Statisztikai áttekintés: Hány bejegyzés jelenik meg naponta az Instagramon?

Peter

Napi 95 millió bejegyzésével az Instagram a közösségi média életének egyik kulcsszereplője. Ez nem meglepő, mivel a platformnak jelenleg napi 500 millió aktív felhasználója van, és 2023-ban a 4. legnépszerűbb közösségi oldal.

Az Instagram felhasználói bázisa 5,79%-kal növekszik, aminek következtében egyre többen keresik a platform hatékony felhasználási módjait az elköteleződés, az elérés és az üzleti növekedés érdekében. A közérdeklődés megugrásával nyilvánvaló, hogy az Instagram megértése sokkal többet jelent, mint a felhasználók egyszerű megszámlálása.

Az alábbiakban megtudhatja, hány bejegyzés kerül naponta az Instagramra.

A szerkesztő választása

  • 71,9% az Instagram tartalomból fényképes bejegyzések.
  • 1 fénykép feltöltése heti ideális nano számlákgyűjtése a 3,36% elköteleződési arány.
  • A fotófeltöltések legkevésbé ideális közepes fiókok számára, akik jó elköteleződési arányt szeretnének elérni (0,4%)
  • 86% of Instagram-felhasználók posztoljon történeteket, és 70% nézni történetek naponta.
  • A felső 25% az Instagramon közzétett üzleti márkák átlagosan Hetente 7 történet.
  • Az Instagram-történetekkel rendelkező márkáknak van egy 87,2%-os teljesítési arány – magasabb, mint más közösségi média platformok.
  • a felhasználók 58%-a jobban érdeklik az Instagram-történeteken keresztül megtalálható márkák.
  • Instagram tekercseket kap 22%-kal több interakció mint a szokásos videóbejegyzések.
  • Nano fiókok leginkább kompatibilis tekercs kiírással – gyűjtés a 3,95% elköteleződési arány.
  • A középső fiókok megkapják a legkevesebb orsók, a 1,4% heti elköteleződési arány 20 tekercs.

Napi Instagram-bejegyzés áttekintése

Naponta 95 millió Instagram-bejegyzés jelenik meg. Ez magában foglalja a fotófeltöltéseket, történeteket és a platformon megosztott tekercseket.

Nézze meg közelebbről az Instagram-sztorik, fotók és videóbejegyzések statisztikáinak lebontását.

Instagram fotófeltöltési statisztika

A 2022-ben készült mintegy 22 millió bejegyzés elemzése során kiderült, hogy a fotófeltöltések száma a felhasználó követőinek számától függően változik. A nagy fiókok hetente legfeljebb ötször, míg a kisebb fiókok csak hetente háromszor tesznek közzé bejegyzéseket.

Instagram-bejegyzések száma

Az Instagram azonban összetettebb. A platformra történő fényképfeltöltés sikerét számos tényező övezi. Az egyik az átlagos Instagram-elköteleződési arány, amely megmutatja, hogy a felhasználó tartalma mennyire kölcsönhatásba lép közönségével vagy közösségével.

Tudjon meg többet a fényképek Instagramon való feltöltésének gyakoriságáról, arról, hogy ezek hogyan befolyásolják az elköteleződési arányt, és milyen jelentőségük van a felhasználói fiók méretétől függően.

1. Az Instagram-tartalom 71,9%-a fotók.

(Social Pilot)

Szélesebb körben a statisztikák szerint az összes Instagram-bejegyzés 71,9%-a fényképfeltöltés. Ezek az adatok magukban foglalják a szokásos fotóbejegyzéseket és a több fotót tartalmazó körhinta bejegyzéseket.

Az összes fotófeltöltés közül az adatok azt mutatják, hogy az arcokat tartalmazó bejegyzések, például a szelfik, portrék és csoportképek, körülbelül 40%-kal jobban teljesítenek, mint az arc nélküli fotóbejegyzések.

2. Hetente egy fényképfeltöltés ideális nanofiókokhoz – 3,36%-os elköteleződési arányt ér el.

(Később)

Az adatok azt mutatják, hogy a 0–10 000 követővel rendelkező kisméretű vagy nanofiókok jó elköteleződést érnek el, ha hetente egy fotókörhintát tesznek közzé.

ideális nano-fiókokhoz

Ezen adatok követésével a nano-fiókok akár 3,36%-os elkötelezettséget érhetnek el követőiktől. A fotókörhinta bejegyzések számának növelése azonban idővel csökkentheti a nanofiókok általános elkötelezettségét.

3. A mikrofiókok 0,9%-os elköteleződési arányt érnek el, ha hetente 1–5 fotót töltenek fel.

(Később)

Ahhoz, hogy egy Instagram-profil mikrofióknak minősüljön, 10 000-100 000 követővel kell rendelkeznie. A mikrofiókok jó elköteleződést érnek el, ha hetente 1–5 fotókörhintát tesznek közzé.

A 0,9%-os elkötelezettségi ráta azonban csökkenhet, mivel hetente több fotókörhinta jelenik meg.

✅ Pro tipp:
Ezen adatok alapján a fényképes bejegyzések korlátozott használata javasolt az Instagram mikrofiókjainál a magasabb elköteleződési arány fenntartása érdekében.

4. A fotók feltöltése a legkevésbé ideális közepes fiókok számára, akik jó elköteleződési arányt szeretnének elérni (0,4%)

(Később)

A 100 000-500 000 követővel rendelkező Instagram-felhasználók közepes fióknak minősülnek. Ők kapják a legkevesebb elköteleződést a fényképes bejegyzések között. Az adatok azt mutatták, hogy a közepes fiókok csak 0,4%-os elkötelezettséget érnek el, ha hetente 1 fotóbejegyzést vagy körhintat tesznek közzé.

Az adatok azt mutatják, hogy az azonosított elköteleződési arány csökkenni fog, ahogy több közepes fiók tesz közzé fotókat. Ha azonban az orsókat a posztjukba keverik, az elköteleződési arányuk 0,74%-ra nőhet.

Instagram Stories közzétételi statisztikák

2018-ban átlagosan 100-ról 400 millióra nőtt az Instagram-történetbejegyzések száma. Ez alapján az elmúlt 8 évben az Instagram történetet használók száma 400%-kal nőtt.

Az Instagram-történetek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy 24 órás korlátozással tegyenek közzé fotókat és videókat. Ha ez megtörtént, a megosztott tartalmat eltávolítjuk a hírfolyamból, de személyes archiválásra megtartjuk – így az Instagram-felhasználók körében teljes sikert arat.

Tekintse meg ezeket a statisztikákat az Instagram-történetekben, hogy megtudja, milyen jól teljesít a 2016-os indulása óta.

5. Az Instagram-felhasználók 86%-a posztol történeteket, míg 70%-a naponta néz történeteket.

(Earth Web, Social Pilot és Blog Hootsuite)

A legújabb adatok azt mutatják, hogy az Instagram-történetek közönsége és alkotói köre erős. A platform felhasználóinak körülbelül 86%-a az Instagram-történeteken keresztül oszt meg tartalmat, így ez az egyik legnépszerűbb Instagram-funkció.

Az Instagram-történetek a pillanat megörökítésére és rövid megosztására készültek. Az aktív felhasználók például képet készítenek az ebédjükről, amely a legígéretesebb időpont az Instagramon való közzétételre, és feltöltik a történetükbe.

Ezután a felhasználók körülbelül 70%-a fogyasztja el az Instagram-történeteken keresztül megosztott tartalmakat, és naponta nézi őket.

6. Az üzleti márkák felső 25%-a az Instagramon átlagosan 7 történetet tesz közzé hetente.

(Zippia)

Nem titok, hogy az Instagram Business az egyik legjobb platform a márkák népszerűsítésére. Emiatt kiterjedt tanulmányokat végeztek annak érdekében, hogy megtalálják a platform használatának és a vállalkozás fejlesztésének legjobb módját.

A statisztikák a közelmúltban megállapították, hogy a márkák átlagosan 4-5 Instagram-sztorit tesznek közzé hetente. A platformon lévő márkák felső 25%-a azonban átlagosan 7 történetet tesz közzé hetente vagy naponta egyszer.

Ez azt jelzi, hogy a több bejegyzés jobb eredményekhez vezethet a márka számára. Ez egyben hasznos tipp mindenkinek, aki közönséget szeretne elérni az Instagramon.

✅ Pro tipp:
A legnézettebb Instagram-történetek több mint 30%-a üzleti fiókokból származik. Ha Ön cégtulajdonos, használja ki a lehetőséget, hogy szilárd Instagram-jelenlétével növelje vállalkozását.

7. Az Instagram-történetekkel rendelkező márkák 87,2%-os teljesítési arányt mutatnak – ez magasabb, mint más közösségi média platformokon.

(Zippia)

A statisztikák azt mutatják, hogy az Instagram-felhasználók nagyobb valószínűséggel fejezik be a márkához kapcsolódó tartalmak megtekintését az Instagram-történetekben, mint bármely más Instagram-bejegyzési funkcióban.

Márkák Instagram-történetekkel

Az Instagram Stories kitöltési aránya magasnak tekinthető az olyan platformokon, mint a Facebook és a YouTube, átlagosan 40-50%.

8. A felhasználók 58%-át jobban érdeklik az Instagram-sztorikon keresztül megtalált márkák.

(Zippia)

Az Instagram-történetek jók a platform használatával népszerűsítő márkák számára. Az adatok azt mutatják, hogy a felhasználók 58%-a érdeklődik a márkák iránt, amelyeket az Instagram sztorikon keresztül talál meg, nem pedig az Instagram más bejegyzési funkcióiban.

Instagram-tárcsák közzététele

Ezek az adatok azt mutatják, hogy az Instagram Story a leginkább ajánlott bejegyzési funkció a márkák számára.

Instagram tekercs közzétételi statisztikák

2020-as bevezetésük óta az Instagram tekercsek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy gyors és több klipet tartalmazó videókat osszanak meg hírfolyamaikban. A tekercsek maximális hossza korábban csak 15 másodperc volt, de a felhasználók mostantól akár 90 másodperces klipeket is feltölthetnek, így több tartalom is megosztható.

Ahogy egyre többen részesítik előnyben az orsókat, a statisztikák is folyamatosan bővülnek. Íme néhány frissített statisztika az Instagram-tárcsák 2023-as közzétételéről.

9. A tekercsek 22%-kal több interakciót érnek el, mint a normál videóbejegyzések.

(Social Pilot)

Az Instagramon megosztott tartalom különböző típusai a következők:

  • Orsók
  • Történetek
  • Videós bejegyzések
  • Fotókörhinták
  • Rendszeres fényképes bejegyzések

A rendszeres videóbejegyzések jó tapadást kapnak, 21,2%-kal több interakcióval, mint a fotóbejegyzések. Az Instagram azonban 22%-kal több interakciót tesz lehetővé, mint a videóbejegyzések.

Emiatt az Instagram tekercseket a leginkább ajánlott közzétételi funkcióvá teszi azoknak a felhasználóknak, akik kapcsolatba szeretnének lépni a közönségükkel.

10. Az Instagram-tekercsek általános elköteleződési aránya 2,41%-ról 1,95%-ra csökkent.

(Social Insider)

Miután a 2020-as megjelenése során erősnek indult, a legújabb statisztikák azt mutatják, hogy az Instagram-tekercsek általános elköteleződési aránya 2,41%-ról 1,95%-ra csökkent. A fiók követőinek száma azonban csak egy a sok közül, amelyek befolyásolják az Instagram tekercs sikerét.

Általában véve az Instagram tekercsek továbbra is a rövid formátumú videómegosztó funkció sikeres formája. Közvetlenül versenyez a naponta megtekintett 1 milliárd TikTok-videóval.

11. A nanofiókok a leginkább kompatibilisek a tekercsek közzétételével – 3,95%-os elköteleződési arányt érnek el.

(Később)

Egy közelmúltbeli elemzés megállapította, hogy a körülbelül 0-10 000 követővel rendelkező nano- vagy kisméretű fiókok érik el a legmagasabb szintű elkötelezettséget az Instagram tekercs felhasználói között. A tárcsánkénti 3,95%-os besorolással ez a funkció leginkább kis számlákhoz ajánlott.

🎉 Érdekes tény:
Az adatok azt mutatják, hogy minél több tekercset tesznek közzé a kis számlákon, annál magasabbra nő az elkötelezettségük. Például heti 14 tekercs közzététele az elköteleződés akár 4,73%-át is elérheti.

12. 2,99%-os elköteleződési arány mikrofiókoknál heti 20 Instagram-tekerccsel.

(Később)

Ugyanezek az adatok azt mutatták, hogy a 10 000-100 000 követővel rendelkező mikrofiókok is jó elköteleződést kapnak az Instagram tekercsek közzétételével. Hetente körülbelül 20 orsó kihelyezése 2,99%-os elköteleződési arányt eredményezhet.

a több tekercset a fiókok teszik közzé

13. A középső fiókok 1,4%-os heti elköteleződési rátával 20 tárcsára jutnak a legkevesebbet a tárcsákból.

(Később)

Ezzel szemben a 100 000-500 000 követővel rendelkező közepes vagy nagyobb fiókok alacsonyabb elköteleződési arányt kapnak az Instagram tekercsek közzétételekor. Hetente körülbelül 20 Instagram-tekercs közzététele átlagosan 1,4%-os elköteleződési arányt eredményezhet a fiókok közepén.

Az adatok azonban azt mutatják, hogy az Instagram tekercsek megnövekedett közzététele a nagyobb fiókoknál, mint ez, még mindig nagyobb elköteleződési arányt eredményezhet. Végül is a rövid formátumú videók 2,5-szer vonzóbbak, mint a hosszú videók, mert könnyen emészthetők.

Tekerje fel

Mivel 2023-ban több milliárd ember használja a közösségi médiát, az Instagram továbbra is jövedelmező érdeklődési terület marad. Az egyik vezető közösségi média platformként az Instagram továbbra is átalakítja a játékot úttörő frissítések és funkciók kiadásával. Ezt 2020-ban tette meg az Instagram Reels segítségével, amely egy olyan funkció, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy rövid formátumú versenyeket osszák meg a TikTokkal.

A platform számos lehetőség ingyenes használatát kínálja, például bejegyzéseket, tekercseket és történeteket. Függetlenül attól, hogy a felhasználók személyes vagy szakmai tartalmat kívánnak megosztani, az Instagram a megfelelő hely, és hamarosan továbbra is biztosítani fogja ezt a helyet.

GYIK

  1. Hány bejegyzés jelenik meg az Instagramon?

    Összesen 40 milliárd bejegyzést, köztük fényképeket és videókat osztottak meg az Instagramon a 2010-es alapítása óta.

  2. Hány Instagram-bejegyzés óránként?

    Az adatok azt mutatják, hogy óránként közel 4 millió bejegyzés jelenik meg az Instagramon. Pontosabban, ez percenként 64 440 bejegyzésből áll, vagyis másodpercenként több mint 1 074 bejegyzésből áll.

  3. Hány bejegyzés és tekercs van naponta az Instagramon?

    Az Instagram-bejegyzések napi száma 95 millió, a platformon körülbelül 4,2 milliárd like-al.

  4. Mi a napi limit az Instagramon?

    Az Instagram irányelvei nem határoznak meg napi korlátot a közzétételre. A túl sok bejegyzés egymás utáni közzététele azonban spam jellegűnek tűnhet, és ideiglenesen blokkolhatja a fiókot. Hetente 2-3 nyilvános bejegyzés és körülbelül 2 Instagram-történet ajánlott.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.