A tartalomkezelő rendszerek (CMS) univerzumában a Joomla David, a WordPress pedig Góliát. A WordPress a CMS-piac 63,7%-át foglalja el, míg a Joomla alig éri el a 3%-ot.
Míg David meg tudta ölni hatalmas ellenségét, a Joomlának nem sok szerencséje van. Ehelyett a WordPress óriási jelenléte az iparágban még inkább háttérbe szorította. Ez a Joomla piacméretének folyamatos csökkenéséhez vezetett, ami 2011-ben kezdődött.
2023-ban a Joomla még mindig nem tett eleget ahhoz, hogy felépüljön lassan csökkenő hatóköréből. Sok fejlesztő még haldokló platformnak is nevezi. Ennek bizonyítására álljon itt olyan statisztikák, amelyek megmagyarázzák, hogy a Joomla a WordPress teljes tortájához képest akár morzsaszámokkal is releváns maradhat-e.
A szerkesztő választása
- A Joomla piaci részesedése csak 2,7%kb 20-szor kisebb, mint a WordPress.
- Közel 85 000 millió dolláros cég 2022-ben a Joomla használata mellett döntött.
- A Joomla teljes letöltéssel rendelkezik 134 millióugyanaz, mint a Mario Kart Tour, amikor először 2019-ben megjelent.
- A Joomla weboldala megkapja 700 000-800 000 látogatás havonta.
A Joomlát használó webhelyek száma
Körülbelül 2 milliárd webhely van világszerte, és a Joomla ezek 3%-át támogatja. Összességében 4 085 805 webhely használja a CMS-t. Ezek közül 1 150 477 webhely él, míg 2 935 328 leállította a Joomla használatát.
Éles összehasonlításban a WordPress 2023-ban több mint 810 000 000 aktív webhelyet kezel. Ez a világ összes aktív webhelyének körülbelül 43,5%-a.
Ezenkívül a Joomla által kezelt webhelyek 6,57%-a a tudományos és oktatási szektorhoz tartozik, míg 3,20%-a a jogi és a kormányzathoz tartozik. A számítógépek, az elektronika és a technológia csak 2,93%-kal rendelkezik, mivel a Joomla ügyfélköre nagymértékben a vállalkozásokra és szervezetekre összpontosít.
Joomla használati statisztika
A Joomla webhelyeinek száma 1 millió és 2 millió között mozog 2005-ös megjelenése óta. A vállalat elkötelezett közösséggel rendelkezik, ami miatt a CMS világában nagyon kedvelik.
Ahhoz, hogy jobban megértsük a Joomla hatását a webhelyfejlesztési szférára, íme egy gyors áttekintés a vállalat online jelenlétéről, ügyfélköréről és iparági pozíciójáról.
🎉 Érdekes tény A Joomla a népszerűségét minőségre cserélte. A többszörösen díjnyertes tartalomkezelő rendszer 2023-ban 18 díjat kapott. Ez magában foglalja a CMS Critic People’s Choice Award legjobb ingyenes CMS-nek járó díját nyolc éve. |
1. A Joomla a CMS-piac 2,7%-át birtokolja.
(WebTribunal, MobiLoud)
2023-ban a világ CMS-piaca 19,38 millió dollárra nőtt – a Joomla pedig 2,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik.
A Joomla előtt a WordPress (63,7%), a Shopify (5,7%), a Wix (3,6%) és a Squarespace (3,0%) szerepel. A WordPress bajnokként dominál, míg mindenki más a második helyért küzd.
Mint említettük, a Joomla helye a CMS-piacon 2011 óta csökkent, 2022-ben 10,9%-ról 2,5%-ra esett vissza. A CMS összetett felhasználói élménye hozzájárul a lassú hanyatláshoz.
A fejlesztők arra panaszkodnak, hogy más platformokhoz képest nehezebb megtanulni. A kezelőpanelek szintén nem elég intuitívak a kezdők számára, és a tanulási görbe meredek. Alternatív megoldásként a bővítmények telepítése is megpróbáltatás lehet.
2. Közel 85 000 millió dolláros cég használta a Joomlát 2022-ben.
(WebsiteBuilder.org, CloudWays)
Annak ellenére, hogy a blogok rendkívül jövedelmezőek, mivel a tartalommarketingesek 65%-a preferálja őket, a Joomla inkább az üzleti vagy vállalati webhelyekre összpontosít.
Ennek egyik jó oka a dicséretes SEO teljesítmény és a robusztus e-kereskedelmi megoldások. A rugalmasságra, a biztonságra és a fejlett felhasználókezelésre összpontosít. A bejáratott vállalkozások megengedhetik maguknak, hogy professzionális fejlesztőket alkalmazzanak e funkciók maximalizálása érdekében.
2019-ben a Joomla olyan népszerű vállalkozásokat támogatott, mint az Ikea, a Holiday Inn, a Lipton Ice Tea és a Linux. Olyan nevezetes intézmények, mint a Harvard és az ENSZ Nyugat-Európai Regionális Információs Központja (UNRIC) is használták.
2022-re a Joomla közel 85 000 vállalatot ért el 1-10 millió dolláros bevétellel.
3. A Joomlát 134 millió alkalommal töltötték le.
(WebTribunal)
A Joomla 2020 óta 26 milliós növekedést ért el. 2023-ban elérte a 134 millió letöltést. A BuiltWith Top 10 000 webhely listáján 1,78% használja a Joomlát, ami azt bizonyítja, hogy a CMS-nek jelentős ügyfélbázisa van.
A Joomla még csekély piaci részesedésével is képes ennyi letöltést fenntartani, mert ingyenes, nyílt forráskódú, nagymértékben testreszabható, többnyelvű és biztonságos. Ezek a tulajdonságok sok fejlesztőt és cégtulajdonost vonzanak a mai napig.
Ugyanez az üzleti stratégia megtalálható az olyan PHP-keretrendszerekben, mint a Laravel, amely 1 723 068 élő webhelyen működik, annak ellenére, hogy ingyenes és nyílt forráskódú.
4. A Joomla weboldalát havonta 700 000-800 000 látogatják.
(SimilarWeb, Joomla, BuiltWith)
A magas letöltési számok mellett a Joomla folyamatosan közel 1 millió havi látogatást tesz közzé webhelyén. Ez átlagosan 2 TB forgalom havonta.
A Joomla.orgot látogatók között 20 000 regisztrált felhasználó van. Ez a nagy forgalom a Joomlát a 100 000 leglátogatottabb webhely közé tette 2023-ban.
Hasznos cikkek A Joomla számai érdekesek, de versenytársai más történetet mesélnek el. Ha arra kíváncsi, melyik tartalomkezelő rendszer működik a legjobban az Ön számára, itt találhat további cikkeket, amelyek segíthetnek a döntésben: WordPress statisztika Drupal statisztikák és betekintések Woo-commerce használati statisztika |
Utolsó Megjegyzés
Valójában a Joomla figurái nem tűnnek ki. De ők sem vészesek. A Joomla középen ragadt. Piaci részesedése megoszlik a nagy platformok, például a Shopify, a Wix és a Squarespace, valamint a kevésbé népszerű platformok, például az Adobe Systems és a Bitrix között.
A CMS ragaszkodik ahhoz, hogy hű maradjon összetett rendszeréhez, mellette és ellene is működik. Ez segít a Joomlának megőrizni egy meghatározott ügyfélkörét, és hozzájárul a vállalat csökkenő piaci részesedéséhez is.
De a jövő nem borús. Akárcsak David a Biblia meséjében, Joomla, a kis fickó sem marad harc nélkül. Ez egy teljesen megfelelő CMS támogató közösséggel. A Joomla továbbra is aktuális. És az is marad sokáig.
GYIK
-
Melyik CMS rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel?
A WordPress az legnagyobb CMS a világban. Elsöprő piaci részesedéssel eltörpül az összes többi platform mellett 63,7%. Ez több mint a fele a teljes CMS-ipar eladásainak világszerte.
-
Használhatom a Joomlát offline módban?
A Joomla most megvan olyan funkció, amely lehetővé teszi a webhelyek offline módba kapcsolását. Ez hasznos lehet a webhely tesztelése során, vagy amikor a fejlesztők jelentős változtatásokat szeretnének végrehajtani anélkül, hogy a webhelyet a nyilvános látáson kívülre helyeznék, ami károsíthatja online jelenlétüket.
-
Mi a hátránya a Joomlának?
A Joomlának van néhány hátulütője – összetettebb, mint a WordPress, több tudást, kreativitást és türelmet igényel, nem kínál ingyenes tárhelyet, és az ingyenes sablonok is elképesztőek. Végül a tartalom migrációja néha problémákat okozhat.
-
A Joomla PHP-ben íródott?
A Joomla PHP-t használ, mivel a PHP elég rugalmas számos alkalmazáshoz, például webfejlesztéshez és multimédiás tartalom létrehozásához. A Joomla objektumorientált programozási technikákat és MySQL adatbázist is alkalmaz a tároláshoz.