A blogok jelentősebb befolyással bírnak, mint azt a legtöbben gondolják. Ez szinte azóta is nyilvánvaló 10 olvasóból 9 vásárol egy blog elolvasása után termékről vagy szolgáltatásról.
Ez egy kulcsfontosságú marketingeszköz a vállalkozások számára, hogy bemutassák márkáikat és szolgáltatásaikat. A termékek és szolgáltatások a blogokon keresztül jó benyomást kelthetnek az olvasókban.
A blogírási statisztikák hasznos adatokkal szolgálnak a hatékony blogtartalom létrehozásához. Ez folyamatosan tájékoztatja olvasóit és érdekli őket.
Olvasson tovább, és fedezze fel a blogolási statisztikák legújabb trendjeit, amelyeket az olvasóknak tudniuk kell.
A szerkesztő választása
- A bloggerek naponta több mint 7,5 millió blogot tesznek közzé az interneten.
- Az internetezők 33%-a azért olvas blogbejegyzéseket, hogy tanuljon.
- A nagy forgalmú blogok 42,8%-a az ételekről szól.
- Az életmódblogok az összes új blog 25%-át teszik ki.
- A blogok közzétételének ideális gyakorisága heti 2-4 alkalom.
Általános Blogstatisztika
Vége van 600 millió blog 2023 májusától az interneten. Az 1,9 milliárd webhely közül ez a világ összes webhelyének több mint egyharmada.
Ez a szám csak azt mutatja, hogy a blogírás még aktuális ebben a korban. Ahogy ez tovább növekszik, a blogok versenye is növekedni fog.
Íme az online blogok teljes száma és a blogokkal kapcsolatos egyéb statisztikák:
Blogok száma világszerte
Az évek során a blog tartalma a személyes naplókról marketingeszközökké változott. Akkoriban az emberek blogokat használtak ötleteik és gondolataik megosztására.
Az évek múlásával azonban a blogírás megváltozott. Ez már nem múlt – a bloggerek ideje. A bloggerek befolyásszerzési eszközévé vagy akár bevételi forrássá vált.
🎉 Érdekes tény Justine Hall 1994-ben hozta létre az első blogot, amely ma is működik. Ez volt az online folyóirata, a Links.net. |
Ahogy a webhelyek naponta több ezer blogot töltenek fel, az interneten lévő blogok száma időnként változik.
Ha többet szeretne megtudni a blogipar trendjeiről, íme a blogokkal kapcsolatos legfrissebb statisztikák:
1. A bloggerek naponta több mint 7,5 millió blogot tesznek közzé az interneten.
(Földháló)
A napi blogbejegyzések száma összesen 7,5 millió.
Ez egy marketing trend, mivel a legtöbb vállalkozás online reklámozza szolgáltatásait és termékeit.
A blogok hatékonyabb és megfizethetőbb marketinget jelentenek, mint a kampányok és hirdetések futtatása.
2. Az internetezők 33%-a azért olvas blogbejegyzéseket, hogy tanuljon.
(Ahrefs, Hubspot)
A blogbejegyzések népszerű módja az új dolgok megtanulásának. A blogok olvasása közben az internetezők 33%-a szeretett volna valami újat tanulni.
Míg 20% szórakoztatásból olvas, 12% szeretne többet megtudni a trendekről, és 4% szeretne többet megtudni a termékekről és márkákról.
3. Az életmódblogok az összes új blog 25%-át teszik ki.
(RankIQ)
Az emberek minden nap új blogokat hoznak létre üzleti vagy személyes használatra. Az életmódblog a kedvenc kezdési téma.
Az üzleti blogokkal ellentétben a cégek vagy bloggerek pénzkereset céljából hozzák létre őket.
📝 Megjegyzés Az életmódblogok általában kreatív eszközként indulnak a bloggerek számára. Módjává válnak szenvedélyük megosztásának és életvitelnek. |
4. A nagy forgalmú blogok 42,8%-a az ételekről szól.
(RankIQ, Ahrefs)
Az ételekkel foglalkozó blogokat keresik fel a legtöbb internetfelhasználó. Az étkezés mindenki számára vonzó téma.
Az ételbloggerek keresik a legtöbb pénzt a különböző blogrésszel rendelkező bloggerekhez képest.
Ráadásul az interneten az élelmiszerekkel foglalkozó blogok forgalma a legnagyobb, 42,8%-kal. Eközben az életmód és az utazás együttesen csak 23,3%-ot tesz ki.
5. A marketingszakemberek összesen 92%-a készít blogbejegyzéseket.
(Blogíró varázsló)
A blogok elengedhetetlenek a márkaismertség kialakításához. A marketingesek blogtartalmakat használva bemutatták termékeiket a tömegeknek.
A vállalati webhely marketingjének részeként külön blogoldallal rendelkezik.
A cégek által közzétett blogbejegyzések havi 67%-kal több leadet generáltak.
6. Az üzleti blogok 55%-kal növelik a webes forgalmat egy cég honlapján.
(Hubspot)
A Hubspot felmérése azt mutatja, hogy az üzleti blogokkal rendelkező cégeknek 55%-kal több látogatója van.
Emellett 97%-kal több bejövő hivatkozást kapnak, és 434%-kal több indexelt oldaluk van.
✅Pro tipp A kiváló minőségű és megbízható tartalom több ügyfelet vonz a cég szolgáltatásaihoz és termékeihez. |
7. Az Egyesült Államokban 10 online fogyasztóból 8 megbízik a blogokból származó információkban.
(Aktív blogok)
A tartalmaikat közzétevő bloggerek általában a szakterületük szakértői. Emiatt az olvasók megbíznak bennük, hogy pontos és megbízható információkat nyújtanak.
Redears az internetes blogokban is megbízik, azt gondolva, hogy valódi emberek írják őket. A blogok hiteles és elfogulatlan ajánlásokat adnak olvasóiknak.
8. A Tumblr 2023 márciusában 572 millió blogot tartalmaz
(Marketsplash)
Minden nap 12,8 millió blog jelenik meg a platformokon – a Tumblr gazdái 2023 márciusában 572 millió blogot.
💡Tudtad? A Tumblr egy közösségi média platform, amelyet a felhasználók blogolási médiumként használnak. Közismert egyszerűségéről és könnyű kezelhetőségéről, és körülbelül 1644 új bejegyzést kap másodpercenként. |
9. A blogok közzétételének ideális gyakorisága heti 2-4 alkalom.
(Rockcontent)
A blogírás gyakorisága olyan tényezőktől függ, mint a webhely típusa és az erőforrások.
A következetesség azonban a siker kulcsa. A bloggereknek emlékezniük kell arra, hogy a heti 2-4 alkalommal történő közzététel a kívánt forgalmat eredményezi.
10. A bloggerek 41%-a szerint az influencer megszólítása a leghatékonyabb módja blogjaik reklámozásának.
(99 cég)
Az influencer elérése ráveszi a befolyásos személyiséget egy adott márka vagy szolgáltatás népszerűsítésére.
És ez a bloggerek legfontosabb promóciós stratégiája az influencer megszólítása. Míg a bloggerek 41%-a szerint az influencer megszólítása hatékony promóciós tevékenység.
Az influencer elérése azonban alulértékelt a felhasználás szempontjából, mivel a bloggerek mindössze 10%-a használja.
A bloggerek fizetős szolgáltatásokat és SEO-t használnak blogjaik népszerűsítésére, mint befolyásolókra. Ha kombinálja a két fiókot, ez a blogger promóciós taktikáinak 55%-át teszi ki.
👍 Hasznos cikk A befolyásolók most kiváló marketingstratégiaként szolgálnak a vállalkozások elérésének növelésére. Fedezze fel, hogy mekkora az influencer marketing, és más hasznos statisztikákat is kaphat. |
Következtetés
Akár személyes, akár üzleti célból, a blog jó módja lehet a kreativitás felszabadításának. Segíti a vállalkozásokat a márkaismertség kialakításában, valamint termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésében.
A legújabb trendek és blogstatisztikák ismerete elengedhetetlen a jó minőségű tartalom létrehozásához.
GYIK
-
A bloggerek hány százaléka sikeres?
A bloggerek valóban pénzt kereshetnek a blogírással. Azonban a bloggerek mindössze 5%-a keres teljes munkaidős bevételt a blogjaiból.
-
Mennyi ideig tart 100 dolláros blogírás?
A blogokból való bevételhez idő kell, és megfelelő stratégiára van szükség. Megfelelő stratégiával és izgalmas tartalommal 1-6 hónapig tart 100 dollár bevétele.
-
Mi a leggyakoribb blog?
A leggyakoribb blogok az ételblogok. A bloggerek receptekről, ismertetőkről és akár egészséges táplálkozási útmutatókról is írhatnak.
-
Minden blog pénzt keres?
Egyes blogok képesek pénzt keresni, de nem minden blog. A téma, a tartalom minősége és egyéb tényezők határozzák meg a blog sikerét.