

Állítsa be a saját webhelyét, és keresse meg

Ha eltökélt szándéka, hogy azonnal pénzt keressen a SEO -n keresztül, akkor készítsen és optimalizáljon egy olyan webhelyet, amelyet bevételszerzés lehet.

Ez azt jelentheti, hogy egy kapcsolt webhely, vagy esetleg indíthat egy olyan vállalkozást, amely leesik.

Bármilyen kurzust is tart, győződjön meg arról, hogy a kockázat minimális, és nem fog szenvedni, ha elveszíti a forgalmat és a bevételt, miközben tökéletesíti a SEO készségeit.

Győződjön meg róla, hogy megvan a tapasztalata, mielőtt egyedül megy

A legfontosabb, hogy értsd meg, hogy a SEO jól tanulása időbe telik.

Könnyedén felolvashatja a SEO -t, és nagyon magas elméleti ismeretekkel rendelkezik róla, de még mindig meg kell adnia a megtanultakat.

Ilyen módon megértheti, hogyan lehet a stratégiákat a különböző célokhoz igazítani, vagy hogyan kell összegyűjteni, amikor a teljesítmény nem megy a várt módon.

Bátorítani szeretnék Önt, hogy folytatjon karrierjét a SEO -ban, de óvatosan figyelmeztetem, hogy ne futhasson, mielőtt sétálhatna.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.