Kapott hibakódot proxyszerver használata közben? Elgondolkodik, mit jelent ez, és mi a következő lépés? Jó helyre jöttél!
Míg a proxyhibák fennakadásokat okoznak az adatgyűjtési műveletekben, megoldásuk nem túl bonyolult.
Ebből a cikkből megismerheti a proxyhibák osztályozását, a konkrét hibakódokat és azok megoldását. Szóval, térjünk rá egyenesen.
Proxy hibakódok Elmagyarázta
A proxyhiba egy HTTP-válasz állapotkód, amely megmondja, hogy a proxyszerveren keresztül a célwebhelyhez intézett webes kérése sikeresen befejeződött-e.
A proxy hibakódok öt osztályba vannak csoportosítva, ahol minden osztály jelzi a válaszkód jellegét:
- 1XX tájékoztató – a szerver megkapta a kérését, és feldolgozza azt
- 2XX siker – kérését sikeresen feldolgoztuk és teljesítettük
- 3XX átirányítás – a szerver elfogadta kérését, de a véglegesítéshez további teendők szükségesek
- 4XX ügyfélhiba – kérése helytelen, vagy hiányzik a szükséges információ, és azt a célszerver nem tudja elfogadni
- 5XX szerverhiba – a szerver megkapta a kérését, de belső hibát észlelt a feldolgozás során
📝Jegyzet: Előfordulhat, hogy ebben a cikkben nem ismertetett proxykódokat kap. A legtöbb esetben ezek a hibaállapotkódok kiszolgálóspecifikusak vagy a proxyszerver konfigurációjához szabottak. |
Ezenkívül a proxyszolgáltatótól függően más megoldások is létezhetnek bizonyos hibákra. Például használat közben Oxylabs proxya 502 Bad Gateway Az alábbi kérésekhez új IP-cím hozzárendelésével oldható meg.
Ezért mindig a legjobb, ha először a proxyszolgáltató hibakódjaira és azok megoldására hivatkozik. Ezt szem előtt tartva, most belemerülhetünk a proxy kódokba.
1XX – Tájékoztató válaszok
- 100 Folytatás
A 100-as válaszkód azt jelzi, hogy folytatnia kell a kérést, ha az még nem fejeződött be. Ezt a proxy állapotkódot akkor kaphatja meg, amikor a kérés fejléce érkezett, de a szerver továbbra is várja a kérés törzsét.
- 101 Kapcsolási protokollok
Ez a proxykód válasz az ügyfél kommunikációs protokoll módosítására vonatkozó kérésére. Azt jelzi, hogy a kérést elfogadták, és meghatározza a használandó új protokollt.
- 102 feldolgozás (WebDAV)
Ha a célkiszolgálónak több időre van szüksége a kérés feldolgozásához, akkor ezt a proxykódot kapja meg. Azt jelzi, hogy a kérelem beérkezett és jelenleg feldolgozás alatt áll.
- 103 Korai tippek
A korai tippek jelzik az ügyfélnek, hogy milyen erőforrások előtöltését kezdheti meg, miközben a kiszolgáló előkészíti a végső választ. Ez felgyorsítja a böngészési folyamatot, de mivel a HTTP állapotkódok meglehetősen új kiegészítése, meg kell jegyezni, hogy nem minden webböngésző támogatja ezt.
2XX – Sikeres válaszok
- 200 OK
Ez azt jelenti, hogy a kérés sikeres volt, és az információ az alkalmazott kérési módtól függően megtörtént.
- 201 Létrehozva
A szerver sikeresen teljesítette a kérését, és új erőforrások jöttek létre. Ezt a proxykódot a POST vagy PUT kérések elküldése után kaphatja meg.
- 202 Elfogadva
Ez a válaszkód azt jelzi, hogy a szerver elfogadta a kérését, de a feldolgozás még folyamatban van. Célja, hogy a szerver elfogadja a kérést, amelyet később egy másik folyamat vagy szerver kezel.
- 203 Nem hiteles információ
Ezt a proxy állapotkódot akkor kaphatja meg, ha a kérése sikeres volt, de a letöltött tartalom megváltozott az eredeti szerver 200 OK válaszának tartalomhoz képest.
- 204 Nincs tartalom
A 204-es proxykód sikeres és teljesített kérést jelez, miközben nincs visszaküldhető tartalom.
- 205 Tartalom visszaállítása
Azt jelzi, hogy a kérés sikeresen befejeződött, és utasítja a felhasználói ügynököt, hogy állítsa vissza a dokumentumnézetet az eredeti állapotba.
- 206 Részleges tartalom
Ezt a proxykódot akkor kapja meg, ha a Tartomány fejléc segítségével a kért erőforrásnak csak egy részét kéri le.
📝Jegyzet: A gyakori proxyhibák elkerülésének egyik módja a megbízható szolgáltatóktól származó proxy használata. Tekintse meg a eOldal.hu cikkét a vezető proxyszerverekről, hogy megtudja, melyik felel meg az Ön igényeinek. |
3XX – Átirányítási válaszok
- 300 többféle választási lehetőség
A többszörös választási lehetőségek állapota azt jelzi, hogy több válasz létezik, és a felhasználói ügynöknek vagy felhasználónak ki kell választania azokat, amelyekre szüksége van.
- 301 Véglegesen elköltözött
Ez a proxykód akkor kerül megadásra, ha a cél URL-t véglegesen lecserélték egy másik URL-re, amely a válaszban szerepel.
- 302 Talált
Azt jelzi, hogy a kért erőforrás ideiglenesen egy másik alá tartozik Egységes erőforrás-azonosító (URI). Mivel ez később változhat, az ügyfélnek továbbra is az eredeti URI-t kell használnia a jövőbeni kérésekben.
- 303 Lásd Egyéb
Ezt a proxykódot akkor láthatja, amikor a kiszolgáló átirányítja a felhasználói ügynököt, hogy lekérje az erőforrást egy másik URI-n.
- 304 Nem módosítva
A 304-es állapotkódot a gyorsítótárazáshoz használják, és ez jelzi az ügyfélnek, hogy továbbra is használhatja a gyorsítótárazott választ, mivel nem módosították, és nem különbözik az eredeti választól.
- 305 Proxy használata
Ez azt jelenti, hogy a kért erőforrást egy adott proxyszerveren keresztül kell elérni. Ezt a proxy hibakódot biztonsági okokból már nem használják.
- 307 Ideiglenes átirányítás
Ez a proxykód azt jelzi, hogy a kért erőforrás átmenetileg egy másik URI alatt található, és az ügyfélnek ugyanazt a HTTP-kérésmódot kell használnia, mint korábban.
Például, ha egy GET-kérést korábban használtak, akkor a következő kérésnek is a GET-módszert kell használnia.
Megoldás: Kérelmet küldhet ugyanazzal a HTTP kérési módszerrel a megadott URL-re.
- 308 Állandó átirányítás
A 308-as válaszkód azt jelzi, hogy a kért erőforrás véglegesen át lett helyezve, és új URI használatával érhető el. A 307-es proxykódhoz hasonlóan az ügyfélnek ugyanazt a kérési módot kell használnia, mint az előző kérésben.
Megoldás: Kérjen a megadott URL-re ugyanazzal a kérési módszerrel, mint korábban.
4XX – Ügyfélhibák
- 400 Rossz kérés
Ez a proxykód azt jelenti, hogy a szerver nem tudja vagy nem tudja feldolgozni a kérést ügyfélhiba miatt. Az okok a kérés helytelen szintaxisától a megtévesztő útválasztásig terjedhetnek.
Megoldás: Ellenőrizze, hogy kérelmében nincsenek-e szintaktikai hibák, és győződjön meg arról, hogy megadta az összes szükséges adatot.
- 401 Jogosulatlan
A szerver akkor küldi el ezt a választ, ha a kéréséből hiányoznak az érvényes hitelesítési adatok a kért erőforrás eléréséhez.
Megoldás: Adja meg a hitelesítési adatokat.
- 403 Tilos
Ez a proxy hibakód azt jelzi, hogy a célszerver megkapta és megértette a kérését, de nem hajlandó hozzáférést biztosítani az erőforráshoz.
Ha ez a hibaüzenet jelenik meg proxykiszolgáló használata közben, vegye figyelembe, hogy a célszerver bizonyos gyanúk miatt blokkolhatta a hozzáférést.
Megoldás: Különféle technikákat kell alkalmaznia a blokk leküzdéséhez. Például forgathatja a proxykat, valódi felhasználói ügynököket használhat, és több HTTP-fejlécet biztosíthat, hogy kérései a lehető legorganikusabbak legyenek.
- 404 Nem található
A 404-es hiba azt jelzi, hogy a célerőforrás nem található, vagy a kiszolgáló nem hajlandó megerősíteni a létezését.
- 405 A módszer nem engedélyezett
Az Ön által használt HTTP-kérésmódszert a célerőforrás nem támogatja. Ez a válasz általában a támogatott metódusok listáját tartalmazza, így az ügyfél a megfelelő módszerrel újra meg tudja tenni a kérést.
Megoldás: Indítson el újabb kérést egy támogatott módszerrel.
- 406 Nem elfogadható
Ez a proxy állapotkód azt jelenti, hogy a célerőforrás nem rendelkezik a felhasználói ügynök által kért és meghatározott tartalommal.
- 407 Proxy hitelesítés szükséges
A 401-es jogosulatlan állapotkódhoz hasonlóan a 407-es proxyhiba arra mutat rá, hogy az ügyfélnek hitelesítési hitelesítő adatokat kell megadnia ahhoz, hogy proxyszervert használhasson ehhez a kéréshez.
- 408 Időtúllépés kérése
Az időtúllépés akkor következik be, amikor a kérés túllépi a szerver által a folyamat befejezéséhez kijelölt időkorlátot.
Megoldás: Ellenőrizze a hálózati kapcsolatot, és próbálkozzon újra a kéréssel később.
- 410 Eltűnt
Ezt a proxy hibakódot akkor kaphatja meg, ha a kért tartalom már nem érhető el, ami valószínűleg végleges, és nincs más URL, amelyre a szerver átirányíthatja a kérést.
- 411 Hossz szükséges
A 411-es proxy állapotkódja azt jelzi, hogy a szerver elutasította a kérését, mert hiányzik a Content-Length fejléc, ami kötelező.
- 412 Előfeltétel sikertelen
Ez azt jelenti, hogy a szerver nem tudja teljesíteni a kérést, mert a szerver nem tud megfelelni a kérés fejlécében meghatározott bizonyos előfeltételeknek.
- 413 A tartalom túl nagy
A 413-as proxykód azt jelzi, hogy a kérés tartalma túl nagy ahhoz, hogy a szerver feldolgozza.
- 415 Nem támogatott médiatípus
A kiszolgáló akkor adja meg ezt a választ, ha megtagadja a kérés feldolgozását, mert a tartalomformátumot a célerőforrás nem támogatja. Általában ez a hiba a Content-Type és a Content-Encoding fejléceket tartalmazza.
- 422 Feldolgozhatatlan tartalom
Ezt a proxykódot akkor kaphatja meg, ha a szerver nem tudja feldolgozni a kérést annak szemantikai hibái miatt, bár az szintaktikailag helyes.
- 423 Lezárva
Az elérni kívánt célerőforrás zárolva van.
- 424 Sikertelen függőség
Ha további kéréseket tesz, akkor ezt a válaszkódot kaphatja meg, amikor a kérés sikertelen, mert az előző kérés is sikertelen volt.
- 426 Frissítés szükséges
A 426-os proxy hibakód azt jelzi, hogy a kiszolgáló megtagadja a kérés feldolgozását a megadott kapcsolati protokoll használatával, de megteheti ezt, miután Ön egy támogatott protokollra vált, amely a válaszban található.
- 429 Túl sok kérés
Ezt a hibaüzenetet akkor kapja meg, ha túl sok kérést nyújtott be egy adott időkereten belül.
Megoldás: Használja a proxy rotációját minden kérésnél, hogy a célkiszolgáló sok kérést láthasson különböző IP-címekről.
- 431 A kérés fejléc mezői túl nagyok
Ez a proxykód azt jelenti, hogy a szerver megtagadta a kérés feldolgozását, mivel az túl nagy vagy túl hosszú fejlécmezőket tartalmaz.
5XX – Szerverhibák
- 500 Belső szerverhiba
Az 500-as proxyhiba azt jelzi, hogy a kiszolgáló olyan váratlan helyzetbe ütközött, amely akadályozta a folyamatot a kérés végrehajtásában.
Megoldás: Próbálkozzon újra a kéréssel egy későbbi időpontban.
- 501 Nincs végrehajtva
Ez a proxyhiba akkor jelenhet meg, ha a szerver nem ismeri fel és nem támogatja a használt HTTP-kérés módszerét.
Megoldás: Indítson el újabb kérést egy támogatott módszerrel.
- 502 Bad Gateway
Az 502-es proxykód azt jelzi, hogy a célkiszolgáló érvénytelen választ kapott, miközben átjáróként működött, hogy lekérje a választ egy upstream kiszolgálótól.
Megoldás: Próbálja újra a kérést. Ha nem működik, kérjen egy másik webhelyet, hogy megbizonyosodjon arról, hogy ez a hiba kifejezetten erre a szerverre vonatkozik.
Ha böngészőt használ, hatékony következő lépés lehet a gyorsítótár és a cookie-k törlése. Ezenkívül megpróbálhatja megváltoztatni a DNS-ét.
- 503 A szolgáltatás nem elérhető
Ez azt jelenti, hogy a szerver jelenleg nem tudja feldolgozni a kérését. Ennek a válasznak számos oka lehet, de a legtöbb esetben azt jelezheti, hogy a kiszolgáló túlterhelt vagy ütemezett karbantartáson van.
- 504 Gateway Timeout
Az 502 Bad Gateway hibaüzenethez hasonlóan a szerver akkor küldheti el ezt a hibát, ha nem kap időben választ egy upstream kiszolgálótól.
- 511 Hálózati hitelesítés szükséges
Ez az állapotüzenet azt jelenti, hogy a kliensnek hitelesítenie kell a hálózati hozzáférést.
Megoldás: Adja meg a hálózati hitelesítési adatokat, és győződjön meg azok helyességéről.
Becsomagolás
Amint mostanra látható, a proxy hibakódokat nem túl nehéz feltörni. Ezek megoldása azonban megterhelő lehet. Ne feledje, hogy mindig jobb időt szakítani a hibát kiváltó érvénytelen kérés elemzésére.
Biztos lehet benne, hogy a cikkben található ismeretek birtokában most többet tud arról, hogy mi a proxyhiba.