Kedves Olvasók, SEO-szakértők és digitális marketingszakemberek!
Hello, Jenise vagyok. 15 éve vagyok a SEJ élén, mellettem Loren Baker és Brent Csutoras többségi tulajdonosként és üzemeltető partnerként.
Tegnap egy monumentális hírre ébredtem: a SEO hírkiadót, a Search Engine Land-t megvásárolta a Semrush marketingeszköz-cég.
Egy elefánt van a szobában, úgyhogy kezdjük ott.
Mi történik, ha egy nagy keresőmarketing-ipari szereplő megvásárol egy prominens, a keresőmarketing-iparra összpontosító médiát?
Objektív és agnosztikus marad a kiadó tudósítása? A mérvadó útmutatók tartalmazzák-e az elérhető eszközök, platformok és szolgáltatások szélességét és mélységét – amelyek közül néhány közvetlenül versenyez a Semrush-szal?
Mi történik a Search Engine Land tömkelegével és meglévő tartalommal – cikkekkel, fehér könyvekkel, e-könyvekkel, videókkal –, amelyek a Semrush versenytársaira hivatkoznak (hm, a visszamutatóikról nem is beszélve)?
Mi a helyzet a tekintélyes szerzők hiteles nézőpontjaival, amelyek valamilyen módon ellentétesek az új vállalati pártvonalakkal? Ezeket a hangokat továbbra is közzéteszik, felerősítik, idézik a SEL-en? Vagy felvizezték, vagy akár elhallgatták?
Annyi kérdés.
A közösségi reakciók eddig vagy jóindulatúak, gratulálóak voltak, vagy pedig az elfogultságra összpontosítottak.
A SEL és Semrush egyaránt aktívan reagált a közösségi médiában, megismételve, hogy:
„Az a tervünk, hogy továbbra is függetlenek és elfogulatlanok maradunk. Célunk, hogy minőségi tudást nyújtsunk, mint mindig.”
Úgy gondolom, hogy egyelőre ezek a szándékaik a meglévő szerkesztőség számára.
Kíváncsian várom, hogy ez a függetlenség kiállja-e az idő próbáját, miután leülepedett a por, és a felvásárlás híre szegélyezi digitális madárketreceinket.
Kíváncsi vagyok, hogy a SEL szerkesztői szabadsága kiállja-e a részvényesek érdekeltségének próbáját egy NYSE-ben jegyzett társaságban, amely tavaly 305 millió dollár bevételt ért el. Azt hiszem, várnunk kell, és meglátjuk.
Itt áll a Search Engine Journal
A SEO iparág utolsó független kiadóinak egyikeként a SEJ továbbra is bootstrad és főnök nélküli.
Senki sem húzza meg a SEJ zsinórját, nem irányítja a backlinkjeinket, a lefedettségünket vagy az üzenetküldésünket.
így van. A SEJ a SEO újságírás mézborza: arról számolunk be, amit akarunk, amikor akarunk, ahogy akarunk.
A SEJ továbbra is elkötelezett az igazság bejelentése mellett (nos, az igazság, amíg a dolgok meg nem változnak az algoritmusokkal) arról, hogy mi történik a SEO és a marketing területén.
A SEJ továbbra is elkötelezett amellett, hogy elfogulatlan oktatást és bevált gyakorlatokat biztosítson olvasóinknak.
Más néven üzlet a megszokott módon itt a SEJ-nél.
Ki az a Search Engine Journal egyébként?
26 emberből álló csapatunk szerte a világon írókból, szerkesztőkből, tervezőkből, technológusokból, a háttérirodákból, akik a dolgok zökkenőmentesen működnek, valamint az értékesítési műveletekből áll. Büszkévé tesznek, ha kérhetek egy kicsit.
Bátorítjuk az átláthatóságot, a kísérletezést, az elszámoltathatóságot. Nem tűrjük az irodai politikát vagy a mérgező viselkedést. Szeretem azt hinni, hogy összetartozunk. Osztozunk, káromkodunk, buta mémekkel szórakoztatjuk egymást. Együtt nevettünk és együtt sírtunk.
A legfontosabb, hogy amikor az sh* eltalálja a ventilátort, összehúzzuk magunkat. Gyűlünk. Kavicsossá válunk. Újra és újra. Kérem a csapatot, hogy próbálkozzanak újra, fejlődjenek, tanuljanak tovább – és meg is teszik. És ekkor tudod, hogy egy A-csapat van a kezedben.
Ez a teljes névsor 😎. A SEJ-nek nincsenek befektetői. Nincsenek vállalati felügyelők. És mi így akarjuk.
Függetlenségünk időnként kihívást jelentett. Jó lenne, ha lenne egy céges Daddy Warbucks, aki képes „elsötétíteni az eget az emberekkel”, ahogy az egyik kedvenc tanácsadóm szerette mondani.
Így aztán elhallgat, amikor egy rivális kiadó mögött egy több mint 1000 alkalmazottat foglalkoztató multinacionális vállalat áll. Ez hatalmas mennyiségű erőforrás, tűzerő és elérhetőség.
De az évek során a SEJ függetlensége biztosította csapatunknak azt a képességét, hogy 100%-ban elfogulatlan újságírást és oktatást nyújtson a keresőmarketing közösség számára.
Azt csinálunk, amit akarunk. És ebben bízom: olvasóink, hirdetőink, közösségünk megadják azt, amire szükségünk van ahhoz, hogy félelmetes Dávid legyünk ennek az új Góliátnak.
Örömmel fogadom észrevételeit, visszajelzéseit és ötleteit, hogy a Search Engine Journal olyan legyen, amilyenné a keresőmarketing-közösségnek most szüksége van. Hagyjon itt üzenetet, és megígérem, hogy válaszolok.
Jenise Uehara
Vezérigazgató, Search Engine Journal