Új főnöke van a Google Keresőnek: Prabhakar Raghavan lelép

Peter

A Google bejelentette, hogy Prabhakar Raghavan, a cég keresőmotorjait és hirdetési termékeit felügyelő ügyvezető távozik jelenlegi pozíciójából.

A hír csütörtökön érkezett Sundar Pichai vezérigazgató munkatársainak küldött feljegyzésében.

Nick Fox vezeti a keresést és a hirdetéseket

Raghavan feladatait Nick Fox veszi át, a Google hosszú ideje vezető vezetője, aki különböző részlegeken szerzett tapasztalattal.

A Fox mostantól vezeti a Knowledge & Information csapatot, amely magában foglalja a Google keresési, hirdetési, földrajzi és kereskedelmi termékeit.

Pichai bizalmát fejezte ki a Fox azon képességében, hogy vezesse ezeket a létfontosságú részlegeket, és megjegyezte:

„Nick karrierje során vezető szerepet mutatott be a tudás és információ szinte minden területén, a keresési termékektől és tervezéstől kezdve a vásárlási, utazási és fizetési termékeinkig.”

Raghavan új szerepe

Raghavan átáll az újonnan létrehozott vezető technológusi pozícióba.

Szorosan együttműködik Pichaival és a Google más vezetőivel ebben a szerepkörben, hogy technikai irányítást biztosítson.

Pichai méltatta Raghavan közreműködését, és kijelentette:

„Prabhakar vezetői útja a Google-nál figyelemreméltó volt, kiterjedt a kutatásra, a munkaterületre, a hirdetésekre, valamint a tudásra és információra. Ő vezette a Gmail csapatát az Intelligens válaszadás és az Intelligens levélírás bevezetésében, amelyek a mesterséges intelligencia használatának korai példái voltak a termékek fejlesztésében, és a Gmail és a Drive több mint 1 milliárd felhasználót ért el.”

Múltbeli kritikák

A Google mostani bejelentése a vállalat keresési részlegét ért korábbi kritikák nyomán jött.

Áprilisban egy véleménycikk Ed Zitrontól a Raghavan vezetése alatti Google Search irányával kapcsolatos aggodalmakra hívta fel a figyelmet.

A cikk iparági elemzőkre hivatkozott, akik azt állították, hogy Raghavan hirdetési háttere, nem pedig keresési technológia vezetett olyan döntésekhez, amelyek a bevételt helyezték előtérbe a keresés minőségével szemben.

A kritikusok azt állították, hogy Raghavan hivatali ideje alatt a Google visszavonta a kulcsfontosságú minőségi fejlesztéseket az elköteleződési mutatók és a hirdetési bevételek növelése érdekében.

A 2019-ből származó belső e-mailekre hivatkoztak. Leírták a „Code Yellow” vészhelyzeti választ az elmaradt keresési bevételekre, amikor Raghavan a hirdetések vezetője volt. Ez állítólag a spam-taktika alkalmazása miatt korábban leértékelt webhelyek felemelkedését eredményezte.

A Google sok ilyen állítást vitat, fenntartva, hogy hirdetési rendszerei nem befolyásolják az organikus keresési eredményeket.

További szerkezetátalakítás

A Google szerkezetátalakításának részeként:

  1. A Sissie Hsiao vezette Gemini alkalmazáscsapat csatlakozik a Google DeepMindhez Demis Hassabis vezérigazgató vezetésével.
  2. Az eszközökre és otthoni élményekre összpontosító Google Asszisztens-csapatok a Platformok és eszközök részleghez költöznek.

Előre tekintve

A Fox átvétele Raghavantól megrendítheti a dolgokat a Google-nál.

Előfordulhat, hogy a mesterséges intelligencia gyorsabb bevezetését láthatjuk a keresésben és a hirdetésekben, valamint gyakoribb frissítéseket. Lehet, hogy a Fox felülvizsgálja az alapvető keresési minőséget, megválaszolva a közelmúlt kritikáit.

A Fox szorgalmazhatja az új technológia gyorsabb alkalmazását, hogy kivédje a versenytársakat, különösen a mesterséges intelligencia területén. Valószínűleg hozzáértőbb a szabályozási kérdésekben is.

Fontos megjegyezni, hogy ezek a lehetséges változások spekulatívak a rendelkezésre álló korlátozott információk alapján.

A vezetési stílus és a prioritások tényleges változásai világosabbá válnak, ahogy Fox beilleszkedik új szerepébe.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.