Követendő globális online adatvédelmi és biztonsági trendek 2024-ben!

Peter

Az internetes adatvédelem és biztonság jelentősége minden korábbinál magasabb, mivel egyre inkább digitális világban élünk, ahol az információk könnyen hozzáférhetők.

Emiatt összeállítottunk egy listát azokról a globális online adatvédelmi és biztonsági trendekről, amelyeket minden vállalkozásnak és magánszemélynek követnie kell adatainak titkossága érdekében.

Térjünk rá!

Az adatvédelem fontossága

Az online adatvédelem arra utal, hogy Ön vagy egy vállalkozás milyen védelemben részesül az online tevékenységek során. A legalapvetőbb definíció szerint a digitális, más néven internetes adatvédelem, mindenre kiterjed, amit online tesz közzé, a személyes adatoktól a böngészési és pénzügyi adatokig.

Sajnos az internetes adatvédelem megsértése jelentősen megnövekedett a Covid-19 korszakában, mivel a nyilvánosságnak elszigetelten kellett maradnia, és otthonról kellett dolgoznia és játszania. Ezért a közösségi média platformok használata, munkakövető eszközök, a virtuális asszisztensek pedig az egekbe szöktek.

Bár ingyenesnek tűnik a használata, mégis úgy kell fizetni, hogy az összes modern közösségi médiaalkalmazást használja. Noha ezek a cégek nem számítanak fel önköltséget (hacsak nem fizet elő prémium szolgáltatásra), mégis gyűjtik és használják fel az Ön adatait különféle célokra.

Így a társadalmak előtt álló kihívás az egyensúly megtalálása az adatok iránti igény és polgáraik magánélete közöttami elengedhetetlen a jó közérzetükhöz.

Ennek eredményeként a közelmúltban bekövetkezett jogszabályi változások és az üzleti trendek a hétköznapi felhasználók egyéni csalókkal és vállalati visszaélésekkel szembeni védelme felé tolódnak el.

👍 Érdekelheti: Az online adatvédelem mítosz?

Ahelyett, hogy megvárnák, hogy reagáljanak a kormányzati jogszabályokra és a vállalati változásokra, a lakosságnak és a kis- és középvállalkozások tulajdonosainak proaktív módon kell hozzáállniuk az adatvédelemhez.

E cél elérése érdekében felsoroljuk a tíz leghatásosabb stratégiát, amellyel megvédhetjük online adatainkat anélkül, hogy feláldoznánk azok kényelmét és értékét a munkaadóink és számunkra.

Hiszen néha csak egyetlen képet akarunk megosztani, nem pedig az orvosi feljegyzéseinket, bankszámlakivonatainkat, bevásárlókosarainkat és privát pillanatainkat, amelyek gyakran csak pár kattintásnyira vannak, ha nem törődünk azzal, amit megosztunk és hova kattintunk. .

1. Nulla és első féltől származó adatokra támaszkodva

Ahelyett, hogy a harmadik féltől származó, kíváncsiskodó adatgyűjtési szolgáltatásokra hagyatkoznának, a szervezetek és hirdetőcsapataik elkezdték felismerni a felhasználói bázisukkal való közvetlen kapcsolaton keresztül felhalmozott adatok fontosságát és értékét, vagy miközben a fogyasztók navigálnak online webhelyeiken.

A harmadik felek csatornáin keresztül szerzett adatok gyakran szűretlenek, pontatlanok és tolakodóak. Az ügyfél által szívesen megosztott adatokhoz képest láthatja, hogy egy ilyen módszer milyen előnyökkel jár mindkét fél számára: a vállalatok megkapják, amire szükségük van, a fogyasztók pedig megőrzik adatvédelmet.

Ezenkívül az ilyen közvetlen partnerségek kétségtelenül erősebb üzleti kapcsolatokat építenek ki, mivel az adatmegosztási gyakorlatok során a hozzájárulásra összpontosítanak. Így a vállalkozások tudják, hogyan és hol helyezzék el termékeiket, miközben a felhasználó személyre szabott élményt kap.

2. Megszabadulni a harmadik féltől származó elavult cookie-któl

Mivel a belső adatok egyre fontosabbá válnak, a harmadik féltől származó cookie-k továbbra is veszítenek értékükből. Mindenesetre a mai Tech Giants könnyen begyűjtheti a szükséges adatokat közvetlenül a felhasználóktól és biztonságérzetet és adatkezelést biztosít számukra.

Az adatgyűjtési politikák ilyen elmozdulása azonban azt jelenti, hogy minden érdekelt félnek változtatnia kell az adatgyűjtési módszerén, és átláthatóbbá kell válnia a fogyasztók által nyújtott információk felhasználása és haszna tekintetében.

3. Adataik feletti irányítás biztosítása a felhasználók számára

Most, hogy a digitális eszközök a modern élet alapvető részévé váltak, a fogyasztók mindenhol azt kérik, hogy teljes ellenőrzést gyakoroljanak az általuk megosztott adatok felett, és ezeket gyűjtik be tőlük, miközben a mai közösségi médiában és az internetes környezetben navigálnak.

Ez a tendencia soha nem fog csökkenni, és valójában ez a vezető erő az adatvédelmi változásokban, amelyeket mindenhol tapasztalunk, mivel a felhasználók olyan cégeket választanak, amelyek átláthatóak az általuk gyűjtött adatokkal kapcsolatban, és biztosítják számukra az adatok felhasználásának kezeléséhez szükséges eszközöket.

Így olyan lehetőségek, mint pl nézegetése, törléseés az adatok letöltése kulcsfontosságú minden olyan vállalat számára, amely abban reménykedik, hogy túléli a mai korszakos digitális világot.

4. Központosított adatvédelmi UX létrehozása

A felhasználói adatvédelmi jogok iránti megnövekedett kereslet következtében a központosított adatvédelmi portál létrehozására irányul amely magában foglalja az adatok védelmének és biztonságának minden aspektusát – ez a funkció minden érdeklődő számára kényelmesnek bizonyul, és hozzájárul az idő- és költségmegtakarításhoz.

Az ilyen kezdeményezések az értesítésektől, a cookie-któl, az általános szerződési feltételektől, a bejelentkezési adatoktól, a kétfaktoros hitelesítéstől, a biztonsági ellenőrzésektől és a csatlakoztatott eszközöktől kezdve mindent látnak egyetlen önkiszolgáló adatvédelmi és biztonsági portálról.

5. A lakosság adatvédelmi aggályainak gyorsabb megválaszolása

A márkák és technológiai cégek, hogy az élen maradjanak, elkezdtek beruházni támogatási részlegeikbe, hogy felgyorsítsák a felhasználók adatvédelmi és adatkérdéseire való reagáláshoz szükséges időt. Hiszen a mai korban egy cégé a közfelfogás a célszerűségre támaszkodik amellyel kielégítő választ ad felhasználóinak.

A gyorsabb kiszolgálás érdekében sok márka olyan technológiára kezdett támaszkodni, amely automatikusan megoldja a felhasználó kérését, és végső megoldásként közvetlen kapcsolatfelvételi lehetőséget kínál.

6. Elszámoltathatóság kérése külső szállítóktól

Ahogy a vállalatok növekednek, egyre több külső szállítóra kezdenek támaszkodni, akik segítenek nekik szolgáltatásaik nyújtásában. A külső partnerek beépítése egy meglévő vállalati struktúrába azonban kockázatokkal és árnyoldalakkal jár.

Például, annak az esélye, hogy bármely vállalat felhasználói adatait kibertámadások veszélybe sodorják, minden partnerséggel nő. Ezért megkezdték a külső szállítók felelősségének kezelését az általuk meghatározott feltételek megvizsgálásával, az általuk megszerzett partnerek átvilágításával, valamint adataik kezelésének szemmel tartásával.

7. A GDPR vezető szerepet tölt be az adatvédelmi szabályozás felé

Amióta az EU megalkotta, megalkotta és elindította az Általános Adatvédelmi Szabályzatot (GDPR), a világ jogalkotó testületei, köztük az Egyesült Államok államainak többsége, hasonló intézkedéseket kezdtek bevezetni állampolgáraik adatvédelme érdekében.

Globális szinten az összes ország csaknem 80%-a saját törvényeket dolgozott ki vagy hajtott végre, amelyek védik a felhasználók adatvédelméhez való jogát valamint a felelőtlen adatgyűjtés büntetése, beleértve a totalitarizmussal határos joghatóságokat, mint például Kína és Oroszország. Ezen túlmenően, ezen nem uniós jogszabályok közül sok a GDPR hét alapvető adatvédelmi elvén alapul.

8. Az „új normál” újradefiniálása

A Covid-19 világjárvány kitörése miatt a legtöbb vállalatnak újra kellett határoznia a munkatapasztalatát és a távmunkával kapcsolatos álláspontját. Azonban azáltal, hogy lehetővé teszik munkavállalóik hozzájárulását, függetlenül attól, hogy hol vannak, a vállalkozások ki voltak téve a kibertámadásoknak, mivel a távoli kapcsolatok sebezhetőséget okoznak biztonsági rendszereikben.

A probléma megoldásához a legtöbb szervezetnek, különösen a technológiai cégeknek, biztonságos munkakörnyezetet kellett létrehozniuk, amely megvédi felhasználói adatait még akkor is, ha távoli bevitelre kell támaszkodnia. Végső soron adataik olyan biztonságosak, mint a leggyengébb külső hozzáférésük.

9. Adatvédelmi-orientált adatszakértőket keres

Edzés Az adatkezelési és biztonsági gyakorlatok viszonylag új és nagyon igényes készség ami további biztonsági szintet jelent az adatszivárgás ellen. Emiatt a technológiai alkalmazottak elkezdték figyelembe venni az adatok védelmét, és szükség szerint fejlesztik készségeiket.

Mindaddig azonban, amíg a szervezetek nem találnak hozzáértő szakembereket, akik megértik az adatokat és hogyan védik meg azokat a külső erőkkel szemben. Az alkalmazottaik számára tartott ad hoc képzési szemináriumokra kell támaszkodniuk, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy gyakorlataikat az adatvédelem szem előtt tartásával alakítsák ki.

10. Harc a dezinformáció ellen

A mai korban, a digitális írástudás és az online adatok kritikus megközelítése vált a legfontosabb készségekké internetezőknek. Bár a szükséges információ határozottan ott van, legtöbbször a dezinformáció romjai alá temetve.

Ezért a technológiai vezetőknek meg kell képezniük a fogyasztókat, hogy átvizsgálják az összes keresési eredményt, egyenként értékeljék azokat, és megállapítsák, hogy félrevezetőek, hamisak vagy kifejezetten veszélyesek.

Sajnos, miközben fejlődtek azok az eszközök, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy megtaláljuk, amire szükségünk van, az álhírek, képek és videók mélyhamisítványai, valamint a részben pontos adatok létrehozásához használt eszközök is sokkal kifinomultabbak lettek, mindezt azért, hogy kihasználják a gyanútlan felhasználókat.

Az adatvédelmi szabályozások világszerte terjedése óta az adatvédelmi és -biztonsági szakértők a következő öt trend megjelenésére számítanak a következő néhány évben:

1. A felhő kiválasztása a helyi adattárolás helyett

Egy valóban határok nélküli világban a globális technológiai vezetők és a közösségi média cégek azok várhatóan a felhőalapú tárolás szolgáltatásait veszi igénybe ahelyett, hogy a helyi adatközpontokra hagyatkozna.

Egy ilyen megközelítés szükségessége napról napra egyre fontosabb, mivel az adatvédelmi szabályozás gyakori és egyenetlen változásai arra kényszerítik a globális vállalatokat, hogy további erőforrásokat fordítsanak az egyes országok sajátos törvényeinek való megfelelésre.

2. Adatvédelem-javító számítások alkalmazása

Egyértelműen fogalmazva, szükség és erőfeszítés szükséges aA feltörekvő technológiákat az adatvédelem szem előtt tartásával kell fejleszteni. Az ilyen adatvédelmet javító megvalósításoktól elvárható, hogy megvédjék a felhasználó adatait, még akkor is, ha azokat megosztják és nem megbízható környezetben használják.

Míg a PEC bevezetése hosszadalmas és költséges, az azt sikeresen végrehajtó vállalatok várhatóan áthatolhatatlanok lesznek a rosszindulatú kibertámadásokkal, valamint az adatvédelemmel és az adatszivárgással szemben az elemzés, az adatfeldolgozás, az üzleti intelligencia és a felhőalapú együttműködés terén.

3. A mesterséges intelligencia irányításának nyomon követése

Annak ellenére, hogy a szervezetek 97,2%-a fektet be big data-ba és mesterséges intelligenciába, a mesterséges intelligencia nem érett eléggé ahhoz, hogy ellenálljon a külső jogsértéseknek. Ezen túlmenően ezek a mesterséges intelligencia-megoldások nagyobb rendszerekbe vannak integrálva, anélkül, hogy felügyelnék az adatvédelmi behatolásokat.

Ennek ellenére, ha a vállalatok elkezdenek csak az MI-re hagyatkozni alkalmazottaik és ügyfeleik felmérésében, akkor előfordulhat, hogy teljes mesterségesintelligencia-alapú modulokat kell kiiktatniuk, ha és amikor úgy találják, hogy mérgező adatok megsértik az eredményeket. Ezért, hacsak a vállalkozások nem korlátozzák és nem szabályozzák mesterséges intelligencia használatát, erőforrásaikat kell pazarolniuk hírnevük javítására.

4. Alkalmazkodás a hibrid munkamodellhez

Az új hibrid munkakörnyezet megjelenésével a vállalatok arra törekednek, hogy megtalálják az egyensúlyt alkalmazottaik tevékenységének nyomon követése, teljesítményszintjük megőrzése és a dolgozók napi tevékenységében bekövetkező fennakadások elkerülése között.

Ezen túlmenően, vannak bizonyos adatvédelmi vonatkozások a távoli dolgozók számára, akik nem biztonságos kapcsolatokon keresztül hozzáférnek vállalatuk szolgáltatásaihoz és erőforrásaihoz. Emiatt a szervezetek arra törekednek új biztonsági modell kidolgozása, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy megőrizzék hatékonyságukat és kielégítő egyensúlyukat a munka és a magánélet között, miközben megőrzik vagyonukat.

Bottom Line

A világ kiberterében az egyének adatainak védelme és biztonsága felé mutatkozó tendencia figyelhető meg – ennek a mozgalomnak a jelentősége gyorsan nő, ahogy a digitális fenyegetések száma és intenzitása naponta növekszik. Szerencsére mindig tehetünk valamit, hogy megvédjük adatainkat a mai nyilvános digitális szférában, ahelyett, hogy a minket védő jogszabályokra várnánk.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.