Hány webhely használja a Joomlát? 20 Joomla statisztika 2024-re

Peter

A tartalomkezelő rendszerek (CMS) univerzumában a Joomla David, a WordPress pedig Góliát. A WordPress a CMS-piac 63,7%-át foglalja el, míg a Joomla alig éri el a 3%-ot.

Míg David meg tudta ölni hatalmas ellenségét, a Joomlának nem sok szerencséje van. Ehelyett a WordPress óriási jelenléte az iparágban még inkább háttérbe szorította. Ez a Joomla piacméretének folyamatos csökkenéséhez vezetett, ami 2011-ben kezdődött.

2023-ban a Joomla még mindig nem tett eleget ahhoz, hogy felépüljön lassan csökkenő hatóköréből. Sok fejlesztő még haldokló platformnak is nevezi. Ennek bizonyítására álljon itt olyan statisztikák, amelyek megmagyarázzák, hogy a Joomla a WordPress teljes tortájához képest akár morzsaszámokkal is releváns maradhat-e.

A szerkesztő választása

  • A Joomla piaci részesedése csak 2,7%kb 20-szor kisebb, mint a WordPress.
  • Közel 85 000 millió dolláros cég 2022-ben a Joomla használata mellett döntött.
  • A Joomla teljes letöltéssel rendelkezik 134 millióugyanaz, mint a Mario Kart Tour, amikor először 2019-ben megjelent.
  • A Joomla weboldala megkapja 700 000-800 000 látogatás havonta.

A Joomlát használó webhelyek száma

Körülbelül 2 milliárd webhely van világszerte, és a Joomla ezek 3%-át támogatja. Összességében 4 085 805 webhely használja a CMS-t. Ezek közül 1 150 477 webhely él, míg 2 935 328 leállította a Joomla használatát.

Éles összehasonlításban a WordPress 2023-ban több mint 810 000 000 aktív webhelyet kezel. Ez a világ összes aktív webhelyének körülbelül 43,5%-a.

Ezenkívül a Joomla által kezelt webhelyek 6,57%-a a tudományos és oktatási szektorhoz tartozik, míg 3,20%-a a jogi és a kormányzathoz tartozik. A számítógépek, az elektronika és a technológia csak 2,93%-kal rendelkezik, mivel a Joomla ügyfélköre nagymértékben a vállalkozásokra és szervezetekre összpontosít.

Joomla használati statisztika

A Joomla webhelyeinek száma 1 millió és 2 millió között mozog 2005-ös megjelenése óta. A vállalat elkötelezett közösséggel rendelkezik, ami miatt a CMS világában nagyon kedvelik.

Ahhoz, hogy jobban megértsük a Joomla hatását a webhelyfejlesztési szférára, íme egy gyors áttekintés a vállalat online jelenlétéről, ügyfélköréről és iparági pozíciójáról.

🎉 Érdekes tény
A Joomla a népszerűségét minőségre cserélte. A többszörösen díjnyertes tartalomkezelő rendszer 2023-ban 18 díjat kapott. Ez magában foglalja a CMS Critic People’s Choice Award legjobb ingyenes CMS-nek járó díját nyolc éve.

1. A Joomla a CMS-piac 2,7%-át birtokolja.

(WebTribunal, MobiLoud)

A Joomla kis, 2,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik a CMS-piacon.

2023-ban a világ CMS-piaca 19,38 millió dollárra nőtt – a Joomla pedig 2,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik.

A Joomla előtt a WordPress (63,7%), a Shopify (5,7%), a Wix (3,6%) és a Squarespace (3,0%) szerepel. A WordPress bajnokként dominál, míg mindenki más a második helyért küzd.

Mint említettük, a Joomla helye a CMS-piacon 2011 óta csökkent, 2022-ben 10,9%-ról 2,5%-ra esett vissza. A CMS összetett felhasználói élménye hozzájárul a lassú hanyatláshoz.

A fejlesztők arra panaszkodnak, hogy más platformokhoz képest nehezebb megtanulni. A kezelőpanelek szintén nem elég intuitívak a kezdők számára, és a tanulási görbe meredek. Alternatív megoldásként a bővítmények telepítése is megpróbáltatás lehet.

2. Közel 85 000 millió dolláros cég használta a Joomlát 2022-ben.

(WebsiteBuilder.org, CloudWays)

Annak ellenére, hogy a blogok rendkívül jövedelmezőek, mivel a tartalommarketingesek 65%-a preferálja őket, a Joomla inkább az üzleti vagy vállalati webhelyekre összpontosít.

Ennek egyik jó oka a dicséretes SEO teljesítmény és a robusztus e-kereskedelmi megoldások. A rugalmasságra, a biztonságra és a fejlett felhasználókezelésre összpontosít. A bejáratott vállalkozások megengedhetik maguknak, hogy professzionális fejlesztőket alkalmazzanak e funkciók maximalizálása érdekében.

2019-ben a Joomla olyan népszerű vállalkozásokat támogatott, mint az Ikea, a Holiday Inn, a Lipton Ice Tea és a Linux. Olyan nevezetes intézmények, mint a Harvard és az ENSZ Nyugat-Európai Regionális Információs Központja (UNRIC) is használták.

2022-re a Joomla közel 85 000 vállalatot ért el 1-10 millió dolláros bevétellel.

3. A Joomlát 134 millió alkalommal töltötték le.

(WebTribunal)

1 letöltések száma nőtt 2019 óta

A Joomla 2020 óta 26 milliós növekedést ért el. 2023-ban elérte a 134 millió letöltést. A BuiltWith Top 10 000 webhely listáján 1,78% használja a Joomlát, ami azt bizonyítja, hogy a CMS-nek jelentős ügyfélbázisa van.

A Joomla még csekély piaci részesedésével is képes ennyi letöltést fenntartani, mert ingyenes, nyílt forráskódú, nagymértékben testreszabható, többnyelvű és biztonságos. Ezek a tulajdonságok sok fejlesztőt és cégtulajdonost vonzanak a mai napig.

Ugyanez az üzleti stratégia megtalálható az olyan PHP-keretrendszerekben, mint a Laravel, amely 1 723 068 élő webhelyen működik, annak ellenére, hogy ingyenes és nyílt forráskódú.

4. A Joomla weboldalát havonta 700 000-800 000 látogatják.

(SimilarWeb, Joomla, BuiltWith)

A magas letöltési számok mellett a Joomla folyamatosan közel 1 millió havi látogatást tesz közzé webhelyén. Ez átlagosan 2 TB forgalom havonta.

A Joomla.orgot látogatók között 20 000 regisztrált felhasználó van. Ez a nagy forgalom a Joomlát a 100 000 leglátogatottabb webhely közé tette 2023-ban.

Hasznos cikkek
A Joomla számai érdekesek, de versenytársai más történetet mesélnek el. Ha arra kíváncsi, melyik tartalomkezelő rendszer működik a legjobban az Ön számára, itt találhat további cikkeket, amelyek segíthetnek a döntésben:
Hány webhely használja a Joomlát? 20 Joomla statisztika 2024-re WordPress statisztika
Hány webhely használja a Joomlát? 20 Joomla statisztika 2024-re Drupal statisztikák és betekintések
Hány webhely használja a Joomlát? 20 Joomla statisztika 2024-re Woo-commerce használati statisztika

Utolsó Megjegyzés

Valójában a Joomla figurái nem tűnnek ki. De ők sem vészesek. A Joomla középen ragadt. Piaci részesedése megoszlik a nagy platformok, például a Shopify, a Wix és a Squarespace, valamint a kevésbé népszerű platformok, például az Adobe Systems és a Bitrix között.

A CMS ragaszkodik ahhoz, hogy hű maradjon összetett rendszeréhez, mellette és ellene is működik. Ez segít a Joomlának megőrizni egy meghatározott ügyfélkörét, és hozzájárul a vállalat csökkenő piaci részesedéséhez is.

De a jövő nem borús. Akárcsak David a Biblia meséjében, Joomla, a kis fickó sem marad harc nélkül. Ez egy teljesen megfelelő CMS támogató közösséggel. A Joomla továbbra is aktuális. És az is marad sokáig.

GYIK

  1. Melyik CMS rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel?

    A WordPress az legnagyobb CMS a világban. Elsöprő piaci részesedéssel eltörpül az összes többi platform mellett 63,7%. Ez több mint a fele a teljes CMS-ipar eladásainak világszerte.

  2. Használhatom a Joomlát offline módban?

    A Joomla most megvan olyan funkció, amely lehetővé teszi a webhelyek offline módba kapcsolását. Ez hasznos lehet a webhely tesztelése során, vagy amikor a fejlesztők jelentős változtatásokat szeretnének végrehajtani anélkül, hogy a webhelyet a nyilvános látáson kívülre helyeznék, ami károsíthatja online jelenlétüket.

  3. Mi a hátránya a Joomlának?

    A Joomlának van néhány hátulütője – összetettebb, mint a WordPress, több tudást, kreativitást és türelmet igényel, nem kínál ingyenes tárhelyet, és az ingyenes sablonok is elképesztőek. Végül a tartalom migrációja néha problémákat okozhat.

  4. A Joomla PHP-ben íródott?

    A Joomla PHP-t használ, mivel a PHP elég rugalmas számos alkalmazáshoz, például webfejlesztéshez és multimédiás tartalom létrehozásához. A Joomla objektumorientált programozási technikákat és MySQL adatbázist is alkalmaz a tároláshoz.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.