MacOS statisztikák

Peter

Az Egyesült Államokban az asztali operációs rendszerek között a macOS a második leggyakrabban használt operációs rendszer az országban, 29,62%-kal. Eközben a Windows 57,37%-os piaci részesedéssel irányítja az iparágat.

Folyamatos növekedése ellenére az Apple macOS-je még mindig csak egy résrésztvevő az asztali operációs rendszerek iparágában.

Nézzük meg a jelenlegi macOS-felhasználók statisztikáit és azt, hogy mennyire népszerű ma.

A szerkesztő választása

  • Voltak több mint 100 millió Mac felhasználó világszerte 2023 elejére.
  • A világszerte eladott személyi számítógépek és laptopok 10%-a figyelembe veszi a Macintosh eladásait.
  • 2019 várhatóan elszámol A Mac globális értékesítésének 32%-a.
  • A Macintosh-eladások 2009-ben értek el a csúcsot, és felértékelődött 92,37% a teljes értékesítésből.
  • A Mac felhasználók 30%-a nagyvárosi területekről származnak.
  • Az amerikai piac számol A Macintosh globális bevételének 43%-a.
  • A legtöbb Mac felhasználó az a nők aránya 66% a teljes demográfiai számból.
  • 34% a Mac-felhasználók közül férfiak.
  • Az amerikai eladások negyvenet tettek ki A világszerte eladott Mac-ek 40%-a.

A MacOS statisztikai áttekintése 2023

A MacOS kb 29,62% a személyi számítógépről és macOS verzió piaci részesedése. Ez a szám a Macintosh dominanciáját mutatja az asztali számítógépek piacán.

A Winfrey által javasolt egymilliárd eszközszám szerint 2023 elején körülbelül 100 millió aktív Mac-felhasználónak kell lennie.

Ha többet szeretne megtudni a macOS statisztikákról, olvassa el.

MacOS piaci részesedés eszközenként

A Windows hagyományosan a legnépszerűbb, mivel a különféle számítógép-gyártók, például a Dell, a HP és a Lenovo támogatják. A jelenlegi statisztikák azonban azt mutatják, hogy a Windows fokozatosan elveszíti piaci részesedését az Egyesült Államokban a macOS és kisebb mértékben a ChromeOS előtt.

A Macbookok azonban a visszaesés ellenére kitartottak. Az okok a következők:

1. Az Egyesült Államokban a macOS az asztali és laptop operációs rendszer piacának 29,62%-át birtokolja.

(Serpwatch)

A Windows jelenlegi hanyatlásának egyik oka kétségtelenül a macOS és a Chrome OS növekvő népszerűsége. Abból 92,37%-os csúcs 2009 januárjábana Windows részesedése az Egyesült Államok asztali operációs rendszereinek piacán a jelenlegi 57,37%-os szintre zuhant.

Ábrázolja a Windows operációs rendszer zuhanását

A Windows piaci részesedésének letöltési pályája az előrejelzések szerint 2023-ig folytatódik.

2. Az Egyesült Államokban a macOS számítógépek átlagos elterjedtsége 23% körüli, szemben a 2019-es 17%-kal.

(Számítógép világ)

a macOS átlagos penetrációs aránya

Egyre több vállalkozás és oktatási szektor veszi át az Apple termékeit, például a macOS számítógépeket az Egyesült Államokban. Az Apple még az „Apple Education”-t is kínálja, amely kedvezményeket biztosít egyetemi hallgatók és oktatók számára

Olvassa el ezt a Reddit témát, hogy megtudja, hogyan veheti igénybe ezt a kedvezményt:

Ezzel nyilvánvalóvá vált a Mac-ek átlagos penetrációja az első bevezetés óta.

Statisztikák a MacOS felhasználói demográfiai adatairól

Az Apple fogyasztóinak átlagéletkora 18 és 45 év között van, és három kategóriába sorolhatók:

  • Egyetlen
  • Házas
  • Házas gyerekekkel

Hozzávetőlegesen Az Apple ügyfeleinek 66%-a nőehhez képest a férfiak 34%-a. Ezenkívül az Apple alapvető demográfiai csoportja általában fiatalabb, és kevésbé valószínű, hogy nyugdíjas, mint az általános lakosság.

Macos felhasználók demográfiai adatai

Ennek eredményeként a Millennials és az X generációs fogyasztók a márka legnagyobb rajongói.

Vessünk egy pillantást más macOS-demográfiai adatokra:

3. 2023 januárjában a macOS Catalina globális macOS-piaci részesedése 87,44 százalék volt.

(Statisztika)

Nem sokkal a 2019 októberi megjelenése után az Apple macOS Catalina (10.15) népszerűsége felülmúlta az összes korábbi macOS verziót.

Az Apple azonban tévesen jelentette piaci részesedését, mióta Big Sure 11-nek és Catalina 10.15-nek nevezte, ahogy a bennfentes rámutatott.

🎉 Érdekes tény:
A macOS mobil és tablet megfelelője az iOS, az iPhone és iPad operációs rendszere.

4. Az Egyesült Államokban a MacBook-felhasználók 31%-a 25 és 34 év közötti.

(Serpwatch)

Az Apple életkor-demográfiai elemzése szerint 2022-ben is a fiatal millenniálisok és a Z generáció teszik ki a MacBook-felhasználók nagy részét az Egyesült Államokban.

Ez a korosztály vagy megkezdi első szakmai tevékenységét, vagy befejezi formális oktatását, mindkettőnek jelentős előnye származik a Macbook használatából.

Ezek az emberek előnyben részesítik a Macbookokat a gyorsaság és a zökkenőmentes többfeladatos munkavégzést lehetővé tevő funkciók, például a Mac egyszerű és kényelmes osztott képernyős funkciója miatt.

További adatok azt mutatják, hogy az Apple 2022 első negyedévében 10,8 milliárd dollár bevételre tett szert csak a Macbookokból.

5. A kisvárosok és vidéki területek adják az összes MacBook-felhasználó 53%-át az Egyesült Államokban.

(Serpwatch)

A kisvárosok és vidéki területek adják az Egyesült Államok összes MacBook-felhasználójának 53%-át.

Csak Az Apple laptop vásárlók 30%-a prominens nagyvárosi régiókban élnek, annak ellenére, hogy sok kreatív típus, például programozók és tervezők, munkájuk során támaszkodik rájuk.

Másrészt a laptop-tulajdonosok több mint fele nem a nagyvárosokban él.

6. Az Apple 49,2%-os macOS piaci részesedéssel rendelkezett 2022 negyedik negyedévében.

(Nyilvánvalóan Apple)

A Microsoft Windows operációs rendszere asztali számítógépeken, táblagépeken és 2 az 1-ben számítógépeken fut. Eközben az Apple ragaszkodott ahhoz a politikájához, hogy a macOS-t asztali számítógépekre és MacBookokra tartja fenn.

Ezután az Apple az iPadOS-t alkalmazta táblagépeihez. Ennek eredményeként az iPad sarokba szorította a piacot, mivel az Egyesült Államokban a táblagépek 60%-a iPad.

Amikor beköszöntött a 90-es évek, a MacBookok népszerűsége ugrásszerűen megnőtt. A Mac OS X, amely a System 7-et váltotta elérhetővé, 2000-ben jelent meg a nyilvánosság számára.

Ugyanebben az évben debütált a cég védjegye, a „Think Different”. A macOS felemelkedésének és népszerűségének kezdetét jelzi a piacon.

Íme, azok a trendek, amelyek hatására a Macek felkapaszkodtak és ismertté váltak a nyilvánosság számára:

7. Az Apple 2021-ben körülbelül 28,9 millió Macet szállított világszerte.

(Zippia)

Apple szállított

A három új, M1 chippel hajtott Mac-modell 2020 negyedik negyedévében történő bemutatása katalizálta ezt a bővülést.

A MacBook-eladások megugrása felgyorsult, miután az Apple bejelentette, hogy a továbbiakban nem használ Intel CPU-kat számítógépeiben – ezzel a macOS a térképre került a számítógépes operációs rendszerek tekintetében.

8. Becslések szerint az Apple 6,9 ​​millió Macet szállított ki, szemben a 2018 azonos időszakában mért 5,25 millióval.

(Macrumors)

Az Apple 32%-kal növelte pozícióját a PC-piacon, a 2019-es hatodik helyről a negyedik helyre lépett fel az Egyesült Államokban eladott 2,7 millió darabbal.

📝 Jegyzet:
A Macbookok és az iMac-ek hozzájárulnak az asztali számítógépek virágzó iparágához. Az adatok szerint az emberek még mindig kis mértékben preferálják az asztali számítógépeket (50,22%) a mobil eszközökkel szemben (9,78%).

9. Az Apple 23 millió Macet szállított ki 2020-ban, ami 29,1%-os növekedés a 2019-es 18 millióhoz képest.

(Macrumors)

2021-ben adták ki első frissített iMac-jüket, amely a legújabb Apple Siliconnal van felszerelve. Ezzel az Apple sikeresen frissítette Mac portfólióját az Apple Silicon chipek használatára, és a Mac értékesítése néhány éven belül tovább fog növekedni.

10. A mérnöki szakemberek 87%-a MacOS-t használ feladatai végrehajtására.

(Számítógépes világ)

A macOS alapja a Unix. A Unix széles körben elismert a programozók legstabilabb és legbiztonságosabb operációs rendszereként. Ennek eredményeként ez több szempontból is jót ígér a Mac fejlesztők számára.

Számítógépes operációs rendszerek forgalmazása szoftverfejlesztéshez világszerte 2018 és 2022 között

Jellemzők 2018 2021
Windows 62% 61%
Unix/Linux 49% 47%
macOS 44% 44%
Más 1% 1%

11. 100 millió Mac-felhasználó használja az Apple Arcade-ot laptopjaikon.

(niche játékos)

Az előfizetők számának jelentős csökkenése ellenére a PlayStation Plus továbbra is vezeti az otthoni konzolszolgáltatások csomagját több mint 45 millió felhasználóval. Ugyanakkor az Xbox Game Pass jócskán lemaradt, több mint 25 millió előfizetővel.

Míg a verseny a konzolokra korlátozódik, az Xbox Game Pass PC-n is elérhető. Ezenkívül az Apple Arcade számos népszerű platformon elérhető, például iPhone, iMac, MacBooks és Apple TV.

Az Apple teljes bevétele

Az Apple a legnagyobb sikert az Egyesült Államokban érte el. Az amerikai kontinens miatt a teljes bevétel 43%-aa Az Egyesült Államok közel 40%-a.

Nézzük meg, mi történik még az Apple bevételével kapcsolatban az alábbi statisztikákból:

12. 93,8%-a egyedül az Egyesült Államokban generált eladások 2015-ben.

A Macintosh-t jól fogadják az Egyesült Államokban, és a legtöbb eladás Amerikában történik. Íme az alábbi bontás:

Év Amerika Európa Kína Japán Ázsia és csendes-óceáni térség többi része
2015 93.8 50.3 58.7 15.7 15
2016 86.6 49.8 48.5 16.9 13.6
2017 96.6 54.9 51.6 15.3 14.1
2018 112 62.4 51.9 21.7 17.4
2019 116.9 60.2 43.6 21.5 17.8
2020 124,5 68.6 40.3 21.4 19.6
2021 153.3 89.3 68.3 28.4 26.3
2022 169,6 95.1 74.2 25.9 29.3

13. A Mac éves bevétele a 2009-es 13,6 milliárd dollárról 2022-re 40 milliárd dollárra nőtt.

(Alkalmazások üzlete)

Annak ellenére, hogy az Apple a személyi számítógépekről a mobileszközökre helyezte a hangsúlyt, a Mac továbbra is a vállalat kínálatának szerves részét képezi.

Míg az elmúlt évtizedben a PC-eladások stagnáltak vagy csökkentek, addig az Apple bevételei és darabszámai 2009 óta gyakorlatilag évente nőnek.

Év Bevétel (milliárd dollár)
2009 13.6
2010 17.2
2011 21.6
2012 23
2013 21.3
2014 23.9
2015 25.3
2016 22.7
2017 25.6
2018 25.2
2019 24.7
2020 28.4
2021 35.1
2022 40

14. A Mac eladások jelentősen nőttek 2009-ről (10,3 millió dollár) 2022-re (26,1 millió dollár).

(Üzleti alkalmazások)

A személyi számítógépek értékesítése 2020-ban nőtt, de a piac az elmúlt tíz évben folyamatos hanyatlást mutat. Az Apple azonban kivétel, gyakorlatilag 2009 óta emelkednek az eladások.

Év Eladások (millió)
2009 10.3
2010 13.4
2011 16.5
2012 18
2013 16.1
2014 18.8
2015 20.4
2016 18.3
2017 18.9
2018 18
2019 17.5
2020 20.2
2021 25.7
2022 26.1

Végső gondolatok

A bemutatott statisztikák nem tévedhetnek – az Apple ott sikeres, ahol riválisai kudarcot vallottak. A vállalat több mint 8 millió készüléket adott el a COVID-19 gazdasági recessziója során kialakult konfliktusok ellenére.

Amikor az Apple 2022 júliusában kiadta a frissített M2 MacBookokat, ez újabb jele volt a macOS-felhasználók körében. Versenyképes ára és széleskörű népszerűsége miatt az Apple MacBookjai, Mac Minijei és iMacei tovább növelik a keresletet az M2 szilícium megérkezése után is.

GYIK

  1. Hogyan nézhetem meg a rendszerstatisztikát Macen?

    Amikor az Apple nyilvánosan bejelentette a váltást, Jobs azt mondta, hogy azért, mert az Intelnek jobb termékterve van. Az Apple nem tudta létrehozni azokat a dolgokat, amelyeket a PowerPC ütemtervével elképzelt.

  2. Mi az a System Stats Mac?

    Ez egy olyan alkalmazás, amellyel figyelemmel kísérheti macOS rendszerét.

  3. Van jövője a Mac játékoknak?

    A Mac-játékok jövője fényes, az Apple szilícium CPU-inak köszönhetően. Hosszú utat kell megtennie ahhoz, hogy versenyképes legyen a Windows PC-kkel. Az alkalmazásfejlesztőknek alkalmazniuk kell az Apple Metal API-ját, hogy orvosolják a platform kompatibilitási aggályait.

  4. Miért hagyta abba az Apple az Intel használatát?

    Amikor az Apple nyilvánosan bejelentette a váltást, Jobs azt mondta, hogy azért, mert az Intelnek jobb termékterve van. Az Apple nem tudta létrehozni azokat a dolgokat, amelyeket a PowerPC ütemtervével elképzelt.

  5. Miért rossz a Mac játékra?

    Az emberek nem vesznek Mac-eket játékra, mert nincs elég olyan játék, amely kompatibilis az operációs rendszerrel. A Macek saját rendszerükön futnak, ami megnehezíti az egyedi játékokat és bizonyos alkalmazásokat.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.