Televíziós piaci részesedés: Vezető márkák az évek során

Peter

Szinte mindenhol lehet televíziót találni. Jelentős változások történtek ma a televíziós piac iparágában. Az egyéb feltalált technológiák megnövekedett száma ellenére a televíziós piaci részesedés 2019 óta nőtt.

Az Investopedia szerint a következő 10-15 évben továbbra is jelentősen növekedni fog. Mielőtt elképzelné, hogyan nőnek a statisztikák a televízió jövőjére vonatkozóan, először vizsgáljuk meg a jelenlegi számokat.

Ez a cikk a televíziós piaci részesedéssel kapcsolatos legfrissebb statisztikákat és trendeket mutatja be. Megtekintheti a TV-ipar jelenlegi állapotának átfogó áttekintését 2023-tól.

A szerkesztő választása

  • Majdnem 1,4 milliárd család van televíziója világszerte.
  • A feljegyzések szerint 184 milliárd dollár TV-előfizetésekből származó bevétel világszerte létezik.
  • A Samsung, az LG és a Sony az élen 3 márka a TV-piacon.
  • Van egy becslés 95,8%-os tévétulajdon statisztika az USA-ban.
  • a háztartások 80,8%-a az Egyesült Államokban legalább egy Smart TV volt 2021-ben.
  • Az emberek általában költenek 3 óra 12 perc tévét nézni.
  • A gyerekek akár 40.000 reklám egy év alatt.
  • Az LG becslése szerint 12%-os piaci részesedéssel a Samsung mellett.

Hány embernek van televíziója?

A televízió mindenhol van, és az emberek többségének már van ilyenje. A TV az egyik legnépszerűbb technológia, amelyet az elmúlt években találtak fel. A szórakoztatás előnyeinek köszönhetően világszerte közel 1,4 milliárd család rendelkezik televízióval.

A szám azt mutatja, hogy hányan ismerik és használják a televíziót. Ezen kívül sok statisztika van, amit tudnia kell.

Most pedig vessünk egy pillantást a televíziós iparág adataira.

Televízióipari méretstatisztika

A televízió szinte mindenhol egyike a sok technológia közül. Még vidéken is vannak tévék. Az emberek szórakoztatásra, hírekre vagy információkra használják. Mekkora a televíziós iparág az elmúlt években 2023-ig? Ezek a statisztikák megmutatják, hogyan:

1. A világszintű televízió-előfizetési bevétel 2020-ban 184 milliárd dollár volt.

(Straits Research, Kantar)

világméretű televízió-előfizetési bevétel

A televízió még mindig megbirkózott a modern változásokkal. 2020-ban a televízió-előfizetésekből származó bevétel világszerte 184 milliárd dollár volt. Ezek az adatok azt mutatják, hogy az emberek nagy része még mindig a televízióból támaszkodik a szórakoztatásukra.

Íme néhány adat a televízió-előfizetésekből származó bevételekből:

  • 2022-ben az élő közvetítések piaca 59 milliárd dollár volt. A Hulu 3,3 millió fizetett előfizetővel vezet Amerikában.
  • Az Egyesült Államok háztartásainak 85%-ában létezik legalább egy videostreamelő-előfizetés.
  • A COVID-19 világjárvány létfontosságú abban, hogy miért nőtt jelentősen a streaming-előfizetések száma.
  • 2025 végére a mobiljáték-ipar értéke 169,7 milliárd dollár lehet.

2. A Samsung rendelkezik a legmagasabb piaci részesedéssel a televíziós iparágban, 30,9%-os részesedéssel.

(TV piaci részesedés)

2019-ben a Sony 9,4%-os piaci részesedéssel rendelkezett, az LG Electronics pedig szorosan követte 16,3%-kal. Azonban egy neves dél-koreai gyártó, a Samsung Electronics uralta a televízióipart, lenyűgöző, 30,9%-os piaci részesedéssel világszerte.

Ez az eredmény azt jelzi, hogy termékei kiváló minőségének és jellemzőinek köszönhetően sok ember számára a Samsung a preferált választás.

3. Az okostévé 2021-ben a 259,2 milliárd dolláros globális piac 75%-át teszi ki.

(Grand View kutatás)

🎉 Érdekes tény
A modern otthoni berendezés egy intelligens szórakoztató központot tartalmaz. A számítógépekhez vagy okostelefonokhoz hasonló okostévék különféle alkalmazásokat kínálnak. A Vizio, egy divatos márka kiemelkedik ezen a piacon. Íme egy útmutató az alkalmazások Vizio Smart TV-hez való hozzáadásához:
Televíziós piaci részesedés: Vezető márkák az évek során Útmutató kezdőknek: Adjon hozzá alkalmazásokat a Vizio Smart TV-hez egyszerűen!

Az okostévé a szórakoztatást szolgáló kiegészítő funkciói miatt vált népszerűvé. Ez az oka annak is, hogy a Smart TV a tévétípusok közül a legnagyobb bevételi részesedéssel a csúcsra jutott. A 2021-es 259,2 milliárd dolláros globális piac 75%-át birtokolja. Mellette a következők:

Televízió tulajdonjogi demográfiai statisztika

Érdekes tudni a televíziós tulajdonosok demográfiai adatait. Szerint Pew Kutatóközpont, a 60 év felettiek nagyobb valószínűséggel vásárolnak és néznek televíziót. Míg a fiatalok ritkábban vásárolnak televíziót.

Íme néhány jelentős szám, amelyeket érdemes megnézni:

4. A 65 év feletti felnőttek azok, akik főleg kábelen vagy műholdon keresztül tévézik az Egyesült Államokban, 81%-kal.

(Statisztika)

2021-ben a Statista arról számolt be, hogy az Egyesült Államok lakosságának 81 százaléka vett műholdas vagy kábeles tévét. Elsősorban a 65 éves idősek vették igénybe ezeket a szolgáltatásokat, míg a 18 és 29 év közötti felnőttek aránya a legalacsonyabb.

Figyelemre méltó, hogy az amerikaiak 48%-a még ma is fizet a kábeltelevízióért, ami azt mutatja, hogy az országban jelentős számú kábel-előfizető van.

Ezek a számok azt mutatják, hogy a TV nagy szerepet játszott abban a generációban, amely először használta ezt.

5. Az Egyesült Államokban élő felnőttek 55%-a nyilatkozott úgy, hogy nem tud lemondani a televíziózásról.

(Gitnux)

Az Egyesült Államokban élő felnőttek kijelentették, hogy nem tudnak lemondani a televíziójukról

Az Egyesült Államok lakosságának fele még mindig úgy gondolja, hogy szüksége van a televíziózásra az életében. Az amerikaiak több mint 50%-a azt mondta, hogy csak tévével tud egyszerűen élni.

Annak ellenére, hogy legtöbbjük már rendelkezik mobiltelefonnal, táblagéppel és egyéb kütyüvel.

6. Becslések szerint 95,8%-os TV-tulajdonlási statisztika van az Egyesült Államokban

(Gitnux)

2017-ben az Egyesült Államok rendelkezett a legmagasabb televíziós tulajdonnal, 95,8%-kal. A statisztikák azt mutatják, hogy minden háztartásban van legalább egy televízió. Ez azt is jelenti, hogy a TV az egyik leggyakrabban használt szórakoztatási és átviteli eszköz.

Televízióhasználati statisztikák

A televízió feltalálása óta a világ mindennapi életének részévé vált. Az emberek mindenhonnan órákat töltenek tévézéssel. Még a gyerekek is több ezer reklámot nézhetnek meg egy év alatt, mert sok reklám villan fel a televízióban.

Íme néhány adat a televízióhasználati statisztikákból:

7. Az Egyesült Államokban élők a világ legjobb tévéimádói.

(Statisztika)

Becslések szerint 274 perc vagy négy és fél óra tévénézési idő az Egyesült Államokban Az Egyesült Államok mellett Lengyelország, Japán pedig az első három ország.

Az Egyesült Államok vezeti a világot a legtöbb tévénézéssel töltött idő tekintetében. Ez a percszám azt is mutatja, hogy az amerikaiak mennyire szeretik a televíziót, mert náluk van a legtöbb vásárlás.

8. Az emberek naponta legfeljebb 3 órát 12 percet töltenek televíziózással, beleértve a nyilvános helyeket is.

(Statisztika)

Becslések szerint az emberek naponta 3 óra 12 percet néznek tévét. Ezek a számok közé tartoznak a nyilvános helyek, például irodák, kávézók, szalonok stb. Ez azt jelenti, hogy az emberek mindenhol nézhetnek televíziót, még akkor is, ha nem tervezik, mert a legtöbb helyen megtalálják.

💡Tudtad?
2022-ben az amerikaiak 7 órányi tévét néztek. Idén a tévés idő 2 óra 55 perc, míg a digitális videóé 3 óra 2 perc lesz. A fiatalabb generációkat jobban érdeklik az online videók, mint a hagyományos tévéműsorok.

9. A gyerekek évente körülbelül 40 000 tévéreklámot néznek meg.

(Amerikai Pszichológiai Társaság)

A gyerekek évente körülbelül 40 000 tévéreklámot néznek meg

A gyerekek is szinte minden nap tévéznek életük során, és a televíziózás volt számukra az egyik legszórakoztatóbb dolog.

A számok azt fejezik ki, hogy a gyerekek miként töltenek sok órát televíziózással, mint a felnőttek, és a tévés fogyasztói szokások növekvő számát, mint a reklámok egyik kedvelt médiumát.

Valójában a változások az egyetlen állandó dolog. Más eszközökkel együtt a televízió is rugalmassá vált 1926-os felfedezése óta. Sok márka próbált piackutatást végezni, hogy megtudja, milyen trendek illenek termékeihez.

✅ Pro tipp
A tévék a technológiának köszönhetően fejlettebbek lettek. A következő generáció még több változást hoz majd. Ne hagyja ki ezt a lebilincselő klipet, amely felfedi a tévézés izgalmas jövőjét

A televízió így birkózott meg a világ iparági trendjeivel:

10. Az Egyesült Államokban a háztartások 80,8%-ában volt legalább egy Smart TV 2021-ben.

(Gitnux)

Becslések szerint az Egyesült Államokban az otthonok 80,8%-ában volt legalább egy Smart TV. Ezek a statisztikák azt mutatják, hogy a Smart TV egyre népszerűbb ebben az országban. A szám azt bizonyítja, hogy az otthonok többsége ma hogyan fér hozzá a legújabb technológiához.

Ettől eltekintve, ezek az eredmények alapvető tényezők, amelyeket figyelembe kell venni az okostévék értékesítése során. A vállalatok támaszkodhatnak erre, hogy hatékonyabb terméket készítsenek.

11. Az amerikaiak havi 37 dollárt költenek három fizetős streaming szolgáltatási előfizetésre.

(Forbes)

A televíziós streaming és az előfizetés jelenleg a jelenlegi trend ebben az iparágban. Három évvel ezelőtt hatalmas ugrás volt a fizetős streaming szolgáltatások terén az Egyesült Államokban. A legtöbb amerikai csak akkor fizetett a Netflixnek. Három év után havi 37 dollárt költenek három fizetős streaming szolgáltatásra.

Ezek a statisztikák azt mutatják, hogy a fizetős streaming szolgáltatások bevétele fokozatosan növekedhet, és egyesülhet a televíziós iparággal.

12. A feljegyzések szerint az okostévékből származó világszerte 134,9 milliárd dolláros értékesítési bevételről van szó.

(Gitnux)

Az eredeti nevén Internet TV, a Smart TV egy olyan innováció, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy további funkciókat érjenek el az interneten keresztül. Ez a találmány azt az előnyt kínálja Önnek, hogy egyszerre van számítógépe és TV-je. A felhasználók különféle webhelyekről nézhetnek videókat és filmeket, játszhatnak online, és böngészhetnek közösségi médiafiókjaik között.

Ez az oka annak, hogy a rekordok 134,9 milliárd USD árbevételt mutatnak világszerte az okostévékből. További statisztikák a Smart TV-ről:

  • 2020-ban továbbra is a Samsung vezette a Smart TV-k legjelentősebb árbevételét.
  • Az Egyesült Államokban a videostreaming 55%-a Smart TV-t használ.
  • 2021 és 2026 között a Smart TV már 10,44%-os éves növekedési rátát prognosztizált a piacon.
  • 2026-ra a globális televíziós piaci részesedés elérheti a 231,44 milliárd dollárt
  • 2018-ban a Smart TV mindössze 157 milliárd dollárt ért el. 2024-re akár 278 milliárd dollárt is kereshet.

Végső gondolatok

Egy biztos: a televízió a következő években is túléli a modern időket. Más feltalált kütyük versenyeztek vele, de a modern időkben is kezelik.

Az elmúlt években számos tényező befolyásolta a televíziózást. Ez magában foglalja a technológiai fejlődést, a gazdasági feltételeket és a fogyasztói preferenciák egyéb változásait.

A világ valóban tanúja volt annak, hogyan vált dinamikussá és erősen versenyképessé a televíziós piac. Napjainkban a televízió még mindig a technológiai változások és fejlődés felé halad.

☝️ Ne feledje
„A televízió egy olyan találmány, amely lehetővé teszi, hogy olyan emberek szórakoztassák a nappalijában, akikkel otthonában nem találkozna.”
– David Frost
Valójában a TV szórakoztató embereket hoz a nappaliba, még azokat is, akikkel nem találkozna. Összekapcsol minket a világgal, szórakozást és betekintést kínál az ismeretlen életekbe.

GYIK

  1. Melyik márka árulja a legtöbb tévét?

    Iparágvezető innovációjának és termékismeretének köszönhetően a Samsung már 224,76 milliárd dollárt értékesített. Ez a bevétel tette őket a legjobb márkává a televíziós producerek számára.

  2. Kik a világ legjelentősebb tévégyártói a globális piaci részesedés alapján?

    Mivel a Samsung rendelkezik a legtöbb eladott televízióval, nem meglepő, hogy ez a márka a világ legnagyobb piaci részesedése is. Mellette az LG és a Sony.

  3. Mekkora a televíziós piac?

    2021-ben a globális televíziós piac mérete 259,16 milliárd dollár lesz. Az adatok szerint 2022 és 2028 között 10,0%-os összetett éves növekedési ütem (CAGR) volt a televíziós piac növekedésében.

  4. Melyik hely járul hozzá a legnagyobb mértékben a televíziós piaci részesedéshez a világon?

    2021-ben összesen 39,8%-os televíziós piaci részesedés volt az ázsiai csendes-óceáni térségből. Ez a szám az okostévék iránti nagy keresletből indult ki. A világjárvány után a statisztikák csaknem megduplázódtak, különösen a harmadik világbeli vagy fejlődő országok esetében.

  5. Melyik országban gyártják a legtöbb televíziókészüléket?

    Három olyan országot tartanak nyilván, ahol a legtöbb televízió van a világon. A csúcson Kína áll, ahol a becslések szerint 400 millió tévékészüléket adtak el az évek során.
    Mellette az USA és Japán.
    Ez a technológia valóban továbbra is a hozzáférésre törekszik még a modern időkben is.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.