A mai kérdésünk jól következik, amellyel korábban foglalkoztam, ami a képek metaadatairól szól.
Ezúttal kifejezetten a metaadatok egyik aspektusára összpontosít: „Van -e valamilyen SEO előnye a képtagzási adatoknak?”
Mielőtt megválaszolnám ezt a kérdést, fontos, hogy mindannyian ugyanazon az oldalon kerüljünk, mi a földrajzi helyzet.
Mi a kép geolokációs adatai?
Alapvetően egy olyan képbe ágyazott kód, amely részleteket ad arról, hogy hol készült vagy létrehozták a képet.
Ezen információk kifejezésének leggyakoribb módja az Exif vagy a cserélhető képfájl formátumon keresztül.
Az EXIF egy adatformátum, amely információkat tartalmaz a kép rögzítésének módjáról. Tartalmazhat olyan szempontokat, mint például a kép méretét a képpontokban, a fényképezőgép beállításait beállították, amikor a képet készítette, és amikor a fényképet készítették.
Az EXIF -adatok információkat is szolgáltathatnak ahol A képet készítették.
Hogyan lehet megtalálni a kép helyének adatait
Nem minden fénykép, amelyet vagy letöltött, lesz metaadatai. Ha például beállította a telefon kameráját, hogy ne ossza meg a készített képek helyét, akkor az adatok hiányoznak.
Ha azonban egy fénykép fájlinformációira lép, általában a képen keresztül kattintson a jobb egérgombbal, vagy a képen keresztül hozzáférhető menübe csapja, akkor látnia kell, hogy egy helyet rögzítettek-e.
Ez gyakran koordináták formájában lesz, és ezeknek a koordinátáknak a durva városának vagy városának lehet.
Figyelmeztetés azonban: A helyadatok nemcsak törölhetők, hanem szerkeszthetők is. Ezért, még akkor is, ha megtalálja a kép helyadatait, annak pontossága nem garantálható.
Elméletileg milyen haszonnal járhat a földrajzi helyzet?
Ha erre logikusan gondolkodunk, megértjük, hogy mit vonunk le a keresőmotorok működéséről, számos olyan területen számíthatunk, ahol a földrajzi helymeghatározási adatok segíthetnek a SEO -ban.
A kép megértése
A strukturált adatjelöléshez hasonló módon elvárhatjuk, hogy a földrajzi helyzet a keresőmotorokhoz több kontextusra utaljon a kép természetére.
Például, ha a fotó egy hegyről szól, és a földrajzi helyzetű adatok a fotósot az Everest -hegy alapjába helyezik, akkor a keresőmotorok arra következtethetnek, hogy a fotó az Everest -hegyről szól.
A tájak/helyképek relevanciája
Azáltal, hogy a keresőmotoroknak több kontextust ad a képről, segíthet számukra annak azonosításában, hogy relevanciája a keresésekben.
Például annak megértése, hogy a hegyről szóló fotó az Everest -hegy közelében készült, relevánsabbá teheti a képkereséseket, mint például a „Mount Everest Photo” és a „Base Camp az Everest -hegynél”.
Ennek logikus értelme lenne, különös tekintettel arra, amit tudunk arról, hogy a keresési robotok gyakran használják a kép címét és az ALT szöveget a relevancia meghatározásához.
Helyi keresési és helyprofilok
A helymeghatározási információk elméletileg a legfontosabbak lennének a helyi keresések és a helyspecifikus üzleti profilok, például a Google Business Profile és a Bing helyeknél.
A képeket gyakran feltöltik ezekre a profilokba, és mint ilyen, a földrajzi helymeghatározási adatok javíthatják a profilok helyi relevanciáját.
A seattle -i üzlet külső oldaláról a földrajzi helymeghatározási adatokkal, amelyek azt sugallják, hogy a fényképet Seattle -ben készítették, elméletileg hozzájárulna annak megerősítéséhez, hogy az üzlet releváns volt a Seattle -i keresők számára.
Milyen bizonyítékokkal rendelkezünk arról, hogy a földrajzi helymeghatározási adatok befolyásolják a SEO -t?
Amikor mérlegeljük, hogy az optimalizálás hogyan befolyásolhatja a SEO rangsorolását, mászását, indexelését és más aspektusait, akkor meg kell kérdeznünk magunkat, hogy van -e bizonyítékunk arra, hogy ez hatással van.
A SEO -t érintő földrajzi helymeghatározási adatok esetében elmondhatom, hogy nem, sajnos nincs ilyen – az anekdotikus, azaz.
Valójában nagyon sok tanulmány készült arról, hogy a földrajzi helymeghatározási adatok befolyásolják -e a helyi rangsorolást és a Google Business profilok teljesítményét. Az egyik tanulmány, amelyet meg kell vizsgálni, a Sterling Sky.
Úgy tűnik, hogy a Google valójában a Google Business Profile -en keresztül közzétett képekből származik az EXIF adataiból, legalább a nyilvános megjelenítésből. Meg kell határozni, hogy továbbra is használja -e az EXIF adatokat, hogy eltávolítja a képből.
A Google azt állítja, hogy nem használja az EXIF adatokat
2014 -ben a Google képviselői, köztük a Matt Cutts, azt állították, hogy jelenleg nem használják az EXIF adatokat, hanem a jövőben is.
Az SMX 2024 szeptemberi fejlett konferenciájának jelentései azonban azt sugallják, hogy Martin Splitt, a Google megismételte ezt a 10 évvel a Cutts után.
Bízhatunk a Google -ban?
Sok SEO profik azt állítják, hogy a Google hazudik. Inkább azt gondolom, hogy úgy gondolom, mint az amerikai SEO szakemberek, talán nem értem eléggé az árnyalatokat, hogy láthassam, hogy a Google képviselője technikailag igaz, de nem feltétlenül pontos a kontextusra, amelyben érzékeljük.
A Google állításaival összhangban azonban valójában nincs olyan, amelyen az alkalmi, nem igazolható anekdotákon túl van semmi, hogy a földrajzi helymeghatározási adatok, mint például az Exif, befolyásolják a Google mászását, indexelését vagy rangsorolását.
Mi van a többi keresőmotorral?
A Bing a fotóiránymutatásaiban egyáltalán nem említi a földrajzi helyzetű adatokat. Nem találok bizonyítékot arra, hogy Baidu vagy Yandex is használja, bár ez pusztán a karosszék kutatásán keresztül történik.
Tekintettel arra, hogy azonban tudjuk, hogy az új keresési platformok hullámai érkeznek az interneten, és valóban más keresési módszerek is, amelyek vitathatatlanul a SEO hatáskörébe tartozhatnak.
A nagy nyelvi modellek (LLM) további adatpontokat használhatnak, mint a hagyományos keresőmotorok.
Amit még nem tudunk, az az, hogy ha a földrajzi helyeket használják, a lehetőségek részeként használják, hogy kiválasztják, mely oldalak és márkák jelennek meg a válaszok vagy a keresési eredmények megjelenítéséhez.
Szóval, a földrajzi helymeghatározási adatok valamire tudnunk kell?
Azt javaslom, hogy a földrajzi helyek adatainak hozzáadása a képekhez nem olyan, amely megtalálja a feladatot a feladatlistájába. Nem igazán rendelkezünk az adatokkal az állítások alátámasztására, hogy ez hatásos.
Valójában több tanulmányunk és kommunikációnk van a keresőmotor képviselőitől, akik azt sugallják, hogy ez nem hasznos a SEO -ban.
Míg nem hiszem, hogy megéri az időt és az energiát a földrajzi helymeghatározási adatok megvalósításához, nem hiszem, hogy káros lenne. Ne menjen olyan mértékben, ha megváltoztatja vagy törli. Csak hagyd, ha már szerepelt a földrajzi helyzetű adatok a képeibe.
Lehet, hogy idővel hasznos lesz. Mint a Google mondta, fenntartja a jogot annak használatára. Még mindig nem tudjuk, hogy a feltörekvő keresési platformok használják -e.
Alapvetően, ha igazán szívesen érti annak hatását, azt javaslom, hogy tesztelje a saját képeivel.
Adja hozzá az EXIF adatokat egy képkészlethez, és mérje meg rangsorát egy olyan kontrollcsoporthoz, amely nem használja az EXIF adatokat.
Mérje meg a rangsorolás változását az EXIF adatok hozzáadása előtt és után, és hasonlítsa össze a kontrollcsoporttal.
Ha hasonló változások vannak a rangsorban, akkor lehetséges, hogy az EXIF -adatoknak nincs hatása.
Ha a képek rangsorolása az EXIF adatokkal, de nem a kontrollcsoportban jelentősen növekszik (vagy csökken!), Ez azt sugallja, hogy azok hatással vannak.