A Yandex a legnagyobb orosz multinacionális technológiai vállalat, amely a régió leggyakrabban használt keresőjét működteti. A cég emellett kifejlesztett néhány internethez kapcsolódó szolgáltatást és terméket, például térképeket és fordításokat.
A Yandex a felhasználók kiszolgálását szolgáló innovációinak köszönhetően a Google egyik legnagyobb versenytársává vált. A Yandex 58,17%-os piaci részesedéssel és 2,21 milliárd átlagos havi látogatással rendelkezik.
Tudjon meg többet arról, hogy mi az a Yandex, és miről van szó:
- Kulcsfontosságú szolgáltatások
- Keresőoptimalizálás
- Adatvédelmi aggályok
Merüljön el ebben a cikkben, és nézze meg, mit kínál a Yandex.
🔑A legfontosabb elvitelek:
- A Yandex cég rendelkezik keresőmotorral, levelezési, navigációs és egyéb szolgáltatásokkal.
- A Google-lel és a Binggel összehasonlítva a Yandex előnyben részesíti az orosz és más kelet-európai nyelveket.
- Az alapítók oroszok, és úgy döntöttek, hogy kifejlesztenek egy keresőt a helyiek kiszolgálására.
- A Yandex SEO a földrajzi célzásra, a minőségi tartalomra és a felnőtt domainre összpontosít.
- A technológiai óriás azt állította, hogy az általuk gyűjtött adatok minimálisak és nem személyre szabottak. Ez a gyűjtemény lehetetlenné teszi a Yandex számára a felhasználó azonosítását.
Feltárása Yandex keresőmotor
A Yandex.ru keresőmotor 1997. szeptember 23-án debütált a moszkvai Softool kiállításon. A CompTek kezdetben létrehozta a Yandexet, majd 2000-ben független vállalattá vált.
1997 óta a Yandex célja, hogy segítse a vállalkozásokat és az egyéni ügyfeleket jobb online és offline navigációban. Mára a vállalat 30 irodával rendelkezik világszerte, és 2011 óta szerepel a NASDAQ tőzsdén.
📖 Definíció: A NASDAQ, vagyis a National Association of Securities Dealers Automated Quotations egy nemzetközi elektronikus piactér. Ez a platform 50 országban segíti a tőzsdét. |
Arkagyij Borkovszkij, Ilja Szegalovics és Arkagyij Volozs fejlesztette ki a Yandexet, mivel egyetlen keresőmotor sem használ más nyelveket az angolon kívül.
🎉 Érdekes tény: Az alapítók két szó kombinációjaként nevezték el a Yandexet. „Igen” (azaz én) és „Index”. Együtt ez a index nekem vagy az indexem. Végül a Yandex Oroszország Google-je lett. |
Ebben a részben tekintse meg a Yandex szolgáltatásait, versenyét és környezetét.
A Yandex szolgáltatásai és főbb jellemzői
A Google-hoz hasonlóan a Yandex is különféle beépített funkciókat és külön szolgáltatásokat kínál. Néhány közülük a következő:
- Yandex keresés
- Yandex Disk (felhő)
- Yandex zene
- Yandex játékok
- Yandex képek
- Yandex videók
- Yandex térképek
- Yandex Mail
- Yandex fordító
- Yandex térképek
- Yandex pénz
- Yandex Go (taxi és szállítás az Uberrel együttműködve)
- Yandex Slovari (szótár)
- Yandex Direct (hirdetés)
- Intelligens otthon technológia
- Alice (hangsegéd)
- e-kereskedelem
- Alkalmazáselemzés
- Mesterséges intelligencia (önvezető autók)
A Google többi versenytársától eltérően a Google-nak nincs lehetősége felvenni a versenyt a Yandex verzióival Oroszországban. Tudjon meg többet a Yandex piaci előnyeiről a következő részben.
Yandex vs. Egyéb keresőmotorok
A Yandex piaci részesedése világszerte 1,36%. 2023-tól a Yandex két legnagyobb versenytársa a Google és a Bing. A Google 40,45%-os piaci részesedéssel rendelkezik Oroszországban, a Bing pedig 0,82%-kal.
Világviszonylatban a Google 92,66%-os, a Bing pedig 2,76%-os piaci részesedéssel rendelkezik. Néhány hasonlóságuk és különbségük megértéséhez tekintse meg az alábbi táblázatot:
Yandex | Bing | ||
Oroszországi helyezés (2023) | #1 | #2 | Nincs megadva |
Globális rangsor (2023) | #103 | #1 | #29 |
Elsőbbségi nyelv | orosz | angol | angol |
Képkeresési beállítások | Méret, szín, típus, elrendezés, formátum | Méret, szín, típus, idő, használati jogok | Méret, Szín, Típus, Elrendezés, Formátum, Háttérkép |
Térképek vagy Navigáció | Jobb lefedettség Oroszországról, és méltányos a világ más helyeivel szemben | Jobb lefedettség a világ más részeiről, különösen Európáról | Korrekt lefedettséggel rendelkezik a világ helyeiről |
Nyelvi fordítás | Hatékonyabb a kelet-európai nyelvekkel | Sok nyelven hatékony | Hatékonyabb a közép-kanadai nyelvekkel |
Ahogy tovább olvas, ismerje meg jobban a Yandex szolgáltatását az orosz piacon.
A Yandex és az orosz digitális táj
A Yandex erőteljes befolyást gyakorol az orosz technológiai iparra. Hozzájárult Oroszország technológiai innovációjához és munkahelyteremtéséhez.
A következő tényezők befolyásolják ezt az eszközt:
- A Yandex az orosz nyelvet és szövegeket helyezi előtérbe
- A platform kiszűri a hirdetéseket a keresési eredmények között, és minőségi eredményeket biztosít a felhasználók számára.
- Az oroszországi Android-eszközök 52%-a többet használja a Yandex Search szolgáltatást, mint más keresőmotorok.
- Mivel a Yandex egy orosz cég, ez érti meg leginkább a helyi fogyasztók viselkedését.
👍Hasznos cikkek: A Yandex nagy Oroszországban, de a Google nagy az egész világon. A Techjury Google keresési statisztikákról szóló cikkével megtudhatja, milyen hatalmas a legjobb keresés. |
Optimalizálási oldalak a Yandex számára
Létfontosságú, hogy megértse, hogyan optimalizálhatja a Yandex oldalait vállalkozása vagy személyes márkaépítése érdekében.
Ismerjen meg néhány okot és tippet, hogyan teheti ezt ebben a szegmensben.
Okok az optimalizáláshoz a Yandexben
A Yandexnek néhány eltérő dinamikája van az optimalizálás terén. Ezek a tényezők azok számára előnyösek, akiknek célközönsége Oroszország és a közeli régiók.
Ezenkívül itt vannak a leggyakoribb okok, amelyek miatt érdemes optimalizálni a Yandexet:
1. A Yandex nagy piaci részesedéssel rendelkezik Oroszországban
A technológiai cég információval, élelmiszerrel, szállítással stb. támogatja az orosz helyieket. Ha azt szeretné, hogy vállalkozása jelen legyen az orosz piacon, optimalizálnia kell a Yandex weboldalait.
2. A keresőmotor földrajzi célzási rendszert használ
A Yandex inkább a helyi keresőoptimalizálást részesíti előnyben, mint a Google-t, mivel földrajzi célzási rendszert használ, amely lehetővé teszi a helyalapú lekérdezések nagyobb megjelenését. Ez a rendszer a keresési eredményeket a pontos kulcsszavak helyétől függően változtatja.
3. Weboldalának kombinálása másokkal Yandex cég Szolgáltatások
Mivel a Yandex más szolgáltatásokat is kínál, például térképeket és hirdetéseket, tartalmainak online láthatósága és értékesítése növekedni fog. Ha felveszi vállalkozását a Yandexen, a felhasználók láthatják termékeit és a fizikai üzletekbe vezető útmutatást.
4. A Yandex mobilbarát felülete
A Yandex kiadta mobil verzióját a címkével Vlagyivosztok amely segít a mobilfelhasználók jobb kiszolgálásában. Ez a verzió megfelelő méretben és tájolásban jeleníti meg a videókat, képeket és elrendezéseket.
Ezek a funkciók a vállalkozások és a fogyasztók számára egyaránt előnyösek, előnyt biztosítva a mobilbarát webhelyeknek, és problémamentes élményt nyújtanak a felhasználóknak.
🎉 Érdekes tény: A Yandex Orosz Távol-Kelet legnagyobb városáról nevezte el mobil verzióját, Vlagyivosztok. Ebben a városban van a legtöbb mobilinternet-felhasználó Oroszországban. |
5. A Yandex más országokban is népszerű
Kazahsztán, Fehéroroszország, Ukrajna és Törökország olyan országok, amelyek szintén nagymértékben használják a Yandexet. Ha az oroszországi közönséget célozza meg, és webhelyét a Yandexben optimalizálja, akkor más országok felhasználói is látni fogják.
6. Létezik a Yandex angol verziója
Mióta a Yandex kibővítette piacát Oroszországon kívül, elkészítette az angol nyelvű verziót, hogy megfeleljen angolul beszélő felhasználóinak. Ez a verzió olyan üzleti webhelyek számára előnyös, amelyek célja Oroszországon kívüli piacuk bővítése.
Tippek a Yandex optimalizálásához
Az alábbiakban tippeket találsz webhelyed optimalizálásához a Yandexen:
1. Hozzon létre kiváló minőségű tartalmat
A Yandex algoritmusa az informatív és vonzó tartalommal rendelkező webhelyeket részesíti előnyben. Az emberek tovább maradnak a webhelyén, ha értékes információkat tartalmaz írott, hang- és videó formában.
A kulcsszavakkal együtt írt információk szintén növelhetik webhelye rangját a keresési eredmények között.
2. Tegye mobilbaráttá webhelyét
Amint azt korábban említettük, a Yandex kifejlesztette a mobil verzióját, és előnyben részesítette ezeket a mobilbarát webhelyeket. Valójában 2023-ban az internetezők 80%-ának van okostelefonja. Nagy az esély arra, hogy a Yandex-felhasználók mobileszközeikről hozzáférnének.
3. Használjon minőségi visszamutató linkeket
A statisztikai jelentések szerint az online élmények 68%-a keresőmotorral kezdődik. Az egyik tényező, amely javítja a felhasználók online élményét, a minőségi visszamutató linkek.
A Yandex SEO inkább a backlinkek minőségére, mint mennyiségére összpontosít. A keresőmotor hangsúlyozza azt a forgalmat, amelyet ezek a linkek a webhelyére hoznak.
📝 Megjegyzés: Kerülje a túl sok backlink elhelyezését, mivel a Yandex algoritmus nem részesíti előnyben a túlzott visszacsatolást. |
4. Vegye figyelembe webhelye kereskedelmi szélét
A Yandex megvizsgálja azokat a webhelyeket, amelyek megfelelhetnek a kereskedelmi szándékú kereséseknek. Ez a tényező befolyásolja az általános felhasználói élményt, és kihívást jelent az e-kereskedelmi webhelyek számára, hogy minőségi tartalmat nyújtsanak.
A platform az alábbi elemeket veszi figyelembe a webhelyek kereskedelmi fontosságú rangsorolásakor:
- A weboldal felülete
- A cég hitelessége
- A termékek árkategóriája és szállítása
- A vállalkozás visszaküldési politikája
- Fizetési és szállítási módok
- A termékek listája vagy leírása
- A cég elérhetőségei
- Vállalkozás ügyfélszolgálata
5. Vizsgálja meg webhelye potenciálját a helyi keresőoptimalizálásban
Mint korábban említettük, a Yandex földrajzi célzása hatással van a keresési eredményekre. Ennek a tényezőnek köszönhetően, ha figyelembe vesszük webhelye helyi keresőoptimalizálását, az megmutatja, hogyan irányíthatja és igazíthatja a tartalmat.
Például, ha vállalkozása célpiaca Moszkvában van, hangsúlyoznia kell azokat a részleteket, amelyek az adott területen a fogyasztókat szolgálják.
6. Figyelje meg az érett tartomány életkorát
A robusztus anyagokkal rendelkező régebbi domainek teljesítenek a legjobban a Yandexben. Ha webhelye vagy domainje növekszik, akkor jobb helyezést ér el. Egyes vállalkozások régebbi domaineket vásárolnak, ha határozottan uralják a Yandex SEO-t.
A Yandex előnyökkel járhat a webhelyek tartalmának rangsorolásában, ennek ellenére vannak adatvédelmi aggályok a használatával kapcsolatban. Tudjon meg többet erről a következő részben.
A Yandex adatvédelmi aggályai
Zach Edwards, a Me2B Alliance, egy nonprofit alkalmazás-auditációs kampány kutatója felfedezte, hogy a Yandex információkat gyűjt. Ezt a szoftverfejlesztő készleten (SDK) keresztül teszi AppMetrica.
📖 Definíció: Az AppMetrica a Yandex megfelelője a Google Firebase-nek. Ez a következőket fedi le: Alkalmazáshasználat elemzése Reklámkövetés A marketing A Yandex beépítette az AppMetricát különböző alkalmazásokba, beleértve az üzenetküldést és a játékokat. |
A Google-hoz hasonlóan a technológiai óriás elismerte ezt a felfedezést, és felfedte, hogy a következő információkat gyűjti:
- IP-cím
- Az eszköz adatai
- Hálózati adatok
A Yandex ezeket az adatokat Oroszországban és Finnországban tárolja, de egyértelművé teszi, hogy az általuk gyűjtött adatok minimálisak és nem személyre szabottak. A cég azt is közölte, hogy nehéz és lehetetlen számukra a felhasználók azonosítása az általuk gyűjtött információk alapján.
A vállalat azt állítja, hogy szigorú belső folyamatokkal rendelkezik a kormányok kezelésében, és elutasítja a rossz kéréseket. Ennek ellenére a technológiai szakértők aggódnak amiatt, hogy az orosz kormány hozzáférhet és felhasználhatja a felhasználók adatait.
👍Hasznos cikkek: Most, hogy megismerte a Yandexet, valószínűleg rájött, hogy a keresőmotorok világa nem csak a Google. Ha többet szeretne megtudni, tekintse meg a Techjury DuckDuckGo-ról és adatvédelmi funkcióiról szóló cikkét egy másik Google alternatíváért. |
Következtetés
A Yandex az oroszországi Google, amely keresőmotort, fordítást és egyéb szolgáltatásokat kínál. Ha a célpiac Oroszországban van, a legjobb egy webhely optimalizálása a Yandexen.
Ügyeljen a földrajzi célzásra, a minőségi tartalomra és a mobilbarát felületre, mivel ezek kiválóan alkalmasak a Yandex webhelyének optimalizálására.
GYIK
-
A Yandex keresőmotor több nyelven is elérhető?
Igen, a Yandex az oroszon kívül más nyelveket is támogat. A modelltől függően néhány elérhető nyelv az ukrán, az angol, az indonéz és a török.
-
Hogyan működik a Yandex kézbesítés?
A Yandex kézbesítési szolgáltatásai a rendeltetési helyükre juttatják kis csomagjait. Adja meg a címzett adatait, és a Yandex értesíti őket, hogy nyomon tudják követni a járművet. Ez a szolgáltatás bankkártyákat, Apple Pay-t és Google Pay-t fogad el.
-
Az oroszok használják a Google-t?
Igen, az oroszok használják a Google-t. Oroszország azon kevés országok egyike, ahol a Google nem a leggyakrabban használt keresőmotor a Yandex miatt.