A mai feltételt egy SEO -kérdést Colin -tól, az Egyesült Királyságban, Londonból származik.
„A kérdésem a duplikált tartalomról szól. Az Egyesült Királyság iskoláinak egy csoportjában dolgozom. 21 iskolánk van, mindegyiknek megvan a saját weboldala és domainje egy linkkel vagy szalaghirdetéssel, amely visszakapcsol a főcsoport weboldalához. Az iskolák nagyon elfoglaltak, tehát időmegtakarítás érdekében blogbejegyzéseket hoztunk létre, hogy központilag adjunk az iskoláknak. Néhány dolgot megváltoztatnak, de alapvetően az oldalak nagyjából megegyeznek.
Van tapasztalatom a SEO -val, tehát feltettem a Google Good Boy White Hat -ot, és azt mondtam: „A Google azt mondja, hogy ne tegye meg, ez másolatú tartalom. Szükségünk van rájuk, hogy különbözzenek.
A kérdésem az, hogy büntetünk? Megértem, hogy versenyeznek egymással (a többszörösek egyszerre vették az 1. oldalt), de egyébként ez árt?
Elég intelligens a Google, hogy tudjuk, hogy különféle e -mailekkel járunk? Írjuk át mindet? Csak álljunk meg? Jó lenne második véleményt kapni – talán meg kell világítanom, vagy cselekednem kell, és eltávolítanom.
Kérem, segítsen. Köszönöm, Colin.
Nagyszerű kérdés, Colin! Ez olyasmi, ami évente egyszer felmerül ügyfeleinkkel, vagy kérdésként, amikor konferenciákon beszélek.
A választ néhány részre bontom, hogy az alkalmazható legyen az iskolai helyzetekre is.
De először nézze meg ezt a bejegyzést a Google másolatának tartalombüntetéséről, mivel ez általában félreérthető.
Használja a Canonicals -ot a másodlagos webhelyekre történő közzétételkor
A fenti helyzetben úgy hangzik, hogy van egy fő weboldal és többféle variáció.
Ha aggódik a variációs webhelyek miatt, amelyek a fő weboldalról vesznek részt, helyezze vissza a kanonikus linkeket a fő webhelyre a duplikált hozzászólásokból.
Tegyük fel, hogy ezek az URL -ek:
- Hivatalos oldal-colininlondon.com/blog-post-school.
- 1. másolat-colininleeds.com/blog-post-school.
- Duplikátum 2-colininglasgow.com/blog-post-school.
A hivatalos webhelynek önreferencia-kanonikus linkje lesz, mivel ez a fő weboldal és a rangsorolásnak kell lennie.
Az 1. és a 2. másolatnak a kanonikus linkjeiknek vissza kell mutatniuk a (hivatalos) fő weboldalra. Ilyen módon a Google tudja, melyik webhely a hivatalos, és melyek másolatok.
Használhat sémát, címeket és más lokalizációs tényezőket is annak meghatározására, hogy ezek ugyanaz a vállalat és a márka, hasonlóan a helyszínekhez, ha tégla- és habarcs-vállalkozás vagy a TLDS-t használja az országspecifikus célzáshoz.
Az egyik dolog, amit vigyázni kell, az, hogy a kanonikus linkek rossz oldalra kerülnek.
Amikor az eredeti tartalmat egy adott iskolai helyszínen közzéteszi, győződjön meg arról, hogy a kanonikus link önreferencia-e, szemben a hivatalos helyre vagy a fő webhelyre.
És ha a tartalmat közzéteszik a hivatalos és a másodlagos webhelyekre, akkor a Canonicals jelölje meg az adott iskolai helyszínt.
Azt is meg akarja győződnie arról, hogy a webhelytérkép kizárja a tartalmat, ha nem a hivatalos verzió. Nem egy nagy ügy ezen a ponton, de mégis valami, amit ellenőrizhetsz.
Közzéteszi a legrelevánsabb közönségnek
Amikor elakad, ha megpróbálja gondolkodni, melyik webhelynek kell lennie a hivatalosnak, vagy ha a tartalomkezelő rendszer (CMS) lehetővé teszi, hogy hozzárendeljen egy fő webhelyet a tartalomhoz, gondoljon arra, hogy ki a legjobban részesülne a hozzászólásból, és ott közzéteszi.
Ha ez egy esemény, és csak egy vagy öt iskola számára elérhető, szemben a 21 -vel, tegye közzé a legmegfelelőbb közönséget, és használja a fenti kanonikus tervet.
Lehet, hogy azt szeretné, ha a tartalom minden hallgató, a szülők és a karok számára elérhető, de ha ez csak egy kisebb csoportosuláshoz vagy egyetlen iskola számára releváns, akkor csak a legrelevánsabb helyszínen tegye közzé.
Néhány tartalom nem másolat
Abban a hónapokban, amikor néhány iskolát törölhetnek, mások késleltethetők, mások pedig a szokásos módon, nyugodtan tegyék közzé ezeket.
A tartalom fő része azonos vagy hasonló lesz, és ez rendben van. Lehet, hogy ugyanaz a nyílás és a bejegyzés zárja be; A legfontosabb tartalom az iskola neve és az információk arról, hogy mikor indul az iskola a hely alapján.
Hasznos lehet, ha egy fő oszlop van, amelynek minden helye és állapota a fő helyszínen, majd a „Duplikátum” variációkkal rendelkezik az egyénről lokalizált információkkal.
Sokan azt gondolják, hogy ez duplikált tartalom lenne. Nem szabad olyannak lennie, mint egy adott közönség számára, és csak a közönség számára.
Gondoljon egy gyógyszertárra vagy kiskereskedelmi láncra, ahol az egyetlen különbség az üzemi órák, a telefonszám és a pár üzlet-specifikus részletek.
A tartalmat át kell írni minden webhelyre?
Ha van képessége, és relevánssá teheti azt az adott helyet, akkor igen, akkor előnye lenne.
Például lehet, hogy csak fiúk vagy csak lányok iskolai, vagy általános, magas és óvodai. Ha a tartalom a Szülői Tanár Szövetség (PTA) számára szól, akkor az általános iskola szülői találkozóinak aggodalma különbözik a középiskolában.
A napirendek, döntések, igazgatósági tagok, idők és a találkozók egyéb egyedi tulajdonságainak hozzáadásával hasonló nyílásokkal és bezárásokkal rendelkezhet, mivel a hozzászólások teste és húsa egyedi lesz.
Használja a Google üzleti profilját
Valami, amit személyesen nem tettem, mivel nem dolgoztam kifejezetten több weboldalú iskolákban, a Google Business profilt használja a helyi helyszíneken.
Ezt tettem a kiskereskedőkkel és hasonló iparágakkal, például a nonprofit szervezetekkel és a szolgáltatókkal, amelyek helyi fióktelepekkel rendelkeznek, mindegyiknek saját domainje van.
Ha beállítja az URL -eket, és entitásként kombinálja őket, elősegítheti a hasonló tartalom másolatának csökkentését. A Google Business Profile lehetővé teszi, hogy szinkronizálhassa őket.
Ez nem segít a fő duplikált tartalom kérdésében, de segíthet annak biztosításában, hogy a helyeket a helyi keresési eredményekben vegye figyelembe, amelyek relevánsak lehetnek bizonyos helyzetekben.
Ha a webhelyei egyértelművé teszik, hogy nem próbálja megjátszani a rendszert, akkor nem aggódnék a tartalmi szankciók másolatai miatt.
Ha valóban aggódik, használjon kanonikus linkeket, amelyek utalnak a fő verzióra, amely a csoport weboldalán él. Ezután használja az önreferencia kanonikumokat az egyes iskolai webhelyeken közzétett egyedi tartalomhoz.
Remélem, hogy ez segít, és köszönöm, hogy megkérdezted!