Hangalapú keresés SEO: Hogyan működik

Peter

Amikor a Google Voice 2012-ben, majd az Amazon Alexa 2014-ben megjelent, a hangalapú keresés nagy befolyású volt.

A hangalapú keresés nem igazán indult meg az iparágat megrázó módon. A technológia fejlődésével azonban olyan sok eszközbe és napi felhasználói útba integrálták, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából fontos megérteni.

Mi az a hangalapú keresés és a hangalapú kereskedelem?

A hangalapú keresés azt írja le, amikor az emberek hangeszközeiket használják a keresőmotoroktól elérhető információk eléréséhez.

A hangalapú kereskedelem olyan embereket ír le, akik hangeszközöket használnak vásárláshoz. Ez a hangalapú keresés része, és a felhasználók gyakran kapcsolatba lépnek a keresőmotorokkal a vásárlások befejezéséhez.

A SEO szakemberek számára két alapvető funkcióra kell figyelniük:

  1. Helyi szándékos keresések: Az emberek gyakran használnak hangalapú keresést, amikor utaznak, hogy keressenek olyan dolgokat, amelyekre szükségük van, és azokat a helyeket, ahová menniük kell. Ezekben az esetekben a helyi SEO kritikus fontosságú. Gondoskodnia kell arról, hogy Google-üzleti profilja naprakész legyen, és hogy Ön megtalálható legyen a térképalkalmazásokban.
  2. Hangsegédek használata a Keresés eléréséhez: Sokféle oka lehet annak, hogy valaki a keresőmotorokhoz való hozzáféréshez inkább a hangját részesíti előnyben, vagy szüksége van rá. Amikor ez megtörténik, a kérdések általában nagyon specifikusak és „természetes nyelvezetűek”. Ez azt jelenti, hogy nem csak az organikus rangsorolást kell előnyben részesítenie, hanem a SERP-funkciókat is, mivel a SERP-funkciók általában jobban reprezentálják a hangalapú keresés során felvett természetes nyelvet, és azt, hogy hol szeretné a láthatóságot.

Az alapvető funkciók mellett három különböző alapvető hangalapú keresési szándékot kell figyelembe venni a SEO-nál:

Tranzakciós szándék

Valaki vásárolni szeretne egy terméket, vagy el akar menni egy termékért vagy szolgáltatásért.

  • Amazon Alexa használata termékek megrendeléséhez. A hangsegédek kapcsolódhatnak a mentett fizetési lehetőségekkel rendelkező fiókokhoz, és automatikusan végrehajthatják a folyamatot. – Alexa, rendelj macskaeledelt.
  • Intelligens asszisztens használatával, valószínűleg egy telefon vagy egy autó saját hangfelismerő funkciójával, hogy egy helyi vállalkozáshoz irányítsa őket egy adott szükségletre. „Ok Google, vigyél el a Home Depotba.” „Hé Siri, keress nekem egy benzinkutat.”

Magas szándékú mérlegelés

Valaki nem tudja pontosan, mit akar, de valamire szüksége van.

  • Vezetés közben valami ennivalót vagy kávézót keres. „Ok Google, mutasson a közeli kávézókat.”
  • Amazon Echo eszköz használata bevásárlólista létrehozásához. „Alexa, adj hozzá tojást a bevásárlólistámhoz.”
  • Hangos asszisztens megkérdezése, hogy hol találhat egy adott elemet. „Hé Siri, hol tudok öntöttvas serpenyőket szerezni?”

Útmutató/Aktív tanulási lekérdezés

A felhasználók a hangos asszisztensekkel lépnek kapcsolatba, hogy válaszoljanak kérdésekre vagy információkat találjanak.

  • Hangos asszisztens használata receptre hivatkozva főzés közben.
  • A keresési funkciók elérése hangsegéd segítségével. „Ok Google, hogyan találhatok egy fali csapot?”

Tájékoztató lekérdezés

Valaki egy hangsegéd segítségével gyors választ talál.

  • „Ok Google, ki Anglia jelenlegi királya?”

Megközelíthetőség

  • A hangeszközöket és a képernyőolvasókat látásproblémákkal és más fogyatékkal élők használják az internet elérésére.

A hang a mindennapi keresési és vásárlási utazások része

A hangalapú keresés és a mobil keresőoptimalizálás szorosan összefügg egymással.

Alapvetően minden mobileszköz egyben hangeszköz is, ezért hasznosnak tartom, ha átgondolom, hogy a felhasználó milyen helyet foglal el az úton, amikor hangját használja.

Ha megnézzük, mire használják az emberek a hangasszisztenseiket, akkor nincs sok hely a hagyományos SEO-felfedezésnek – a dolgok guglizása, a valós funkciók terén. De bevásárlólistákat készítenek és vásárolnak.

Milyen eszközök használják a hangalapú keresést?

A hangfelismerő technológia hosszú múltra tekint vissza, de az első igazi hangasszisztens a Siri volt, amelyet 2010-ben adtak ki az Apple App Store-ban, és 2011-ben integrálták az iPhone-ba.

Sok hangsegéd csatlakozik az internethez vagy a keresési funkciók bizonyos aspektusaihoz, például a Google Térképhez. A fő hangasszisztensek a következők:

  • Google Asszisztens.
  • Apple Siri.
  • Microsoft Cortana.
  • Amazon Alexa.

A hangalapú keresés számos eszközbe be van ágyazva. Néhány funkció korlátozott, például egy Roku távirányító, amely TV-műsorokat és filmeket keres. Mások szinte bármihez hozzáférhetnek az interneten, például az Amazon Echo-hoz vagy a Google hangsegédhez.

Ha az elmúlt 10 évben gyártott járművet vásárolt, telefonjában és autójában is van hangtechnika. Hangtechnika van a tévében vagy a streamelőeszközben.

A hangalapú keresési funkciókhoz kapcsolódni képes eszközök a következők:

  • Telefonok.
  • Táblagépek és laptopok.
  • PC számítógépek és játékkonzolok.
  • Autók.
  • tévék.
  • Készülékek, például hűtőszekrények.
  • Hangsegédeszközök (például az Echo).

Ezeknek az eszközöknek nem mindegyike van hatással a SEO-ra. Nincs sok értelme, ha SEO-t végez, ha valaki hangutasításokat ad a háza körüli készülékeknek.

Miért jó a hangalapú keresés a SEO számára?

Számos oka van annak, hogy a hangalapú keresés kritikus fontosságú a SEO-stratégia szempontjából, és a konkrét ok a szándéktól és a használati esettől függ.

Ezek a szándékok az Ön megközelítését és a hangalapú kereséssel foglalkozó felhasználók megcélzására használt taktikákat is tájékoztatják.

Megközelíthetőség

A látássérült emberek valószínűleg olyan eszközöket használnak, mint a képernyőolvasók, és hangos interakciókat is használhatnak az online tartalmak megtekintésére.

Ha gondoskodik arról, hogy az eszközök, például a képernyőolvasók könnyen navigálhassanak a tartalomban, az összes felhasználó felhasználói élményét javítja, nem csak azok számára, akiknek kisegítő lehetőségekre van szükségük.

Felhasználói élmény

Vannak, akik a hangos interakciókat részesítik előnyben, vagy a hangjukkal aktiválják a keresési funkciókat, amikor nem tudják használni a kezüket. Gyakori példa a vezetés és a főzés.

Közvetlenség és szándék

A hangalapú keresést gyakran a kényelem érdekében végzik, amikor a felhasználónak nem kell keresgélni, vagy ha gyorsan szüksége van valamire.

Példák erre a szándékra:

  • Hangvezérelt eszköz használata Amazon-rendelés leadásához.
  • Használja a hangfunkciót az autóban vagy a telefonon, hogy keressen egy helyi vállalkozást, miközben kint van.

Hogyan optimalizálja a hangalapú keresést?

Sok esetben, ha megfelelően célozza meg a szándékot, és naprakészen tartja a webhely és a tartalom SEO alapjait, akkor már a hangalapú keresésre optimalizál. Ez a technológia fejlett és kiforrott, és képes olvasni a weben.

Valójában nincs hátránya a hangalapú keresés célzásának, ha belegondolunk a szándék és a használati eset szempontjából.

Ha jól teljesít a hangalapú keresésben, valószínűleg jól teljesít az általános keresőoptimalizálásban is, mivel a hangos asszisztensek külső forrásokhoz kapcsolódhatnak, hogy információt nyújtsanak Önnek.

Tehát ha Ön a legjobb találat az adott forrásban (Google Térkép, Google Keresés, Amazon piactér, Etsy stb.), akkor nagyobb valószínűséggel lesz az az eredmény, amelyet a felhasználó hall vagy lát.

A hangalapú keresés bizonyos elemei azonban különös figyelmet igényelnek, például a társalgási lekérdezések, az Amazon-vásárlás és a helyi keresés.

Helyi keresőoptimalizálás: Hangalapú keresés és a Near Me Lekérdezések

A hangalapú keresés és a helyi lekérdezések szorosan illeszkednek egymáshoz a használati eset miatt. Az úton lévők, akik megállót keresnek, valószínűleg hangalapú keresést fognak használni. Vagy keresnek egy helyet, ahova menjenek közvetlenül, mielőtt elhagyják a házat.

A jó hír az, hogy ha a helyi keresőoptimalizálásba fektet be, akkor már jó helyzetben van ahhoz, hogy megjelenjen az ilyen típusú hangalapú keresésekben.

Nagyon fontos, hogy optimalizálja a térképcsomagot, készítse el Google-üzleti profilját, és fejlesszen helyi keresőbarát webhelyeket, amelyek kiszolgálják ezeket a hangalapú keresési célokat.

A helyi központú élményt a lehető legzökkenőmentesebbé szeretné tenni. Amikor az emberek kint utaznak vagy ügyeket intéznek, az azonnali és konkrét szükségleteiket elsőként kielégítő sétaforgalmat jelenthet.

  • Győződjön meg arról, hogy Google-vállalkozási profilja teljes, beleértve a kapcsolatfelvételi adatokat, címet, szolgáltatási területet, fizetési módokat stb.
    • Keresse meg vállalkozását a profiljához.
    • Kattintson a „Profil szerkesztése” gombra.
    • Győződjön meg arról, hogy minden releváns mezőt kitöltött.
  • Ügyeljen arra, hogy termékeket és szolgáltatásokat adjon hozzá Google-vállalkozási profiljához. Ez segít az embereknek felfedezni Önt, amikor valami konkrétat keresnek.
    • Kattintson a „Termékek szerkesztése” vagy a „Szolgáltatások szerkesztése” lehetőségre a vállalkozás típusától függően.
    • Adjon meg részleteket az összes kínált dologról. Párosítsa ezt a kulcsszókutatással, hogy megértse, mit keresnek az emberek, és összhangba hozza kínálatát szándékaikkal és megfogalmazásukkal.

Kövesse a SEJ alábbi forrásait, hogy magasabb helyi helyezést érjen el, és megjelenjen a helyi hangalapú keresésekben:

Optimalizálja az e-kereskedelmi lekérdezéseket az Amazonon és a Google-on

Az Alexa ökoszisztéma csatlakozik a felhasználók Amazon-fiókjához, és lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan és egyszerűen vásároljanak hangjuk segítségével.

Ha e-kereskedelemmel foglalkozik, ez kritikussá teszi az optimalizálást az olyan platformokon, mint az Amazon. Míg az Alexa ökoszisztéma gyakran azt jelenti, hogy a felhasználók kihagyják az olyan platformokat, mint a Google, ez nem jelenti azt, hogy a SEO irreleváns.

Az Amazon is egy keresőmotor, és a platformon lévő vállalkozás és termékek megfelelő optimalizálása segíthet növelni az eladásokat a közvetlen hangvásárláson keresztül.

Más hangsegédek hozzáférhetnek a keresőmotorokhoz, például a Google-hoz termékkereséshez.

Optimalizálja termékei céloldalait strukturált adatokkal (a következő részben kibővítve), hogy egyszerűbb felhasználói élményt nyújtson mind a Google Keresésben, mind akkor, ha a felhasználó úgy dönt, hogy hanggal fedezi fel az oldalt.

A strukturált adatok optimalizálása és a kiemelt kivonatok megcélzása

A SERP funkciók és az AI áttekintések arra összpontosítanak, hogy rövid, gyors összefoglalókat és válaszokat adjanak konkrét kérdésekre.

Ha meg tud jelenni ezekben a kiegészítő funkciókban, akkor közvetlenül az oldal tetején található, ahol ezekre a lekérdezésekre választ kapunk, akár gépelve, akár beszédben.

A strukturált adatok különösen fontosak a hangalapú lekérdezéseknél, különösen azoknál, amelyek képernyő nélkül szólnak vissza a felhasználónak.

Az oldalakkal és a tartalommal kapcsolatos adatok megfelelő strukturálása segít az algoritmusoknak kiválasztani, hogy mit jelenítsenek meg, és segít a hangsegédeknek koherens eredményeket mondani.

A mobileszközök kisebb képernyőjén a kiemelt kivonatok fontossá válnak, mert kevesebb a képernyőn a felhasználók számára az organikus eredmények megtekintéséhez.

A sémának az általános SEO-stratégiájának kell lennie, és itt tudhat meg többet:

Célozzon nagy szándékú, hosszú farkú kulcsszavakat

A hangalapú keresés magában foglalja az emberek által elmondott kérdések megválaszolását. Míg a SEO gyakran magában foglalja az emberek által begépelt rövid kifejezések megcélzását, az emberek nagyon eltérően beszélnek.

Három kulcsfontosságú szempont van a kulcsszó szerinti célzással kapcsolatban, amikor hangról van szó:

  1. Az emberek hajlamosak hosszú frázisokban beszélni.
  2. Sokan hangalapú keresést használnak a vásárlással kapcsolatos lekérdezésekhez, például online vásárláshoz vagy bevásárlólisták létrehozásához.
  3. A hangalapú lekérdezések általában azonnali vagy rövid távú szükségleteket fejeznek ki. Az emberek gyakran megkérik a hangsegédjüket, hogy találjanak valamit vagy hajtsanak végre egy műveletet. (Játssz le podcastot, keress egy receptet, keress meg egy helyet, vagy irányíts oda.)

Mindezek a tények fontossá teszik a hosszú távú lekérdezéseket és a nagy szándékú feladat- vagy termékközpontú lekérdezéseket.

Ha olyan tartalmat hoz létre a webhelyén, amely kiszolgálja az ilyen típusú lekérdezéseket, akkor a közönség elé kerülhet a döntések vagy a folyamatuk mérlegelési pontjai során.

A SEJ számos erőforrással rendelkezik a hosszú távú lekérdezésekhez és a lekérdezési szándékok célzásához:

Válaszoljon kényelmesen a kérdésekre

A mesterséges intelligencia fejlesztései javították azt, ahogy a keresőmotorok válaszolnak a hosszabb formátumú, „természetes” vagy „beszélgetési” nyelvű lekérdezésekre. Az ilyen típusú lekérdezések nagyobb valószínűséggel hangos keresőktől származnak. Ezek kulcsfontosságúak a sikeres SEO stratégiákhoz is.

Ahogy az AI-algoritmusok egyre jobban képesek megérteni és válaszolni az összetett lekérdezésekre, a hangalapú keresés egyre kevésbé válik optimalizálhatóvá, és egyre inkább a robusztus SEO-stratégia haszna.

Tartalmi stratégiájának tartalmaznia kell könnyen elérhető válaszok kidolgozását a közönségtől elvárt kérdésekre és gyakori lekérdezésekre.

Használhatja a Google szolgáltatásait, például az Emberek is kérdeznek, valamint kulcsszókutató eszközeit, hogy azonosítsa azokat a kérdéseket, amelyeket a közönsége valószínűleg feltesz, majd beépítheti azokat tartalmi stratégiájába.

Olvassa el a SEJ alábbi forrásait, hogy többet megtudjon a kérdésekről és válaszokról:

Ismerje meg a hanglekérdezések kiszolgálásának szándékát

A fejlett természetes nyelvi feldolgozás azt jelenti, hogy a keresőalgoritmusok könnyen értelmezhetik a lekérdezéseket, még összetett nyelven is, és a nekik megfelelő eredményeket adják vissza.

Fókuszban kell lennie azoknak a felhasználóknak a keresési szándékaira, akik sietnek, nagy a cselekvési szándékuk, vagy további hozzáférésre van szükségük.

Ezeknek a felhasználóknak a webhelyén könnyen navigálhatóvá kell tennie, és arra kell összpontosítania, hogy a kiemelt kivonatok és a helyi keresőoptimalizálási eredmények közül az első helyre kerüljön.

Noha a hangalapú keresés nem volt olyan zavaró, mint az várható volt, ez egy lépés volt a természetes nyelvi feldolgozás fejlődésében az AI-technológia felé. Ezen fogalmak megértése segíthet sikeresen elérni a modern SEO-ban.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.