A Google bejelentette, hogy Prabhakar Raghavan, a cég keresőmotorjait és hirdetési termékeit felügyelő ügyvezető távozik jelenlegi pozíciójából.
A hír csütörtökön érkezett Sundar Pichai vezérigazgató munkatársainak küldött feljegyzésében.
Nick Fox vezeti a keresést és a hirdetéseket
Raghavan feladatait Nick Fox veszi át, a Google hosszú ideje vezető vezetője, aki különböző részlegeken szerzett tapasztalattal.
A Fox mostantól vezeti a Knowledge & Information csapatot, amely magában foglalja a Google keresési, hirdetési, földrajzi és kereskedelmi termékeit.
Pichai bizalmát fejezte ki a Fox azon képességében, hogy vezesse ezeket a létfontosságú részlegeket, és megjegyezte:
„Nick karrierje során vezető szerepet mutatott be a tudás és információ szinte minden területén, a keresési termékektől és tervezéstől kezdve a vásárlási, utazási és fizetési termékeinkig.”
Raghavan új szerepe
Raghavan átáll az újonnan létrehozott vezető technológusi pozícióba.
Szorosan együttműködik Pichaival és a Google más vezetőivel ebben a szerepkörben, hogy technikai irányítást biztosítson.
Pichai méltatta Raghavan közreműködését, és kijelentette:
„Prabhakar vezetői útja a Google-nál figyelemreméltó volt, kiterjedt a kutatásra, a munkaterületre, a hirdetésekre, valamint a tudásra és információra. Ő vezette a Gmail csapatát az Intelligens válaszadás és az Intelligens levélírás bevezetésében, amelyek a mesterséges intelligencia használatának korai példái voltak a termékek fejlesztésében, és a Gmail és a Drive több mint 1 milliárd felhasználót ért el.”
Múltbeli kritikák
A Google mostani bejelentése a vállalat keresési részlegét ért korábbi kritikák nyomán jött.
Áprilisban egy véleménycikk Ed Zitrontól a Raghavan vezetése alatti Google Search irányával kapcsolatos aggodalmakra hívta fel a figyelmet.
A cikk iparági elemzőkre hivatkozott, akik azt állították, hogy Raghavan hirdetési háttere, nem pedig keresési technológia vezetett olyan döntésekhez, amelyek a bevételt helyezték előtérbe a keresés minőségével szemben.
A kritikusok azt állították, hogy Raghavan hivatali ideje alatt a Google visszavonta a kulcsfontosságú minőségi fejlesztéseket az elköteleződési mutatók és a hirdetési bevételek növelése érdekében.
A 2019-ből származó belső e-mailekre hivatkoztak. Leírták a „Code Yellow” vészhelyzeti választ az elmaradt keresési bevételekre, amikor Raghavan a hirdetések vezetője volt. Ez állítólag a spam-taktika alkalmazása miatt korábban leértékelt webhelyek felemelkedését eredményezte.
A Google sok ilyen állítást vitat, fenntartva, hogy hirdetési rendszerei nem befolyásolják az organikus keresési eredményeket.
További szerkezetátalakítás
A Google szerkezetátalakításának részeként:
- A Sissie Hsiao vezette Gemini alkalmazáscsapat csatlakozik a Google DeepMindhez Demis Hassabis vezérigazgató vezetésével.
- Az eszközökre és otthoni élményekre összpontosító Google Asszisztens-csapatok a Platformok és eszközök részleghez költöznek.
Előre tekintve
A Fox átvétele Raghavantól megrendítheti a dolgokat a Google-nál.
Előfordulhat, hogy a mesterséges intelligencia gyorsabb bevezetését láthatjuk a keresésben és a hirdetésekben, valamint gyakoribb frissítéseket. Lehet, hogy a Fox felülvizsgálja az alapvető keresési minőséget, megválaszolva a közelmúlt kritikáit.
A Fox szorgalmazhatja az új technológia gyorsabb alkalmazását, hogy kivédje a versenytársakat, különösen a mesterséges intelligencia területén. Valószínűleg hozzáértőbb a szabályozási kérdésekben is.
Fontos megjegyezni, hogy ezek a lehetséges változások spekulatívak a rendelkezésre álló korlátozott információk alapján.
A vezetési stílus és a prioritások tényleges változásai világosabbá válnak, ahogy Fox beilleszkedik új szerepébe.