Hány blog létezik, és keresnek-e pénzt 2024-ben?

Peter

A blogok jelentősebb befolyással bírnak, mint azt a legtöbben gondolják. Ez szinte azóta is nyilvánvaló 10 olvasóból 9 vásárol egy blog elolvasása után termékről vagy szolgáltatásról.

Ez egy kulcsfontosságú marketingeszköz a vállalkozások számára, hogy bemutassák márkáikat és szolgáltatásaikat. A termékek és szolgáltatások a blogokon keresztül jó benyomást kelthetnek az olvasókban.

A blogírási statisztikák hasznos adatokkal szolgálnak a hatékony blogtartalom létrehozásához. Ez folyamatosan tájékoztatja olvasóit és érdekli őket.

Olvasson tovább, és fedezze fel a blogolási statisztikák legújabb trendjeit, amelyeket az olvasóknak tudniuk kell.

A szerkesztő választása

  • A bloggerek naponta több mint 7,5 millió blogot tesznek közzé az interneten.
  • Az internetezők 33%-a azért olvas blogbejegyzéseket, hogy tanuljon.
  • A nagy forgalmú blogok 42,8%-a az ételekről szól.
  • Az életmódblogok az összes új blog 25%-át teszik ki.
  • A blogok közzétételének ideális gyakorisága heti 2-4 alkalom.

Általános Blogstatisztika

Vége van 600 millió blog 2023 májusától az interneten. Az 1,9 milliárd webhely közül ez a világ összes webhelyének több mint egyharmada.

Ez a szám csak azt mutatja, hogy a blogírás még aktuális ebben a korban. Ahogy ez tovább növekszik, a blogok versenye is növekedni fog.

Íme az online blogok teljes száma és a blogokkal kapcsolatos egyéb statisztikák:

Blogok száma világszerte

Az évek során a blog tartalma a személyes naplókról marketingeszközökké változott. Akkoriban az emberek blogokat használtak ötleteik és gondolataik megosztására.

Az évek múlásával azonban a blogírás megváltozott. Ez már nem múlt – a bloggerek ideje. A bloggerek befolyásszerzési eszközévé vagy akár bevételi forrássá vált.

🎉 Érdekes tény
Justine Hall 1994-ben hozta létre az első blogot, amely ma is működik. Ez volt az online folyóirata, a Links.net.

Ahogy a webhelyek naponta több ezer blogot töltenek fel, az interneten lévő blogok száma időnként változik.

Ha többet szeretne megtudni a blogipar trendjeiről, íme a blogokkal kapcsolatos legfrissebb statisztikák:

1. A bloggerek naponta több mint 7,5 millió blogot tesznek közzé az interneten.

(Földháló)

A napi blogbejegyzések száma összesen 7,5 millió.

Ez egy marketing trend, mivel a legtöbb vállalkozás online reklámozza szolgáltatásait és termékeit.

A blogok hatékonyabb és megfizethetőbb marketinget jelentenek, mint a kampányok és hirdetések futtatása.

2. Az internetezők 33%-a azért olvas blogbejegyzéseket, hogy tanuljon.

(Ahrefs, Hubspot)

A blogbejegyzések népszerű módja az új dolgok megtanulásának. A blogok olvasása közben az internetezők 33%-a szeretett volna valami újat tanulni.

Míg 20% ​​szórakoztatásból olvas, 12% szeretne többet megtudni a trendekről, és 4% szeretne többet megtudni a termékekről és márkákról.

A legfontosabb okok, amelyek miatt az emberek blogokat olvasnak

3. Az életmódblogok az összes új blog 25%-át teszik ki.

(RankIQ)

Az emberek minden nap új blogokat hoznak létre üzleti vagy személyes használatra. Az életmódblog a kedvenc kezdési téma.

Az üzleti blogokkal ellentétben a cégek vagy bloggerek pénzkereset céljából hozzák létre őket.

📝 Megjegyzés
Az életmódblogok általában kreatív eszközként indulnak a bloggerek számára. Módjává válnak szenvedélyük megosztásának és életvitelnek.

4. A nagy forgalmú blogok 42,8%-a az ételekről szól.

(RankIQ, Ahrefs)

Az ételekkel foglalkozó blogokat keresik fel a legtöbb internetfelhasználó. Az étkezés mindenki számára vonzó téma.

Az ételbloggerek keresik a legtöbb pénzt a különböző blogrésszel rendelkező bloggerekhez képest.

Ráadásul az interneten az élelmiszerekkel foglalkozó blogok forgalma a legnagyobb, 42,8%-kal. Eközben az életmód és az utazás együttesen csak 23,3%-ot tesz ki.

5. A marketingszakemberek összesen 92%-a készít blogbejegyzéseket.

(Blogíró varázsló)

A blogok elengedhetetlenek a márkaismertség kialakításához. A marketingesek blogtartalmakat használva bemutatták termékeiket a tömegeknek.

A vállalati webhely marketingjének részeként külön blogoldallal rendelkezik.

A cégek által közzétett blogbejegyzések havi 67%-kal több leadet generáltak.

6. Az üzleti blogok 55%-kal növelik a webes forgalmat egy cég honlapján.

(Hubspot)

A Hubspot felmérése azt mutatja, hogy az üzleti blogokkal rendelkező cégeknek 55%-kal több látogatója van.

Emellett 97%-kal több bejövő hivatkozást kapnak, és 434%-kal több indexelt oldaluk van.

✅Pro tipp
A kiváló minőségű és megbízható tartalom több ügyfelet vonz a cég szolgáltatásaihoz és termékeihez.

7. Az Egyesült Államokban 10 online fogyasztóból 8 megbízik a blogokból származó információkban.

(Aktív blogok)

A tartalmaikat közzétevő bloggerek általában a szakterületük szakértői. Emiatt az olvasók megbíznak bennük, hogy pontos és megbízható információkat nyújtanak.

Redears az internetes blogokban is megbízik, azt gondolva, hogy valódi emberek írják őket. A blogok hiteles és elfogulatlan ajánlásokat adnak olvasóiknak.

8. A Tumblr 2023 márciusában 572 millió blogot tartalmaz

(Marketsplash)

Minden nap 12,8 millió blog jelenik meg a platformokon – a Tumblr gazdái 2023 márciusában 572 millió blogot.

💡Tudtad?
A Tumblr egy közösségi média platform, amelyet a felhasználók blogolási médiumként használnak. Közismert egyszerűségéről és könnyű kezelhetőségéről, és körülbelül 1644 új bejegyzést kap másodpercenként.

9. A blogok közzétételének ideális gyakorisága heti 2-4 alkalom.

(Rockcontent)

A blogírás gyakorisága olyan tényezőktől függ, mint a webhely típusa és az erőforrások.

A következetesség azonban a siker kulcsa. A bloggereknek emlékezniük kell arra, hogy a heti 2-4 alkalommal történő közzététel a kívánt forgalmat eredményezi.

Ideális blogírási gyakoriság

10. A bloggerek 41%-a szerint az influencer megszólítása a leghatékonyabb módja blogjaik reklámozásának.

(99 cég)

Az influencer elérése ráveszi a befolyásos személyiséget egy adott márka vagy szolgáltatás népszerűsítésére.

És ez a bloggerek legfontosabb promóciós stratégiája az influencer megszólítása. Míg a bloggerek 41%-a szerint az influencer megszólítása hatékony promóciós tevékenység.

Az influencer elérése azonban alulértékelt a felhasználás szempontjából, mivel a bloggerek mindössze 10%-a használja.

A bloggerek fizetős szolgáltatásokat és SEO-t használnak blogjaik népszerűsítésére, mint befolyásolókra. Ha kombinálja a két fiókot, ez a blogger promóciós taktikáinak 55%-át teszi ki.

👍 Hasznos cikk
A befolyásolók most kiváló marketingstratégiaként szolgálnak a vállalkozások elérésének növelésére. Fedezze fel, hogy mekkora az influencer marketing, és más hasznos statisztikákat is kaphat.

Következtetés

Akár személyes, akár üzleti célból, a blog jó módja lehet a kreativitás felszabadításának. Segíti a vállalkozásokat a márkaismertség kialakításában, valamint termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésében.

A legújabb trendek és blogstatisztikák ismerete elengedhetetlen a jó minőségű tartalom létrehozásához.

GYIK

  1. A bloggerek hány százaléka sikeres?

    A bloggerek valóban pénzt kereshetnek a blogírással. Azonban a bloggerek mindössze 5%-a keres teljes munkaidős bevételt a blogjaiból.

  2. Mennyi ideig tart 100 dolláros blogírás?

    A blogokból való bevételhez idő kell, és megfelelő stratégiára van szükség. Megfelelő stratégiával és izgalmas tartalommal 1-6 hónapig tart 100 dollár bevétele.

  3. Mi a leggyakoribb blog?

    A leggyakoribb blogok az ételblogok. A bloggerek receptekről, ismertetőkről és akár egészséges táplálkozási útmutatókról is írhatnak.

  4. Minden blog pénzt keres?

    Egyes blogok képesek pénzt keresni, de nem minden blog. A téma, a tartalom minősége és egyéb tényezők határozzák meg a blog sikerét.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.