SEO trendek 2025-re

Peter

Ha valami világossá vált 2024 során, az az, hogy a keresőoptimalizálás ingadozása nem átmeneti.

A kisebb forgalommal való munka az új szokás, mivel a Google és a Microsoft előretör a keresőmotorjaiba integrált mesterséges intelligencia révén.

Tartós változások a keresésben

A „keresőmotor” szó jelentése is megváltozni látszik.

Egyes közönségek közösségi média platformokat használnak, például a TikTok-ot, mint például a keresőmotorokat, és ugyanazokat az információs és tranzakciós utakat teszik meg.

A Google üzleti gyakorlatát ebben az évben fokozottan vizsgálják. A kísérletek és a kiszivárogtatások információkat tártak fel algoritmusairól és üzleti modelljeiről.

Ugyanakkor sok felhasználó és kiadó felhívta a figyelmet a keresési eredmények minőségének romlására.

A SEO-t most nehéz elvégezni.

Úgy tűnik, hogy a Google szabályait és irányelveit nem alkalmazzák egyenletesen, és a spam-taktika jól működik, ha elég nagy vagy, és a legitim kisebb webhelyek kiszorulnak.

Mindannyian küzdünk azzal a ténnyel, hogy a kisebb forgalom már csak egy dolog.

Ennek ellenére az idei SEO Trends című e-könyv sok közreműködőjének hangulata biztató.

Mi az oka az izgalomnak és a reménynek egy ilyen nehéz időszakban?

A felhasználók elégedetlensége az, hogy új utakat és platformokat keresnek. A közönség viselkedésének megváltoztatása új lehetőségeket jelent.

A Google bírósági gondjai pedig teret nyithatnak új, versenyképes platformok számára a piaci részesedés megszerzéséhez. Továbbra is a Google a domináns erő a keresésben, de az elkövetkező években a platformok és a közönség tekintetében is változások következhetnek be.

Az idei közreműködők a következők:

  • Katie Mortonfőszerkesztő, keresőmotor folyóirat.
  • Mordy Obersteina SEO márka vezetője, Wix.
  • Helen PollittSEO vezetője, Getty Images.
  • Matt G. Southernvezető híríró, keresőmotor folyóirat.
  • Dan TaylorPartner, SALT.agency.
  • Andrea Volpinivezérigazgató, WordLift.

Stratégia-központú betekintések

Az idei év kérdései a nagy képre fókuszálnak: hogyan kell megközelíteni a SEO-t, figyelembe véve az összes fejleményt és zavart.

Ahelyett, hogy egy adott technológiára vagy eseményre összpontosítottunk volna, arra kértük a hozzászólókat, hogy vitassák meg, hogyan vélekednek a SEO meghatározásáról és hatékonyságáról, valamint számos stratégiájáról és taktikájáról.

Íme a kérdések, amelyeket feltettünk:

Új SEO stratégiák készítése

Az információ iránti vágy nem szűnik meg, de a felhasználók megváltoztatják az információkeresés módját.

Korábban a SEO profik válaszoltak kérdésekre, hogy elcsábítsák a felhasználókat. Ez továbbra is így van, de az emberek a SERP-n kívül keresnek választ (vagy maradnak a SERP-ben), ahelyett, hogy webhelyeket keresnének.

Az a modell teljesen elromlott, vagy van még mit nyerni vele?

Alternatív megoldásként van-e közvetlenebb módja a keresőoptimalizálási szakembereknek a felhasználók megtalálására, amely nem jár információkkal az internetre?

Létezik egy teljesen új módszer a SEO terén, vagy a jelenlegi roncsokon belül kell dolgoznunk?

Vannak más csatornák, amelyeket ajánlasz a felhasználószerzési stratégiához? Hogyan integrálhatják hatékonyan a SEO-szakemberek ezeket az új csatornákat átfogó megközelítésükbe?

Folyamatosan lépést tartani a fejlődő trendekkel és technológiákkal

Melyek azok a trendek és technológiák, amelyeket a SEO szakembereknek ismerniük kell és/vagy használniuk kell?

Milyen készségeket és ismereteket kell fejleszteniük a SEO szakembereknek, hogy boldoguljanak a jelenlegi keresési és marketing környezetben?

Vannak-e olyan jóslatok, amelyeket szeretnének megfogalmazni?

Felkészülés 2025-re

Úgy gondoljuk, hogy mindig kell egy nyitott kérdésnek lennie, hogy a hozzászólók külön felszólítás nélkül beszélhessenek arról, ami a leginkább nyomasztja a fejüket.

Tehát a harmadik kérdés egy „szabad tér” volt – lehetőség arra, hogy arról beszéljenek, amit akarnak.

Ahogy az lenni szokott, a hozzászólók nem okoznak csalódást éleslátó gondolataikkal, mind a feltett kérdéseknél, mind a nyílt felhívásnál.

2025-ig még sok minden van a levegőben, és úgy tűnik, hogy a Google Keresés állapota nem fog gyorsan javulni.

A SEJ SEO Trends című e-könyvének szakértőinek bőven van mondanivalója a keresés irányáról és arról, hogyan építsenek ki agilis, rugalmas SEO stratégiákat viharos üzleti környezetben.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.