Mi az a Yandex (minden, amit tudnod kell)

Peter

A Yandex a legnagyobb orosz multinacionális technológiai vállalat, amely a régió leggyakrabban használt keresőjét működteti. A cég emellett kifejlesztett néhány internethez kapcsolódó szolgáltatást és terméket, például térképeket és fordításokat.

A Yandex a felhasználók kiszolgálását szolgáló innovációinak köszönhetően a Google egyik legnagyobb versenytársává vált. A Yandex 58,17%-os piaci részesedéssel és 2,21 milliárd átlagos havi látogatással rendelkezik.

Tudjon meg többet arról, hogy mi az a Yandex, és miről van szó:

  • Kulcsfontosságú szolgáltatások
  • Keresőoptimalizálás
  • Adatvédelmi aggályok

Merüljön el ebben a cikkben, és nézze meg, mit kínál a Yandex.

🔑A legfontosabb elvitelek:

  • A Yandex cég rendelkezik keresőmotorral, levelezési, navigációs és egyéb szolgáltatásokkal.
  • A Google-lel és a Binggel összehasonlítva a Yandex előnyben részesíti az orosz és más kelet-európai nyelveket.
  • Az alapítók oroszok, és úgy döntöttek, hogy kifejlesztenek egy keresőt a helyiek kiszolgálására.
  • A Yandex SEO a földrajzi célzásra, a minőségi tartalomra és a felnőtt domainre összpontosít.
  • A technológiai óriás azt állította, hogy az általuk gyűjtött adatok minimálisak és nem személyre szabottak. Ez a gyűjtemény lehetetlenné teszi a Yandex számára a felhasználó azonosítását.

Feltárása Yandex keresőmotor

A Yandex.ru keresőmotor 1997. szeptember 23-án debütált a moszkvai Softool kiállításon. A CompTek kezdetben létrehozta a Yandexet, majd 2000-ben független vállalattá vált.

1997 óta a Yandex célja, hogy segítse a vállalkozásokat és az egyéni ügyfeleket jobb online és offline navigációban. Mára a vállalat 30 irodával rendelkezik világszerte, és 2011 óta szerepel a NASDAQ tőzsdén.

📖 Definíció:
A NASDAQ, vagyis a National Association of Securities Dealers Automated Quotations egy nemzetközi elektronikus piactér. Ez a platform 50 országban segíti a tőzsdét.

Arkagyij Borkovszkij, Ilja Szegalovics és Arkagyij Volozs fejlesztette ki a Yandexet, mivel egyetlen keresőmotor sem használ más nyelveket az angolon kívül.

🎉 Érdekes tény:
Az alapítók két szó kombinációjaként nevezték el a Yandexet. „Igen” (azaz én) és „Index”. Együtt ez a index nekem vagy az indexem. Végül a Yandex Oroszország Google-je lett.

Ebben a részben tekintse meg a Yandex szolgáltatásait, versenyét és környezetét.

A Yandex szolgáltatásai és főbb jellemzői

A Google-hoz hasonlóan a Yandex is különféle beépített funkciókat és külön szolgáltatásokat kínál. Néhány közülük a következő:

  • Yandex keresés
  • Yandex Disk (felhő)
  • Yandex zene
  • Yandex játékok
  • Yandex képek
  • Yandex videók
  • Yandex térképek
  • Yandex Mail
  • Yandex fordító
  • Yandex térképek
  • Yandex pénz
  • Yandex Go (taxi és szállítás az Uberrel együttműködve)
  • Yandex Slovari (szótár)
  • Yandex Direct (hirdetés)
  • Intelligens otthon technológia
  • Alice (hangsegéd)
  • e-kereskedelem
  • Alkalmazáselemzés
  • Mesterséges intelligencia (önvezető autók)

A Google többi versenytársától eltérően a Google-nak nincs lehetősége felvenni a versenyt a Yandex verzióival Oroszországban. Tudjon meg többet a Yandex piaci előnyeiről a következő részben.

Yandex vs. Egyéb keresőmotorok

A Yandex piaci részesedése világszerte 1,36%. 2023-tól a Yandex két legnagyobb versenytársa a Google és a Bing. A Google 40,45%-os piaci részesedéssel rendelkezik Oroszországban, a Bing pedig 0,82%-kal.

Világviszonylatban a Google 92,66%-os, a Bing pedig 2,76%-os piaci részesedéssel rendelkezik. Néhány hasonlóságuk és különbségük megértéséhez tekintse meg az alábbi táblázatot:

Yandex Google Bing
Oroszországi helyezés (2023) #1 #2 Nincs megadva
Globális rangsor (2023) #103 #1 #29
Elsőbbségi nyelv orosz angol angol
Képkeresési beállítások Méret, szín, típus, elrendezés, formátum Méret, szín, típus, idő, használati jogok Méret, Szín, Típus, Elrendezés, Formátum, Háttérkép
Térképek vagy Navigáció Jobb lefedettség Oroszországról, és méltányos a világ más helyeivel szemben Jobb lefedettség a világ más részeiről, különösen Európáról Korrekt lefedettséggel rendelkezik a világ helyeiről
Nyelvi fordítás Hatékonyabb a kelet-európai nyelvekkel Sok nyelven hatékony Hatékonyabb a közép-kanadai nyelvekkel

Ahogy tovább olvas, ismerje meg jobban a Yandex szolgáltatását az orosz piacon.

A Yandex és az orosz digitális táj

A Yandex erőteljes befolyást gyakorol az orosz technológiai iparra. Hozzájárult Oroszország technológiai innovációjához és munkahelyteremtéséhez.

A következő tényezők befolyásolják ezt az eszközt:

  • A Yandex az orosz nyelvet és szövegeket helyezi előtérbe
  • A platform kiszűri a hirdetéseket a keresési eredmények között, és minőségi eredményeket biztosít a felhasználók számára.
  • Az oroszországi Android-eszközök 52%-a többet használja a Yandex Search szolgáltatást, mint más keresőmotorok.
  • Mivel a Yandex egy orosz cég, ez érti meg leginkább a helyi fogyasztók viselkedését.
👍Hasznos cikkek:
A Yandex nagy Oroszországban, de a Google nagy az egész világon. A Techjury Google keresési statisztikákról szóló cikkével megtudhatja, milyen hatalmas a legjobb keresés.

Optimalizálási oldalak a Yandex számára

Létfontosságú, hogy megértse, hogyan optimalizálhatja a Yandex oldalait vállalkozása vagy személyes márkaépítése érdekében.

Ismerjen meg néhány okot és tippet, hogyan teheti ezt ebben a szegmensben.

Okok az optimalizáláshoz a Yandexben

A Yandexnek néhány eltérő dinamikája van az optimalizálás terén. Ezek a tényezők azok számára előnyösek, akiknek célközönsége Oroszország és a közeli régiók.

Ezenkívül itt vannak a leggyakoribb okok, amelyek miatt érdemes optimalizálni a Yandexet:

1. A Yandex nagy piaci részesedéssel rendelkezik Oroszországban

A technológiai cég információval, élelmiszerrel, szállítással stb. támogatja az orosz helyieket. Ha azt szeretné, hogy vállalkozása jelen legyen az orosz piacon, optimalizálnia kell a Yandex weboldalait.

2. A keresőmotor földrajzi célzási rendszert használ

A Yandex inkább a helyi keresőoptimalizálást részesíti előnyben, mint a Google-t, mivel földrajzi célzási rendszert használ, amely lehetővé teszi a helyalapú lekérdezések nagyobb megjelenését. Ez a rendszer a keresési eredményeket a pontos kulcsszavak helyétől függően változtatja.

3. Weboldalának kombinálása másokkal Yandex cég Szolgáltatások

Mivel a Yandex más szolgáltatásokat is kínál, például térképeket és hirdetéseket, tartalmainak online láthatósága és értékesítése növekedni fog. Ha felveszi vállalkozását a Yandexen, a felhasználók láthatják termékeit és a fizikai üzletekbe vezető útmutatást.

4. A Yandex mobilbarát felülete

A Yandex kiadta mobil verzióját a címkével Vlagyivosztok amely segít a mobilfelhasználók jobb kiszolgálásában. Ez a verzió megfelelő méretben és tájolásban jeleníti meg a videókat, képeket és elrendezéseket.

Ezek a funkciók a vállalkozások és a fogyasztók számára egyaránt előnyösek, előnyt biztosítva a mobilbarát webhelyeknek, és problémamentes élményt nyújtanak a felhasználóknak.

🎉 Érdekes tény:
A Yandex Orosz Távol-Kelet legnagyobb városáról nevezte el mobil verzióját, Vlagyivosztok. Ebben a városban van a legtöbb mobilinternet-felhasználó Oroszországban.

Kazahsztán, Fehéroroszország, Ukrajna és Törökország olyan országok, amelyek szintén nagymértékben használják a Yandexet. Ha az oroszországi közönséget célozza meg, és webhelyét a Yandexben optimalizálja, akkor más országok felhasználói is látni fogják.

6. Létezik a Yandex angol verziója

Mióta a Yandex kibővítette piacát Oroszországon kívül, elkészítette az angol nyelvű verziót, hogy megfeleljen angolul beszélő felhasználóinak. Ez a verzió olyan üzleti webhelyek számára előnyös, amelyek célja Oroszországon kívüli piacuk bővítése.

Tippek a Yandex optimalizálásához

Az alábbiakban tippeket találsz webhelyed optimalizálásához a Yandexen:

1. Hozzon létre kiváló minőségű tartalmat

A Yandex algoritmusa az informatív és vonzó tartalommal rendelkező webhelyeket részesíti előnyben. Az emberek tovább maradnak a webhelyén, ha értékes információkat tartalmaz írott, hang- és videó formában.

A kulcsszavakkal együtt írt információk szintén növelhetik webhelye rangját a keresési eredmények között.

2. Tegye mobilbaráttá webhelyét

Amint azt korábban említettük, a Yandex kifejlesztette a mobil verzióját, és előnyben részesítette ezeket a mobilbarát webhelyeket. Valójában 2023-ban az internetezők 80%-ának van okostelefonja. Nagy az esély arra, hogy a Yandex-felhasználók mobileszközeikről hozzáférnének.

A statisztikai jelentések szerint az online élmények 68%-a keresőmotorral kezdődik. Az egyik tényező, amely javítja a felhasználók online élményét, a minőségi visszamutató linkek.

A Yandex SEO inkább a backlinkek minőségére, mint mennyiségére összpontosít. A keresőmotor hangsúlyozza azt a forgalmat, amelyet ezek a linkek a webhelyére hoznak.

📝 Megjegyzés:
Kerülje a túl sok backlink elhelyezését, mivel a Yandex algoritmus nem részesíti előnyben a túlzott visszacsatolást.
4. Vegye figyelembe webhelye kereskedelmi szélét

A Yandex megvizsgálja azokat a webhelyeket, amelyek megfelelhetnek a kereskedelmi szándékú kereséseknek. Ez a tényező befolyásolja az általános felhasználói élményt, és kihívást jelent az e-kereskedelmi webhelyek számára, hogy minőségi tartalmat nyújtsanak.

A platform az alábbi elemeket veszi figyelembe a webhelyek kereskedelmi fontosságú rangsorolásakor:

  • A weboldal felülete
  • A cég hitelessége
  • A termékek árkategóriája és szállítása
  • A vállalkozás visszaküldési politikája
  • Fizetési és szállítási módok
  • A termékek listája vagy leírása
  • A cég elérhetőségei
  • Vállalkozás ügyfélszolgálata
5. Vizsgálja meg webhelye potenciálját a helyi keresőoptimalizálásban

Mint korábban említettük, a Yandex földrajzi célzása hatással van a keresési eredményekre. Ennek a tényezőnek köszönhetően, ha figyelembe vesszük webhelye helyi keresőoptimalizálását, az megmutatja, hogyan irányíthatja és igazíthatja a tartalmat.

Például, ha vállalkozása célpiaca Moszkvában van, hangsúlyoznia kell azokat a részleteket, amelyek az adott területen a fogyasztókat szolgálják.

6. Figyelje meg az érett tartomány életkorát

A robusztus anyagokkal rendelkező régebbi domainek teljesítenek a legjobban a Yandexben. Ha webhelye vagy domainje növekszik, akkor jobb helyezést ér el. Egyes vállalkozások régebbi domaineket vásárolnak, ha határozottan uralják a Yandex SEO-t.

A Yandex előnyökkel járhat a webhelyek tartalmának rangsorolásában, ennek ellenére vannak adatvédelmi aggályok a használatával kapcsolatban. Tudjon meg többet erről a következő részben.

A Yandex adatvédelmi aggályai

Zach Edwards, a Me2B Alliance, egy nonprofit alkalmazás-auditációs kampány kutatója felfedezte, hogy a Yandex információkat gyűjt. Ezt a szoftverfejlesztő készleten (SDK) keresztül teszi AppMetrica.

📖 Definíció:
Az AppMetrica a Yandex megfelelője a Google Firebase-nek. Ez a következőket fedi le: Alkalmazáshasználat elemzése Reklámkövetés A marketing A Yandex beépítette az AppMetricát különböző alkalmazásokba, beleértve az üzenetküldést és a játékokat.

A Google-hoz hasonlóan a technológiai óriás elismerte ezt a felfedezést, és felfedte, hogy a következő információkat gyűjti:

  • IP-cím
  • Az eszköz adatai
  • Hálózati adatok

A Yandex ezeket az adatokat Oroszországban és Finnországban tárolja, de egyértelművé teszi, hogy az általuk gyűjtött adatok minimálisak és nem személyre szabottak. A cég azt is közölte, hogy nehéz és lehetetlen számukra a felhasználók azonosítása az általuk gyűjtött információk alapján.

A vállalat azt állítja, hogy szigorú belső folyamatokkal rendelkezik a kormányok kezelésében, és elutasítja a rossz kéréseket. Ennek ellenére a technológiai szakértők aggódnak amiatt, hogy az orosz kormány hozzáférhet és felhasználhatja a felhasználók adatait.

👍Hasznos cikkek:
Most, hogy megismerte a Yandexet, valószínűleg rájött, hogy a keresőmotorok világa nem csak a Google. Ha többet szeretne megtudni, tekintse meg a Techjury DuckDuckGo-ról és adatvédelmi funkcióiról szóló cikkét egy másik Google alternatíváért.

Következtetés

A Yandex az oroszországi Google, amely keresőmotort, fordítást és egyéb szolgáltatásokat kínál. Ha a célpiac Oroszországban van, a legjobb egy webhely optimalizálása a Yandexen.

Ügyeljen a földrajzi célzásra, a minőségi tartalomra és a mobilbarát felületre, mivel ezek kiválóan alkalmasak a Yandex webhelyének optimalizálására.

GYIK

  1. A Yandex keresőmotor több nyelven is elérhető?

    Igen, a Yandex az oroszon kívül más nyelveket is támogat. A modelltől függően néhány elérhető nyelv az ukrán, az angol, az indonéz és a török.

  2. Hogyan működik a Yandex kézbesítés?

    A Yandex kézbesítési szolgáltatásai a rendeltetési helyükre juttatják kis csomagjait. Adja meg a címzett adatait, és a Yandex értesíti őket, hogy nyomon tudják követni a járművet. Ez a szolgáltatás bankkártyákat, Apple Pay-t és Google Pay-t fogad el.

  3. Az oroszok használják a Google-t?

    Igen, az oroszok használják a Google-t. Oroszország azon kevés országok egyike, ahol a Google nem a leggyakrabban használt keresőmotor a Yandex miatt.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.