Sullivan elmagyarázza a keresési eredmények változását

Peter

Az Aleyda Solisnak adott közelmúltbeli interjújában Danny Sullivan, a Google Keresés kapcsolattartója a felhasználók által generált tartalom (UGC) növekvő előtérbe kerülését tárgyalta a keresési eredmények között.

A váltás mögött meghúzódó motiváció magyarázataként Sullivan az UGC iránti növekvő keresletre és a marketingesek által létrehozott „szörnyű” tartalmak térnyerésére hivatkozik.

Sullivan kifejtette, hogy az UGC megjelenésével a Google arra törekszik, hogy első kézből származó nézőpontokat biztosítson, amelyek kiegészítik a hagyományos weboldalakat.

Kijelentette:

„Valóban olyasvalami, amire az emberek vágynak, és részben azért is vágynak rá, mert nagyon sok szörnyű tartalom van odakint, és rengeteg szörnyű tartalom van, amit tartalommarketing révén hoztak létre.”

Íme Sullivan további információi arról, hogy a Google a keresési eredményekben több felhasználói tartalmat jelenít meg.

Az UGC növekedése a keresési eredmények között

Az elmúlt év során megnövekedett a fórumbeszélgetések, a Reddit-szálak és más típusú felhasználói tartalmak száma a Google keresési eredményeiben.

Ez a tartalom gyakran előkelő helyen áll, néha még a már ismert webhelyeket és márkákat is megelőzi.

Sullivan szerint a Google úgy fejlődik, hogy megfeleljen a keresők igényeinek és elvárásainak:

„Az emberek igyekeznek hitelesebb információkat szerezni, akiket más emberektől szeretnének hallani, akiknek tapasztalatai vannak, akiknek értékelik az ilyen típusú dolgokat, és meg akarjuk mutatni, amikor az releváns, vagy amikor azt gondoljuk, hogy jó minőségű, vagy hasznos lesz.”

Sullivan elismerte az UGC-forward megközelítés végrehajtásának kihívásait:

„Megmutatjuk az UGC-t, és ez nem tökéletes, néha fórumokról, és ez kínos, és nem hiányoztak olyan emberek, akik példákat mutatnak nekünk, hogy ez történik, és biztos vagyok benne, hogy ez folytatódni fog.”

Sullivan kifejtette, hogy a kihívást a felhasználók által generált tartalom relevanciájának és minőségének nagymértékű felmérése jelenti.

A Niche-fórumok értéke

Sullivan megosztott egy személyes anekdotát, hogy bemutassa az UGC értékét a keresési eredményekben.

Amikor megpróbált megoldani egy problémát a HVAC rendszerével, rábukkant egy szűk fórumra, amely az egysége konkrét gyártmányának és modelljének volt szentelve.

Sullivan elmesélte:

„Ebbe a formába csak azok számára kerültem ki, akiknek az autójuk van, akik osztoztak, aztán valaki megosztott egy egész dolgot arról, hogyan sikerült nekik, és úgy éreztem, ez csodálatos, és csodálatos tartalom. Nem tudom, hogy azt akarod-e mondani, hogy nem szakértői tartalom volt, de minden bizonnyal tapasztalati tartalom volt, amelyet rendkívül hasznosnak találtam, és nem hiszem, hogy én vagyok az egyetlen, és nem egy nagy óriástól származik. Fórum.”

UGC az orvosi keresésekben

Sullivan kitért az orvosi vonatkozású keresések UGC-vel kapcsolatos aggályaira, amelyek sok vita tárgyát képezték.

Kijelentette:

„Bárki, aki valaha is szenvedett valamilyen egészségügyi betegségtől, néha nagyon hasznosnak találhatja, ha kapcsolatba léphet másokkal, akik ugyanilyen betegségben szenvednek, és megérthetik, milyen tapasztalataik voltak a kezelés során, vagy milyen tapasztalataik voltak egy betegség kezelésében. vagy hogyan birkóznak meg valamivel.”

Sullivan nem hisz abban, hogy az UGC-t kizárják a keresések teljes kategóriájából.

Így folytatta:

– Meglátásom szerint Ön tényleg nem zárja ki azt a gondolatot, hogy soha semmiért nem mutathatna UGC-t. Megpróbálja kitalálni, hol használhatja a jeleket, és hogyan tudja a rendszerrel kitalálni, hogy megjelenítse a dolgokat, amikor relevánsnak tűnt, amikor hasznosnak tűnt, amikor úgy tűnt, hogy egy átfogó keresési gyűjtemény része. forrásokat, amelyeket bemutathat az embereknek.”

A jelek finomítása

Sullivan elmondta, hogy a Google továbbra is finomítja a jeleket és az algoritmusokat a problémák megoldása és az UGC minőségének javítása érdekében a keresési eredményekben.

Kijelentette:

„Mint minden keresésnél, továbbra is azon kell dolgoznia, hogy javítsa és módosítsa, és kitalálja, hogyan érheti el a jobb jeleket, és hogyan szerezheti be a bemutatni kívánt jobb információkat.”

Sullivan azt állítja, hogy az UGC szerepeltetése a keresési eredmények között nem azt jelenti, hogy bizonyos tartalmak prioritást adnak.

Inkább úgy fogalmazza meg, hogy az egyes lekérdezésekhez a legrelevánsabb és leghasznosabb információkat tartalmazza.

Sullivan kijelenti:

„Az egyensúlynak valóban az kellene, hogy legyen, hogy jobban tudjuk-e mutatni a legjobb tartalmat összességében, nem számít, ha nagy webhelyről származik, nem számít, ha kis webhelyről származik.”

Múltbeli nyilatkozatok tisztázása

Sullivan hangsúlyozta, hogy az UGC szerepeltetése a keresési eredmények között nem csak arról szól, hogy „azt adjuk az embereknek, amit akarnak”, és úgy érzi, hogy rosszul idézték.

Tisztázta:

„Ha visszatérek az árnyaláshoz, ismét én, mert megosztod a dolgokat, és megpróbálod elmagyarázni az embereknek, aztán az emberek elvesznek egy apróságot, és visszadobják neked. Mint például: „Ez az, amit az emberek akarnak”, és ezt újra és újra megkapom. Köszönöm mindenkinek, aki megosztotta, és biztos vagyok benne, hogy újra megoszthatja, de nem ezt mondtam el teljesen.

Azt mondtam, hogy az emberek igyekeznek hitelesebb információkat szerezni. Szeretnének hallani mások tapasztalatairól. Nagyra értékelik az ilyen típusú dolgokat, és meg akarjuk mutatni, amikor releváns, vagy amikor valóban úgy gondoljuk, hogy jó minőségű, vagy hasznos lesz.”

Előre tekintve

Míg a Google már folyamatban van az UGC elleni küzdelemben, Sullivan „evolúciós folyamatként” ábrázolta, amely folytatódni fog.

A webhelyek és a tartalomkészítők számára az UGC-re helyezett hangsúly megerősíti az elkötelezett közösségek támogatásának értékét, valamint a márkával és iparágával kapcsolatos viták ösztönzését.

Hallgassa meg Sullivan teljes nyilatkozatát az alábbi interjúban:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.