SEO-szakértők gyűlnek össze egy őszinte beszélgetésre a keresésről [Podcast]

Peter

A Wix éppen a 100. podcast epizódját ünnepelte! Gratulálok, Wix. Mordy Obersteint, a Wix SEO márka vezetőjét idézve; – Sokat beszélgetünk.

Biztosan igen! Jó dolog, hogy sok érdekes dolgot tudsz mondani.

A „SERPs Up” 100. epizódja tele volt fantasztikus vendégekkel. Íme az akció összefoglalása.

A szokásos arcokon, Obersteinen és Crystal Carteren, a SEO kommunikációs vezetőjén kívül hatalmas vendéglista volt:

  • Chima Mmeje.
  • Darren Shaw.
  • Joy Hawkins.
  • Eli Schwartz.
  • Kevin Indig.
  • Barry Schwartz.

Mennyire tönkremennek a SERP-k?

Az első vendég Chima Mmeje volt a Mozból. Belevetette magát a csalódottságba, amelyet sok keresőoptimalizáló érzett, és nyíltan beszélt a Google frissítéseinek hibáiról.

Mordy Oberstein: – Elromlott a SERP?

Chima Mmeje: „A hasznos tartalomfrissítés, és ezt itt élőben mondom, bohózat. Semmi hasznos nem volt a frissítésben. … Igen, a SERP 1000%-ban tönkrement. … Hogyan használja bárki is a Google-t az Egyesült Államokban? … Nem hiszem, hogy olyan frissítést fognak kiadni, amely megoldaná ezeket a problémákat.”

Mordy Oberstein: „Nincs frissítés. …A Reddit az egész SERP-ben azért ütötték fel, mert látták a tartalmi trendeket… és azt mondták, hogy „nincs ilyenünk, ezért csak oda fogjuk dobni a Redditet”.

Chima Mmeje: „Lusta volt, hogy ott volt a Reddit… Senki sem használja az igazi nevét. Bárki beléphet a Redditen és válaszolhat a kérdésekre, és akkor ezek a válaszok megjelennek a People also Ask-ban, a kiemelt kivonatokban, az összes SERP-ben, mint helyes információ. A legrosszabb esetben veszélyes.”

Crystal Carter: „Úgy gondolja, hogy az egyik oka annak, hogy a SERP-kben ekkora felfordulást és ekkora ingadozást tapasztaltunk, amivel az elmúlt évben minden bizonnyal egyetértek… a sok-sok változó, például sok új szolgáltatás megjelenése. , tehát a Reddithez való igazodás, a mesterséges intelligencia áttekintése, az SGE… Ön szerint túl sok dolgot dobnak be egyszerre, és emiatt sok SERP-t összezavarnak? Vagy szerinted ez valami más?”

Chima Mmeje: ” … túl sok olyan funkciót adnak ki, amelyeket nem teszteltek megfelelően. Funkciók, amelyek rohantak SGE [testing] még egy évig sem tartott, és most behozták a Google AI áttekintéseket. Még mindig nem értem, miért vannak AI áttekintések és kiemelt kivonatok ugyanazon a SERP-n. Úgy érzem, ez olyan, mintha válassz egyet, és válassz.”

Mordy Obersteiné A következő kérdés az volt, hogy mit tehetünk. „SEO-ként hogyan kell ezt megtennie? Hallottam dolgokat az emberektől… Igen, nem tudom, mit tegyek. Nem tudok olyan eredményt produkálni, amilyenre mindig is vágytam. Még mindig hatékony lehetsz SEO-ként egy ilyen környezetben?”

Chima Mmeje: „Őszinte leszek, szenvedünk… Olyan érzés, mintha mindent megteszünk azzal, amit látunk… mert nincs egyértelmű útmutatás. És hogy őszinte legyek, sokan találgatást játszunk jelenleg, és ez a legjobb, amit tehetünk. Az egész egy találgatás az alapján, amit egy-két változó működésében láttunk. És ez nem egy hosszú távú stratégia. Ha reálisak akarunk lenni, akkor ez hosszú távon nem fog működni. Őszintén szólva, nem tudom, mi a válasz… a Reddit ellen harcol. Hogyan versenyzel a Reddittel? Erre még senki sem jött rá.”

Crystal Carter: – Köszönöm, hogy hangosan kimondtad, Chima. Crystal a kommentelők érzését tükrözte, akik nagyra értékelték őszinteségét és hajlandóságát, hogy kimondják: nem tudjuk, de igyekszünk mindent megtenni.

Mordy Oberstein: „A legőszintébb vélemény, amit hosszú ideje hallottam erről.”

Mmeje elmesélt példákat olyan kis webhelytulajdonosokról és kisvállalkozásokról is, amelyeknek be kellett zárniuk. Arról is beszélt, hogy a keresőoptimalizálási közösségben elterjedt az az érzés, hogy nincs rím vagy oka annak, ahogyan az algoritmusok kezelik a webhelyeket és a tartalmat.

Mi történik a helyi SEO-ban?

A következő vendég Darren Shaw volt a Whitesparkból és Joy Hawkins, a Sterling Sky tulajdonosa az „It’s New” nevű szegmensben. A helyi SEO új fejlesztéseiről beszélgettek.

Hawkins a Google Business Profile új funkciójáról beszélt.

Joy Hawkins: „… A Google üzleti profiljának irányítópultján található egy kis szolgáltatások rész, amelyet könnyű kihagyni, de bármit hozzáadhat, amit csak szeretne. … Rengeteg tesztet végeztünk rajta, és hatásos rangsort is végeznek, de tisztáznom kell, ez olyan, mint egy kis hatás. Így általában a hosszabb végű lekérdezéseknél látjuk, amelyek esetleg nem egyeznek egy kategóriával, vagy olyan dolgokkal, amelyek nem túl versenyképesek. … Szóval ez egy kis rangsorolási tényező, de mégis érdemes kitölteni.”

Darren Shaw: „.. ez az a kérdés, amit sokan feltesznek. Tudjuk, hogy ha belép a Google üzleti profiljának szolgáltatások részébe, a Google előre definiált szolgáltatásokat fog javasolni… Így Joy eredeti kutatása ezekre az előre meghatározott szolgáltatásokra összpontosított, és határozottan megállapította, hogy amikor ezeket felveszi a profiljába, akkor most rangsorol. jobb ezekhez a feltételekhez attól függően, hogy mennyire versenyképesek, ahogy Joy említette. … Van egy hely, ahol hozzáadhatja saját egyéni szolgáltatásait. Csináltál valami tesztet ez ügyben? Jobban teljesít majd az egyedi szolgáltatásokkal?”

Joy Hawkins: „Igen. Mindketten dolgoznak. Egyedi szolgáltatásokban… Próbálok emlékezni arra a kulcsszóra, amellyel Colin tesztelte. Valami szuper rés volt, mint a vámpíros arcápolók. Gugliztam, mi a fene ez? … Tényleg, nagyon rés… De csak azt akarta tudni, hogy van-e bármiféle hatás, és volt-e. [Custom services fields are a] jó módszer a hosszabb végű kulcsszavak keresésére, amelyek nem rendelkeznek őrülten nagy keresési mennyiséggel, vagy nem túl versenyképesek.”

Darren Shaw: „Győződjön meg arról, hogy megmondja a Google-nak, hogy mit csinál… alapvetően ezt nyújtja a szolgáltatások rész. És ez nem egy óriási rangsorolási tényező, hanem csak egy újabb lépés a helyi optimalizálás folyamatában. … tipp az egyéni szolgáltatásokhoz, mert az egyéni szolgáltatások gyakran bekerülnek a helyi eredmények közé indoklásként. Azt fogja mondani, hogy ez a vállalkozás vámpír arckezelést kínál, igaz? Nos, tudtad, hogy létezik vámpír emoji? Tehát ha a vámpír emojit a címbe helyezi… Akkor a helyi eredményekben egy egész panelt fog látni olyan vállalkozásokról, amelyek mind ezt a szolgáltatást nyújtják, de a tiédben van az a kis vámpír emoji, amely magával ragadja az embereket.”

Rengeteg más volt ebben a részben, beleértve a közönség kérdéseit és néhány nagyszerű viccet.

A kötelező mesterségesintelligencia szakasz.

Eli Schwartz és Kevin indig következett, hogy a mesterséges intelligenciáról beszéljenek. Oberstein, a professzionális zűrzavaros megpróbálta vitára késztetni őket, de nagyon eltérő posztolási szokásaik ellenére sok mindenben egyetértettek az AI-val kapcsolatban.

Mordy Oberstein: „Nem lenne SEO podcast, ha nem beszélnénk az AI-ról. Hol tartunk jelenleg az AI-val? Mit tehet? Mit nem tud?”

Kevin Indig: „… Egy olyan szakaszban vagyunk, ahol az AI alapvetően képes tartalom létrehozására, néhány alapvető adat elemzésére. Még mindig hallucinál itt-ott, és még mindig követ el hibákat. … Ha ezt összevetjük azzal, amikor ez a mesterséges intelligencia-felhajtás 2022 novemberében indult, tehát már majdnem két éve, és nagyon hosszú utat tettünk meg, ezek a modellek exponenciálisan jobbak. … Különböző dolgokat jelent attól függően, hogy önmaga számára egy olyan eszköznek tekinti-e, amellyel hatékonyabbá teheti munkáját. És persze mit jelent ez SEO szempontból? Hogyan változtatja meg a keresést, nem csak a Google-on, hanem azt is, hogy az emberek hogyan keresnek. És azt hiszem, ezek mind különböző kérdések, amelyekbe izgalmas belemerülni. … Tehát sok objektív adat áll rendelkezésre, amelyek jelzik a mesterséges intelligencia hatékonyságát és előnyeit. Sok a hype is, amely egy kicsit túl sokat ígér arról, hogy mire képes az AI. Tehát általában MI-vel vagyok, de nem tartozom abba a táborba, hogy a mesterséges intelligencia mind a következő két évben helyettesítsen minket.”

Mordy Oberstein: „Egy kicsit felállítom itt a terepet, mert míg a LinkedIn-profik általában olyanok, mint a pro AI, Eli sok bejegyzése kicsit szkeptikusabb az AI-val kapcsolatban. Szóval Eli, mit gondolsz arról, amit Kevin mondott? Amúgy én úgy vagyok vele, hogy aki ezt hallgatja vagy nézi, azokat szembeállítom egymással. Barátok és együtt csinálnak podcastot. Szóval klassz.”

Eli Schwartz: Szerintem az AI nagyszerű. Úgy gondolom, hogy sok nagyszerű dolgot lehet kihozni az AI-ból. Ismét lehetsz, ahogy Kevin mondta, a gondolattársad lehet. … Ellen vagyok az AI-nak abban, ahogyan az emberek használják. És nem hiszem, hogy az emberek szükségszerűen megváltoztatták a viselkedésüket, mert korábban… kiszervezték [content] a Fiverr-on és az Upwork-on, és nagyon olcsó tartalmat vásároltak, és most nagyon ingyenes tartalmakat kapnak. Tehát akkor ez az AI-ból származik. Ez a viselkedés nem igazán változott. A kihívás az, hogy most többen gondolják úgy, hogy le tudják másolni őket.

Szóval folyamatosan beszélek a piac- és piackezelőkkel, akik azt mondják, hogy a keresőoptimalizáló csapatomból kilépek. Nemrég egy nagy cég keresett meg. Ki akarták zsigerelni magukat, miután már kirúgták SEO csapatukat. Szóval nem igazán tudok segíteni, de úgy gondolják, hogy a mesterséges intelligencia mindenre képes. … Nos, egy év múlva találkozunk velük, amikor bármilyen büntetés vár rájuk. Az AI egy nagyon hatékony eszköz. Bármilyen szerszámunk van fúróval, nagyon erős eszköz. De ha csak a levegőben tartod és elengeded, lyukakat fog csinálni. De ha megfelelően használja, akkor azt teszi, amit tennie kell. … Emberek vagyunk, és cuccokat vásárolunk, és el kell jutnia arra a pontra, hogy az emberek beszéljenek az emberekkel.

Crystal Carter: „… A legtöbb nyereség a termelékenységből származik. Amiről Kevin beszélt, hogy gyorsabban tudjon termékleírásokat írni, gyorsabban tudjon sok bejegyzést írni, és gyorsabban tudja befejezni a dolgait, ötletbörze stb., ami a minőséget illeti, a minőség még mindig nincs ott. Gyorsan odaér, ​​de még mindig nincs ott.”

Sokkal több mesterséges intelligenciával kapcsolatos beszélgetés hangzott el, ezért érdemes meghallgatni az egész részt, ha a vélemények teljes skáláját szeretné hallani.

Szuper hírek a Google augusztusi frissítéséről

A „Snappy News” szegmensben szerepelt Barry Schwartz, a Search Engine Land közreműködő szerkesztője. Ezen kívül szerepelt benne a rettegett „attól függ” SEO kifejezés is.

Mordy Oberstein: A nap cikke tehát a Search Engine Land-ből származik, alapvetően Barry írta, hogy az alapfrissítés, a 2024 augusztusi alapfrissítés elkészült. Ez teljes. … A probléma a Google munkatársaival, akik megpróbálják kitalálni, vajon megfordul-e a szerencséjük a 2023-as hasznos tartalomfrissítéstől, a 2023. szeptemberi hasznos tartalomfrissítéstől. Ez egy falat, hogy őszinte legyek veled. És a kérdésem, mióta itt vagy, megtörtént? Az augusztusi frissített fordulat volt?

Barry Schwartz: „Ez a helyszíntől függ. Azt hiszem, a szám, nincs pontos adatom, nyilván senkinek sincs, de láttam már olyan példát, hogy nagyon kevés oldal lát teljes fordulatot. … Számos webhely talált 20%-os, 30%-os, esetleg 5%-os ütést. Csakhogy nagyon kevés oldal látott teljes fordulatot, ha egyáltalán annak akarod nevezni. … Rengeteg Google-frissítésen mentem keresztül az évek során, és néha szomorú látni a történeteket, ugyanakkor, ha kitartasz, és hű vagy a tartalomhoz, a közönségedhez általában, akkor hosszú távon jól fog menni. Nem minden webhely, rengeteg olyan webhely van, amelyet eltaláltak, megszűnt az üzlet, és nem tudtak visszatérni. Ez az üzlet általában. És a dolgok változnak, mint a szezonalitások és az idők. Száz éve írsz a vasúti üzletről, és írsz róla ma is. Manapság nem sokan fektetnek be sok pénzt a vasútba. Szóval nem tudom, nehéz ezeket a történeteket olvasni, de nem mindenki érdemli meg, hogy visszatérjen oda, ahol volt. És ugyanakkor a Google sem tökéletes, ezért folyamatosan adnak ki új frissítéseket.”

Ez egy pakolás!

Ha még nem tapasztalta meg a SERPs Up epizódot, feltétlenül hallgassa meg, hogy megtapasztalja Mordy és Crystal viccelődésének teljes hatását.

A SERP’s Up podcastot a Wix Studio hozza el Önnek.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.