Gondolkozott már azon, hogy „Miért mondja az Instagram, hogy 5xx szerverhiba?” amikor megpróbál bejelentkezni az oldalra, de csak a fenti üzenet fogadja?
Az Instagram 5xx hibájának oka az ártalmatlan dolgoktól, például a sérült adatgyorsítótártól az Instagram oldalán előforduló szerver megszakításokig terjedhet.
Mivel a probléma oka eltérő, az alábbiakban több olyan megoldást tárgyalunk, amelyek javíthatják az 5xx szerverhibát az Instagramon.
Térjünk rá!
Mit jelent az 5xx szerverhiba az Instagramon?
Amikor Az Instagram szerverei nem tudják feldolgozni a hozzáférési kérelmetbármilyen okból a webhely felkeresése helyett az „5xx szerverhibával” szembesülhet.
Az adott szerverproblémától függően azonban különböző hibakódokkal is találkozhat, 500 és 511 között:
- 500-as hibakód– meghatározatlan belső szerver hiba amely megakadályozza, hogy az ügyfél megkapja a kért kimenetet;
- 501-es hibakód– azt jelzi, hogy a felhasználó által kért funkció vagy kérési módszere az nem valósult meg a szerver oldalán;
- 502-es hibakód– az ún rossz átjáró hiba azt sugallja, hogy az Ön által használt szerver proxyként működik, és nem tud kapcsolatba lépni a fő szerverrel;
- 503-as hibakód-egy nagyon gyakori hiba, amely akkor jelenik meg, ha a szolgáltatás nem elérhetővagy a szerver karbantartása folyamatban van;
- 504-es hibakód– akkor fordul elő, ha az upstream szerver nem válaszol időben a proxy lekérdezésére a késleltetés miatt, amely átjáró időtúllépés;
- 505-ös hibakód– a webszerver visszautasítja a kérést nem támogatja az ügyfél HTTP protokollját változat;
- 506-os hibakód—egy kevésbé gyakori hiba, amely a belső kiszolgáló konfigurációjával kapcsolatos problémát jelez, amely a változat tárgyalása a tartalomért;
- 507-es hibakód— a kérést nem lehet feldolgozni, mert a szerver igen elégtelen tárhely a felhasználó lekérdezésének rögzítése és végrehajtása;
- 508-as hibakód– akkor történik, amikor a szerver végtelen hurkot észlel;
- 509-es hibakód– egy nagyon ritka hiba, amely akkor fordul elő, amikor a felhasználó túllépi a sávszélesség-korlátot a gazdaszerver állítja be;
- 510-es hibakód— a kért erőforrásokat nem lehet biztosítani, mert az ügyfél rendelkezik nem bővítették hozzáférésüket hitelesítő adatok;
- 511-es hibakód– azt jelenti hálózati hitelesítés szükséges és elégedett lehet, ha a felhasználók elküldik hitelesítő adataikat.
Általában az 501-es, 502-es és 503-as kódokat látja leggyakrabban, és nem tud semmit tenni ellenük, csak meg kell várnia, amíg az Instagram technikusai megoldják a problémát.
Egyéb okok, amelyek miatt Instagram 5xx hibák fordulnak elő
Noha az 5xx hibakód megjelenésének legnyilvánvalóbb oka az, hogy az Instagram szerverrel kapcsolatos problémákat tapasztal, a probléma továbbra is az Ön oldalán állhat a következők miatt:
- Rossz internet kapcsolat,
- Egy elavult Instagram alkalmazás,
- Sérült gyorsítótár adatok,
- Sikertelen hitelesítési kérés,
- Általános probléma az alkalmazással.
Szerencsére, ha a probléma gyökere a fentiek valamelyike vagy valami hasonló, akkor nem kell megvárnia, amíg az Instagram megoldja a problémát, hiszen tehet ellene!
Hogyan lehet kijavítani az 5xx szerverhibát az Instagramon?
Ha a látott Instagram-szerverhibát valamilyen eszköz vagy felhasználói hiba okozta, az alábbi megoldások közül egy vagy több alkalmazásával megoldhatja.
1. Ellenőrizze, állítsa vissza vagy módosítsa a hálózati kapcsolatot
Ha bármilyen „5xx” típusú hibát észlel, először ellenőrizze az internetkapcsolatot, és ha szükséges, állítsa vissza a hálózati beállításokat.
Miközben könnyen ellenőrizheti az internet stabilitását olyan webhelyeken keresztül, mint például Speedtest vagy más domain meglátogatásával a beállítások visszaállítása az Ön eszközére vonatkozik.
Így lesz megszünteti a rossz internetkapcsolatot a szerverrel kapcsolatos problémák egyik lehetséges okaként.
Továbbá, ha Wi-Fi-n keresztül próbál hozzáférni bármely webdomainhez, és továbbra is hasonló problémákat tapasztal, próbálja meg inkább mobiladat-kapcsolatot használni, hogy ellenőrizze, a probléma továbbra is fennáll-e.
2. Indítsa újra az alkalmazást és az eszközt
A következő dolog, amit kipróbálhatsz, az zárja be és nyissa meg újra az Instagramot. Ha a probléma továbbra is fennáll, indítsa újra az eszközt is, ami leállítja az összes háttérfolyamatot.
Ez a művelet jellemzően megoldja a kisebb hibákat Ez akkor fordulhat elő, ha egy ideje használja az Instagramot és az eszközt – ez az időszak, amely alatt az Instagram frissíthette az alkalmazást és új funkciókat vezetett be.
3. Jelentkezzen ki, majd jelentkezzen be újra az Instagramba
Megpróbálhatja újra megadni hitelesítési adatait néhány lépés végrehajtásával:
- Koppintson a sajátjára profil ikonra a jobb alsó sarokban;
- Kattintson a hamburger (három sor) ikonra a jobb felső sarokban;
- Válassza ki „Beállítások” és navigáljon az aljára;
- Koppintson a gombra „Kijelentkezés” és válassza ki ’emlékezz’.
📝Jegyzet Kijelentkezés előtt frissítheti a hitelesítő adatait is. |
4. Törölje az alkalmazás adatait és gyorsítótár mappáit
Időnként az alkalmazások hibásan kezdenek viselkedni, ha a gyorsítótárazott adataik (amelyek az alkalmazásokba és webhelyekre való gyors bejelentkezéshez szükségesek) megsérülnek.
Emiatt kellene időnként tisztítsa meg az alkalmazások gyorsítótárát és még a bejelentkezési adatokat is. Ez kevesebb mint egy percet vesz igénybe Androidon:
- Navigáljon a „Alkalmazások” szakaszban a készülékről;
- Keresse meg és kattintson rá „Instagram”;
- Hozzáférés a ‘Tárolás’ szakasz;
- Érintse meg mindkettőt „Adatok törlése” és „Gyorsítótár törlése”.
A gyorsítótárazott információk törlése után előfordulhat, hogy újra meg kell adnia bejelentkezési adatait.
5. Telepítse újra az Instagram alkalmazást
Ha a fenti intézkedések sikertelenek, újratelepítheti az Instagramot. Ezt akaratlanul is megteszi frissítse az alkalmazást a legújabb verzióraami szintén segít. Végül is a vállalatok folyamatosan arra törekszenek, hogy javítsák az élményt a hibák javításával és új funkciók bevezetésével.
Az Instagram újratelepítéséhez kövesse az alábbi lépéseket:
- Tartsa lenyomva az alkalmazás ikonját, amíg meg nem jelenik, majd koppintson a ikonra „Eltávolítás” gomb;
- Nyissa meg a Google Play Áruház vagy a Apple App Store;
- Keresse meg az Instagramot, és kattintson „Telepítés”;
Az alkalmazás újratelepítése után adja meg újra a bejelentkezési adatait, és ellenőrizze, hogy a probléma megoldódott-e.
6. Az Instagram elérése böngészőn keresztül
Néha a mobil- és asztali alkalmazások nem működnek megfelelően, ezért megteheti próbálja meg megnyitni a platformot a webböngészőn keresztül. Csak be kell írni www.instagram.com a címsorban, és jelentkezzen be meglévő hitelesítő adataival.
A webes Instagram élmény többé-kevésbé ugyanaz, mint amit az alkalmazással kap. Cseveghet másokkal, kedvelheti a tartalmaikat, kereshet felhasználókat, fedezhet fel új bejegyzéseket, szerkesztheti profilját, és hozzáférhet az alkalmazás összes többi funkciójához.
📝Jegyzet Ha VPN-kapcsolatot használ, próbálja meg be- és kikapcsolni, mert időnként előidézheti vagy megoldhatja a problémát, mivel alapvetően megváltoztatja az IP-címét. |
7. Várja meg, amíg a szerverek újra online állapotba kerülnek
Végül, de nem utolsósorban, az Instagram-szerverek egyszerűen ilyenek lehetnek le egy pillanatraés az egyetlen dolog, amit tehet, az az, hogy ellenőrizze, hogy más felhasználóknál is van-e ugyanez a probléma.
Ennek legjobb módja az ellenőrzés Az Instagram oldala a Downdetectoron– egy webhely, ahol a felhasználók az összes népszerű internetes szolgáltatás közelmúltbeli kimaradásáról számolnak be.
Bottom Line
Miért mondja az Instagram, hogy „5xx szerverhiba”? Mint látható, az okok sokrétűek lehetnek, és a működő megoldás attól függ, hogy mi okozta a hibát. Mindaddig, amíg a probléma az Ön oldalán áll, nem fog azon töprengeni, hogy mennyi ideig tart egy „5xx” hiba az Instagramon, mivel viszonylag gyorsan alkalmazhatja a szükséges javítást.