Ha valami világossá vált 2024 során, az az, hogy a keresőoptimalizálás ingadozása nem átmeneti.
A kisebb forgalommal való munka az új szokás, mivel a Google és a Microsoft előretör a keresőmotorjaiba integrált mesterséges intelligencia révén.
Tartós változások a keresésben
A „keresőmotor” szó jelentése is megváltozni látszik.
Egyes közönségek közösségi média platformokat használnak, például a TikTok-ot, mint például a keresőmotorokat, és ugyanazokat az információs és tranzakciós utakat teszik meg.
A Google üzleti gyakorlatát ebben az évben fokozottan vizsgálják. A kísérletek és a kiszivárogtatások információkat tártak fel algoritmusairól és üzleti modelljeiről.
Ugyanakkor sok felhasználó és kiadó felhívta a figyelmet a keresési eredmények minőségének romlására.
A SEO-t most nehéz elvégezni.
Úgy tűnik, hogy a Google szabályait és irányelveit nem alkalmazzák egyenletesen, és a spam-taktika jól működik, ha elég nagy vagy, és a legitim kisebb webhelyek kiszorulnak.
Mindannyian küzdünk azzal a ténnyel, hogy a kisebb forgalom már csak egy dolog.
Ennek ellenére az idei SEO Trends című e-könyv sok közreműködőjének hangulata biztató.
Mi az oka az izgalomnak és a reménynek egy ilyen nehéz időszakban?
A felhasználók elégedetlensége az, hogy új utakat és platformokat keresnek. A közönség viselkedésének megváltoztatása új lehetőségeket jelent.
A Google bírósági gondjai pedig teret nyithatnak új, versenyképes platformok számára a piaci részesedés megszerzéséhez. Továbbra is a Google a domináns erő a keresésben, de az elkövetkező években a platformok és a közönség tekintetében is változások következhetnek be.
Az idei közreműködők a következők:
- Katie Mortonfőszerkesztő, keresőmotor folyóirat.
- Mordy Obersteina SEO márka vezetője, Wix.
- Helen PollittSEO vezetője, Getty Images.
- Matt G. Southernvezető híríró, keresőmotor folyóirat.
- Dan TaylorPartner, SALT.agency.
- Andrea Volpinivezérigazgató, WordLift.
Stratégia-központú betekintések
Az idei év kérdései a nagy képre fókuszálnak: hogyan kell megközelíteni a SEO-t, figyelembe véve az összes fejleményt és zavart.
Ahelyett, hogy egy adott technológiára vagy eseményre összpontosítottunk volna, arra kértük a hozzászólókat, hogy vitassák meg, hogyan vélekednek a SEO meghatározásáról és hatékonyságáról, valamint számos stratégiájáról és taktikájáról.
Íme a kérdések, amelyeket feltettünk:
Új SEO stratégiák készítése
Az információ iránti vágy nem szűnik meg, de a felhasználók megváltoztatják az információkeresés módját.
Korábban a SEO profik válaszoltak kérdésekre, hogy elcsábítsák a felhasználókat. Ez továbbra is így van, de az emberek a SERP-n kívül keresnek választ (vagy maradnak a SERP-ben), ahelyett, hogy webhelyeket keresnének.
Az a modell teljesen elromlott, vagy van még mit nyerni vele?
Alternatív megoldásként van-e közvetlenebb módja a keresőoptimalizálási szakembereknek a felhasználók megtalálására, amely nem jár információkkal az internetre?
Létezik egy teljesen új módszer a SEO terén, vagy a jelenlegi roncsokon belül kell dolgoznunk?
Vannak más csatornák, amelyeket ajánlasz a felhasználószerzési stratégiához? Hogyan integrálhatják hatékonyan a SEO-szakemberek ezeket az új csatornákat átfogó megközelítésükbe?
Folyamatosan lépést tartani a fejlődő trendekkel és technológiákkal
Melyek azok a trendek és technológiák, amelyeket a SEO szakembereknek ismerniük kell és/vagy használniuk kell?
Milyen készségeket és ismereteket kell fejleszteniük a SEO szakembereknek, hogy boldoguljanak a jelenlegi keresési és marketing környezetben?
Vannak-e olyan jóslatok, amelyeket szeretnének megfogalmazni?
Felkészülés 2025-re
Úgy gondoljuk, hogy mindig kell egy nyitott kérdésnek lennie, hogy a hozzászólók külön felszólítás nélkül beszélhessenek arról, ami a leginkább nyomasztja a fejüket.
Tehát a harmadik kérdés egy „szabad tér” volt – lehetőség arra, hogy arról beszéljenek, amit akarnak.
Ahogy az lenni szokott, a hozzászólók nem okoznak csalódást éleslátó gondolataikkal, mind a feltett kérdéseknél, mind a nyílt felhívásnál.
2025-ig még sok minden van a levegőben, és úgy tűnik, hogy a Google Keresés állapota nem fog gyorsan javulni.
A SEJ SEO Trends című e-könyvének szakértőinek bőven van mondanivalója a keresés irányáról és arról, hogyan építsenek ki agilis, rugalmas SEO stratégiákat viharos üzleti környezetben.