Van -e valamilyen SEO -előnye a képtagzási adatoknak?

Peter

A mai kérdésünk jól következik, amellyel korábban foglalkoztam, ami a képek metaadatairól szól.

Ezúttal kifejezetten a metaadatok egyik aspektusára összpontosít: „Van -e valamilyen SEO előnye a képtagzási adatoknak?”

Mielőtt megválaszolnám ezt a kérdést, fontos, hogy mindannyian ugyanazon az oldalon kerüljünk, mi a földrajzi helyzet.

Mi a kép geolokációs adatai?

Alapvetően egy olyan képbe ágyazott kód, amely részleteket ad arról, hogy hol készült vagy létrehozták a képet.

Ezen információk kifejezésének leggyakoribb módja az Exif vagy a cserélhető képfájl formátumon keresztül.

Az EXIF ​​egy adatformátum, amely információkat tartalmaz a kép rögzítésének módjáról. Tartalmazhat olyan szempontokat, mint például a kép méretét a képpontokban, a fényképezőgép beállításait beállították, amikor a képet készítette, és amikor a fényképet készítették.

Az EXIF ​​-adatok információkat is szolgáltathatnak ahol A képet készítették.

Hogyan lehet megtalálni a kép helyének adatait

Nem minden fénykép, amelyet vagy letöltött, lesz metaadatai. Ha például beállította a telefon kameráját, hogy ne ossza meg a készített képek helyét, akkor az adatok hiányoznak.

Ha azonban egy fénykép fájlinformációira lép, általában a képen keresztül kattintson a jobb egérgombbal, vagy a képen keresztül hozzáférhető menübe csapja, akkor látnia kell, hogy egy helyet rögzítettek-e.

Ez gyakran koordináták formájában lesz, és ezeknek a koordinátáknak a durva városának vagy városának lehet.

Figyelmeztetés azonban: A helyadatok nemcsak törölhetők, hanem szerkeszthetők is. Ezért, még akkor is, ha megtalálja a kép helyadatait, annak pontossága nem garantálható.

Elméletileg milyen haszonnal járhat a földrajzi helyzet?

Ha erre logikusan gondolkodunk, megértjük, hogy mit vonunk le a keresőmotorok működéséről, számos olyan területen számíthatunk, ahol a földrajzi helymeghatározási adatok segíthetnek a SEO -ban.

A kép megértése

A strukturált adatjelöléshez hasonló módon elvárhatjuk, hogy a földrajzi helyzet a keresőmotorokhoz több kontextusra utaljon a kép természetére.

Például, ha a fotó egy hegyről szól, és a földrajzi helyzetű adatok a fotósot az Everest -hegy alapjába helyezik, akkor a keresőmotorok arra következtethetnek, hogy a fotó az Everest -hegyről szól.

A tájak/helyképek relevanciája

Azáltal, hogy a keresőmotoroknak több kontextust ad a képről, segíthet számukra annak azonosításában, hogy relevanciája a keresésekben.

Például annak megértése, hogy a hegyről szóló fotó az Everest -hegy közelében készült, relevánsabbá teheti a képkereséseket, mint például a „Mount Everest Photo” és a „Base Camp az Everest -hegynél”.

Ennek logikus értelme lenne, különös tekintettel arra, amit tudunk arról, hogy a keresési robotok gyakran használják a kép címét és az ALT szöveget a relevancia meghatározásához.

Helyi keresési és helyprofilok

A helymeghatározási információk elméletileg a legfontosabbak lennének a helyi keresések és a helyspecifikus üzleti profilok, például a Google Business Profile és a Bing helyeknél.

A képeket gyakran feltöltik ezekre a profilokba, és mint ilyen, a földrajzi helymeghatározási adatok javíthatják a profilok helyi relevanciáját.

A seattle -i üzlet külső oldaláról a földrajzi helymeghatározási adatokkal, amelyek azt sugallják, hogy a fényképet Seattle -ben készítették, elméletileg hozzájárulna annak megerősítéséhez, hogy az üzlet releváns volt a Seattle -i keresők számára.

Milyen bizonyítékokkal rendelkezünk arról, hogy a földrajzi helymeghatározási adatok befolyásolják a SEO -t?

Amikor mérlegeljük, hogy az optimalizálás hogyan befolyásolhatja a SEO rangsorolását, mászását, indexelését és más aspektusait, akkor meg kell kérdeznünk magunkat, hogy van -e bizonyítékunk arra, hogy ez hatással van.

A SEO -t érintő földrajzi helymeghatározási adatok esetében elmondhatom, hogy nem, sajnos nincs ilyen – az anekdotikus, azaz.

Valójában nagyon sok tanulmány készült arról, hogy a földrajzi helymeghatározási adatok befolyásolják -e a helyi rangsorolást és a Google Business profilok teljesítményét. Az egyik tanulmány, amelyet meg kell vizsgálni, a Sterling Sky.

Úgy tűnik, hogy a Google valójában a Google Business Profile -en keresztül közzétett képekből származik az EXIF ​​adataiból, legalább a nyilvános megjelenítésből. Meg kell határozni, hogy továbbra is használja -e az EXIF ​​adatokat, hogy eltávolítja a képből.

A Google azt állítja, hogy nem használja az EXIF ​​adatokat

2014 -ben a Google képviselői, köztük a Matt Cutts, azt állították, hogy jelenleg nem használják az EXIF ​​adatokat, hanem a jövőben is.

Az SMX 2024 szeptemberi fejlett konferenciájának jelentései azonban azt sugallják, hogy Martin Splitt, a Google megismételte ezt a 10 évvel a Cutts után.

Bízhatunk a Google -ban?

Sok SEO profik azt állítják, hogy a Google hazudik. Inkább azt gondolom, hogy úgy gondolom, mint az amerikai SEO szakemberek, talán nem értem eléggé az árnyalatokat, hogy láthassam, hogy a Google képviselője technikailag igaz, de nem feltétlenül pontos a kontextusra, amelyben érzékeljük.

A Google állításaival összhangban azonban valójában nincs olyan, amelyen az alkalmi, nem igazolható anekdotákon túl van semmi, hogy a földrajzi helymeghatározási adatok, mint például az Exif, befolyásolják a Google mászását, indexelését vagy rangsorolását.

Mi van a többi keresőmotorral?

A Bing a fotóiránymutatásaiban egyáltalán nem említi a földrajzi helyzetű adatokat. Nem találok bizonyítékot arra, hogy Baidu vagy Yandex is használja, bár ez pusztán a karosszék kutatásán keresztül történik.

Tekintettel arra, hogy azonban tudjuk, hogy az új keresési platformok hullámai érkeznek az interneten, és valóban más keresési módszerek is, amelyek vitathatatlanul a SEO hatáskörébe tartozhatnak.

A nagy nyelvi modellek (LLM) további adatpontokat használhatnak, mint a hagyományos keresőmotorok.

Amit még nem tudunk, az az, hogy ha a földrajzi helyeket használják, a lehetőségek részeként használják, hogy kiválasztják, mely oldalak és márkák jelennek meg a válaszok vagy a keresési eredmények megjelenítéséhez.

Szóval, a földrajzi helymeghatározási adatok valamire tudnunk kell?

Azt javaslom, hogy a földrajzi helyek adatainak hozzáadása a képekhez nem olyan, amely megtalálja a feladatot a feladatlistájába. Nem igazán rendelkezünk az adatokkal az állítások alátámasztására, hogy ez hatásos.

Valójában több tanulmányunk és kommunikációnk van a keresőmotor képviselőitől, akik azt sugallják, hogy ez nem hasznos a SEO -ban.

Míg nem hiszem, hogy megéri az időt és az energiát a földrajzi helymeghatározási adatok megvalósításához, nem hiszem, hogy káros lenne. Ne menjen olyan mértékben, ha megváltoztatja vagy törli. Csak hagyd, ha már szerepelt a földrajzi helyzetű adatok a képeibe.

Lehet, hogy idővel hasznos lesz. Mint a Google mondta, fenntartja a jogot annak használatára. Még mindig nem tudjuk, hogy a feltörekvő keresési platformok használják -e.

Alapvetően, ha igazán szívesen érti annak hatását, azt javaslom, hogy tesztelje a saját képeivel.

Adja hozzá az EXIF ​​adatokat egy képkészlethez, és mérje meg rangsorát egy olyan kontrollcsoporthoz, amely nem használja az EXIF ​​adatokat.

Mérje meg a rangsorolás változását az EXIF ​​adatok hozzáadása előtt és után, és hasonlítsa össze a kontrollcsoporttal.

Ha hasonló változások vannak a rangsorban, akkor lehetséges, hogy az EXIF ​​-adatoknak nincs hatása.

Ha a képek rangsorolása az EXIF ​​adatokkal, de nem a kontrollcsoportban jelentősen növekszik (vagy csökken!), Ez azt sugallja, hogy azok hatással vannak.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.