Megéri ez a SEO tanfolyam? Hogyan kell elmondani

Peter

Ezt a bejegyzést a Wix szponzorálta. A cikkben kifejtett vélemények a szponzor sajátjai.

Úgy tűnik, hogy a SEO tanfolyamok mindenhol megtalálhatók. Ebben az értelemben egy tucat fillér lett belőlük. Ennek általában az az oka, hogy mindketten ólommágnesek és megoldást jelentenek egy valós problémára.

Utóbbiak számára a SEO nem egzakt tudomány, és nem olyan, mintha egy hagyományos egyetemen végezhetne SEO szakot. Ehelyett különböző kiadványaink vannak (például az, amelyet most olvas), amelyek különféle források és médiumok gyűjteményét kínálják, amelyekből SEO tanulhat.

Sőt, a legtöbb gyakorló „valahogy” más tudományágakból esik a SEO-ba. Szóval tényleg a nulláról kezded. Ez az oka annak, hogy sok keresőoptimalizáló elkezdi követni néhány meglehetősen rossz tanácsot néhány meglehetősen megkérdőjelezhető (de nagyon népszerű) marketingszakembertől.

Mindez eléggé elrontja a tanulási görbét, amikor megpróbálja „feljebb” (elnézést a marketing szóért) a SEO know-how-ját.

A megoldás? Jól megalapozott pedagógiai taktikákra épülő, jól ismert forrásokból származó rendszerezett anyagkészlet – AKA tanfolyam.

A probléma az, hogy még ha egy tanfolyam ingyenes is, az komoly időigényes. Tehát, mielőtt elveszítené a pénzét és/vagy az idejét, honnan tudja, hogy egy tanfolyam egyáltalán megéri-e?

Ennek a kérdésnek a megválaszolása érdekében bevezetem Önt a SEO tanfolyamunk felépítésének kulisszái mögé (miközben természetesen – szójáték szándékkal – finoman eladom Önnek a tanfolyamunk elvégzésének gondolatát, mivel ez valóban egy szponzorált cikk; én csak három „negyedik falként” összetörve egy mondatban).

Kezdjük. Íme, mire kerestem a tanfolyam elkészítésekor, és mire kell figyelnie, ha SEO tanfolyamot választ vagy ajánl.

1. Keressen olyan kurzusoktatókat, akik megfelelnek a speciális szakértelemnek

Ha lát egy tanfolyamot, és az csak egy rakás véletlenszerű „nagy nevek”, amelyeket a közösségi médiában láttál, fuss.

Igen, szeretne egy tanfolyamot, amelyet a terület szakértői hoznak létre. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint egy „nagy név” a fedélzeten.

Először is, a közösségi médiában elért népszerűség nem mindig egyenlő a tényleges SEO szakértelemmel. Azt szeretné, ha megszagolná, hogy a tanfolyam oktatói oda vannak-e az általuk nyújtott anyagért, vagy ez csak egyfajta influencer marketing játék.

Amikor elkezdtük a SEO tanfolyam elkészítését, az egyik dolog, amihez ragaszkodtam, az volt, hogy az általunk felvett oktatók nem csak a „SEO” szakértői voltak, hanem a SEO egy bizonyos típusának (helyi SEO, technológiai SEO stb.) szakértői. ). Ez azt jelenti, hogy nem csak arról van szó, hogy „jól tisztelik ezeket az embereket”, hanem arról is ismertek-e az iparágban, hogy a szélesebb SEO-n belül erre az altémára összpontosítanak?

Jó kommunikátorokat is kerestem, nem csak azokat, akik a legtöbb követővel rendelkeznek. Jó kommunikátornak lenni a közösségi médiában különbözik attól, hogy formálisabb környezetben tudjunk információt közvetíteni, amely a videóra, mint médiumra támaszkodik.

A szakterületeken kívül mindenféle szakember létezik, akik hozzászoktak ahhoz, hogy különböző kontextusokban végezzenek SEO-t. Vannak vállalati keresőoptimalizálók, házon belüli keresőoptimalizálók, tanácsadók, ügynökségeknél dolgozó keresőoptimalizálók stb.

Fontosnak tartottuk, hogy ilyen háttérrel rendelkező kurzusoktatók legyenek, hogy átfogóbb megközelítéseket kínálhassanak a különféle SEO-megfontolások tekintetében.

Tehát, ha SEO tanfolyamot keres, tegye fel magának a kérdést:

  • Van valami az oktatóknak a névfelismerésükön kívül?
  • Az oktatók erős altémákhoz igazodnak a kurzusrészeikhez?
  • Jelen vannak a SEO különböző részhalmazai? (házon belül, ügynökség stb.)
  • Az oktatóknak van korábbi prezentációs tapasztalatuk, vagy csak nagy közösségi médiakövetéssel rendelkeznek?

1. Nincs „legjobb” pálya

Ha egy tanfolyam „Legjobb SEO-tanfolyam”-nak nevezi magát, futtasson. Nincs olyan, hogy „legjobb” SEO tanfolyam. Van egy kurzus, amely kiválóan kezeli a haladó SEO-témákat, vagy olyan kurzusok, amelyek olyan szakosodásra irányulnak, mint a technológiai vagy a helyi SEO, és vannak olyan kurzusok, amelyek szélesebb skálát kínálnak stb.

A megfelelő kurzus függ az Ön igényeitől és céljaitól, valamint attól, hogy hol tart a SEO útján. Mint ilyen, a „legjobb SEO tanfolyam” egy fiktív konstrukció.

Hogy elhúzzuk a függönyt, azon tanakodtunk, hogy mit kezdjünk a kurzusunkra vonatkozó „legjobb” kifejezéssel. A „legjobb SEO tanfolyam” lekérdezés minden bizonnyal jövedelmező. Talán stratégiai szempont lenne a SEO számára, ha a kurzus nevében szerepelne a „legjobb” kifejezés.

Úgy döntöttünk, hogy nem tesszük ezt, még akkor sem, ha a keresőoptimalizálásnak van előnye.

Volt egy elképzelésünk arról, hogy kinek hoztuk létre a kurzust: Kifejezetten azoknak szerettünk volna segíteni, akik nehezen tudják összerakni a témát, és akik üzleti szükségleteik és/vagy karrierjük miatt ezt megteszik. (Ez nem azt jelenti, hogy a kurzus nem vonatkozik más demográfiai csoportokra, hanem ez az elsődleges fájdalompont és célközönség, amelyre a kurzus megtervezésekor gondoltunk).

Ez alapvetően azért van, mert amikor leültünk megbeszélni a tanfolyamot, mindannyian úgy éreztük, hogy amikor először elkezdtük a SEO-t, nehéz volt összerakni az egészet.

Ez nem csak azt mutatja, hogy miért nincs „legjobb” SEO tanfolyam, hanem a következő ponthoz is elvezet.

2. Győződjön meg arról, hogy a tanfolyam mögött álló emberek valódi SEO-szakértők

Az oktatók egy dolog. A kurzus általános kidolgozásáért felelős személyek egy teljesen más dolog. Most én vagyok nem mondván, hogy ha a tanfolyam mögött álló emberek nem keresőoptimalizálók, akkor nem tudnak csodálatos tanfolyamot létrehozni. Amit én am azt mondja, hogy jobb, ha reméli, hogy kreatív irányítást adnak az érintett keresőoptimalizálóknak.

Ez nem csak önmagában a SEO pontosságára vonatkozik (bár ez is nagy része), hanem azért is, mert azok a keresőoptimalizálók, akik saját maguk is nehezen értek el a SEO fogalmakat karrierjük egy pontján, jobban megértik, mit kell belefoglalni egy SEO tanfolyamba.

Aztán persze ott van a tartalom tényleges pontossága. Bár az oktatók részesei lehetnek a folyamatnak, távolról sem ők irányítják a kurzust, és azt, hogy az utómunkálatokban hogyan néz ki.

A kérdés az, hogy honnan lehet megállapítani, hogy a keresőoptimalizálók részt vettek-e a kurzus hátterében, és milyen mértékben?

Nincs 100%-os visszajelző jel. Azt azonban elmondhatom, hogy a kurzusunkkal kapcsolatos tapasztalataim alapján a tanfolyam felépítése tippeket adhat.

mit gondolok?

Általában egy SEO-tanfolyam „oldali SEO” szakaszában megvitatja a tartalommal kapcsolatos fogalmakat, az EEAT-tól a stratégiáig.

Tanfolyamunkon szándékosan nem tettem be ezt a tananyagot az „Oldalon belüli SEO” kategóriába. Inkább a tartalom, a minőség és az algoritmusok mélyreható elmélyülését a kulcsszókutatás alá helyezték.

Miért?

Úgy éreztem, hogy a SEO iparág gyakran túlságosan lineárisan, kellő mélység és árnyalat nélkül gondolkodik az olyan témákról, mint a kulcsszókutatás. Kontextusba akartam helyezni a kulcsszókutatást azáltal, hogy összekapcsoltam egy vitával arról, hogyan néz ki a minőségi tartalom létrehozása a SERP számára.

Ezt értem azon, hogy az egyedi kurzusszerkezetet annak jeleként tekintem, hogy valódi SEO szakértelem folyik az anyagba.

Ha egy kurzus túlságosan általános formátumot követ, ez (más jelekkel kombinálva) annak a jele lehet, hogy a valódi SEO-tapasztalattal nem rendelkező embereknek túl sok beleszólása van. Ami nyilvánvalóan nem az, amit akarsz.

3. Keresse a pedagógia jeleit

Ennek semmi köze magához a SEO-hoz, hanem pusztán arról szól, hogy mit jelent egy jó tanfolyam létrehozása.

Igen, a tananyagnak pontosnak kell lennie, de azt is úgy kell átadni, hogy az elősegítse a tanulást. Saját folyamatunkban sok oda-vissza zajlott az oktatói csapatunkkal annak biztosítása érdekében, hogy az értékelésektől a kurzusok forgatókönyvéig mindent úgy strukturáljunk, hogy az megkönnyítse a tanulást.

Hogy némi összefüggést adjunk, kölcsönkértünk valamit, amit még tanító koromban is csináltam – a visszamenőleges tervezést.

A folyamat elején tanulási célokat dolgoztunk ki a kurzus szekción belül. Ezek a célok képeznék az alapját azoknak az értékeléseknek, amelyeket az egyes kurzusrészek végén kínálunk. Valamennyi kurzusszakasz az adott tanulási célok teljesítésére készült. Ily módon maga a tanfolyam közvetlenül igazodik az értékeléshez, ami csak igazságos.

Ezen felül gondoskodtunk arról, hogy az értékeléseket a forgatókönyv-alapú kérdések keverésével a tanulás kiterjesztésére használjuk.

A hangpedagógiát magában foglaló kurzus felépítésének milliónyi módja van. Ha egy kurzust nézel, és az egész nagyon lineárisnak tűnik, ez jól jelzi, hogy a kurzusból hiányzik a pedagógiai mélység. Ami nyilvánvalóan nem az, amit akarsz, bármilyen csodálatosak is a felsorolt ​​oktatók.

Tehát amikor egy SEO tanfolyamot néz, és úgy dönt, hogy belevág, ne csak SEO szemszögéből nézze. A megfelelő SEO oktatás csak a siker fele. A kurzusnak hatékonyan kell közölnie Önnel ezeket az információkat.

Keresse a pedagógiai élet jeleit a SEO tanfolyam kiválasztásakor.

A SEO tanulása nehéz lehet. Ez egy nagyon informális folyamat lehet, amely elgondolkodtat, milyen hiányosságai vannak, és mit kell még tanulnia.

Valós lehet egy SEO tanfolyam szükségessége. Nagyon sok nagyszerű SEO tanfolyam létezik. Egy csomó „grifters” is szeretné kihasználni azokat az embereket, akiknek átfogó módszerre van szükségük a SEO elsajátítására.

Ha a SEO-tanfolyamra való feliratkozásról van szó, ha túlságosan „piacosnak” vagy túl „eladónak” tűnik, valószínűleg az.

  • Tekintse át a „tanúsítványokat”, amelyeket minden tanfolyam kínál (a miénket is beleértve). Kedvesek, de senki sem vesz fel, vagy nem ad fizetésemelést, mert van.
  • Tekintse meg a nagy neveket, akiket egy tanfolyam szerezhetett be.
  • Tekintse meg a túl sokat ígérőt („Felhasználóink ​​1000000000000000000000000,9%-kal javították organikus forgalmukat mindössze 1 nap alatt a tanfolyam elvégzése után”).

Ehelyett gondolja át, mik az Ön konkrét igényei, és hogy a tanfolyam megfelelő-e és elég tartalmas-e ahhoz, hogy segítsen kielégíteni ezeket az igényeket.

Érdemes egy kicsit mélyebbre ásni egy pályán, és kicsit lehúzni a rolót, mielőtt pénzt és ingyenes tanfolyam esetén időt fektetne be.

Készen áll a webhely optimalizálására? Regisztráljon a Wix-re, és szerezze meg a nagyszerű felhasználói élmény biztosításához szükséges adatokat.


Kép kreditek

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.