„Mennyi ideig tart egy háttérellenőrzés?” gyakori kérdés, amikor cégeknek, bérbeadóknak vagy más érdekelt feleknek átvilágítási eljárást kell lefolytatniuk.
Nos, a háttérellenőrzés feldolgozási ideje nagymértékben változik a tényleges átvilágítás szélességétől és szélességétől függően. Például az olyan helyzetek, amelyek alapos és többszöri ellenőrzést igényelnek, és amelyekben kormányzati szervek is részt vesznek, akár egy hetet is igénybe vehetnek.
A következő szakaszokban áttekintheti az egyes ellenőrzések időtartamát és a lehetséges késéseket, amelyek meghosszabbíthatják a folyamatot.
Mennyi ideig tart a háttérellenőrzés?
A háttérvetítés átfutási ideje általában tartományban mozog 2-5 nap között. Ennek ellenére a konkrét ellenőrzések számától és azok elvégzésének alaposságától függően előfordulhat, hogy a kérelmezőknek akár egy hetet is várniuk kell az eredmények kézhezvételére.
Ennek ellenére a tipikus háttérszűrési eljárás során végzett konkrét ellenőrzések várakozási idejének becslése sokkal egyszerűbb:
- Személyazonosság-ellenőrzés— minden háttérszűrési eljárás első lépése a kérelmező személyazonosságának ellenőrzése, ami általában néhány percet vesz igénybe, mivel a bérbeadóknak és a munkáltatóknak csak meg kell nézniük és hitelesíteniük kell a fényképes igazolványt;
- A társadalombiztosítási szám nyomon követése növelheti a várakozási időt.
- Bűnügyi történelem— a bűnügyi feljelentések átfutási ideje a kért információktól, valamint a keresés során használt adatbázisok számától és helyétől függően változik; például míg az egyetlen államban végrehajtott bűnügyi ellenőrzések néhány napig tartanak, addig a nemzetközi adatok megszerzése 2-3 hetet is igénybe vehet;
- Vezetési rekord– a vezetési rekordok megszerzéséhez szükséges átlagos időkeret 1–3 munkanap között mozog, egyes államok olyan modern rendszereket alkalmaznak, amelyek egy napon belül eredményt hoznak, míg mások néhány hetet is igénybe vehetnek;
- Hiteljelentés– a hitelfelvételi jelentés beszerzése jegyzőkönyvet vesz fel, amikor a rekordbirtokosok jelentkeznek; a feldolgozási idő azonban meghosszabbodik, ha helyette munkáltatók, bérbeadók vagy más érdekelt felek jelentkeznek;
- Polgári bírósági ellenőrzések— az ellenőrzések időtartama attól függ, hogy megyei vagy szövetségi bírósághoz fordul-e; a szövetségi bíróságok átfutási ideje legfeljebb két nap, míg a megyei bírósági ellenőrzések akár egy hetet is igénybe vehetnek;
- Foglalkoztatás igazolása— ez az ellenőrzés általában néhány napot vesz igénybe, de a sok munkahelyet megváltoztató és/vagy nemzetközileg dolgozó állásra jelentkezők ellenőrzése eltart egy ideig, mivel a HR-menedzsereknek külön kell felvenniük a kapcsolatot minden munkáltatóval;
- Tanulmányi és minősítési ellenőrzések– az egyén oktatási múltjának megerősítése magában foglalja az összes érintett iskolával, egyetemmel és tanfolyammal való kapcsolatfelvételt, amelyen részt vett – ez a feladat több napig is eltarthat.
Amint látja, ha tudja, hogy a háttérellenőrzés mely vizsgálatokat tartalmazza, könnyen megjósolhatja az átfutási időt, és felkészülhet az eredmények alkalmazására, ahol szükséges.
Mi befolyásolja a háttérellenőrzés várakozási idejét?
A késések gyakoriak a háttérszűrési eljárások során. Míg ezek egy része kellő gondossággal elkerülhető, mások elkerülhetetlenek. Az alábbiakban áttekintjük a szűrések feldolgozási idejét befolyásoló leggyakoribb késéseket:
- Pontatlan vagy hiányos űrlapok— a hibás adatok blokkolják a nyomozást és/vagy hamis információt szolgáltatnak; ezt követően a kérelmezőknek újra meg kell adniuk személyes adataikat, és elölről kell kezdeniük az eljárást;
- Felhatalmazások hiánya—a magánszemélyeknek és más jogalanyoknak, akik másnak háttérellenőrzést végeznek, be kell szerezniük a szükséges adatközlési nyomtatványokat;
- Hiányzó bírósági jegyzőkönyvek—a bíróságok jelentős része fizikai nyilvántartást vezet, amely idővel megsérülhet vagy elveszhet; ezenfelül ezen feljegyzések megszerzéséhez írásos kérelmet kell kitöltenie, és személyesen meg kell látogatnia;
- Nemzetközi csekk–egyes munkaadók nemzetközi ellenőrzést írhatnak elő, ha a személy az elmúlt tíz évben külföldön élt vagy tanult. Az országtól és védelmi törvényeitől függően ezeknek a csekkeknek a beszerzése több hetet vesz igénybe;
- Több rezidencia– a késedelem másik oka a számos korábbi cím, mivel a jelentés címzettjének ellenőriznie kell a kérelmező lakóhelyváltoztatásának okait, és kapcsolatba kell lépnie a korábbi bérbeadókkal, hogy érdeklődjön a viselkedésről;
- Név ellenőrzése– azoknak a pályázóknak, akik életük során több nevet és álnevet használtak, mindegyiket be kell nyújtaniuk az átvilágítási eljárás megkezdése előtt, mivel egyes bejegyzések múltbeli nevükhöz kapcsolódhatnak;
- Több folyamatos vetítés—esetenként a munkáltatóknak sok jelöltet kell ellenőrizniük, így megnő a szükséges információk megszerzéséhez, a háttérszűrésre való jelentkezéshez és az eredmények kézhezvételéhez szükséges idő;
- Lassú válaszidő— nemzeti ünnepek, sztrájkok, zord időjárás vagy egyéb vis maior okok is késedelmet okozhatnak a háttérellenőrzések feldolgozásakor;
- Hiányzó hiteltörténet—végezetül, de nem utolsósorban vannak olyan jelentkezők is, akiknek nincs kreditje, ami bizonyos jelentkezéseket blokkol, mivel a munkaadók, a bérbeadók és a pénzintézetek tudni akarják, hogy a jelentkező anyagi felelősséggel tartozik-e.
Az esetleges késések elkerülése érdekében a pályázóknak figyelmesen el kell olvasniuk a háttér-ellenőrzési kritériumokat, és haladéktalanul meg kell adniuk minden információt és papíralapú dokumentumot.
Bottom Line
A háttérellenőrzés átlagos átfutási ideje 2-3 nap, de bizonyos alapos vizsgálatok jelentősen meghosszabbíthatják a folyamatot, különösen akkor, ha személyesen kell írásos kérelmet benyújtania az egyes kormányzati nyilvántartásokhoz való hozzáféréshez.
Ennek ellenére a szűrési eljárások sokkal gördülékenyebben mennek végbe, ha a jelölt gyorsan benyújtja a háttérellenőrzéshez szükséges dokumentációt, információkat és jóváhagyást. Megbízható háttérszűrő cég szolgáltatásainak igénybevétele is kötelező!