Miért és hogyan lehet nyomon követni a Google algoritmus frissítéseit

Peter

A Google folyamatosan értékeli és frissíti algoritmusait. Évente több száz vagy akár több ezer egyedi változás történhet.

A Google megerősít néhány fontosabb frissítést, például a webhely hírnevével való visszaélést, a 2024. márciusi alapfrissítést és a 2023. novemberi véleményfrissítést.

A Google azonban gyakran nem erősíti meg hivatalosan a frissítést, és ezeket csak a SERP-k nagy volatilitása veszi fel.

Például 2024 májusában Lily Ray hatalmas változásokat figyelt meg egy tucat kiadói webhely forgalmában a rangkövető eszközök segítségével. A Google elutasította az algoritmus frissítésének ötletét.

A tweetben említett volatilitást május 7-e körül figyelték meg, egy nappal azután, hogy a Google bejelentette, hogy manuális műveletekkel frissítette a hírnévvel való visszaélést, és az algoritmikus rész később következik.

Mivel nem említett konkrét dátumokat, sokan azt feltételezték, hogy ezeket a webhelyeket sújtotta a hírnévvel való visszaélés algoritmusa. A SearchLiaison azonban válaszolt, és megcáfolta ezt a feltételezést, így sok SEO-profi zavart állapotba került.

Sok általános SEO-tanács, amelyet látni fog (főleg a Google-tól), a következőt jelenti: „Ne hajszoljon algoritmusokat, csak tegye azt, ami a legjobb a felhasználó számára” – de az algoritmusok katasztrofális hatással lehetnek a SEO teljesítményére (néha igazságtalanul).

Emiatt, ha egy márka webhelyét kezeli, gyorsan kell cselekednie, ha frissítés érkezik.

Ha tudja, mikor érkezik meg egy frissítés, és megérti az egyes frissítéseket, akkor szükség szerint módosíthatja stratégiáját, elkerülheti, hogy a jövőbeni frissítések hatással legyenek rájuk, és gyorsan helyreálljon, ha negatív hatás éri.

Miért érdemes nyomon követni a Google frissítéseit?

Az algoritmusok és frissítések megértése alapvető SEO készség. Időnként a Google olyan frissítést ad ki, amely elég következetes ahhoz, hogy nevet kapjon (pl. Florida, Panda, Penguin, RankBrain), és jelentősen befolyásolja a Google keresés működését. Nem akar kiakadni egy nagy frissítésen, ami azt jelenti, hogy elemeznie kell az algoritmusok történetét, hogy megértse jövőbeli pályájukat.

Az algoritmus módosítása vagy frissítése elsősorban a webhely organikus láthatóságát befolyásolja a Google Keresésben. Ez többnyire a rangsorok formájában jelentkezik. A frissítések azonban más módon is okozhatnak fennakadást, például ha olyan keresési funkciókat adnak hozzá egy adott keresőmotor eredményoldalához (SERP), amelyek csökkentik az átkattintási arányt és a forgalmat.

A Google frissítéseinek nyomon követése és megértése segít alkalmazkodni a hirtelen teljesítményinstabilitáshoz. Segít olyan SEO stratégiák létrehozásában is, amelyek hosszú távon is hatékonyak lesznek. Az algoritmusok helyének megértése segít előre megtervezni, hová juthatnak. Ez segít elkerülni a kockázatos SEO gyakorlatokat, és csökkenti annak kockázatát, hogy egy frissítés jelentősen befolyásolja webhelyét.

Az Önt negatívan érintő frissítések utáni helyreállítás munkába és időbe kerül. Ha nyomon követi a frissítéseket, megértheti, miért változhatott webhelye rangsorolása, és megteheti a szükséges lépéseket a lehető leggyorsabb helyreállítás érdekében.

Erőforrások a Google algoritmus frissítéseinek nyomon követéséhez

Íme olyan források, amelyek megkönnyíthetik az életét, és segítenek nyomon követni a Google algoritmus-frissítéseit.

A Google Keresés állapotának irányítópultja

Google kereső irányítópultja

Ennek az irányítópultnak az az előnye, hogy nyomon követi az indexelési és feltérképezési incidenseket az algoritmusfrissítések mellett. Rangsorolás szakasz.

Az általa biztosított RSS-hírfolyam segítségével feliratkozhat a frissítésekre.

Tartsa szemmel ezt az erőforrást, hogy értesüljön a legújabb változásokról és eseményekről, közvetlenül a Google-tól.

X (korábban Twitter)

Tíz évvel ezelőtt Matt Cutts volt a legjobb követendő személy a Google-nál, mivel rendszeresen tájékoztatta a keresőoptimalizálási közösséget a kereséssel kapcsolatos változásokról.

Ezt a szerepet most a Google SearchLaison látja el, amelyet a kezel Danny Sullivan.

Google SearchLiaison oldala az X-en

Ügyeljen arra, hogy kövesse a valódi @searchliaison oldalt, amelynek profilján ellenőrzött jelvény található.

Ha kérdései vannak a Google algoritmus-frissítéseivel kapcsolatban, felteheti kérdését X-en a @searchliaison címkével, és szerencsés lehet, ha közvetlenül a Google-tól kap választ. Próbáljon meg átfogó lenni, és a lehető legtöbb részletet adja meg a problémával kapcsolatban, hogy növelje a válaszadás esélyét.

A hivatalos oldalon kívül érdemes követni Barry Schwartzot (@rozsdatégla) és Marie Haynes (@Marie_Haynes), akik mindig várják az algoritmusmódosításokkal kapcsolatos híreket.

Keresőnapló

A Google algoritmusfrissítéseinek története

A Search Engine Journal egy külön oldalt tartalmaz a Google algoritmusfrissítéseinek történetéről – 2003-tól napjainkig. A következő információkat tartalmazza:

  • Algoritmus neve.
  • A bevezetés dátuma.
  • A hatás rövid áttekintése.
  • Akár megerősített, akár nem megerősített.
  • Kapcsolódó kiadványok és hivatalos közlemények, hogy mélyebbre merülhessen és megértse a változásokat.

Feliratkozhat a SEJ hírleveleire is, mi pedig minden fontosabb algoritmusfrissítésről értesítünk.

A Google nem rajongója a harmadik féltől származó eszközöknek, amelyek nyomon követik az algoritmusfrissítéseket. Figyelmezteti a keresőoptimalizálási közösséget, hogy hajlamosak a hibákra, és hamis pozitív észleléseket végezhetnek.

Értem, hogy a Google miért nem kedvelte őket, mivel rendszeresen feltérképezik a Google SERP-it, hogy adatokat gyűjtsenek – ami természetesen a Google-nak nem tetszik. 😀

Gyakran igaz, hogy ingadozó változásokról számolnak be a keresési eredményoldalakon. Ennek ellenére a legtöbb esetben ezek az eszközök pontosan adnak jelentést azáltal, hogy „volatilitási pontszámokat” adnak meg, amelyek azt jelzik, hogy a SERP mennyit változott.

Az alábbiakban egy táblázat részletezi a SERP volatilitási szintjeit a különböző eszközökhöz:

Most pedig tekintsünk át néhány eszközt, amelyek segítségével nyomon követheti a Google algoritmusfrissítéseit.

1. MozCast

Képernyőkép a MozCastról a moz.com webhelyről

A MozCast az időjárás-jelentés stílusában szórakoztatja a rangkövetést.

Összehasonlítja ugyanannak a kulcsszókészletnek a rangsorát két egymást követő napon, és kiszámítja, hogy e kulcsszavak pozíciói mennyit mozdultak felfelé vagy lefelé, és egy hőmérsékleti skála alakul ki. Előírásaik szerint a 70°F egy normális, stabil napot, a magasabb hőmérséklet pedig drasztikusabb változásokat jelez.

Ahhoz, hogy képet kapjunk arról, hogy melyik hőmérséklet számít magasnak, szeretném megjegyezni, hogy a márciusi magfrissítés során a MozCast hőmérséklete 108°F-115°F volt. Május 7-én a pontszám 90 °F volt, majd 111 °F-ra emelkedett, jelezve, hogy a MozCast képes érzékelni a mozgásokat.

Tehát, ha a MozCast hőmérséklete megközelíti a 100 °F-ot, az meglehetősen magas.

2. Semrush érzékelő

Képernyőkép a Semrush.com webhelyről

A Semrush Sensor egy hatékony eszköz, amely segít megérteni és nyomon követni a rangsor ingadozásait.

A MozCasthoz hasonlóan figyeli a kulcsszavak rögzített készletét, és azt, hogy ezekre a kulcsszavakra mennyiben változnak a keresési eredmények minden nap végére. De gazdagabb információkat nyújt iparágak és helyek szerint.

A Semrush érzékelő egy másik rendkívül értékes funkciója a nyertesek és vesztesek jelentése, amely segíthet egy gyors versenyelemzésben, hogy megtudja, milyen webhelyek hasznot húznak vagy szenvednek a legutóbbi változásoktól.

A skála 0 és 10 között változik. Általában az alapvető algoritmusok frissítése során a pontszám 8 és 10 között van. Május 7-én a pontszám 9,5/10 körül volt, ami azt jelenti, hogy földrengés volt a SERP-ben.

3. Hasonló web

Képernyőkép a Hasonlóweb.com webhelyről

A Hasonlóweb több mint 10 000 domaint és kulcsszót figyel napi szinten, hogy azonosítsa a rangsorolási mintákat, és nyomon kövesse a Google asztali és mobil keresési eredményeinek ingadozását.

A grafikonok a következőképpen olvashatók:

  • A grafikonon szereplő számok a rangsoringadozások szintjét jelzik adott időpontokban.
  • A magasabb szám jelentősebb változásokat jelent a helyezésekben.
  • Narancs mérsékelt kockázatot jelez.
  • Piros magas kockázatot jelez.

Ismételten, hogy képet adjunk arról, hogy milyen kockázati szintet tekintünk magasnak, szeretném megemlíteni, hogy a Google márciusi alapfrissítése során a kockázati szint mérőszáma 65 volt. Május 11-én a kockázati szint mérőszáma 71 volt, ami magas. Megállapíthatjuk, hogy a Hasonlóweb képes volt észlelni a SEO közösség által megfigyelt anomáliát.

4. Accuranker „Grump” minősítése

Képernyőkép az accuranker.com webhelyről

Az Accuranker egy másik nagyszerű eszköz a Google SERP volatilitásának megfigyelésére.

Van egy szórakoztató pontozási skálájuk:

  • Morcos (0-10): A Google lehűlt.
  • Óvatos (10-12): Normál tevékenység.
  • Morcos (12-15): Több, mint máskor.
  • Furious (15+): A SERP nagy ingadozása.

Az egyik előny a többihez képest, hogy lehetővé teszik a visszalépést, ameddig csak akar, így 2016-ig visszamenőleg előzményadatokat szolgáltatnak, és az adatok valós időben frissülnek.

Számos más érzékelővel ellentétben részletesen ismerteti, hogyan számítja ki az Accuranker a minősítését:

  • 30 000 véletlenszerűen kiválasztott kulcsszót figyel.
  • Felosztja a kulcsszavak kiválasztását a mobilos és asztali keresések között (egyenként 15 000).
  • Minden kulcsszónál elemzi a 100 legjobb keresési eredményt.
  • A kulcsszó végső indexszáma az egyes kulcsszavak pozíciókülönbségének teljes összege osztva a találatok számával (általában 100).

A magasabb indexszám jelentősebb ingadozást jelent a rangsorban. Például az alapfrissítés során ~14-es nagyságrendben van, ami több a szokásosnál. Május 7-9-én az eszköz „A Google hideg” és „Óvatos” pontszámot ért el ~9-es pontszámmal.

5. Advanced Web Rankings Google algoritmus változásai

Képernyőkép az advancedwebranking.com webhelyről

Az Advanced Web Rankings körülbelül 400 000 asztali kulcsszó és 200 000 mobil kulcsszó rangsorolásának változását figyeli a különböző országokban.

Szegmentálhatja az adatországokat, eszközöket és iparágakat, és megkeresheti az előzményadatokat, ha egy egyéni dátumperiódus kiválasztásával tetszőleges mértékben visszalép.

Az eszköz kiszámítja a volatilitást (KPI), amelynek a következő területei vannak:

  • Alacsony volatilitás: Jelentéktelen változásokat jelöl.
  • Közepes volatilitás: A SERP-k mérsékelt változásait jelöli, amelyek kisebb algoritmusfrissítések vagy egyéb tényezők következményei lehetnek.
  • Magas volatilitás: Ez azt jelenti, hogy a SERP nagy ingadozása gyakran korrelál a fő Google algoritmus-frissítésekkel.

A márciusi alapfrissítés során nagy volatilitást észlelt 7,3-as pontszámmal és közepes volatilitást 4-5-ig május 7-9-én.

6. Kognitív SEO jelek

Képernyőkép a cognitiveseo.com webhelyről

A CognitiveSEO Signals több mint 170 000 kulcsszót figyel. Ezek a kulcsszavak véletlenszerűen vannak kiválasztva az asztali, mobil és helyi keresési eredmények rangsorolási ingadozásainak követésére.

Ismét nem fedi fel, hogyan számítja ki a volatilitási pontszámot, de van egy szép diagramja, amely pirossal mutatja a nagy ingadozású napokat.

A legutóbbi márciusi alapfrissítés során és május 7-9-én nagy volatilitást észlelt, 70-es, illetve 75-ös pontszámmal.

7. Algoroo

Képernyőkép az algoroo.com webhelyről

Az Algoroo egy másik eszköz a Google algoritmusfrissítéseinek nyomon követésére, amelyet a Dejan épített és karbantart.

Nem fedi fel, hogyan működik a követés. Amit tudunk, az az, hogy nyomon követi a kiválasztott kulcsszavakat, és kiszámítja a rangsorolásukat.

Az adatok beolvasása nagyon egyszerű; ha a sávok pirosak, az nagy ingadozást jelent.

A legutóbbi márciusi alapfrissítés során közepes volatilitást észleltek, és semmi szokatlant, csak normál aktivitást május 7-9.

Mi a teendő az algoritmus frissítése után

Hat dologra érdemes mindig emlékezni, ha az algoritmus frissítései (akár megerősített, akár meg nem erősített) negatívan befolyásolják webhelyét:

  • Ne ugráljon, és ne hajtson végre változtatásokat az egész webhelyen pánik módban.
  • Ellenőrizze a webhely műszaki beállításait, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a forgalom nem csökkent a szerver leállása miatt, vagy a fejlesztő véletlenül letiltotta azt a robots.txt fájlon keresztül, vagy tévedésből noindexel.
  • Legyen türelmes és gyűjtsön adatokat.
  • Figyelje meg, hogyan érinti versenytársait a frissítés, hogy megtalálja a mintákat.
  • Olvasson hiteles forrásokat (például a Search Engine Journalt), hogy betekintést nyerjen, és megtudja, mit mondanak a SEO szakértők.
  • Szükség szerint módosítsa SEO stratégiáját és taktikáját.

Azt is fontos megjegyezni, hogy a Google algoritmusai folyamatosan változnak.

Néhány napon, egy héten vagy egy hónapon belül megváltozhat, hogy mi befolyásolja a mai rangsorát.

Részletesebb információkért tekintse meg útmutatóinkat:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.