Amikor a Google Voice 2012-ben, majd az Amazon Alexa 2014-ben megjelent, a hangalapú keresés nagy befolyású volt.
A hangalapú keresés nem igazán indult meg az iparágat megrázó módon. A technológia fejlődésével azonban olyan sok eszközbe és napi felhasználói útba integrálták, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából fontos megérteni.
Mi az a hangalapú keresés és a hangalapú kereskedelem?
A hangalapú keresés azt írja le, amikor az emberek hangeszközeiket használják a keresőmotoroktól elérhető információk eléréséhez.
A hangalapú kereskedelem olyan embereket ír le, akik hangeszközöket használnak vásárláshoz. Ez a hangalapú keresés része, és a felhasználók gyakran kapcsolatba lépnek a keresőmotorokkal a vásárlások befejezéséhez.
A SEO szakemberek számára két alapvető funkcióra kell figyelniük:
- Helyi szándékos keresések: Az emberek gyakran használnak hangalapú keresést, amikor utaznak, hogy keressenek olyan dolgokat, amelyekre szükségük van, és azokat a helyeket, ahová menniük kell. Ezekben az esetekben a helyi SEO kritikus fontosságú. Gondoskodnia kell arról, hogy Google-üzleti profilja naprakész legyen, és hogy Ön megtalálható legyen a térképalkalmazásokban.
- Hangsegédek használata a Keresés eléréséhez: Sokféle oka lehet annak, hogy valaki a keresőmotorokhoz való hozzáféréshez inkább a hangját részesíti előnyben, vagy szüksége van rá. Amikor ez megtörténik, a kérdések általában nagyon specifikusak és „természetes nyelvezetűek”. Ez azt jelenti, hogy nem csak az organikus rangsorolást kell előnyben részesítenie, hanem a SERP-funkciókat is, mivel a SERP-funkciók általában jobban reprezentálják a hangalapú keresés során felvett természetes nyelvet, és azt, hogy hol szeretné a láthatóságot.
Az alapvető funkciók mellett három különböző alapvető hangalapú keresési szándékot kell figyelembe venni a SEO-nál:
Tranzakciós szándék
Valaki vásárolni szeretne egy terméket, vagy el akar menni egy termékért vagy szolgáltatásért.
- Amazon Alexa használata termékek megrendeléséhez. A hangsegédek kapcsolódhatnak a mentett fizetési lehetőségekkel rendelkező fiókokhoz, és automatikusan végrehajthatják a folyamatot. – Alexa, rendelj macskaeledelt.
- Intelligens asszisztens használatával, valószínűleg egy telefon vagy egy autó saját hangfelismerő funkciójával, hogy egy helyi vállalkozáshoz irányítsa őket egy adott szükségletre. „Ok Google, vigyél el a Home Depotba.” „Hé Siri, keress nekem egy benzinkutat.”
Magas szándékú mérlegelés
Valaki nem tudja pontosan, mit akar, de valamire szüksége van.
- Vezetés közben valami ennivalót vagy kávézót keres. „Ok Google, mutasson a közeli kávézókat.”
- Amazon Echo eszköz használata bevásárlólista létrehozásához. „Alexa, adj hozzá tojást a bevásárlólistámhoz.”
- Hangos asszisztens megkérdezése, hogy hol találhat egy adott elemet. „Hé Siri, hol tudok öntöttvas serpenyőket szerezni?”
Útmutató/Aktív tanulási lekérdezés
A felhasználók a hangos asszisztensekkel lépnek kapcsolatba, hogy válaszoljanak kérdésekre vagy információkat találjanak.
- Hangos asszisztens használata receptre hivatkozva főzés közben.
- A keresési funkciók elérése hangsegéd segítségével. „Ok Google, hogyan találhatok egy fali csapot?”
Tájékoztató lekérdezés
Valaki egy hangsegéd segítségével gyors választ talál.
- „Ok Google, ki Anglia jelenlegi királya?”
Megközelíthetőség
- A hangeszközöket és a képernyőolvasókat látásproblémákkal és más fogyatékkal élők használják az internet elérésére.
A hang a mindennapi keresési és vásárlási utazások része
A hangalapú keresés és a mobil keresőoptimalizálás szorosan összefügg egymással.
Alapvetően minden mobileszköz egyben hangeszköz is, ezért hasznosnak tartom, ha átgondolom, hogy a felhasználó milyen helyet foglal el az úton, amikor hangját használja.
Ha megnézzük, mire használják az emberek a hangasszisztenseiket, akkor nincs sok hely a hagyományos SEO-felfedezésnek – a dolgok guglizása, a valós funkciók terén. De bevásárlólistákat készítenek és vásárolnak.
Milyen eszközök használják a hangalapú keresést?
A hangfelismerő technológia hosszú múltra tekint vissza, de az első igazi hangasszisztens a Siri volt, amelyet 2010-ben adtak ki az Apple App Store-ban, és 2011-ben integrálták az iPhone-ba.
Sok hangsegéd csatlakozik az internethez vagy a keresési funkciók bizonyos aspektusaihoz, például a Google Térképhez. A fő hangasszisztensek a következők:
- Google Asszisztens.
- Apple Siri.
- Microsoft Cortana.
- Amazon Alexa.
A hangalapú keresés számos eszközbe be van ágyazva. Néhány funkció korlátozott, például egy Roku távirányító, amely TV-műsorokat és filmeket keres. Mások szinte bármihez hozzáférhetnek az interneten, például az Amazon Echo-hoz vagy a Google hangsegédhez.
Ha az elmúlt 10 évben gyártott járművet vásárolt, telefonjában és autójában is van hangtechnika. Hangtechnika van a tévében vagy a streamelőeszközben.
A hangalapú keresési funkciókhoz kapcsolódni képes eszközök a következők:
- Telefonok.
- Táblagépek és laptopok.
- PC számítógépek és játékkonzolok.
- Autók.
- tévék.
- Készülékek, például hűtőszekrények.
- Hangsegédeszközök (például az Echo).
Ezeknek az eszközöknek nem mindegyike van hatással a SEO-ra. Nincs sok értelme, ha SEO-t végez, ha valaki hangutasításokat ad a háza körüli készülékeknek.
Miért jó a hangalapú keresés a SEO számára?
Számos oka van annak, hogy a hangalapú keresés kritikus fontosságú a SEO-stratégia szempontjából, és a konkrét ok a szándéktól és a használati esettől függ.
Ezek a szándékok az Ön megközelítését és a hangalapú kereséssel foglalkozó felhasználók megcélzására használt taktikákat is tájékoztatják.
Megközelíthetőség
A látássérült emberek valószínűleg olyan eszközöket használnak, mint a képernyőolvasók, és hangos interakciókat is használhatnak az online tartalmak megtekintésére.
Ha gondoskodik arról, hogy az eszközök, például a képernyőolvasók könnyen navigálhassanak a tartalomban, az összes felhasználó felhasználói élményét javítja, nem csak azok számára, akiknek kisegítő lehetőségekre van szükségük.
Felhasználói élmény
Vannak, akik a hangos interakciókat részesítik előnyben, vagy a hangjukkal aktiválják a keresési funkciókat, amikor nem tudják használni a kezüket. Gyakori példa a vezetés és a főzés.
Közvetlenség és szándék
A hangalapú keresést gyakran a kényelem érdekében végzik, amikor a felhasználónak nem kell keresgélni, vagy ha gyorsan szüksége van valamire.
Példák erre a szándékra:
- Hangvezérelt eszköz használata Amazon-rendelés leadásához.
- Használja a hangfunkciót az autóban vagy a telefonon, hogy keressen egy helyi vállalkozást, miközben kint van.
Hogyan optimalizálja a hangalapú keresést?
Sok esetben, ha megfelelően célozza meg a szándékot, és naprakészen tartja a webhely és a tartalom SEO alapjait, akkor már a hangalapú keresésre optimalizál. Ez a technológia fejlett és kiforrott, és képes olvasni a weben.
Valójában nincs hátránya a hangalapú keresés célzásának, ha belegondolunk a szándék és a használati eset szempontjából.
Ha jól teljesít a hangalapú keresésben, valószínűleg jól teljesít az általános keresőoptimalizálásban is, mivel a hangos asszisztensek külső forrásokhoz kapcsolódhatnak, hogy információt nyújtsanak Önnek.
Tehát ha Ön a legjobb találat az adott forrásban (Google Térkép, Google Keresés, Amazon piactér, Etsy stb.), akkor nagyobb valószínűséggel lesz az az eredmény, amelyet a felhasználó hall vagy lát.
A hangalapú keresés bizonyos elemei azonban különös figyelmet igényelnek, például a társalgási lekérdezések, az Amazon-vásárlás és a helyi keresés.
Helyi keresőoptimalizálás: Hangalapú keresés és a Near Me Lekérdezések
A hangalapú keresés és a helyi lekérdezések szorosan illeszkednek egymáshoz a használati eset miatt. Az úton lévők, akik megállót keresnek, valószínűleg hangalapú keresést fognak használni. Vagy keresnek egy helyet, ahova menjenek közvetlenül, mielőtt elhagyják a házat.
A jó hír az, hogy ha a helyi keresőoptimalizálásba fektet be, akkor már jó helyzetben van ahhoz, hogy megjelenjen az ilyen típusú hangalapú keresésekben.
Nagyon fontos, hogy optimalizálja a térképcsomagot, készítse el Google-üzleti profilját, és fejlesszen helyi keresőbarát webhelyeket, amelyek kiszolgálják ezeket a hangalapú keresési célokat.
A helyi központú élményt a lehető legzökkenőmentesebbé szeretné tenni. Amikor az emberek kint utaznak vagy ügyeket intéznek, az azonnali és konkrét szükségleteiket elsőként kielégítő sétaforgalmat jelenthet.
- Győződjön meg arról, hogy Google-vállalkozási profilja teljes, beleértve a kapcsolatfelvételi adatokat, címet, szolgáltatási területet, fizetési módokat stb.
- Keresse meg vállalkozását a profiljához.
- Kattintson a „Profil szerkesztése” gombra.
- Győződjön meg arról, hogy minden releváns mezőt kitöltött.
- Ügyeljen arra, hogy termékeket és szolgáltatásokat adjon hozzá Google-vállalkozási profiljához. Ez segít az embereknek felfedezni Önt, amikor valami konkrétat keresnek.
- Kattintson a „Termékek szerkesztése” vagy a „Szolgáltatások szerkesztése” lehetőségre a vállalkozás típusától függően.
- Adjon meg részleteket az összes kínált dologról. Párosítsa ezt a kulcsszókutatással, hogy megértse, mit keresnek az emberek, és összhangba hozza kínálatát szándékaikkal és megfogalmazásukkal.
Kövesse a SEJ alábbi forrásait, hogy magasabb helyi helyezést érjen el, és megjelenjen a helyi hangalapú keresésekben:
Optimalizálja az e-kereskedelmi lekérdezéseket az Amazonon és a Google-on
Az Alexa ökoszisztéma csatlakozik a felhasználók Amazon-fiókjához, és lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan és egyszerűen vásároljanak hangjuk segítségével.
Ha e-kereskedelemmel foglalkozik, ez kritikussá teszi az optimalizálást az olyan platformokon, mint az Amazon. Míg az Alexa ökoszisztéma gyakran azt jelenti, hogy a felhasználók kihagyják az olyan platformokat, mint a Google, ez nem jelenti azt, hogy a SEO irreleváns.
Az Amazon is egy keresőmotor, és a platformon lévő vállalkozás és termékek megfelelő optimalizálása segíthet növelni az eladásokat a közvetlen hangvásárláson keresztül.
Más hangsegédek hozzáférhetnek a keresőmotorokhoz, például a Google-hoz termékkereséshez.
Optimalizálja termékei céloldalait strukturált adatokkal (a következő részben kibővítve), hogy egyszerűbb felhasználói élményt nyújtson mind a Google Keresésben, mind akkor, ha a felhasználó úgy dönt, hogy hanggal fedezi fel az oldalt.
A strukturált adatok optimalizálása és a kiemelt kivonatok megcélzása
A SERP funkciók és az AI áttekintések arra összpontosítanak, hogy rövid, gyors összefoglalókat és válaszokat adjanak konkrét kérdésekre.
Ha meg tud jelenni ezekben a kiegészítő funkciókban, akkor közvetlenül az oldal tetején található, ahol ezekre a lekérdezésekre választ kapunk, akár gépelve, akár beszédben.
A strukturált adatok különösen fontosak a hangalapú lekérdezéseknél, különösen azoknál, amelyek képernyő nélkül szólnak vissza a felhasználónak.
Az oldalakkal és a tartalommal kapcsolatos adatok megfelelő strukturálása segít az algoritmusoknak kiválasztani, hogy mit jelenítsenek meg, és segít a hangsegédeknek koherens eredményeket mondani.
A mobileszközök kisebb képernyőjén a kiemelt kivonatok fontossá válnak, mert kevesebb a képernyőn a felhasználók számára az organikus eredmények megtekintéséhez.
A sémának az általános SEO-stratégiájának kell lennie, és itt tudhat meg többet:
Célozzon nagy szándékú, hosszú farkú kulcsszavakat
A hangalapú keresés magában foglalja az emberek által elmondott kérdések megválaszolását. Míg a SEO gyakran magában foglalja az emberek által begépelt rövid kifejezések megcélzását, az emberek nagyon eltérően beszélnek.
Három kulcsfontosságú szempont van a kulcsszó szerinti célzással kapcsolatban, amikor hangról van szó:
- Az emberek hajlamosak hosszú frázisokban beszélni.
- Sokan hangalapú keresést használnak a vásárlással kapcsolatos lekérdezésekhez, például online vásárláshoz vagy bevásárlólisták létrehozásához.
- A hangalapú lekérdezések általában azonnali vagy rövid távú szükségleteket fejeznek ki. Az emberek gyakran megkérik a hangsegédjüket, hogy találjanak valamit vagy hajtsanak végre egy műveletet. (Játssz le podcastot, keress egy receptet, keress meg egy helyet, vagy irányíts oda.)
Mindezek a tények fontossá teszik a hosszú távú lekérdezéseket és a nagy szándékú feladat- vagy termékközpontú lekérdezéseket.
Ha olyan tartalmat hoz létre a webhelyén, amely kiszolgálja az ilyen típusú lekérdezéseket, akkor a közönség elé kerülhet a döntések vagy a folyamatuk mérlegelési pontjai során.
A SEJ számos erőforrással rendelkezik a hosszú távú lekérdezésekhez és a lekérdezési szándékok célzásához:
Válaszoljon kényelmesen a kérdésekre
A mesterséges intelligencia fejlesztései javították azt, ahogy a keresőmotorok válaszolnak a hosszabb formátumú, „természetes” vagy „beszélgetési” nyelvű lekérdezésekre. Az ilyen típusú lekérdezések nagyobb valószínűséggel hangos keresőktől származnak. Ezek kulcsfontosságúak a sikeres SEO stratégiákhoz is.
Ahogy az AI-algoritmusok egyre jobban képesek megérteni és válaszolni az összetett lekérdezésekre, a hangalapú keresés egyre kevésbé válik optimalizálhatóvá, és egyre inkább a robusztus SEO-stratégia haszna.
Tartalmi stratégiájának tartalmaznia kell könnyen elérhető válaszok kidolgozását a közönségtől elvárt kérdésekre és gyakori lekérdezésekre.
Használhatja a Google szolgáltatásait, például az Emberek is kérdeznek, valamint kulcsszókutató eszközeit, hogy azonosítsa azokat a kérdéseket, amelyeket a közönsége valószínűleg feltesz, majd beépítheti azokat tartalmi stratégiájába.
Olvassa el a SEJ alábbi forrásait, hogy többet megtudjon a kérdésekről és válaszokról:
Ismerje meg a hanglekérdezések kiszolgálásának szándékát
A fejlett természetes nyelvi feldolgozás azt jelenti, hogy a keresőalgoritmusok könnyen értelmezhetik a lekérdezéseket, még összetett nyelven is, és a nekik megfelelő eredményeket adják vissza.
Fókuszban kell lennie azoknak a felhasználóknak a keresési szándékaira, akik sietnek, nagy a cselekvési szándékuk, vagy további hozzáférésre van szükségük.
Ezeknek a felhasználóknak a webhelyén könnyen navigálhatóvá kell tennie, és arra kell összpontosítania, hogy a kiemelt kivonatok és a helyi keresőoptimalizálási eredmények közül az első helyre kerüljön.
Noha a hangalapú keresés nem volt olyan zavaró, mint az várható volt, ez egy lépés volt a természetes nyelvi feldolgozás fejlődésében az AI-technológia felé. Ezen fogalmak megértése segíthet sikeresen elérni a modern SEO-ban.
További források: